• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دلایلی که شما را به بازدید از ایسلند در فصل بهار تشویق می کند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۱۶   تعداد بازدید : 6186   گروه مطلب : ایده های سفر


دلایلی که شما را به بازدید از ایسلند در فصل بهار تشویق می کند

اغلب افراد در فصل زمستان به ایسلند برای دیدن شفق های قطبی و نورهای شمالی و توده های برف سپید رنگش سفر می کنند، البته سفر به این سرزمین رویایی در فصل تابستان هم خالی از لطف نیست، فصلی زیبا با روزهایی بی پایان و تجربه هایی خاطره انگیز از صرف غذا در فضای روباز. با تمام این تفاسیر بهترین فصل برای سفر به ایسلند، بهار است. فصلی که زیبایی های این سرزمین مسحور کننده چندین برابر می شود و شما را شگفت زده خواهد کرد. در این مقاله 29 دلیلی که شما را ترغیب به سفر به ایسلند در فصل بهار می کند، ارائه خواهد شد.
 
1- خارق العاده تر از آن چیزی است که تصور می کنید.
کمتر کسی یافت می شود که در وصف طبیعت زیبا و شگفتی های این سرزمین جادویی چیزی نشنیده باشد، اما وسعت این ویژگی های خارق العاده و گستردگی های جغرافیایی این نقطه جذاب از جهان هستی تا حدی بالاست که به راحتی و در غالب چند جمله نمی توان تمام آنها را توصیف نمود. زمانیکه از فرودگاه به سمت ایسلند حرکت می کنید، شاهد دشت های گدازه ای متروکه، تپه هایی که در حال ساطع کردن بخارند و بوی تخم مرغ در فضا خواهید بود. می توان از این سرزمین به عنوان خانه چشمه های آب گرم و آتشفشان های فعال و محل اصابت تکتونیک صفحه ای آمریکای شمالی و اوراسیا نام برد. برخوردی که نتایجی نظیر پیدایش برخی از خوف انگیزترین ساختارهای صخره ای و سواحل شن های سیاه را در پی داشته، سواحلی که اغلب در توده ای از دوده های حاوی سولفور فرو رفته اند. 

1- خارق العاده تر از آن چیزی است که تصور می کنید


2- احساس می کنید در خانه تان هستید. 
ایسلند همان اندازه که عجیب و غیر دنیوی به نظر می رسد به همان اندازه هم جذاب و دوست داشتنی است. در این سرزمین جادویی می توانید از صرف کوسه ماهی ترش شده و برگرهای تهیه شده از گوشت مرغان دریایی لذت ببرید. بیشتر مردم ایسلند با هر مذهب و آئینی که دارند به شدت به خرافات، جادوها و افسانه ها معتقدند. تمام ایسلندی ها در سطحی بسیار عالی به زبان انگلیسی مسلطند، عاشق اسب هایشان هستند و در بافتن سویشرت به خوبی سررشته دارند. 

3- ایسلند برای سفرهای جاده ای شگفت انگیز است.
این نقطه بهشت گونه از جهان هستی، جاده هایی خوب و مناظر طبیعی اغوا کننده ای را در دل خود جای داده، حداکثر سرعت مجاز رانندگی در بزرگراه های ایسلند 90 کیلومتر بر ساعت می باشد. زیبایی های ایسلند تا حدی اغواکننده است که در جاده هایش با سرعت بیش از 80 کیلومتر بر ساعت از دیدن این زیبایی های عقب خواهید ماند.
 
4- مقصدی بسیار مناسب برای دوچرخه سواری.
می توان از ایسلند به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای دوچرخه سواری در تپه های پرفراز و نشیب یا مسیرهایی صاف و هموار اشاره کرد. مکانی فوق العاده بدون ازدحام و شلوغی و مناسب برای افراد عادی یا طرفداران هیجان و آدرنالین.

4- مقصدی بسیار مناسب برای دوچرخه سواری


5- اسب سواری بهترین راه برای گشت و گذار در طبیعت زیبای ایسلند است.
اسب های ایسلندی از شکوه خاصی برخوردارند، این اسب های معروف اما کوچک بسیار توانمند و جسورند. مزین کردن این اسب ها با لوازم اسب سواری اضافی به منزله خوش یمن نمودن آنهاست. این مسئله اعتقادی در میان ایسلندی هاست و توسط خبرنگار تلویزیون و مقاله نویس سایت تلگراف فیونا بروس (Fiona Bruce) و مبادراتش در طی سفر به ریکیاویک پایتخت ایسلند کشف شد. راه رفتن، یورتمه، سواری و چهار نعل این اسب ها از اسلوب قدم های چهار ضربه ای ایسلندی به نام تولت (tolt) پیروی می کند. آشنایی با این شیوه اسب سواری می تواند آغاز گر سفری مهیج و خاطره انگیز برایتان باشد. سفری رویایی که فرصت طلایی کاوش در زیبایی های اغواکننده ایسلند را با سوژه ای جدید برایتان فراهم می آورد.

5- اسب سواری بهترین راه برای گشت و گذار در طبیعت زیبای ایسلند است.


6- غواصی در بین قاره ها.
با استفاده از لوله تنفسی مخصوص به آب های دریاچه تینگوالاوتن (Þingvallavatn) قدم گذارید و با کمی پیشروی به شکاف مابین دو قاره برسید و تجربه ای منحصربه فرد از غواصی در مرز دو قاره آن هم در میان آب را برای خود رقم زنید. سطح این دریاچه با یخچال های طبیعی متعددی پر شده، آب آن تا 200 متری بسیار واضح و در برخی قسمت ها ساختار یخچال های طبیعی اش وهم آور و وحشتناک خواهد بود. غواصی در این آب ها مستلزم داشتن گواهینامه آب های آزاد خواهد بود. اما تمام علاقمندان می توانند با انتخاب سفرهای غواصی با راهنما این تجربه را امتحان نمایند. 

6- غواصی در بین قاره ها.


7- به اعماق آتشفشان فرو روید.
رفتن به اعماق آتشفشان ها به وسیله بالابرهایی شبیه به آنهایی که برای پاک کردن شیشه آسمان خراش ها استفاده می شود، میسر خواهد بود. گرچه آخرین فوران این آتشفشان هزاران سال پیش رخ داده اما در داخل دیواره های گودال آن تشعشعاتی خیره کننده از رنگ های درهم قرمز، مشکی و نیلی به چشم می خورد. علاقمندان می توانند با انتخاب این برنامه به مدت یک ساعت در داخل این گودال بچرخند و از دیدن شگفتی های آن لذت ببرند. تورهای گردشگری نیز در داخل این آتشفشان اجرا می شوند. 

8- صحنه های خیالی بازی تخت و تاج را در اینجا ببینید.
گرچه تولیدکنندگان در فصل اول این سریال از برف مصنوعی استفاده نموده اند اما طرح کلی آن متاثر از حیات وحش ایسلند بوده است. دریاچه میواتان (Lake Myvatn) در نزدیکی شهر آکوریری (Akureyri) همان محل اردوگاه ارتش وحشی منس رایدر در فصل سوم می باشد. واختنایوکوت بزرگترین کلاهک یخی ایسلند نیز در صحنه هایی از این فیلم دیده می شود. 

8- صحنه های خیالی بازی تخت و تاج را در اینجا ببینید.


9- در اینجا اِلف ها حکومت می کنند!
در ایسلند مراقب باشید هیچ گاه اِلف ها را آزرده خاطر نکنید، الف ها موجوداتی مقدس و فرشته گونه در اسطوره ها و افسانه های ژرمنی به شمار می روند. این موجودات زیبا و ریزاندام که در میان ایسلندی ها قداست ویژه ای دارند در همه جا از پشت صخره ها و آبشارها تا درون یخچال های طبیعی و آتشفشان ها زندگی می کنند. پس مراقب باشید به آنها آسیب نرسانید.

10- ایسلند مکانی بسیار دوست داشتنی برای خانواده هاست.
ارزش های خانوادگی در ایسلند از جایگاه والایی برخوردارست، پس اگر با خانواده و فرزندانتان به این مکان سفر می کنید قطعا خاطراتی گرم و دوست داشتنی در انتظارتان خواهد بود. هتل ها و اردوگاه های آن بسیار مناسب و با در نظر گرفتن علایق کودکان و صد البته اصول ایمنی و بدون خطر طراحی شده اند. گرچه زیبایی طبیعی و شگفتی های خارق العاده این سرزمین برای کودکان چندان مهیج نیست اما داستان های افسانه ای و اِلف های ایسلندی این فرشته های کوچک را تا حد زیادی جذب می کنند.

10- ایسلند مکانی بسیار دوست داشتنی برای خانواده هاست.


11- چشمه های آب گرم ایسلند واقعا شگفتی آورند.
می توان از تالاب ها و حوضچه های آبی این سرزمین به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان بازدیدکنندگان آن اشاره کرد. اما اگر این جاذبه های گردشگری بسیار شلوغ به اندازه کافی شما را جذب نمی کنند، می توانید به استخرهای آب گرم چشمگیر و خارق العاده اطراف حومه ایسلند بروید. در زمان سفر به شهری جدید حتما از مردم محلی درباره مقاصد جذاب و ناشناخته آن پرس و جو کنید. چه چیزی می تواند مهیج تر از قرار گرفتن یک تالاب آبی درست در مقابل هتلتان باشد؟

12- به کمپینگ (اردوگاه) بروید تا نظاره گر طلوعی خاطره انگیز در صبحی به یادماندنی باشید.

به کمپینگ (اردوگاه) بروید تا نظاره گر طلوعی خاطره انگیز در صبحی به یادماندنی باشید


13- ایسلندی ها عاشق اجراهای موسیقی زنده اند.
شهر زیبای ایسلند در تمام ماه های سال میزبان برگزاری جشنواره ها و فستیوال های موسیقی متعددی است، فستیوال هایی با موضوعاتی متنوع و متناسب با علایق تمام افراد با هر سلیقه ای در هر زمینه موسیقی. از مهم ترین این فستیوال ها می توان به (atmospheric Dark Music Days) در ماه ژانویه، (dancy and buzzy Sónar Reykjavik) در ماه فوریه، (midnight sun-drenched Secret Solstice) در ماه ژوئن و ایسلند اِیروِیوز (Iceland Airwaves) در ماه نوامبر اشاره کرد. 

13- ایسلندی ها عاشق اجراهای موسیقی زنده اند.


14- ریکیاویک شبی طولانی را ارائه می دهد.
می توان از پایتخت ایسلند به عنوان پایتخت فرهنگی بسیار عالی و برجسته کشور نام برد، شهری فوق العاده که نه تنها جایگاه گالری ها، تئاترها، موزه ها و باغ های عمومی متعددی است بلکه میزبان برگزاری بیش از 40 فستیوال و رویداد سالانه می باشد. از دیگر نقاط برجسته این شهر می توان به کافه لاندرومت (Laundromat Café) اشاره کرد، جاییکه می توان در کمترین زمان ممکن حتی در حالیکه در جاده هستید، لباس هایتان را بشویید. 


 جذابیت های بی شمار سفر به ایسلند در تابستان



15- غارهای آن شگفت انگیزند.
در داخل کلاهک یخی لانگ (Langjokull) یک تونل یافت می شود که با انجام حفاری های عمیق در یخ و توسط دست بشر ایجاد شده است، جاییکه می توان در آن یک ماجراجویی بسیار مهیج و جذابی را تجربه نمود. با رزرو تورهای مربوطه این تجربه بی بدیل را از دست ندهید. 

15- غارهای آن شگفت انگیزند.


16- وجود توده های یخ شناور و حیرت انگیزی در ساحل.
پیش به سوی ساحل یوکِلسارلون (Jokulsarlon beach) یکی از خیره کننده ترین سواحل ایسلند که در سطحش توده های یخ شناور و عظیم الجثه ای به چشم می خورد. قرار گرفتن این توده ها بر روی شن های سیاه رنگ ساحل خالق تصویری سورئال (فراواقع گرایی) شده است.

16- وجود توده های یخ شناور و حیرت انگیزی در ساحل.


17- می توانید به تنهایی به شرق ایسلند بروید.
معمولا مقصد تمام هواپیماهای تجاری ریکیاویک می باشد، اما سعی کنید پروازهای متصل به اگیل استادیر (Egilsstadir) را رزرو نمایید. پروازی که در طی آن فرصت طلایی مشاهده چشم اندازهایی خیره کننده نظیر آتشفشان های پوشیده از برف، چشمه های آب گرم، دهکده های بربادرفته، آبشارهای خارق العاده برایتان فراهم می شود. 

17- می توانید به تنهایی به شرق ایسلند بروید.


18- احساس می کنید یک کاوشگر شایسته اید.
حتی تلفظ نام جاذبه های دیدنی ایسلند نظیر واختنایوکوت (Vatnajokull)، یوکِلسارلون (Jokulsarlon) و سلیالاندفوس (Seljalandsfoss) چالش برانگیز و سخت است چه برسد به نوشتن آنها و به خاطر سپردنشان. پس اگر می خواهید تجربیات سفرتان به این سرزمین را با دوستانتان در میان گذارید کافیست چند واکه را در کنار هم بچینید و با خوش شانسی واژه ای امیدوارکننده ای را بسازید.

19- ایسلند دارای پوشش شبکه قابل توجهی است. 
شبکه اینترنت (4G) مساحت بسیار وسیعی از ایسلند را پوشش می دهد و بسیاری از هتل های آن دارای دسترسی به اینترنت بیسیم رایگان با سرعتی استاندارد می باشد. شاید در ابتدای سفرتان احساس نمایید در نقطه ای دورافتاده به سر می برید اما در حقیقت برقراری ارتباط در این سرزمین بسیار آسان و سریع خواهد بود.

20- غذاهای ایسلندی شگفت انگیزند.
شاید فکر کنید که معده تان توان کافی برای هضم کوسه تخمیر شده یا پرنده های دریایی دودی را ندارد و اصلا میلی به امتحان این غذاها نخواهید داشت. اما فراموش نکنید که هر دوی این غذاها جزو خاص ترین جاذبه های ملی به شمار می روند و تجربیات دوست داشتنی ایسلند در کنار شام دلچسبش تکمیل می شود. پس از یک روز طولانی و گشت و گذار در جاذبه های شگفتی آور این سرزمین صرف یک غذای گوشتی همراه با سبزیجات محلی قطعا لذت بخش خواهد بود. از آنجایی که در ایسلند مواد غذایی بسیار گران است صرف تنها یک وعده غذایی در رستورانی متوسط مستلزم پرداخت حداقل 30 یورو خواهد بود. 

20- غذاهای ایسلندی شگفت انگیزند.


21- ایسلند، مقصدی طلایی برای علاقمندان به پرنده نگری.
اگر شما هم مانند مایک آنوین از طرفداران و علاقمندان پرنده نگری به شمار می روید قطعا از ایسلند شمالی ناامید نخواهید شد. دریاچه میواتان (Lake Myvatn) میزبان مجموعه ای شگرف از مرغ های دریایی شمالی است، جاییکه می توانید گونه هایی بی بدیل از پرندگانی خاص از اردک های جلف و کشیم گوشک دار را نظاره گر باشید. خلیج اسکیالفاندی (Skjalfandi Bay) و جزیره فلاتی (Flatey Island) نیز می تواند این افراد را هیجان زده کند. در این جا صفوف منظم طوطی های دریایی که بر لبه های صخره ها نشسته اند، خودنمایی می کند، مرغ های ساحلی نوک دار بر روی آب های کم عمق می چرخند و باقرقره ها در امتداد لبه سقف مدرسه ها در حال خرامیدن اند. 

22- نقطه ای عالی برای دیدن شفق های شمالی.
شفق های شمالی در فصل بهار قابل رویت نیستند اما با رفتن به جلو و نزدیک شدن به فصل تابستان رفته رفته روزها طولانی تر می شود تا جاییکه غروب خورشید در ساعت 9 و نیم اتفاق می افتد. در این بازه زمانی می توان شاهد این پدیده رویایی باشید. 

22- نقطه ای عالی برای دیدن شفق های شمالی.


23- هالیوود، عاشق سرسخت ایسلند.
ایسلند تا به حال میزبان بیش از ده ها تن از قدرتمندترین عناصر هالیوود بوده، مناظر اعجاز انگیز و چشم اندازهای فراواقعی این سرزمین نظر بسیار از فیلم سازان و مدیران مطرح جهان را به خود جلب کرده است. برخی سرآغاز و نقطه شروع این محبوبیت را از جنگ ستارگان و نیرو بر می خیزد (اپیزود هفتم از جنگ ستارگان) می دانند. متیو مک کانهی در فیلم میان ستارگان، از دنیایی دیگر در این سرزمین پرده برداشت. فیلم نوح به کارگردانی راسل کرو، نیز در ایسلند فیلم برداری شده است. در فیلم پرومته، مایکل فاسبندر به عمق پیمایی در تاریک ترین اسرار کهکشان های دور دست یافت. 

24- طوطی های دریایی اینجا شگفت انگیزند.
در ماه آوریل طوطی های دریایی از اقیانوس به سمت خشکی کوچ می کنند و در سواحل ایسلند در درون صخره های سنگی لانه می سازند. می توان از سواحل جنوبی نزدیک ویک (Vik)، جزایر وست مَن (Westman Islands) و صخره های لاترابیارگ (Latrabjarg) در وست فیر دیر به عنوان مکان هایی بسیار عالی برای تحسین زیبایی های خارق العاده پرندگانی رنگارنگ و دوست داشتنی قبل از بازگشتشان برای دیدن آخر تابستان نام برد. بعد از آن نوبت به گوسفندان می رسد.

24- طوطی های دریایی اینجا شگفت انگیزند.


25- سیدنی، سرزمین سوپر جیپ
می توان از ماشین های هشت چرخ با سایزی مشابه تراکتور به عنوان بهترین، راحت ترین و تنهاترین راه برای عبور از مسیر یخچال های طبیعی و آتشفشان ها نام برد. این اتومبیل های اجاره ای فورد فیستا تعطیلاتی بی همتا را برایتان رقم می زند که هیچ گاه خاطراتش از ذهنتان پاک نمی شود. 

25- سیدنی، سرزمین سوپر جیپ


26- ایسلند، بهترین مقصد اروپایی برای تماشای نهنگ ها.
در فواصل بین ماه های آوریل و اکتبر سراسر آب های اقیانوس اطلس شمالی و قطب شمال اطراف ایسلند میزبان گونه های مختلف نهنگ ها نظیر کوهان دار، بزرگ باله ای کوچک یا مینکی و پوزه بطری می شود. از این رو تورهایی برای تماشای این موجودات زیبا و شگرف طراحی می شود که اغلبشان از ریکیاویک راه اندازی خواهند شد. از بهترین مقاصد برای تماشای نهنگ ها می توان به هوساویک در ساحل شمال نام برد. متصدی های محلی در ارائه بیش از 99 درصد از تورهای گردشگری موفق عمل کرده اند که البته این موفقیتشان را مدیون طبیعت زیبا، محیط آرام و کوه های پوشانده شده از برف و فضاهای جادویی این سرزمین دانست. 

26- ایسلند، بهترین مقصد اروپایی برای تماشای نهنگ ها.


27- ایسلند، سرزمینی آزادمنش و مدارا آمیز
می توان از ویگدیس فینبوگادوتیر نه تنها به عنوان اولین رئیس جمهور زن ایسلند بلکه به عنوان اولین بانو با این سمت در دنیا نام برد، سیاستمداری اهل ایسلند که به صورت کاملا دموکراتیک به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شد و در سال های 1980 تا 1996 با این سمت به فعالیتش ادامه داد.

28- زبانی از عهد وایکینگ ها
زبان این سرزمین از ابتدا و عصر وایکینگ ها نورس باستان بوده و عملا تا امروز تغییری نداشته، پس اگر چند عبارت آن را یادبگیرید اساسا به یک وایکینگ تبدیل خواهید شد.

29- شما می توانید به صورت رایگان به آنجا پرواز کنید.
از دهه 1960 ایسلند برای مسافرین پروازهای که از روی اقیانوس آتلانتیک عبور می کنند (Transatlantic flights) آفری ویژه را ارائه می دهد. مسافرین می توانند در یکی از پروازهایش که از روی اقیانوس آتلانتیک عبور می کنند رزرو شده از توقف رایگان در ایسلند استفاده نمایند. پس اگر می خواهید به آمریکا سفر نمایید، این فرصت را از دست ندهید و از زیبایی های این سرزمین جادویی بی بهره نشوید. بلاخره به مقصد خواهید رسید ولی یک هفته دیرتر.


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید