• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 8 مورد از بزرگ ترین باغ وحش های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۱۵   تعداد بازدید : 21337   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 8 عنوان از بزرگ ترین باغ وحش های جهان

بزرگ ترین باغ وحش در جهان کدام است؟ پاسخ این سوال در پس این موضوع است که منظور از کلمه بزرگ ترین، دقیقاً چه معیارهایی می باشد. آیا منظور از این کلمه، بیشترین تعداد حیواناتی است که در یک باغ وحش نگهداری می شوند و یا اینکه هدف، اندازه گیری مساحت کل زمین آن باغ وحش است. به عنوان مثال اگر معیار دوم در نظر گرفته شود، باید گفت که حیات وحش رِد مَک کامبز (Red McCombs Wildlife) واقع در ایالت تِگزاس (Texas)، با در اختیار داشتن مساحتی حدوداً 4856 هکتاری، می تواند بزرگ ترین باغ وحش در جهان در نظر گرفته شود. اما این باغ وحش تنها 20 گونه مختلف از حیوانات را در اختیار داشته و بیشتر شبیه به یک منطقه طبیعی حفاظت شده است تا اینکه باغ وحش باشد. اما فقط در نظر گرفتن تعداد حیوانات نگهداری شده در یک باغ وحش هم نمی تواند معیار کاملی باشد.
در ادامه لیستی از باغ وحش هایی مطرح شده اند که هر دو معیار در آنها در نظر گرفته شده است. از این طریق می توان مشخص کرد که کدامیک بزرگ ترین باغ وحش در جهان هستند.
8- آکواریوم و باغ وحش کُلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)
آکواریوم و باغ وحش کُلمبوس یک باغ وحش غیرانتفاعی واقع در شمال شهر کُلومبوس (Columbus) از ایالت اوهایو (Ohio) می باشد. باغ وحش کُلمبوس محل زندگی بیش از 5 هزار حیوان است که این تعداد، شامل بیش از 700 گونه مختلف می شوند که به تفکیک منطقه جغرافیایی اصلی، از هم جدا سازی شده اند. این باغ وحش کار گسترش مساحت خود را از سال 2004 آغاز کرد و حالا بعد از گذشت بیش از 10 سال، به مساحتی در حدود 33 هکتار دست یافته است. در صورت گسترش و اضافه شدن بخش های جدید و رسیدن این باغ وحش به مساحت حدوداً 48 هکتاری، قرار است محیط زندگی مساعدی برای حیوانات قطبی و همینطور دشت های مشابه با نمونه های موجود در آفریقا به این باغ وحش اضافه شوند.

 آکواریوم و باغ وحش کُلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)


7- باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)
درب های این باغ وحش از سال 1864 به روی بازدید کنندگان باز است و به همین دلیل، باغ وحش مسکو به عنوان یکی از کهن ترین باغ وحش های قاره اروپا نیز شهرت دارد. امروزه این باغ وحش محل نگهداری بیش از 6 هزار حیوان است که این تعداد، شامل 927 نمونه مختلف می شوند تا این باغ وحش مساحتی در حدود 21 هکتار را در شهر مسکو پوشش بدهد. همچنین این باغ وحش بزرگ ترین باغ وحش موجود در کشور روسیه نیز می باشد. برای سفر به مسکو و بازدید از این باغ وحش تماشایی، می توانید پایین ترین قیمت تور مسکو را در توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)


6- باغ وحش سَن دیِگو (San Diego Zoo)
باغ وحش سَن دیِگو با در اختیار داشتن تعدادی فراتر از 4 هزار حیوان از مجموع 800 گونه جانوری مختلف، یکی از مشهورترین باغ وحش های سراسر جهان می باشد. فضای 40 هکتاری این باغ وحش شباهت بسیاری به یک پارک دارد و در حقیقت متعلق به شهر سَن دیِگو (San Diego) است که به صورت استیجاری از آن گرفته شده است. شرایط آب و هوایی و اقلیم دریایی مانند بخش جنوبی ایالت کالیفرنیا (California)، بهترین محیط را برای بسیاری از حیوانات این باغ وحش فراهم می کند. همچنین از آنجایی که تقریباً اکثر نمایش ها و قفس های بزرگ باغ وحش سَن دیِگو در فضای باز قرار دارند، این موضوع بهترین وضعیت ممکن را برای حیوانات فراهم می کند. همینطور باغ وحش سَن دیِگو فعالیت های بسیاری را در عرصه حراست و نگهداری از گونه های مختلفی از چنین حیواناتی انجام می دهد. به ویژه اینکه بسیاری از گونه های جانوری این باغ وحش پس از اینکه در محیطی بسته به رشد کافی می رسند، در زیستگاه بومی مناسبی رها می شوند.

 باغ وحش سَن دیِگو (San Diego Zoo)


5- باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)
باغ وحش تورنتو واقع در شهر تورنتو (Toronto) و با در اختیار داشتن مساحت 287 هکتاری، بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا می باشد. در حال حاضر این باغ وحش خانه ای امن برای تعداد بیش از 16 هزار حیوان است که این تعداد شامل 491 گونه جانوری مختلف می شود. تمامی حیوانات این باغ وحش در هفت منطقه جغرافیایی مختلف تقسیم شده اند که شامل مناطقی با نام های ایندو مالایا (Indo-Malaya)، اِفریکا (Africa)، اِمِریکاز (Americas)، توندرا (Tundra)، ترِک (Trek)، آسترولِیژا (Australasia)، اوراِیژیا (Eurasia) و کِنیدیِن دامِین (Canadian Domain) می شوند.

باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)


آشنایی با 8 مورد از بزرگ ترین باغ وحش های جهان



4- باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)
باغ وحش برانکس کار خود را از سال 1899 و در شهر نیویورک آغاز نمود تا با مساحتی در حدود 107 هکتار و نیز با در اختیار داشتن فضایی پارک مانند و همینطور زیستگاه های طبیعی، لقب بزرگ ترین باغ وحش شهری در کل ایالات متحده امریکا را از آن خود کند. این باغ وحش خانه ای برای بیش از 4 هزار حیوان است که شامل 650 گونه مختلف می شود و حتی بسیاری از آنها، جزو گونه های در حال انقراض می باشند. البته برخی از گونه های جانوری به نمایش گذاشته شده در باغ وحش برانکس نظیر حیوانات قسمت های پرندگان و خزندگان، بر اساس طبقه بندی هایی که دارند کنار هم نگهداری می شوند. در حالی که دیگر حیواناتی همچون حیواناتی که در قسمت حیوانات دشت های آفریقایی و حیوانات آسیایی نگهداری می شوند، براساس موقعیت جغرافیایی تفکیک بندی شده اند.

 باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)


3- باغ وحش پکَن (Beijing Zoo)
باغ وحش پکن که در سال 1906 میلادی و در طول برپا بودن سلسله پادشاهی دودمان چینگ (Qing Dynasty) تاسیس شده، دارای یکی از عظیم ترین مجموعه های کلکسیونی از حیوانات مختلف در کشور چین می باشد. این باغ وحش محل زندگی 14500 حیوان است که این تعداد، نمایندگانی از بیش از 450 گونه مختلف جانوران ساکن خشکی و بیش از 500 گونه دیگر از نمونه های ساکن در دریاها هستند. فضای این باغ وحش چیزی در حدود 88 هکتار از زمین های پکن را اشغال کرده است. باغ وحش پکن به دلیل نگهداری از حیوانات بسیار نایاب بومی کشور چین مانند پانداهای غول آسا که پر طرفدار ترین جاذبه این پارک نیز هستند، شهرت بسیاری در میان همگان دارد.

 باغ وحش پکَن (Beijing Zoo)


2- بِرلین زولاجیکال گاردِن (Berlin Zoological Garden)
باغ وحش بِرلین زولاجیکال گاردِن که تلفظ آلمانی نام آن زولوگِر گارتِن بِرلین (Zoologischer Garten Berlin) می باشد، در سال 1844 افتتاح شد تا یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین باغ وحش های کشور آلمان باشد. فضای وسیع این مکان در حدود 40 هکتار بوده و در تیِرگارتِن (Tiergarten) برلین واقع شده است. این پارک با در اختیار داشتن بیش از 1500 گونه مختلف و در مجموع تعداد 17 هزار حیوان، صاحب کامل ترین مجموعه از انواع گونه های حیوانی در مقابل سایر رقبای خود در سرتاسر جهان است. مشهور ترین حیوانات ساکن در این باغ وحش شامل بائو بائو (Bao Bao) که یکی از گونه های پانداهای بزرگ بوده و همینطور کنوت (Knut)، که خرس قطبی است می شوند. البته کنوت در سال 2011 به صورت ناگهانی مرد.

 بِرلین زولاجیکال گاردِن (Berlin Zoological Garden)


1- باغ ‌وحش هِنری دورلی (Henry Doorly Zoo)
باغ وحش هِنری دورلی در شهر اوماها (Omaha) واقع در ایالت نِبراسکا (Nebraska)، به عنوان برترین جاذبه پولی موجود در این شهر، خانه ای برای تعداد حدوداً 17 هزار حیوان که متشکل از 962 گونه جانوری مختلف هستند می باشد. فضای این باغ وحش شامل مساحتی در حدود 52 هکتار از زمین های این منطقه می شود. با اینکه از لحاظ بزرگی، باغ وحش های وسیع دیگری نیز وجود دارند، اما هیچکدام با در نظر گرفتن هر دو معیار یعنی تعداد حیوانات و فضا، در حد اندازه باغ وحش هِنری دورلی نیستند. به همین دلیل این باغ وحش، عنوان بزرگ ترین باغ وحش جهان را در این لیست از آن خود کرده است. برخی از عناوین مهم این باغ وحش شامل در اختیار داشتن بزرگ ترین مجموعه از گربه در کل آمریکای شمالی (North America)، در اختیار داشتن وسیع ترین مرداب سرپوشیده در جهان، در اختیار داشت وسیع ترین کویر سرپوشیده در جهان و همینطور در اختیار داشتن بزرگ ترین گنبد شیشه ای نقشه برداری در جهان می شود.

 باغ ‌وحش هِنری دورلی (Henry Doorly Zoo)


منبع: touropia




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید