• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین عبادتگاه های جهان را بشناسید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۰/۱۶   تعداد بازدید : 2476   گروه مطلب : ترین ها


زیباترین عبادتگاه های جهان را بشناسید (قسمت اول)

برخی از زیباترین ساختمان های جهان برای مذهب ساخته شده اند. این بناها که برای ادای احترام به خدایان یا حاکمان الهی طراحی شده اند، دارای جزئیاتی پیچیده و در برخی موارد ظواهر رنگارنگ خیره کننده هستند. از باشکوه ترین مساجد با گنبدهای طلایی گرفته تا معابد، کلیساها و کنیسه های زیبا، اینها برخی از جذاب ترین مکان های عبادت در سراسر جهان هستند. 

کنیسه نئو (Neue Synagogue)، برلین، آلمان
قدمت کنیسه نئو به اواسط قرن نوزدهم باز می‌ گردد و هنوز آثار تنش های تاریخی اخیر را می توان در آن مشاهده کرد. این کنیسه که به سبک مور ساخته شده در میان کنیسه‌ هایی بود که در 9 نوامبر 1938 در سراسر آلمان به آتش کشیده شدند و تنها به این دلیل نجات یافت که رئیس پلیس محلی آن زمان استدلال می‌ کرد که این یک ساختمان تاریخی است. این کنیسه با بمباران در جنگ جهانی دوم به طور کلی ویران شد و گنبدهای طلایی و نمای پیچیده آن در سال 1995 بازسازی شد. امروزه این ساختمان دارای یک نمازخانه است و در حالی که به طور رسمی به عنوان کنیسه وقف نشده است، یک مرکز مهم برای گردهمایی یهودیان در برلین می باشد. 

کنیسه نئو (Neue Synagogue)، برلین، آلمان


ایاصوفیه، استانبول، ترکیه
این بنای باشکوه بیزانسی در قرن ششم به عنوان یک کلیسای جامع مسیحی ساخته شد و در طول قرن ها به عنوان عبادتگاه ادیان مختلف نقش داشته است. پس از فتح استانبول توسط عثمانی ها در قرن پانزدهم، این کلیسا تبدیل به مسجد شد و تا سال 1934 که به عنوان موزه تغییر کاربری داد، یک مسجد باقی ماند. اما از تابستان سال 2020، ایاصوفیه دوباره به طور رسمی به عنوان یک مسجد بازگشایی شده است. گنبدها، دیوارها و مناره های آن به همراه کتیبه های اسلامی و موزاییک های مسیحی، گواه تاریخ پیچیده آن هستند.

ایاصوفیه، استانبول، ترکیه


عبادتگاه بهائی، ویلمت، ایلینویز، ایالات متحده آمریکا
این عبادتگاه در خارج شیکاگو رو به سواحل دریاچه میشیگان است و با باغ‌ های زیبا و آراسته‌ احاطه شده است. این تنها عبادتگاهی است که در ایالات متحده به آیین بهایی اختصاص دارد و یکی از هفت عبادتگاه در سراسر جهان است. این سازه با رنگ مرمر سفید که با کوارتز و سیمان ساخته شده است، در دهه 1920 با گنبدی که به شکل توری حکاکی شده بود ساخته شد. 

عبادتگاه بهائی، ویلمت، ایلینویز، ایالات متحده آمریکا


کنیسه اسپانیایی، پراگ، چک
پراگ دارای چندین کنیسه خیره کننده از جمله این کنیسه زیبا در قلب محله یهودیان است. کنیسه اسپانیایی که در سال 1868 ساخته شده، به دلیل فضای داخلی موری - اندلسی اش به این نام خوانده می شود و دارای ظاهر خیره کننده ای از تزئینات طلایی، نرده ها، موزاییک های پیچیده، کنده کاری ها و شیشه های رنگی است. این ساختمان زرد رنگ که در محل مدرسه قدیمی (Old School) قرار گرفته، قدیمی ترین مکان عبادت یهودیان شهر است و تحت حکومت نازی ها و کمونیست ها مورد بی توجهی قرار گرفت تا اینکه در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط موزه یهودیان دوباره احیا، بازسازی و در نهایت بازگشایی شد. 

کنیسه اسپانیایی، پراگ، چک


کینکاکو جی، کیوتو، ژاپن
این معبد بودایی ذن به طور رسمی رکونجی نامگذاری شده است و نام محبوب آن به معنی "معبد طلایی" می باشد. درخشش طلایی رنگ و موقعیت مکانی آن که در لبه یک حوض زیبا قرار دارد، به زیبایی ماورایی آن می افزاید و به این سازه چند طبقه ظاهری شناور روی آب می دهد. این ویلای نسبتا مجلل برای دوران بازنشستگی شوگان (دیکتاتور نظامی) آشیکاگا یوشیمیتسو در سال 1397 ساخته و پس از مرگ او در سال 1408 به یک معبد تبدیل شد.

کینکاکو جی، کیوتو، ژاپن


بت جیورجیس (Bete Giyorgis)، لالیبلا، اتیوپی
هر یک از 11 کلیسای صخره‌ ای قرمز رنگ لالیبلا به‌ عنوان یک شگفتی غیرممکن به نظر می‌ رسد که به عنوان بخشی از تلاش پادشاه لالیبلا برای ایجاد یک اورشلیم جدید در قرن دوازدهم، در دل صخره ها تراشیده شده است.  بت جیورجیس، یا کلیسای سنت جورج، چشمگیرترین کلیسای این کشور است، یک سازه یکپارچه و صلیبی شکل که مستقیما در صخره تراشیده شده و از طریق چند تونل و راه پله قابل دسترسی است. پادشاه ادعا کرد که این کلیسا را تنها با کمک فرشتگان تراشیده است، اگرچه به احتمال زیاد از هزاران برده استفاده کرده است. 

بت جیورجیس (Bete Giyorgis)، لالیبلا، اتیوپی


کلیسای یادبود پرسبیتریان (Presbyterian)، سنت آگوستین، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
این کلیسای زیبا که به سبک ونیزی - رنسانسی ساخته شده دارای پیشینه تأثیرگذاری است. هنری فلاگلر، بنیانگذار شرکت نفت استاندارد و راه‌ آهن ساحل شرقی فلوریدا، کلیسای یادبود پرسبیتریان را در سال 1889 به عنوان یادبود دخترش جنی لوئیز بندیکت ساخت، که به دلیل عوارض هنگام زایمان درگذشت. این بنا با دیوارهای کنده کاری شده چوبی، شیشه های رنگی و سقف گنبدی آبی رنگ گل ذرت، یادبودی متفکرانه است. فلاگلر و خانواده اش از جمله جنی لوئیز، در این کلیسا دفن شده اند. 

کلیسای یادبود پرسبیتریان (Presbyterian)، ایالات متحده آمریکا






کلیسای سن مارکو، ونیز، ایتالیا
کلیسای سن مارکو یا کلیسای سنت مارک، شناخته‌ شده‌ ترین بنا در ونیز و یکی از معروف‌ ترین و مجلل‌ ترین کلیساهای جامع جهان است. این کلیسا در قرن نهم تاسیس شد و در سال 932 پس از تخریب در آتش بازسازی شد. معماری بیزانسی آن با وجود گنبدهای حیرت انگیز، طاقچه‌ ها، تزئینات گل و نقش برجسته‌ های فوق‌ العاده دقیق که صحنه‌ های کتاب مقدس را به تصویر می‌ کشند، بر پیازا سن مارکو تسلط دارد. فضای داخلی کلیسا نیز با داشتن موزاییک های طلایی، مجسمه ها و نمونه های مختلف از سنگ مرمر کمیاب، واقعا خیره کننده است. 

کلیسای سن مارکو، ونیز، ایتالیا


کلیسای جامع نوتردام، اتاوا، کانادا
قدیمی‌ ترین و بزرگ‌ ترین کلیسای اتاوا شروعی ساده داشت. اولین بنای اینجا یک کلیسای چوبی کوچک بود که در سال 1832 ساخته شد. ساختمان فعلی نسبتا بزرگتر در سال 1885 به پایان رسید و اگرچه بسیار چشمگیر است، اما داخل آن واقعا شگفت‌ انگیز می باشد. جزئیات طلاکاری شده و سایه های به رنگ یاقوت کبود و آبی، به آن حس یک جعبه جواهرات زیبا را می دهد، در حالی که نقش برجسته های حکاکی شده، مجسمه ها و پنجره های شیشه ای درخشان به این زیبایی می افزایند. 

کلیسای جامع نوتردام، اتاوا، کانادا


مسجد بزرگ دجین (Djenné)، دجین، مالی
به نظر می رسد این مسجد منحصر به فرد، با تمام پیچیدگی های خود در دل صحرای ساحارا مانند یک معجزه باشکوه نمایان شده است. حقیقت این است که بزرگترین سازه گلی ساخته شده جهان یک دستاورد معماری پیچیده است که از اولین باری که در قرن سیزدهم ساخته شد، توسعه یافته، تزئین شده، ویران شده و دوباره بازسازی شده است. بالای مناره‌ های آن تخم‌ های شترمرغ قرار دارد که نمادی از باروری و پاکی هستند و ساختمان پر از تیرهای چوبی متمایز است که به عنوان داربست در مدت «گچ‌کاری مسجد بزرگ» عمل می‌کنند.

مسجد بزرگ دجین (Djenné)، دجین، مالی


عبادتگاه نیلوفر آبی، دهلی، هند
عبادتگاه نیلوفر آبی به دلیل طراحی آن نامگذاری شده است. ساختار مرمرین، شیشه ای و فولادی آن شبیه گلبرگ های نیلوفر است که با ظرافت باز شده اند، در حالی که از بالا به نظر می رسد زیباترین شکوفه در شرف باز شدن است. این عبادتگاه بهائی توسط معمار ایرانی فریبرز صبا طراحی شده و از زمان افتتاح آن در سال 1986 مورد تحسین جهانی قرار گرفته است. ساخت 9 ضلعی آن، با 9 حوض متناسب، نشان دهنده اعتقاد بهائیان است که این عدد دارای ویژگی های افسانه ای می باشد. 

عبادتگاه نیلوفر آبی، دهلی، هند


کلیسای جامع سنت ماری، سیدنی، استرالیا
این کلیسای جامع کاتولیک رومی مقر اسقف اعظم سیدنی است و در داخل و خارج بسیار بزرگ است. ساخت و ساز کلیسای زیبا و نئوگوتیک که با ماسه سنگ محلی ساخته شده در سال 1868 آغاز شد و در نهایت چندین دهه طول کشید تا ساخت آن در سال 1928 تکمیل شد. قسمت داخلی با پنجره های بلند رنگی، سقف های هشتی و سردابه ای با  کف موزاییک زیبای سیمانی مرمری نیز واقعا زیباست.

کلیسای جامع سنت ماری، سیدنی، استرالیا


عبادتگاه سالت لیک، سالت لیک سیتی، یوتا، ایالات متحده آمریکا
این عبادتگاه به رنگ خاکستری روشن که مناره‌ های نئوگوتیک آن بر فراز یک حوض آب خودنمایی می‌ کنند، یک مکان دیدنی شهر سالت لیک است که از زمان وقف آن در سال 1893 بخشی آشنا از این منطقه بوده است. با این حال به غیر از پیروان مذهب مورمون که اجازه ورود به این عبادتگاه را دارند، تعداد کمی از افراد می توانند وارد این عبادتگاه شوند. در حیاط عبادتگاه، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان، به‌ علاوه بناها، باغ‌ها و نمایشگاه‌ های تاریخی مرتبط با این مذهب را می توان مشاهده کرد. 

عبادتگاه سالت لیک، سالت لیک سیتی، یوتا، ایالات متحده آمریکا


کلیسای جامع سنت لوئیس، نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا
در شهری که تاریخ در هر ساختمان و سنگفرش آن جریان دارد، کلیسای جامع سنت لوئیس شاید نمادین‌ ترین مکان دیدنی آن باشد. این کلیسا از سال 1727 در محل مشرف به میدان جکسون قرار داشته است و در دهه 1850 به طور گسترده بازسازی شد و آن را به قدیمی ترین کلیسای جامع کاتولیک رومی تبدیل کرد که در حال فعالیت مداوم در ایالات متحده بوده است. با نمای سفید درخشان و مناره‌ های بی‌ نقصی که شبیه قلعه دیزنی است، این کلیسا یکی از شناخته‌ شده‌ ترین ساختمان‌ های شهر است.

کلیسای جامع سنت لوئیس، نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا


کلیسای سیستین، شهر واتیکان
وقتی صحبت از معروف ترین کلیساهای دنیا به میان می آید، نمی توان به این کلیسا فکر نکرد. نمای بیرونی کلیسای قرن سیزدهمی سیستین، بخشی از اقامتگاه رسمی پاپ، چندان دیدنی نیست. اما فضای داخلی، دارای گچ بری و نقاشی های دیواری با جزئیات پیچیده از جمله سقف نقاشی شده توسط میکل آنژ است که به طرز گیج کننده ای زیبا است. این هنرمند با زحمت زیاد آثاری از عهد عتیق را بین سال‌ های 1508 تا 1512 به تصویر کشید و در چند دهه بعد مامور ساخت چندین نقاشی دیواری دیگر شد و کلیسا را به یک گالری با شکوه تبدیل کرد.

کلیسای سیستین، شهر واتیکان


منبع: loveexploring




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید