• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان ها و کارهایی که می بایست در لیسبون پرتغال ببینید و انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۵/۲۷   تعداد بازدید : 2507   گروه مطلب : ایده های سفر


مکان ها و کارهایی که می بایست در لیسبون پرتغال ببینید و انجام دهید

شهر لیسبون یکی از آن دسته شهرهاییست که می داند چگونه روح مدرن کلان شهری را با فرهنگ باستانی و تاریخ غنی درهم آمیزد. لیسبون، پایتخت پرتغال، با تعداد زیادی از مکان های جالب و در فضایی سنت شکنانه، داستان های روم باستان را حکایت می کند و میراث کهن موروها را عرضه می نماید. فرقی نمی کند که یک روز تعطیل برای استراحت باشد یا مسافرتی نسبتا طولانی، اطمینان حاصل کنید این کارها و مکان ها را در لیست کارهای خود در بازدید از لیسبون قرار داده اید.

نکته: برای خودتان یک کارت لیسبون تهیه کنید، مدت زمان این کارت از 24 ساعت تا 72 ساعت متغییر است. این گذرکارت ها امکان ورود رایگان به بسیاری از موزه ها و جاذبه های عالی شهر و استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی را فراهم می آورد.

1. قلعه سائو جورج
قلعه سائو جورج، دیدنی ترین مرکز تاریخی لیسبون، استوار و قدرتمند سرپاست و مشرف به منطقه قدیمی آلفاما می باشد. این ارگ شکوهمند بیش از 2000 سال در تلاش برای مراقبت از محوطه اطراف خود کوشیده و تاریخ ساخت آن به زمان رومی های باز می گردد. این قلعه که سپس توسط حاکمان بعدی حفظ و بازسازی شد در حال حاضر نمایانگر حصار دفاعی بی باک با برج هایی کنگره دار می باشد که خندقی خشک دور آن را فراگرفته است. بازدید از این مکان برای هر دوستدار تاریخی واجب و ضروریست اما جاذبه قرون وسطایی آن می تواند بر جوانب رمانتیک آن غلبه کند. این مکان با نشان دادن قدرت حکمرانی کشور یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در لیسبون است.

1. قلعه سائو جورج


2. سوار واگن 28 شوید
لیسبون نیز همانند رم بر فراز هفت تپه بنا شده و همانند سان فرانسیسکو به واسطه خطوط تراموای پرسروصدایش بسیار معروف و مشهور است.
جذاب ترین خط در بین خطوط تراموا، خط 28 است. واگنی قدیمی که مسیر سربالایی و در عین حال عجیب و غریب سنگفرش شده خیابان های منطقه قدیمی آلفاما را می پیماید.
سفر خود را از پایین تپه های سرسبز گرِیس آغاز کنید و از سربالایی های تند به سمت کوچه های اِسکولاس گرائیس لذت ببرید. افراد محلی را تماشا کنید که چگونه مشغول زندگی شلوغ شهری خود هستند که این کار خونسردی و آرامش خیابان های این شهر را به همراه دارد. در اینجاست که فقط فرصت تماشای دهها سال تاریخ در روبروی چشمان خود را دارید.

2. سوار واگن 28 شوید


3. بنای یادبود اکتشافات
زمانی که از تاریخ صحبت می کنیم، بنای یادبود اکتشافات لیسبون مکانیست که دیدن آن را نباید از دست داد. این بنای یادبود سنگی و عظیم که بر کرانه های سواحل خورشید تگوس قرار دارد، شاهد اکتشافات بسیار پرتغال در طی عصر اکتشافات بوده است. این بنا که از سال 1960 ساحل شمالی رودخانه را مزین ساخته، احترام خاصی را برای شخصیت های افسانه ای همانند واسکو داگاما و شاهزاده هنری دریانورد، ماجراجوی دریای ماسه ای بزرگ، به همراه دارد. 

3. بنای یادبود اکتشافات


4. برج بِلِم
درحالیکه از دیدن مهمترین بنای برجسته شهر دیدن می کنید، آرام به سمت دهانه رود تگوس قدم بزنید تا یکی دیگر از بهترین مکان ها را کشف کنید. برج بِلِم که بر فراز ساحل اسکله لیسبون قرار دارد، ساختمانی با ابهت می باشد که نمایانگر تلفیقی از سبک مُدَجَن های مورویی و عناصر معماری گوتیک و رومی است. این بنا که در قرن شانزدهم و تحت حمایت سِنت جان ساخته شد، یکی از شاخص ترین مکان های دیدنی  در پایتخت به شمار می رود. در حقیقت، این برج به عنوان آخرین کاوشگر مانند واسکو دا گاما مشهور است که هنگام حرکت از سواحل به سمت اقیانوس پهناور آتلانتیک دیده می شود.

4. برج بِلِم


 آشنایی با 15 مورد از بهترین مقاصد دیدنی پرتغال



5. موزه ملی کاشی
کشور پرتغال به واسطه موارد بسیاری از جمله کاشی و سرامیک عالی کاملا شناخته شده است. به همین دلیل می باشد که موزه ملی کاشی یا به زبان محلی موزِئو نَشنالو دو آزولِجو (Museu Nacional do Azulejo) را باید در لیست سفر خود بگنجانید. 
موزه ملی کاشی با دنبال کردن تاریخ مهم تولید کاشی و مستندسازی فناوری های مرتبط با آن از ابتدا تا به امروز و کلکسیونی بی نظیر از ویژگی های سرامیک های آبی رنگ همگان را تحت تاثیر قرار می دهد. درونمایه مسحور کننده و زینت بخش سطح کاشی کبالتی می تواند سخت ترین قلب ها را نیز نرم کند. در این موزه فرصت این را پیدا می کنید تا تمام سبک ها، طراحی ها و اندازه های مختلف از این شاهکارهای سنتی پرتغال را از نزدیک ببینید.

5. موزه ملی کاشی


6. صومعه جِرونیموس
صومعه جرونیموس که در کنار رودخانه تگوس قرار دارد، با مناره های پرزرق و برق و ظاهر پرقدرتش همگان را به خود جذب می کند. این صومعه که یکی از مکان های میراث جهانی ثبت شده در یونسکو می باشد، طلایی ترین دوران پرتغال یعنی عصر اکتشافات را به اثبات می رساند. این بنا به سبک مِنولین ساخته شده و در واقع تلفیقی از طراحی های مختلف معماریست. به گفته کاوشگران لیسبون و به عنوان شاهدی زنده برای فرهنگ این شهر، نباید دیدن این مکان را از دست بدهید.

6. صومعه جِرونیموس


7. اقیانوس لیسبون
ماهی خانه اقیانوسی لیسبون بر فراز هفت تپه و در نزدیکی اقیانوس قرار دارد. فرصت بازدید از این مکان را از دست ندهید. این ماهی خانه که برخاسته از آبهای نیلگون رودخانه تگوس است، یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصری آرام برای شماست. ماهی خانه اقیانوس لیسبون که محل نمایشگاه های بی شماری از زندگی های دریایی می باشد، سالانه توجه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می نماید.
از کلکسیون رنگارنگ مرجان ها و شقایق های دریایی گرفته تا پنگوئن های مامانی، پف ماهی ها یا مارماهی های رنگین، در اینجا گونه های فراوان و بسیار جالبی برای کشف وجود دارند. اگر می خواهید تفریح دیگری را تجربه کنید، می توانید یک قایق پدالی کرایه کرده و آبهای کم عمق تالاب قایقرانی مصنوعی را کشف کنید. قایق سواری تجربه ای رمانتیک برای پرنده های عاشق و تجربه ای شاد را برای خانواده ها فراهم می آورد.

7. اقیانوس لیسبون


8. به موسیقی فادو گوش فرا دهید
منطقه آلفاما یکی از مکان هاییست که در آن زمان به پایان نمی رسد، جایی که سنت و مدرنیته در هم تابیده شده اند. قدم زدن در خیابان هایی با پیچ و خم های نامنظم یکی از بهترین کارهاییست که می توانید در لیسبون انجام دهید. زمانی که در این شهر هستید، فرصت دیدن نمایش اصیل فادو را از دست ندهید. موسیقی سنتی در لیسبون می تواند شما را احساساتی کند. دیدن نمایش یکی از احساسی ترین تجربه هاییست که می توانید در این شهر داشته باشید.

8. به موسیقی فادو گوش فرا دهید


9. بازار دزدان
لیسبون نیز مانند بسیاری از کلان شهرهای مدرن دیگر، روح سنت شکنانه خود را در بازارهای کهنه فروشی اش نشان می دهد. شاید مهم ترین این بازارها، بازار دزدان باشد، مکانی که در عین حالیکه گوهرهای کمیاب و سوغاتی های خاص را  در آن کشف می کنید، توانایی چانه زدن خود را نیز تقویت می نمایید. 
این بازار میان هفته ای و پایان هفته ای یکی از قدیمی ترین بازارها در اروپاست که قدمت آن به قرن دوازدهم باز می گردد. این بازار با جمع آوری زلم زیمبوهای عجیب و غریب و همچنین عتیقه های ارزشمند توجه بسیاری از افراد محلی، گردشگران کنجکاو و همچنین کلسیونرهای بسیار مشتاق را به خود جلب می نماید. با تراموای 28 به راحتی می توانید به این مکان دسترسی داشته باشید. اگر می خواهید روح اصیل این شهر را پیدا کنید، تجربه دیدن از این بازار را از دست ندهید.

9. بازار دزدان


لب کلام
لیسبون یکی از آن شهرهاییست که با درآمیختن هزاران سال فرهنگ، سبک زندگی معاصر خود را در عمق قلب مردم جای داده و برای همیشه در آنجا خواهد ماند. هرگاه که از آنجا بازدید کنید، اراده جادویی آن همانند آهن ربا عمل می کند و شما را بارها و بارها به آنجا می کشاند. اگر باور ندارید، این مکان های دیدنی را به لیست سفر خود اضافه کرده، بلیط رزرو کنید و خود را آماده نمایید تا بترکانید.


منبع: travelanddestinations





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید