• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


زیباترین واحه ها یا آبادی های کوچک میان صحرا در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۳/۷   تعداد بازدید : 7810   گروه مطلب : ترین ها


با 13 مورد از زیباترین واحه های کویری در جهان آشنا شوید

واحه ها مناطقی با پوشش گیاهی سبز هستند که توسط محیط کویری احاطه شده اند و در تصورات ما حالات مرموزی مانند جادوهای مربوط به "شب های عربی" را یادآور می شوند. اما این واحه ها همچنان بخش مهمی از اقتصاد کویر هستند و توقفگاه های مهمی برای تاجران و حمایت از جوامع بوده اند. بیایید به برخی از زیباترین واحه ها از سراسر جهان نگاهی بیندازیم.

1. وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)، عمان
عمان، این کشور خاورمیانه ای محل برخی از زیباترین واحه ها می باشد که یکی از آنها وادی بنی خالد است. در طول سال آب از یک چشمه طبیعی، که در قسمت فوقانی دره قرار دارد جاری شده و در نتیجه، پوشش گیاهی به وفور در اینجا یافت می شود.

1. وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)، عمان


2. واحه هواکاچینا (Huacachina)، پرو
این واحه در منطقه ایکا در کشور پرو، محل زندگی تنها چند صد نفر است. از این واحه به عنوان تفریحگاه محلی استفاده می شود و به یک مقصد توریستی تبدیل شده است که گردشگران می تواند از ورزش های ماسه سواری (sandboarding) و تفریحاتی مانند سر خوردن بر روی تپه های ماسه ای در آن لذت ببرند.

2. واحه هواکاچینا (Huacachina)، پرو


3. پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses)، برزیل
این واحه که در ایالت مارانیائو (Maranhão) در کشور برزیل قرار دارد، توسط دولت این کشور به عنوان یک پارک ملی نام گرفته است. این منطقه که در خارج از حوضه آمازون قرار دارد، در ابتدای سال بارندگی های فراوانی را تجربه می کند و منجر به شکل گیری تالاب های زیبایی با رنگ های مختلف می شود. این منطقه محل اقامت مردم سرخپوست کایته (Caeté Indian) و یک جاذبه مهم گردشگری است.

3. پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses)، برزیل


4. تافیلالت (Tafilalt)، مراکش
اینجا به عنوان یکی از بزرگترین واحه های جهان محسوب می‌ شود و در منطقه کویری ساحارا، در مراکش واقع شده است. این منطقه که در کنار رودخانه زیز (Ziz) قرار دارد، به دلیل داشتن خرماهای خوشمزه شناخته شده است. 

4. تافیلالت (Tafilalt)، مراکش


5. دریاچه هلال ماه، دون هوانگ (Crescent Moon Lake, Dunhuang)، چین 
شهر دون هوانگ در گذشته یک ایستگاه اصلی در جاده ابریشم بوده و بیشتر برای غارهای موگائو در نزدیکی آن شناخته شده است. با این حال، این شهر محل واحه دریاچه هلال نیز می باشد، که به دلیل شکل ظاهری خود به عنوان یکی از جاذبه های مهم توریستی شناخته می شود. بازدید کنندگان می توانند از شتر و خودروی همه جا رو (ATV) در اینجا لذت ببرند.

5. دریاچه هلال ماه، دون هوانگ (Crescent Moon Lake, Dunhuang)، چین


6. تورفان (Turpan)، چین
تورفان که به تولوفان (Tulufan) نیز معروف است، یک شهر واحه ای در منطقه اویغور سین کیانگ، در چین است. این منطقه تاریخی در نزدیکی ویرانه های شهر جیائو (Jiaohe) واقع شده است که در زمان سلسله هان توسط چنگیز خان تخریب شد. این منطقه دارای آب و هوای خشک، سرد و بیابانی بوده و دارای تابستان های بسیار گرم و طولانی و زمستان های سرد، ولی کوتاه است. 

6. تورفان (Turpan)، چین


 اعجاب انگیزترین بیابان های جهان



7. تیمیا (Timia)، نیجر
جدای از واحه معروفش، تیمیا محل زندگی درختان نخل و مرکبات نیز می باشد. بازدید کنندگان در نیجر می توانند آبشار فصلی شهر توارگ، یک قلعه سابق فرانسوی و شهر ویران شده آسودی (Assodé) را نیز مشاهده کنند.

7. تیمیا (Timia)، نیجر


8. آگوا کالینته، توسکان، آریزونا (Agua Caliente, Tucson, Arizona)
این پارک 101 جریبی دارای چشمه های آب گرم دائمی است. علائم مربوط به زمین شناسی و تاریخ چشمه های آب گرم و تاریخ طبیعی و انسانی مکان این واحه تاریخی را می توان در سراسر پارک یافت.

8. آگوا کالینته، توسکان، آریزونا (Agua Caliente, Tucson, Arizona)


9. واحه سیوا (Siwa Oasis)، مصر
این حوضه حاصلخیز، که تنها در فاصله 50 کیلومتری از مرز لیبی واقع شده است، دارای نخلستان و درختان زیتون بسیار است. دهکده های خشتی که به وسیله جاده های خاکی پر پیچ و خم به هم متصل شده اند منطقه ای را نشان می دهند که الاغ سواری به اندازه موتور سواری در خیابان های آن رواج دارد. 

9. واحه سیوا (Siwa Oasis)، مصر


10. واحه لیوا (Liwa Oasis)، امارات متحده عربی
این منطقه طبیعی با روستاها و مزارع خود یک چهارم از زمین های خالی از سکنه عربستان سعودی (روب الخالی) را در بر می گیرد. با درخشش در سایه های طلایی، زردآلو و دارچین، این چشم انداز باشکوه، جایگاه ویژه ای در قلب افرادی دارد که برای ارتباط با ریشه های خود و جذب زیبایی مکان به اینجا می آیند.

10. واحه لیوا (Liwa Oasis)، امارات متحده عربی


11. واحه طبیعی بوسنتو در موریگراتی (Natural Oasis of Bussento in Morigerati)، ایتالیا
صندوق جهانی طبیعت (WWF) مربوط به واحه ها در پارک ملی کیلنتو و در پشت ساحل باشکوه کیلنتان قرار دارد. این یک منطقه حفاظت شده از طبیعت است که تحت پوشش رودخانه زیبای بوسنتو می باشد.

11. واحه طبیعی بوسنتو در موریگراتی (Natural Oasis of Bussento in Morigerati)، ایتالیا


12. واحه اوباری (Ubari Oasis)، لیبی
این واحه در نزدیکی منطقه فزان (Fezzan) واقع شده است و بخشی از ارگ اوباری (Erg Awbari) در ساحارا می باشد. این بستر آبی به عنوان یک مرکز تجاری اصلی برای بسیاری از افراد محلی عمل می کند، که در حاشیه های دریاچه برای فروش سوغات و کالاهای دیگر جمع می شوند. 

12. واحه اوباری (Ubari Oasis)، لیبی


13. واحه الشبکیه (Chebika Oasis)، تونس
این واحه که در دامنه کوه های جبل النقاب واقع شده است، به نام "قصر الشمس" نامگذاری شده که عبارت عربی "قلعه خورشید" است. این مکان، محلی است که بسیاری از صحنه های فیلم "قسمت چهارم جنگ ستارگان: امید جدید" فیلمبرداری شده است.

13. واحه الشبکیه (Chebika Oasis)، تونس


منبع: msn





نظرها

  • 0 0

    واحه ها دلنشین ترین اماکن برای اسکان درون گراها است.شاید جایی برای اسکان ابدیت بعد ازمرگ.من دوست دارم برای من اینچنین باشه.یک واحه در دورترین بیابان

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید