• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 25 تفریح رایگان که در سفر به سنگاپور می توانید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۶/۱۰   تعداد بازدید : 3586   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 25 تفریح مجانی که در سفر به سنگاپور می توانید انجام دهید

ممکن است سنگاپور یکی از گران ترین کشورها برای سفر کردن در جنوب شرقی آسیا باشد اما در عوض یک عالم تفریحات و سرگرمی های رایگان دارد که با این کار می توانید از هزینه های سفر خود کم کنید. در ادامه شما را با لیستی از تفریحات مجانی سنگاپور آشنا می کنیم.

در یکی از ده ها جشنواره ی سنگاپور شرکت کنید
برپایی جشنواره های بسیار متنوع از جمله جشنواره های هنری مانند جشنواره شب سنگاپور، جشنواره های موسیقی مانند جشنواره موسیقی موسایی و جشنواره های مناسب برای کودکان مانند جشنواره باغ گیاه شناسی سنگاپور برای بچه ها، باعث می شود تا سرگرمی های رایگان و با کیفیتی برای بازدیدکنندگان در بیشتر ماه های سال وجود داشته باشد. لطفا لیست هیئت گردشگری سنگاپور (the Singapore Tourism Board listings) را برای مناسبت های پیش رو چک کنید.

در یکی از ده ها جشنواره ی سنگاپور شرکت کنید


درختان غول پیکر در باغ های خلیج را مورد تحسین قرار دهید
برای ورود به محوطه گلخانه و پیاده راه هوایی اُ سی بی سی (OCBC Skyway) در سوپر پارک باغبانی در باغ های خلیج حتما باید هزینه کنید اما برای گشت و گذار در درختستان زیبای درختان غول پیکر نیازی نیست حتی ریالی خرج نمایید. اگر روزانه قبل از ساعت 7:45 یا 8:45 شب به این مکان سری بزنید می توانید برای تماشای موسیقی حماسی راپسودی گاردن (Garden Rhapsody) که یک برنامه  15 دقیقه ای مسحور کننده و پر از نور و صداست، جای خوبی پیدا کنید. 

درختان غول پیکر در باغ های خلیج را مورد تحسین قرار دهید


در میان آرامگاه های پرشاخ و برگ قبرستان برون بوکیت (Bukit Brown Cemetery) قدم بزنید
قبرستان برون بوکیت که اولین بار در اوایل قرن بیستم بنا شد، زمانی بزرگترین قبرستان چینی بود که بعدها به صورت متروکه رها گردید. امروزه این مکان تبدیل به زیستگاه حیات وحش و محل نگهداری پرندگان شده و به عنوان میراثی با ارزش شناخته شده است. متاسفانه، بعضی از قسمت های این مکان به عنوان طرح تعریض جاده توسط دولت مجددا بازسازی گردید و باقی آن برای توسعه طرح خانه سازی های جدید، مرز بندی شده است. گروهی از مشتاقان، تاریخ دانان و فعالان، تورهای پیاده روی رایگانی را در این قبرستان برنامه ریزی کرده اند.

در میان آرامگاه های پرشاخ و برگ قبرستان برون بوکیت  قدم بزنید


با دیدن رویایی ترین معابد سنگاپور شگفت زده می شوید
به شکلی متناقض در وسط شهر چینی ها، معبد رنگارنگ و پر رزق و برق سِری ماریامان (Sri Mariamman Temple)، قدیمی ترین معبد هندوها در سنگاپور واقع شده است و واقعا ارزش بازدید را دارد. تیان هوک کِنگ (Thian Hock Keng)، قدیمی ترین معبد چینی سنگاپور هم به واقع رویاییست. این معبد مملو از حکاکی های برجسته می باشد. در ضمن، فرصت دیدن نقوش نقاشی شده بر روی دیوار 44 متری که میراثی به جای مانده ازهنرمند سنگاپوری یعنی ییپ یِئو چانگ است را از دست ندهید. این دیوار نقش ها، بر روی دیوار پشتی در فضای بیرون معبد کشیده شده اند. همچنین می توانید بعد از ظهری آرام را در کانگ مِنگ سان کارک سی (Kong Meng San Phor Kark See) بگذرانید. کانگ مِنگ سان کارک سی، صومعه ای فعال و دایر است که در ساختمانی عظیم و به شیوه هنرمند و گرافیست نامدار هلندی به نام اِم سی اِشِر (M. C. Escher) به همراه برج ناقوس و طبل، مجسمه ها و تالارهای متعدد ساخته شده است. 

با دیدن رویایی ترین معابد سنگاپور شگفت زده می شوید


بر روی سلسله کوه های جنوبی قدم بزنید
سلسله کوه های جنوبی یکی از بهترین راه های جنگلی و مسیرهای پیاده روی سنگاپور به شمار می رود که از کوهستان فابر (Mt Faber)، تِلوک بلانگاه (Telok Blangah)، خط الراس کِنت (Kent Ridge) و پارک های هورت (Hort parks) می گذرد. این مسیر پرپیچ و خم از میان 9 کیلومتر جنگل سرسبز و پل معلق میان سایبان جنگل (سقف های متشکل از تاج درختان) می گذرد و به پل مواج سان هندرسون (Henderson Waves)، مرتفع ترین پل عابرپیاده سنگاپور، می رسد. فراموش نکنید که حتما آب، کرم ضدآفتاب و یک کلاه همراه خود ببرید. برای اطلاعات بیشتر سری به وب سایت پارک های ملی بزنید.

بر روی سلسله کوه های جنوبی قدم بزنید


با ارکستر سمفونی سنگاپور، کلاسیک شوید
ارکستر سمفونی سنگاپور به عنوان بخشی از برنامه های خیریه و کمک رسانی اجتماعی خود، در مکان های مختلف از جمله موسسات عالی، تالارهای کنسرت و باغ ها در سرتاسر سنگاپور کنسرت رایگان برگزار می کند. بخصوص برگزاری جلسات موسیقی کلاسیک در پارک، در باغ های گیاه شناسی سنگاپور بسیار رویایی است. همچنین می توانید سبد پیک نیکتان را نیز به همراه بیاورید. از طریق (SSO website)، می توانید زمان و مکان دقیق را چک کنید.

با ارکستر سمفونی سنگاپور، کلاسیک شوید


با تور رایگان هنر همراه شوید
بسیاری از هتل های سنگاپور کلکسیون های هنری خود را در معرض بازدید همگان قرار داده اند. از فضای هنری و عمومی پَل پَسیفیک (Pan Pacific’s Public Art Space) که میزبان نمایشگاه های چرخشی است گرفته تا کارهای هنری ادغام شده در محوطه عمومی مارینا بی سندز. واقعا از دست دادن شاهکارهای قوسی شکل، دایره ای و نوارهای ناهمگون هنرمند سول لی ویتس (Sol LeWitt) در پیاده راه زیرزمینی که هتل را به ایستگاه مترو بی فرانت متصل می کند، کار سختی است. اما عاشقان هنر واقعا در هتل ریتز کارلتون میلنا احساس گیجی می کنند، جایی که همگان برای یک تور 30 دقیقه ای بازدید از کلکسیون های رشک برانگیز آنجا، از هنر شیشه گری دِیل چیهولی (Dale Chihuly) گرفته تا هنرهای چیدمان غول پیکر فرانک استلا (Frank Stella)، دعوتند. در ضمن، بازدید از کارهای هنری وارهولز (Warhols) را از دست ندهید.

با تور رایگان هنر همراه شوید


در پارک ساحلی شرقی از تفریح کردن لذت ببرید
در سنگاپوری که با کمبود فضا روبروست، وجود پهنه ساحلی 15 کیلومتری به نام پارک ساحلی شرقی فضایی خنک را برای شنا و آب تنی، حمام آفتاب و فرار از شلوغی ها برای شما به همراه دارد. البته این ساحل در آخر هفته ها بسیار شلوغ است. کودکان نیز حتما از زمین بازی مارینا کوو (Marine Cove) خوششان خواهد آمد، محوطه ای با دیوار صخره نوردی، سرسره و ایستگاهی برای بازی های دیجیتال که حتما آنها را سرگرم خواهد کرد.

در پارک ساحلی شرقی از تفریح کردن لذت ببرید


در موزه دانشگاه ملی سنگاپور تاریخ بیاموزید
دانشگاه محلی سنگاپور محل موزه ایست که نه به خاطر این که رایگان می باشد بلکه بخاطر ارزشمندی آثارش، بازدید از آن خالی از لطف نیست. موزه ان یو اس (NUS Museum)، محل عرضه آثار تاریخی، سرامیک های چینی، نقاشی ها و مجسمه های بسیار است. با جستجو در کلکسیون جامع و کامل آثار لی کانگ چِین (Lee Kong Chian) و مجسمه های شاهکار از کلکسیون ان جی اِنگ تِنگ (Ng Eng Teng)، هنرمند تراز اول و مدرن سنگاپوری، وقت خود را در این موزه سپری کنید.  

در موزه دانشگاه ملی سنگاپور تاریخ بیاموزید


در باغ های گیاه شناسی سنگاپور و پارک فورت کَنینگ، طرفدار محیط زیست شوید
باغ های گیاه شناسی سنگاپور که در اصل و برای اولین بار در پارک فورت کَنینگ (Fort Canning Park) توسط سِر استَمفورد رافِلز احداث گردید، امروزه نوار باریکی از فضایی سرسبز را در لبه منطقه جاده اورچارد از آن خود کرده است. گشت و گذار در این فضای سرسبز رایگان می باشد. اگر گیاه شناس مشتاقی هستید، وب سایت این پارک را برای تورهای رایگان پیاده روی چک بفرمایید. پارک فورت کَنینگ که مشرف به سنگاپور مرکزی نیز هست، هنوز هم فضایی بسیار دوست داشتنی برای قدم زدن دارد. بازدید از باغ گیاهان ادویه ای را نیز از دست ندهید. تورهای رایگان ماهانه برگزار می گردند، در نتیجه، برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پارک های ملی مراجعه کنید.

در باغ های گیاه شناسی سنگاپور و پارک فورت کَنینگ، طرفدار محیط زیست شوید


 7 دلیل برای سفر کردن به سنگاپور



در پادگان گیلمَن و تماشاخانه اِسپلنید کارهای هنری رایگان بیشتری بیابید
آخرین و عالی ترین فضای هنری معاصر و همچنین رایگان در سنگاپور، پادگان سابق ارتش استعمارگر گیلمن (Gillman Barracks) است که محل برگزاری 11 گالری می باشد. اگر از روخانه به سمت پایین بروید، قبل از اینکه نمایشگاه های هنری جِندِلا (Jendela) را ببینید، اسپلنید - تماشاخانه کنار خلیج نمایان می شود که با سبک معماری شبیه به دوره دوریان چشم نوازی می کند. اسپلنید - تماشاخانه کنار خلیج همچنین میزبان رایگان برای فیلم های کوتاه و رویدادهای موسیقی می باشد.

در پادگان گیلمَن و تماشاخانه اِسپلنید کارهای هنری رایگان بیشتری بیابید


در کلیسای جامع سنت اَندروز و کلیسای آرمِنیان، آرامش را احساس کنید
این کلیساها جدای از اینکه شاهکارهای معماری هستند، آرامشی با شکوه و به دور از شلوغی شهر را به شما پیشنهاد می دهند. کلیسای جامع سنت اَندروز، بزرگ ترین کلیسا (St Andrew’s Cathedral) و کلیسای آرمنیان (Armenian Church)، کوچک ترین و قدیمی ترین کلیسا (ساخته شده در سال 1836) در سنگاپور هستند.

در کلیسای جامع سنت اَندروز و کلیسای آرمِنیان، آرامش را احساس کنید


در هاوا پار ویلا سرتاپا طرفدار سبک هنری کیچ باشید
چه اتفاقی می افتد اگر زمانی با فروش یک مومیایی ببر ثروتی کسب کنید؟ البته که از این پول ها برای ساخت پارک مضمونی خود استفاده می کنید. این دقیقا همان کاری است که برداران آو در هاوا پار ویلا (Haw Par Villa) انجام دادند، جایی که بیش از 150 تصویر مختلف از اسطوره شناسی چینی مانند بعضی از صحنه های طنز در مورد جهنم به تصویر کشیده شده اند. 

در هاوا پار ویلا سرتاپا طرفدار سبک هنری کیچ باشید


در پارک طبیعی مک ریچی، بر فراز درختان و در پیاده راه میان سایبان جنگل قدم بزنید
یکی از آن بسیار باریکه های فضای سبز که سنگاپور را به عنوان عالی ترین شهر باغ معرفی می کند، پارک مک ریچی (MacRitchie Reservoir Park) با سد مخزنی طبیعیست که مکانی برای یک پیاده روی عالی می باشد. این مسیر پرپیچ و خم 8 کیلومتری که از بین سایبان جنگل (سقف های متشکل از تاج درختان) می گذرد، جایی است که می توانید از پل معلق 250 متری که بر فراز سایبان جنگل جنگل های بارانی جای دارد، بالا بروید. 

در پارک طبیعی مک ریچی، بر فراز درختان و در پیاده راه میان سایبان جنگل قدم بزنید


با مجسمه مِرلیون (Merlion) عکس بگیرید
بازدید از مجسمه مرلیون رایگان است. این مجسمه نیمی شیر و نیمی ماهی و برجسته ترین مجسمه سنگاپور می باشد. قبل از اینکه به سمت خلیج مارینا بروید، با این مجسمه فواره دار عکسی به یادگار بگیرید. طرفداران معماری دوران استعمار می توانند در زمانی که در این حوالی هستند، سری به هتل فولرتون و هتل فولرتون خلیج بزنند. که سابقا اداره پست مرکزی سنگاپور و سپس، اسکله شلوغ کولیِر (Collyer Quay) بود.

با مجسمه مِرلیون (Merlion) عکس بگیرید


از بزرگ ترین مسجد سنگاپور دیدن کنید
بیشتر مردم به محله عرب نشین کامپونگ گلام سنگاپور (Kampong Glam) می روند تا هم در خیابان حاجی (Haji Lane) خرید کنند، هم چیزی بخورند و چیزی بنوشند، اما همچنین گشتن در این محله بخصوص در زمان صبح زود و قبل از این که جمعیت باعث شلوغی شوند، بسیار جالب است. ورود به مسجد شبانه روزی سلطان (خارج از زمان نماز) رایگان است تا برای داوطلبان حاضر درکی از میراث مسلمانی این شهر کشور فراهم آورد.

از بزرگ ترین مسجد سنگاپور دیدن کنید


سفری به زمان گذشته داشته باشید
زمانی که وارد جاده خاکی به سمت لورونگ بانکوک (Lorong Buangkok)، یکی از آخرین بقایای کامبونگز (دهکده ها) می شوید، مدرنیته و سرعت دیوانه وار این روزهای سنگاپور را پشت سر می گذارید. با بسته شدن این منطقه توسط توسعه دهندگان طمع کار معلوم نیست این پنجره رو به گذشته تا کی وجود داشته باشد. پس تا جایی که می توانید از این مکان دیدن کنید.

سفری به زمان گذشته داشته باشید


از برنامه های گذشته و آینده شهر با خبر شوید
داستان جالب برنامه ریزی و تغییرات شهر سنگاپور را در گالری شهر سنگاپور جستجو کنید و بفهمید که این روستای کوچک و آرام و بی سر و صدای ماهیگیری دیروز چگونه تبدیل به کلان شهر آینده نگر امروز شده است. مدل مقیاسی 11 متر در 11 متر با جزئیات این شهر مرکزی به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا افق آینده شهر را ببینند.

زِن خود را کشف کنید
بعد از ظهری آرام را می توانید با قدم زدن در زمین های تماشایی باغ چینی و باغ فانوس ژاپنی سنگاپور بگذرانید. این مکان دیدنی منحصر به فرد شامل خانه قایق سنگی و پاگودای هفت طبقه که مناظر گسترده ای از باغ و محوطه اطراف را به شما نشان می دهد. دیدن نمایشگاه بی نظیر درختان بُن سای نیز خالی از لطف نیست.

زِن خود را کشف کنید


از جزیره شادی دیدن کنید
مادامی که از پیاده روی در راستای دریا از سمت فروشگاه ویوو سیتی خوشحال و خندان باشید، بازدید از ساحل جزیره سنتوزا رایگان است. این جزیره گاهی اوقات به نام جزیره وقت خوش سنگاپور نیز نامیده می شود. تا زمانی که آنجا هستید، می توانید از مونوریل، تراموا و اتوبوس برای گشتن در جزیره استفاده کنید. سواحل آنجا برای استراحت بسیار عالی هستند. هر هفته نیز یک فیلم رایگان در فضای آزاد ساحل برای مردم پخش می شود.

از جزیره شادی دیدن کنید


از منظره هوایی شهر لذت ببرید
آسمان آی او اِن (ION Sky)، که بر فراز ساختمان 56 طبقه ای فروشگاه بزرگ و آینده نگر آی او اِن اورچارد (ION Orchard shopping mall) قرار دارد، مناظر بی نظیر و تعجب آوری از سنگاپور را در معرض دید همگان قرار می دهد. در یک روز صاف می توانید حتی کشورهای همسایه یعنی مالزی و کمابیش بعضی از جزایر اندونزی را نیز ببینید. ساعت ورود بین 3 تا 6 عصر می باشد.

از منظره هوایی شهر لذت ببرید


به شکار هنر و وسایل آنتیک بروید
بسیاری از بخش های تپه دیمسی (Dempsey Hill)، پادگان سابق ارتش بریتانیا، تبدیل به مغازه های بزرگی شده است، جایی که چندین مغازه عتیقه فروشی در حال فروش اجناس خود هستند. از قالی های شرقی گرفته تا مبلمان چوب ساج و زیورآلات و آثار تاریخی معبدهای باستانی، همه  و همه را می توانید در اینجا پیدا کنید.

به شکار هنر و وسایل آنتیک بروید


کمی دُز هنر و فرهنگ دریافت کنید
درها به روی شما در سَم اَت اِیت کیو (SAM at 8Q)، برادر کوچکتر موزه هنر سنگاپوردر روزهای جمعه از ساعت 6 عصر به روی شما باز است. البته این موزه تا سال 2021 به دلیل تعمیرات تعطیل می باشد. از بازدید کنندگان دعوت می شود تا از چهار طبقه این موزه هنرهای معاصر به مدت سه ساعت و البته رایگان دیدن فرمایند.

کمی دُز هنر و فرهنگ دریافت کنید


اسرار ستاره ها را کشف کنید
در شب های جمعه و در جلسات جالب و رایگانی که در مرکز علوم سنگاپور برگزار می شود، به آسمان نگاه کنید. به دلیل موقعیت رصدخانه ای بسیار نزدیک به خط استوا، می توان صور فلکی از نیمکره شمالی و جنوبی را دید. جلسات از ساعت 7:50 عصر شروع می شوند، در هر حال تعداد محدود بلیط ها از ساعت 7:30 عصر بین افراد پخش می شود، پس عجله کنید.

اسرار ستاره ها را کشف کنید


در فرودگاه چانگی، خدمات رایگان دریافت کنید
چند ساعت در فرودگاه معطل شده اید؟ نگران نباشید، یک عالم کار می توانید انجام دهید. می توانید در باغ پروانه ها قدم بزنید، از اینترنت بی سیم رایگان استفاده کنید، در سالن استراحت تلویزیون تماشا کرده و یا از صندلی ماساژور استفاده نمایید. اگر پنج ساعت یا بیشتر در سالن ترانزیت معطل شدید، یک تور رایگان شهرگردی رزرو کنید.

در فرودگاه چانگی، خدمات رایگان دریافت کنید


منبع: lonelyplanet





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید