• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 30 حقیقت شگفت انگیز در مورد اتریش

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳   تعداد بازدید : 4450   گروه مطلب : دانستنیهای سفر




اگر به اتریش می روید، اکنون زمان خوبی است که در مورد مقصد خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و این یک مکان عالی برای شروع، با دانستن این 30 حقیقت در مورد اتریش است.
واقعا چقدر در مورد اتریش می دانید؟ این کشور که در قلب اروپا قرار دارد، دارای تاریخ غنی و متنوع و آینده ای هیجان انگیز است. برای کمک به شما در به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این کشور دلفریب، ما فهرستی از حقایق اتریشی مورد علاقه خود را گردآوری کرده ایم. از اسکی گرفته تا اشناپس، در اینجا 30 حقیقت آموزنده و جالب وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. 

1. پادشاهی شرقی…
نام رسمی این کشور جمهوری اتریش است، اما این نام از کجا آمده است؟ کلمه اتریش در واقع از نام آلمانی این کشور، Österreich گرفته شده است. این نام در زبان آلمانی به معنای "پادشاهی شرقی" یا "امپراتوری شرقی" است. 

2. دارای یکی از قدیمی ترین پرچم های جهان
اگر در اتریش هستید، احتمالا با نوارهای قرمز و سفید نمادین پرچم ملی این کشور روبرو خواهید شد. اگرچه تاریخ واقعی آن هنوز مورد بحث است، اما تصور می‌ شود که قدمت این پرچم به قرن دوازدهم میلادی باز می‌ گردد. آنطور که افسانه ها می گویند، رنگ قرمز نماد خونی است که توسط دوک لئوپولد پنجم در محاصره آکره ریخته شد. این قطعا یکی از حقایق بد در مورد اتریش است!

3. اتریش خط ساحلی ندارد 
اتریش مانند بسیاری از همسایگان اروپای مرکزی خود کاملا محصور در خشکی است. در واقع، در حالی که مرزهای آن در طول سال ها تغییر کرده اند، اتریش امروزی با هشت کشور دیگر هم مرز است که این کشورها آلمان، چک، اسلواکی، مجارستان، اسلوونی، ایتالیا، لیختن اشتاین و سوئیس هستند.

4 ... اما دانوب آبی را دارد
اتریش ممکن است خط ساحلی نداشته باشد، اما همچنان مجموعه ای از بارهای ساحلی را در وین، در کنار سواحل رودخانه عظیم دانوب خواهید دید. دومین رودخانه طولانی اروپا از شمال کشور سرچشمه می گیرد و قبل از رسیدن به پایتخت، از لینز و تولن تاریخی عبور می کند. این رودخانه باشکوه الهام بخش آهنگساز محلی یوهان اشتراوس دوم شد تا آهنگ معروف خود، دانوب آبی را بنویسد.

4 ... اما دانوب آبی را دارد


5. بیشتر کشور کوهستانی است…
در حالی که بخش‌ های شمالی اتریش نسبتا مسطح هستند، بیشتر قسمت‌ های دیگر آن طبیعت کوهستانی دارند. در واقع کوه های زیبای آلپ در اتریش 62 درصد از کل کشور را پوشش می دهند. بلندترین قله در میان همه این کوه ها، گروسگلوکنر است که دارای ارتفاع چشمگیر 3798 متر است. برای بالا رفتن از این حقایق در مورد اتریش قطعا به کفش های کوهنوردی خود نیاز خواهید داشت.

6. دارای فعالیت های کوهستانی فراوان…
با وجود این همه کوه، به جرات می توان گفت که اتریش بهشتی برای کسانی است که عاشق فعالیت در فضای باز هستند. در تابستان، تپه‌ ها با صدای کوهنوردانی که به میان کوه‌ ها و دره‌ های زیبای کشور می‌ روند، زنده می‌ شوند. بیش از دو هزار مسیر کوهنوردی وجود دارد که بسیاری از آنها مسیرهای کوهستانی 50 هزار کیلومتری اتریش را پوشش می‌ دهند. 

7. … و یک میراث المپیک چشمگیر
وقتی زمستان فرا می رسد، مردم محلی و بازدیدکنندگان به یک اندازه به دامنه کوه می روند. اتریش دارای فرهنگ اسکی دوستدار خانواده است و بیش از 7 هزار کیلومتر پیست و یک محل دنج بعد از اسکی دارد. مقصد محبوب ورزش های زمستانی این کشور، اینسبروک، همچنین این افتخار را دارد که یکی از سه شهری است که بیش از یک بار میزبان بازی های المپیک زمستانی در سال های 1964 و 1976 بوده است.

7. … و یک میراث المپیک چشمگیر


8. پیشرو در انرژی های تجدیدپذیر…
اتریش قطعا در زمینه تولید انرژی پاک، از مناطق کوهستانی خود بیشترین استفاده را می کند. در واقع، حدود 80 درصد از برق تولید شده در این کشور از منابع تجدیدپذیر، عمدتا از طریق سدهای برق آبی تامین می شود. این موضوع علاوه بر اینکه یکی از واقعیت های پایدار در مورد اتریش است، تامین انرژی خانه با انرژی پاک را آسان تر از همیشه می کند. 

9. … و قدرت امپراتوری
پایتخت بزرگ اتریش، وین، مقر سابق امپراتوری قدرتمند هابسبورگ بود. سلسله هابسبورگ‌ که زمانی یکی از مهمترین قدرت‌ های امپراتوری اروپا بودند، از سال 1276 تا پایان جنگ جهانی اول بر اتریش حکومت کرد. ثروت و اهمیت امپراتوری هنوز هم در بسیاری از کاخ‌ ها، تئاترها و موزه‌ های وین قابل مشاهده است. 

10. کاخ شونبرون بیش از 1400 اتاق دارد
یکی از چشمگیرترین یادگارهای این امپراتوری قدرتمند را می توان در کاخ شونبرون، درست خارج از وین یافت. این اقامتگاه تابستانی سابق حاکمان هابسبورگ دارای 1441 اتاق است. خوشبختانه، برای کشف ظرافت روکوکوی (هنر تزیینی) کاخ و باغ های آن، نیازی نیست که یک هابسبورگی باشید. شونبرون اکنون یک جاذبه توریستی محبوب است. 

10. کاخ شونبرون بیش از 1400 اتاق دارد


11. اتریش در طول جنگ جهانی دوم ضمیمه شد…
پس از فروپاشی امپراتوری هابسبورگ در سال 1919، جمهوری اتریش تشکیل شد. با این حال، این مدت زیادی طول نکشید. پس از به قدرت رسیدن آدولف هیتلر اتریشی الاصل در کشور همسایه آلمان، تنش ها در اتریش شروع به افزایش کرد. اتریش سرانجام در اوایل سال 1938 به آلمان نازی ملحق شد و بسیاری از جمعیت یهودی محلی آن مجبور به ترک خانه های خود شدند.

12. … و تا سال 1955 استقلال پیدا نکرد
بلافاصله پس از پیروزی متفقین در سال 1945، اتریش به چهار منطقه اشغالی تقسیم شد. مانند آلمان در شمال، این کشور توسط ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی، فرانسه و بریتانیا اشغال شده بود. این مناطق اشغالی تا سال 1955 که اتریش استقلال خود را به دست آورد، در تصرف آنها باقی ماند.

13. نگاه به دور پرده آهنین
این کشور ممکن است این روزها صلح آمیز و آرام باشد، اما اتریش زمانی در خط مقدم تنش های جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی قرار داشت. این به دلیل پرده آهنین است، مرز بین شرق و غرب اروپا که شامل مرزهای شرقی اتریش می شود. وین تنها در 40 کیلومتری این بخش ژئوپلیتیکی مورد مناقشه قرار داشت. 

13. نگاه به دور پرده آهنین


14. اتریش در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوست
اتریش در 1 ژانویه 1995 در کنار سوئد و فنلاند به اتحادیه اروپا پیوست. قبل از برگزاری رفراندوم مثبت، این کشور در مورد پیوستن به بلوک تجاری تردید داشت. با این حال، اتریش به دلیل مخالفت قانون اساسی آن با اتحادهای نظامی، یکی از معدود اعضای اتحادیه اروپا است که بخشی از ناتو نیست.

15. نه منطقه در اتریش وجود دارد
اتریش محل نه منطقه فدرال (Bundesländer) است که هر کدام فرهنگ و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. پرجمعیت ترین منطقه، پایتخت آن وین است که بیش از 1.8 میلیون نفر را در خود جای داده است. این همچنین کوچکترین منطقه اتریش است. منطقه بورگنلند که در امتداد مرز مجارستان قرار گرفته کمترین جمعیت را دارد.


 جذاب ترین شهرهای کوچک اتریش را بشناسید



16. قدیمی ترین مرد اروپا اتریشی است
اوتزی که به مرد یخی نیز معروف است، بقایای مومیایی شده مردی است که در حدود 3300 سال قبل از میلاد درگذشت. او در سال 1991 در نزدیکی کوه سیمیلائون (Similaun) در مرز اتریش و ایتالیا پیدا شد. اوتزی با یک نوک پیکان در شانه اش کشف شد که مرگ او را به قدیمی ترین پرونده جنایی جهان تبدیل کرد!

16. قدیمی ترین مرد اروپا اتریشی است


17. خانه آهنگسازان کلاسیک…
اتریش یکی از مراکز فرهنگی پیشرو اروپا است و در طول قرن ها، زادگاه بسیاری از آهنگسازان بزرگ بوده است. فرانتس شوبرت، ژوزف هایدن، گوستاو مالر و بسیاری دیگر در طول سال‌ ها این کشور را وطن خود نامیده‌ اند. بازدیدکنندگان می توانند از آثار آنها در یکی از سالن های کنسرت مجلل وین لذت ببرند. 

18. … از جمله موتزارت
از میان بسیاری از آهنگسازان بزرگ اتریشی، مشهورترین آنها ولفگانگ آمادئوس موتزارت است. این نوازنده جوان که در سال 1756 در سالزبورگ به دنیا آمد، سال های زیادی را در سفر به اروپا گذراند و خانواده های سلطنتی و اشراف قاره اروپا را سرگرم کرد. موتزارت در طول زندگی خود بیش از 600 اثر ساخت و خانه دوران کودکی او یکی از محبوب ترین موزه های اتریش است. 

19. اولین زن برنده جایزه صلح نوبل
در سال 1905 برتا فون ساتنر، صلح‌ طلب معروف، اولین زنی بود که جایزه صلح نوبل را به خانه برد. ساتنر در پراگ، که در آن زمان بخشی از امپراتوری اتریش بود متولد شد. او رمان‌ نویس و مبارزی بود که به سراسر جهان سفر کرد و علاوه بر جایزه صلح خود، پس از دانشمند ماری کوری، دومین زن برنده جایزه نوبل بود. 

19. اولین زن برنده جایزه صلح نوبل


20. زادگاه روانکاوی است…
اگرچه زیگموند فروید در کشور چک کنونی به دنیا آمد، اما او تنها زمانی که به وین رسید، کاوش خود را در مورد ذهن انسان آغاز کرد. این بنیانگذار روانکاوی مدرن برای دهه های متمادی در اواخر قرن بیستم در این شهر زندگی و کار کرد و به دلیل کارهای پیشگامانه خود در زمینه روان درمانی به شهرت رسید. 

21. … و ترمیناتور
علیرغم گذشته باشکوه این کشور، برای بسیاری مشهورترین اتریشی با یک عبارت ساده شناخته می شود: "من بر می گردم."  آرنولد شوارتزنگر در سال 1947 در نزدیکی گراتس به دنیا آمد. او قبل از اینکه وارد فیلم های هالیوود و سپس سیاست شود، با تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه ای به شهرت جهانی دست یافت. او از سال 2003 به مدت هشت سال فرماندار کالیفرنیا بود. طرفداران این ستاره سینما می توانند از خانه دوران کودکی او در گراتس دیدن کنند و گنجینه ای از یادگاری های حرفه ای او را در بدنسازی، سینما و سیاست کشف کنند. 

22. فرهنگ قهوه در وین یک چیز مهم است…
در دوران طلایی وین، کافه‌ های محلی برخی از تاثیرگذارترین چهره‌ های قرن بیستم را به خود دید. پاتوق هیتلر، لئون تروتسکی، و جوسیپ بروز تیتو و دیگران در کافه مرکزی طاقدار بود. چند خیابان آنطرف تر، کافه زیبای لندمن پاتوق فروید، مالر و غیره بود. کافه ها برای صرف قهوه و کیک زاخر هنوز هم دیدنی هستند. 

22. فرهنگ قهوه در وین یک چیز مهم است…


23. … و همینطور کتاب ها هم مهم هستند
دوستداران کتاب‌ در وین بدون شک می‌ خواهند از کتابخانه ملی اتریش، یکی از بزرگترین کتابخانه‌ های جهان بازدید کنند.  این کتابخانه حاوی بیش از دو میلیون کتاب است که قدمت برخی از آنها به قرن چهاردهم باز می‌ گردد. این کتابخانه در تالار دولتی با طرح باروک هافبورگ، کاخ سابق هابسبورگ در مرکز وین قرار دارد.

24. یک ریز کشور در یک پارک تفریحی…
یکی از اتریشی های معروف که ممکن است او را نشناسید، هنرمندی به نام ادوین لیپبرگر، پدر بنیانگذار یکی از حقایق محبوب ما در مورد اتریش، ریز کشور کوگل موگل (Kugelmugel) است. جمهوری کوگل موگل که در پارک تفریحی تاریخی پراتر قرار دارد، در پی اختلاف بین لیپبرگر و مقامات محلی به وجود آمد. لیپبرگر در سال 2015 درگذشت، اما کوگل موگل همچنان یک جاذبه توریستی محبوب است.

25. … و قدیمی ترین باغ وحش جهان
در محوطه وسیع کاخ شونبرون، تیرگارترن شونبرون (Tiergarten Schönbrunn)، قدیمی ترین باغ وحش جهان قرار دارد. این باغ وحش که در سال 1752 به عنوان یک باغ وحش سلطنتی تاسیس شد، هنوز پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. بیش از 700 گونه در این باغ وحش وجود دارد، اما محبوب ترین ساکنان آن بدون شک پانداهای غول پیکر هستند. 

25. … و قدیمی ترین باغ وحش جهان


26. اتریشی ها عاشق صدای موسیقی هستند…
در کنار فهرست چشمگیر آهنگسازان مشهور، اتریش یک کشور بسیار دوستدار موسیقی است. از یودلینگ معروف که مدت‌ ها در نواحی کوهستانی روستایی محبوب بوده تا صحنه‌ های موسیقی الکترونیکی زیرزمینی در حال رشد در وین، چیزی برای همه وجود دارد. اتریش همچنین در سال 2014 با آهنگی از کونچیتا وورست برنده مسابقه آواز یورو ویژن شد. 

27. ... اما نه صدای موسیقی (اشک ها و لبخندها)!
برای بسیاری از خارجی ها، اولین نشانه زندگی اتریشی از طریق فیلم موزیکال هالیوود در سال 1965 به نام صدای موسیقی (اشک ها و لبخندها) دیده می شود. این فیلم همچنان طرفداران خود را به تپه‌ های نزدیک سالزبورگ می‌ آورد، جایی که فیلمبرداری آن انجام شد. با این حال، مردم محلی طرفدار این فیلم نیستند. یک واقعیت جالب در مورد اتریش این است که مردم محلی از بسیاری از کلیشه‌ های فیلم و بسیاری از نادرستی‌ های تاریخی آن متنفرند. یک چیز مسلم است، این فیلم قطعا در فهرست چیزهای مورد علاقه آنها نیست!

28. مردم محلی دوست دارند در سال نو از خانه بیرون بروند…
آنطور که سنت حکم می کند، اتریشی ها سال نو را با خوک ها که نماد خوش شانسی هستند جشن می گیرند. برخی از خانواده ها پس از روز قدیس، یک خوک شیرخوار را آماده می کنند، برای جشن گرفتن چیزی که بسیاری از آن به عنوان سیلوستر یاد می کنند. این فقط گوشت خوک نیست. خوک های مینیاتوری مارزیپان، شکلات و موارد دیگر هم به عنوان بخشی از جشن ها به اشتراک گذاشته می شوند. این خبر خوبی برای هر فرد گیاهخوار است... و قطعا خوشمزه ترین واقعیت ما در مورد اتریش! 

28. مردم محلی دوست دارند در سال نو از خانه بیرون بروند…


29. … و عاشق اشناپس خود هستند
البته هیچ مهمانی اتریشی بدون نوشیدن یک یا دو لیوان اشتاپس کامل نمی شود. یک نوشیدنی محلی که در سراسر کشورهای کوهستانی اروپا محبوب است و یک براندی میوه ای شفاف و تازه است که تازه واردان دوست دارند طعم آن را بچشند. اگر در اتریش این نوشیدنی را می‌ خورید، به یاد داشته باشید که هنگام نوشیدن آن «پروست» بگویید و تماس چشمی برقرار کنید، چون اگر این کار را نکنید، بدشانسی می آورید.

30. وین مکانی عالی برای زندگی است
همانطور که این حقایق نشان داد، اتریش کشوری فوق العاده متنوع است. مکان‌ های جذاب زیادی برای زندگی در اتریش وجود دارد که در میان مناظر بی نظیری قرار گرفته‌ اند. بسیاری از مهاجران، پایتخت این کشور را خانه جدید خود می کنند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. وین اغلب در بین بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی رتبه بندی می شود و در سال 2019 در صدر جدول قرار گرفت. بنابراین هر جا که تصمیم به زندگی دارید، می توانید مشتاقانه منتظر بمانید تا کمی اشناپس بنوشید و به زندگی هیجان انگیز خود در پادشاهی شرقی بگویید "پروست". 

30. وین مکانی عالی برای زندگی است


منبع: expatica





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید