• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نپال، کاوش در بهشت طبیعت گردان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۰/۱۳   تعداد بازدید : 2198   گروه مطلب : ایده های سفر


نپال، کاوش در بهشت طبیعت گردان

نپال کشوری محصور در خشکی است که در شبه قاره هند قرار دارد. این کشور تنها در نیمه دوم قرن هجدهم بود که توانست به عنوان یک ملت شناخته شود. با این حال، تاریخ این منطقه به اعصار گذشته باز می گردد و در حماسه های هندی و در متون مقدس بودایی و جین به نپال اشاره هایی شده است. نپال همچنین زادگاه بودا است. تاریخ این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به شدت تحت تأثیر دو کشور همسایه هند و چین است. در طول قرن‌ها، این منطقه مهاجرانی را به خود جذب کرده که منجر به تنوع فرهنگ در نپال شده است. امروزه نپال سهم زیادی از طبیعت گردان و کوهنوردان و همچنین علاقه مندان به مذهب را به خود جذب می کند. اگر قصد سفر به نپال را دارید، در اینجا 12 مقصدی که باید هنگام بازدید از این کشور دیدن کنید، آورده شده است. 

1. کاتماندو
کاتماندو به عنوان پایتخت نپال می تواند تجربه کلی حضور در این کشور را به شما ارائه دهد زیرا در این شهر می توانید نگاهی اجمالی به نپال بیاندازید. ساختمان های قدیمی و خیابان های شلوغ دارای رایحه عود تجربه ای را به شما می دهد که در هیچ شهر دیگری یافت نمی شود. معابد، زیارتگاه ها و مجسمه ها از دیگر ویژگی های این شهر سلطنتی است. میدان دوربار یک میدان کاخ در کاتماندو است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌ کند و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.
زائران هندو برای بازدید از پاشوپاتیناث ماندیر که در ساحل رودخانه براماتی قرار دارد به این شهر می آیند. کاتماندو همچنین دارای زیارتگاه های معروف بودایی مانند بوداناث (Boudhanath) و سوایانبوناث (Swayambhunath) است. گردشگران از کاتماندو به عنوان پایگاهی برای سفر خود استفاده می کنند. کاتماندو بهترین مکان برای خرید وسایل کوهنوردی است. همچنین می توانید از غذاهای خیابانی نپالی در خیابان های کاتماندو لذت ببرید.

1. کاتماندو در نپال


2. ناگارکوت (Nagarkot)
اگر می خواهید از زیبایی رشته کوه های هیمالیا لذت ببرید، ایستگاه تپه ناگارکوت می تواند بهترین انتخاب شما باشد. دسترسی به این ایستگاه تپه ای که در دامنه‌ های هیمالیا قرار دارد بسیار آسان است، زیرا تنها 28 کیلومتر با فرودگاه کاتماندو فاصله دارد. آب و هوای خوب ناگارکوت در طول تابستان گردشگران بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. اینجا بهترین مکان برای بازدید در نپال است.
این مکان مناظری خیره کننده از 8 رشته کوه هیمالیا را ارائه می دهد و بهشتی برای کوهنوردان است. اگر عاشق ماجراجویی هستید، از فعالیت های فضای باز در اینجا لذت خواهید برد. ناگارکوت چندین خانه مسکونی مقرون به صرفه دارد که می توانید در آنها اقامت نسبتا ارزانی داشته باشید.

2. ناگارکوت (Nagarkot) در نپال


3. پارک ملی ساگارماتا (Sagarmatha National Park) 
ساگارماتا شما را به کوه اورست نزدیکتر می‌ کند و یکی از بهترین مکان‌ ها برای بازدید در نپال است. پارک ملی ساگارماتا یک سایت میراث جهانی یونسکو است که به عنوان یک محل حفاظت از گیاهان و جانوران بومی نیز عمل می کند. این پارک گونه های جانوری در معرض خطر انقراض مانند قرقاول، پلنگ برفی و پاندای قرمز را در خود جای داده است. این پارک ملی همچنین محل درختانی مانند کاج، بلوط و خرزه هندی است.
کوهنوردان این مکان را دوست دارند زیرا نه تنها کوه اورست را دارد، بلکه دارای قله های دیگری مانند لوتسه، چو اویو، تامسرکو، نوپتسه و آمادابلام است. حیات وحش متنوع و مناظر زیبای این منطقه نیز عکاسان طبیعت را به این منطقه می آورد.

3. پارک ملی ساگارماتا در نپال


4. پوخارا (Pokhara)
پوخارا دومین شهر بزرگ نپال است و در منطقه شرقی این کشور واقع شده است. کل شهر توسط قله هایی مانند دولاگیری، ماناسلو و آناپورنا احاطه شده است. این شهر شبیه هیچ شهر دیگری نیست و به شما اجازه می دهد روزهای آرامی را در آن سپری کنید. این منطقه به عنوان "دروازه مسیر آناپورنا" نیز شناخته می شود. با استفاده از یک تور، این بهترین مکان های دیدنی در نپال را ببینید و از بهترین تعطیلات خود لذت ببرید.
دریاچه پوا (Phewa) با آب های نیلگون و مناظر دیدنی هیمالیا تجربه ای رویایی را برای شما رقم خواهد زد و قایق سواری در کنار این دریاچه زیبا را هرگز فراموش نخواهید کرد. غارهای ماهندرا و چامر گوفا باید در فهرست شما باشند در غیر این صورت شگفتی های زیست محیطی را از دست خواهید داد. چامر گوفا به معنای واقعی کلمه یک غار خفاش است اما بدون بتمن! پوخارا فعالیت های تفریحی مانند پاراگلایدر و رفتینگ در رودخانه را نیز ارائه می دهد. کسانی که عاشق طبیعت گردی و کوهنوردی هستند، این مکان را دوست خواهند داشت.

4. پوخارا (Pokhara) در نپال


5. مسیر آناپورنا (Annapurna Circuit)
بی دلیل نیست که نپال را بهشت طبیعت گردان می نامند. در میان گزینه‌ های متعدد طبیعت گردی، مسیر آناپورنا یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ های طبیعت گردی در نپال است و کل منطقه توسط جنگل های انبوه، دره های سرسبز و آبشارها احاطه شده است. تقریبا 21 روز طول می کشد تا پیاده روی در کل منطقه کامل شود.
مسیر پانورامای تپه گورپانی محبوب ترین مسیر قطار در اینجا است. طلوع خورشید از تپه پون و مناظر دولاگیری، ماچاپوچار جنوبی آناپورنا و سینگا چولی، چیزی است که هیچ کوهنوردی دوست ندارد آن را از دست بدهد. حدود پنج روز طول می کشد تا به پناهگاه آناپورنا برسید و همچنین می توانید مسیر موکتیناث را امتحان کنید که تقریبا هفت روز طول می کشد تا تکمیل شود.

5. مسیر آناپورنا (Annapurna Circuit) در نپال


 معرفی 10 مورد از زیبا ترین پارک های ملی نپال



6. باکتاپور (Bhaktapur)
باکتاپور یکی از سه شهر سلطنتی نپال است. این شهر جمعیتی عمدتا هندو دارد و پر از معابد و بناهای هندو است. میدان باکتاپور دوربار جاذبه اصلی این شهر است. این میدان کاخ میدان های تاومادی، میدان سفال، میدان داربور و میدان داتاتریا را در خود جای داده است.
کل مجموعه میدان داربور به معماری غنی خود از طریق معابد و کاخ ها می بالد و قدمت بیشتر این سازه ها به قرن 17 و 18 میلادی باز می گردد. اگر به باکتاپور سفر می کنید، حتما باید مدتی را صرف خرید سفال، ماسک، صنایع دستی محلی و سایر سوغاتی ها کنید.

6. باکتاپور (Bhaktapur) در نپال


7. پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park)
نپال مکان‌ های میراث جهانی فراوانی دارد و پارک ملی چیتوان از جمله آنهاست. پارک ملی چیتوان محل زندگی طیف گسترده ای از پرندگان، حیوانات و گیاهان است. این پارک به حیوانات منحصر به فردی مانند کرگدن های تک شاخ، تمساح های پوزه باریک گنگی و ببرهای سلطنتی بنگال پناه می دهد و تقریبا 544 گونه پرنده در این پارک ملی زندگی می کنند.
این پارک همچنین دارای موزه، مرکز نگهداری و مرکز پرورش فیل است و علاوه بر این می توانید سافاری فیل را در این پارک امتحان کنید. شش اقامتگاه مجلل در این پارک برای مسافران لوکس وجود دارد.  استراحتگاه ها در کنار سایر امکانات، سافاری سفارشی را نیز به مهمانان خود ارائه می دهند.

7. پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park) در نپال


8. لومبینی (Lumbini)
لومبینی چیزی بیش از یک مقصد گردشگری ساده است. اینجا زادگاه بودا است و با محیط آرام خود می تواند روح شما را لمس کند. دریاچه ها و صومعه ها نیز به زیبایی این مکان می افزایند. معبد مایا دوی، یک بنای باستانی بوده و در مکانی ساخته شده که تصور می‌ شد بودا در آن متولد شده است. این معبد دارای دریاچه ای به نام پوشکرینی و پارکی است که می توانید در آن زمانی را در آرامش سپری کنید.
صومعه سلطنتی تایلند، صومعه سریلانکا و معبد سلطنتی میانمار از دیگر جاذبه های لومبینی هستند. پاگودای صلح جهانی در لومبینی بسیار مهم است زیرا چهار مرحله از زندگی بودا را منعکس می کند. باغ لومبینی اکنون به پناهگاه درنای لومبینی تبدیل شده است و ویرانه های کاخ تیلوراکوت سیدارتا را در این پناهگاه خواهید دید.

8. لومبینی (Lumbini) در نپال


9. پارک ملی لانگتانگ (Langtang National Park)
به دنبال مکان های نپال برای بازدید هستید؟ پارک ملی لانگتانگ در منطقه لانگتانگ واقع شده است و دارای مسیرهای پیاده روی زیبا اما کمتر شناخته شده است. این پارک همچنین دارای دریاچه گوسایکوندا است که برخی از بهترین مناظر را هنگام طبیعت گردی ارائه می دهد. مسیرهای طبیعت گردی شما را از میان جنگل های خرزه هندی و صومعه های قدیمی می برد.
منطقه لانگتانگ محل زندگی شرپاها (گروهی از افراد بومی نپال) است و شما می توانید در حین کاوش در این منطقه نگاهی اجمالی به زندگی آنها داشته باشید. روستاهای دامنه تپه دارای مهمانسراها و اقامتگاه هایی هستند که می توانید در آنها استراحت کنید. همچنین می توانید اردو زدن را در کمپینگ ها تجربه کنید. اگر می‌خواهید بیشتر کاوش کنید، می‌توانید مسیر کوهنوردی هلامبو را نیز امتحان کنید.

9. پارک ملی لانگتانگ (Langtang National Park) در نپال


10. داران (Dharan)
داران که در دامنه‌ های رشته کوه مهابهاراتا قرار دارد، به عنوان دروازه ورود به تپه‌ های مهابهاراتا نیز شناخته می‌ شود. آب و هوای معتدل و خانه های ییلاقی شیک، این شهر کوچک را در بین گردشگران مشهور کرده است. این شهر برای زائران هندو نیز قابل توجه است و این یکی از دلایلی است که در فهرست بهترین مکان های دیدنی نپال قرار دارد.
معبد دانتاکالی به عنوان یکی از شاکتیپه ها (مکان های مقدس) در نظر گرفته می شود که دندان های ساتی (یکی از همسران خدای شیوا) در آن قرار دارند. معبد بوداسوبا یک معبد محبوب بودایی است و توسط گیاهان بامبو مخصوص این منطقه احاطه شده است. این شهر یک زمین گلف عجیب و غریب دارد و برای پیک نیک نیز مناسب است. زمانی که در داران هستید، حتما باید رفتینگ از رودخانه تامور به کوشی را امتحان کنید. بانو چوک نیز محل چندین فروشگاه پر جنب و جوش است. 

10. داران (Dharan) در نپال


11. کوه اورست
سفر شما به نپال بدون نزدیک شدن به کوه قدرتمند اورست کامل نمی شود. منطقه اورست هر ساله صدها نفر از علاقه مندان به طبیعت گردی را به خود جذب می کند و کل منطقه پر از دره های عمیق، یخچال های طبیعی و روستاهای کوچک است. اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، می توانید پیاده روی به سمت کمپ اصلی کوه اورست را امتحان کنید. شما همچنین می توانید بسیاری از گونه های کمیاب حیوانات مانند پلنگ برفی، آهوی ختن، پاندای قرمز، خرس سیاه هیمالیا و گرگ هیمالیا را در این منطقه مشاهده کنید.
بسیاری از سازمان‌ دهندگان طبیعت گردی، سفرهای طبیعت گردی با راهنما را سازماندهی می‌ کنند و همچنین می‌ توانید راهنمایان خصوصی را برای کاوش در این منطقه استخدام کنید. در غیر این صورت، می توانید یک تور پروازی رزرو کنید که منظره ای بی نظیر از کوه ها ارائه می دهد.

11. کوه اورست در نپال


12. نواکوت (Nuwakot)
نواکوت که در لغت به معنای نه قلعه است، یک دهکده کوچک بر فراز تپه و یکی از منحصر به‌ فردترین مکان‌ های دیدنی در نپال است. جاذبه مرکزی نواکوت قلعه ای است که به نواکوت دوربار نیز معروف است. مجموعه دوربار دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است زیرا در گذشته دروازه تجاری بین هند و تبت بوده است.
نواکوت تقریبا یک روز با ماشین از کاتماندو فاصله دارد. این دهکده دارای تعداد زیادی هتل بوتیک زیبا و اقامتگاه های خانگی است که باید چند روز را در آنها سپری کنید. همچنین می توانید در بازار تریشولی بمانید و تا کاخ پیاده روی کنید. این یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در نپال است که باید با خانواده خود از آن دیدن کنید.

12. نواکوت (Nuwakot) در نپال


بهترین زمان برای کشف زیبایی های نپال از اکتبر تا دسامبر است که آسمان صاف است و می توانید منظره های خیره کننده ای از رشته کوه ها را تجربه کنید. همچنین اگر می‌خواهید در زمان خلوت تری سفر کنید، می‌ توانید در ژانویه و فوریه از آن بازدید کنید. اما ممکن است در این زمان هوا بسیار سرد باشد. 

منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید