• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سفری ماجراجویانه و جذاب به پرو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۹/۲۰   تعداد بازدید : 2341   گروه مطلب : ایده های سفر


سفری ماجراجویانه و جذاب به پرو

ممکن است پرو را به عنوان مهد تمدن باستانی بشناسید اما نقشه برداری و مکان شناسی از این کشور نیز آن را تبدیل به سرزمین عجایبی از ماجراجویی ها کرده است. قله های یخ زده رشته کوه های آند هر پیاده رو و کوه نوردی را به آن جا می کشاند، سواحل صحرایی سرکش با امواج عالی برای موج سواران و برای جستجوگران نیز جنگل آمازون حاضر است، توده های وسیعی از تالاب ها و جنگل های انبوه استوایی که مملو از میمون ها، ماکائوها و گربه سانان بسیار کمیاب و خوش اطوار است. پس، خود را مجهز کنید، پرو مسیری پر تلاطم است.

از راه جنگلی اینکا بالا بروید
صعودی با پای پیاده از راه های پرپیچ و خم از عمق دره اُروبامبا  و از میان جنگل های ابر مه آلود و در امتداد توقف گاه های باستانی، برای مردمان اینکا این جاده راه ورودی اصلی به ساختمان های نفیس و باستانی ماچوپیچو بود. هزاران نفر از مسافران که همه ساله از این مسیر صعود می کنند این سفر یک سفر طولانی است، سفری سخت و از راه های پر صخره که چهار روز به طول می انجامد اما از میان مناظر مجلل و زیبا می گذرد و ایستگاه نهایی شگفت انگیز ترین منطقه باستان شناسی در پروست. اگر برنامه ریزی کرده اید تا در فصول پر رفت و آمد یعنی از ماه ژوئن تا سپتامبر به آن جا سفر کنید، اطمینان حاصل کنید که بلیط ورودی خود برای قلعه اینکا را به صورت آنلاین و از پیش خریداری کرده باشید تا بخواهید شخصا و حضوری این کار را انجام دهید چراکه ممکن است ریسک این موضوع وجود داشته باشد که تمام بلیط ها فروخته شود و بلیطی باقی نماند.

از راه جنگلی اینکا بالا بروید


شبی در جزیره
طبق یک باور قدیمی مردم مناطق رشته کوه های آند عقیده دارند که دریاچه تیتیکاکا محل تولد خورشید است، چشم های خود را بر روی آب های آبی و کبود رنگ بزرگ ترین دریاچه آمریکای جنوبی بگذارید، حس کردن احساسی مسحور کننده و معرکه خیلی سخت نیست. گذراندن شب بر روی یکی از جزایر شناور، با مناطق مسکونی روستایی اش بهترین راه برای تجربه این مکان می باشد، جایی که زندگی طبق ریتم و آهنگ فصل ها زندگی می کند و بهترین قسمت کجاست؟ بهترین قسمت غروب خورشید در میان آب های درخشان دریاچه است.

شبی در جزیره


در میان جنگل های آمازون گشت بزنید
حوضه آبریز آمازون به واسطه تنوع گیاهی بسیار زیاد و جنگل ها و طبیعت بکر و بسیار خرمش در میان گردشگران شناخته شده و معروف است. پارک جنگلی مانو یکی از بکرترین و دورترین مناطق را حفاظت می کند. این منطقه که واقع در حوضه آبخیزداری ریو مانو است یکی از آن بسیار شاخابه یا رودهای فرعی است که نهایتا به رودخانه آمازون می ریزد، این شبکه از رودخانه ها برای استقرار حیات وحش بسیار عالیست، از پستانداران خوک سان تاپیر و پلنگ های خالدار اوسلوت گرفته تا دسته ماکائوهای بسیار زیبا. این را بخاطر داشته باشید که در فصولی با بالاترین سطح آب یعنی از دسامبر تا ماه مه امکان این وجود دارد تا به وسیله کایاک و از طریق شاخه های بسیار کوچک در این مناطق گشت زنی کرد در حالی که در فصولی با پایین ترین سطح آب یعنی از ماه ژوئن تا نوامبر بهترین حالت پیاده روی از میان جنگل های انبوه استواییست.

در میان جنگل های آمازون گشت بزنید


رشته کوه های آند را پیاده طی کنید
رشته کوه بسیار شگفت انگیز کوردیلا بلانکا که در قلب پرو قرار دارد موجب شده تا تنبل ترین آدم ها نیز بار سفر ببندند و آماده حرکت شوند. سلسله کوه ها با قله های دارای پرتگاه و پر صخره که پوشیده از برف هستند راه پیمایان متعصب و متعهد را به آن جا می کشاند جایی که باید از میان راه های پر پیچ و خم آلپی و دریاچه ها و روستاهای کوچک عبور کرد. اگر ارتفاع شما را از نفس نیندازد، مناظر بسیار زیبای این منطقه نفس های شما را به شماره خواهد انداخت. از لیما تا شهر کوهستانی اواراز با اتوبوس هشت ساعت راه است، شما می توانید یکی دو شب را برای سازگاری با محیط و ارتفاع در آن جا سپری کنید. در آن جا دستورالعمل های فراوانی را می یابید که برای راه پیمایان بسیار مفید هستند، این راهنمایی ها در مورد دشواری های راه برای رسیدن به کوردیلا بلانکاست. چه راه پیمایی 69 روزه لاگونا که از سِبولاپامپا (Cebollapampa) باشد یا راه پیمایی چهار روزه سانتا کروز یا حتی راه پیمایی سخت و طاقت فرسای یک هفته ای آلپامایو بِیس کمپ (Alpamayo Base Camp) که هر دو از وِکِریا (Vaqueria) شروع می شوند، تمام این گزینه ها ماجراجویی هایی بسیار تماشایی هستند.

رشته کوه های آند را پیاده طی کنید


در جستجوی زندگی در دریا باشید
کمی دورتر از شبه جزیره پاراکاس و در کنار سواحل جنوبی پرو، صخره هایی از دل آب سربرآورده اند که جزایر بالستاس نامیده شده اند و از دور دیده نمی شوند اما کافیست سوار قایق شوید تا نمایش جلوه گری حیات وحش را از نزدیک ببینید، صدای شیرهای دریایی، پرآرایی و خودآرایی پنگوئن های هومبولت و دسته پرندگان بوبی پِرویی. این جزایر به دلیل خوبی با نام گالاپاگوس مرد فقیر معروف است. در راه بازگشت به ساحل حتما سوپ سرد دریایی و سبزیجات یا پاراهئولا را امتحان کنید و در مورد ژئوگلیف ها یا نشانه های نوشتاری و هندسی غول آسا بر روی زمین اِل کاندلابرو رازآلود تعمق و اندیشه کنید، نشانه هایی که منشا و معنای آن ها هنوز هم ناشناخته باقی مانده است.

در جستجوی زندگی در دریا باشید


 برترین سفرهای ماجراجویانه برای افرادی که تمایلی به ماجراجویی ندارند



وارد یک دره شگفت انگیز شوید
دره کولکا که از شهر ارکیپا حدود چهار ساعت فاصله دارد سرزمین عجایبی از چشم اندازهای رشته کوه های آند است، دره ای عمیق پر از روستاهای ساده و دلپذیر و ایوان های باستانی حکاکی شده در حاشیه کوهستان ها. راستی آیا به کرکس های بومی آمریکا که در جریان باد در آسمان به پرواز درمی آیند اشاره ای شد؟ بازدیدکنندگان از شهر چیوی می توانند در یک سفر کوتاه و پیاده روی یکروزه بر روی طبقات این دره به جستجو و کاوش در این منطقه بپردازند که این راه با احتساب از نقطه شروع مسیر حدود 1200 متر به سمت پایین است و سپس قبل از فرا رسیدن غروب خورشید به محل شروع بازگردند البته توصیه می شود که برای لذت بیش تر از مناظر و همچنین چشمه های آبگرم چند روزی را در منطقه سپری کنید. نکته دیگری که هیچ یک از مسافران نباید فراموش کنند خوردن خوراک لذیذ محلی چوپ دی کامارونز یا همان خوراک میگوی تند است.

وارد یک دره شگفت انگیز شوید


در سواحل شمالی موج سواری کنید
خط ساحلی بسیار طولانی کشور پرو که بیش از 3000 کیلومتر می باشد گنجینه واقعی از تجربیات را برای مجموعه موج سواری به همراه دارد، موج های غلتان بزرگ و استراحتگاه های خلوت از ویژگی های این کرانه ساحلی هستند. بیش تر موج سواران برای اجرای حرکات مارپیچ بهتر به سمت شمال سواحل و از لیما به سمت شهرک های لذت بخش هوانچاکو و چیکاما می روند که هر دو در خارج از تروخیو قرار دارند و می توان با یک پرواز یک ساعته یا انتخاب اتوبوس و یک سفر هشت ساعته از لیما به آن جا رفت. اگر واقعا به دنبال نور خورشید مستمر و تضمین شده هستید، می توانید همچنان بیش تر به سمت شمال و به مِنکورا بروید جایی که موج سواری، غذاهای دریایی و زندگی آرام به خوبی در کنار یکدیگر در جریان هستند.

در سواحل شمالی موج سواری کنید


از خرابه های رمزآلود بازدید نمایید
رشته کوه های آند مملو از بقایای شهرهای باستانی است که در این میان کوئلاپ جز بزرگترین محسوب می شود، قلعه ای برج و بارو دار که توسط مردمان قبیله چاچاپویاس روی قله کوه در قسمت شمالی جنگل ابرهای پرو ساخته شده است. مناظر دره یوتکابامبا واقعا شما را تحت تاثیر قرار می دهد، خرابه هایی که بسیار غیرعادی و جالب هستند و سفر در این جا و از میان شهرک های روستایی بی انتها واقعا فراموش نشدنی است. شما برای رسیدن به بالای کوئلاپ سه گزینه پیش روی خود دارید، می توانید با ماشین بروید که از چاچاپویاس حدود دو ساعت باید رانندگی کنید، می توانید پیاده بروید که اگر از تینگو ویئحو (Tingo Viejo) شروع کنید که یک پیاده روی شش ساعته خواهید داشت و یا می توانید سوار تله کابین شوید که این راه فقط بیست دقیقه طول می کشد و از سال 2017 این امکان برای مسافران فراهم آورده شده است.

از خرابه های رمزآلود بازدید نمایید


تپه های غول پیکر برای شن سواری
هواکاچینا آبادی کوچکی در دل کویر و در صحرایی در جنوب پروست. این آبادی یکی از جذاب ترین و عجیب ترین تفریح هیجان انگیز را به گردشگران ارائه می کند. شما در این جا فرصت آن را دارید تا با ماشین صحرایی به بالای یک تپه ماسه ای به ارتفاع یک ساختمان کوچک بروید، پای خود را روی اسکیت محکم کنید و آن وقت از یک دیوار سر به فلک کشیده ماسه ای پایین بیایید و شن سواری کنید. برای شن سواری نیامده اید؟ خب می توانید به جای شن سواری سوار درشکه شوید. اگر در هر یک از کافه ها یا رستوران های نزدیک تالاب بنشینید شانس این را دارید تا صدای پری دریایی، شاهزاده خانوم قبیله اینکا و عاشقان بی نوا را بشنوید. بودن در کنار تمام این افسانه های محلی هواکاچینا بسیار جالب و هیجان انگیز است.

تپه های غول پیکر برای شن سواری


بر فراز نگاره های حک شده باستانی اوج بگیرید
یکی از جالب ترین رازهای زمین آهسته و بی سر و صدا بر روی کناره های ساحلی پرو قرار دارد. خطوط نازکا شامل بیش از 70 نگاره حک شده از شمایل حیوانات و سایر اشکال هستند که آن قدر بزرگند که فقط از بالا و بر فراز آسمان ها شکل آن ها قابل تشخیص است. هیچ کس هدف از رسم این اشکال را نمی داند. شما می توانید برای خلق یک تجربه خروج از بدن بسیار شگفت انگیز در ساعات اولیه صبح سوار یک هواپیمای بسیار سبک شوید و بر فراز این تصویرنگاره های مربوط به دوره پیش از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب اوج بگیرید و پرواز کنید.

بر فراز نگاره های حک شده باستانی اوج بگیرید


منبع: lonelyplanet





نظرها

  • 1 0

    بسیار جالب و با بیانی شیوا نگارش شده. از سفرنامه های منهم در وب سایت زیر دیدن فرمایید: soroosh-travels.com

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید