• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


این 25 مقصد فقط در تابستان ارزش سفر کردن دارند (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۳/۲۰   تعداد بازدید : 3177   گروه مطلب : ایده های سفر


این 25 مقصد فقط در تابستان ارزش سفر کردن دارند

تابستان، فصل اوج مسافرت گردشگران در بسیاری از قسمت های جهان است، اما سفر به بعضی از شهرها و کشورها طی ماه های گرم تر بهتر است. خیلی از شهرهای نیمکره شمالی در بیشتر سال سرد و یخبندان هستند و تابستان این فرصت را فراهم می کند تا بتوانید در هوای گرم به مکان مورد نظر خودتان سفری خاطره انگیز داشته باشید.
در نیمکره جنوبی مقصدهای گرمی را پیدا می کنید که در زمستان کمی خنک هستند، یعنی اگر سفری به آنجا داشته باشید، زیاد گرم نیست و عرق نمی کنید. مهم ترین قسمت در برنامه ریزی سفر، این است که بدانید به کجا و چه وقت می خواهید بروید، اگر به دنبال سفری تابستانی می گردید، مکان های زیر پیشنهادهای خوبی برای سفر مخصوصاً در فصل تابستان هستند.

1. آمستردام، هلند
دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا فصل تابستان، فصل اوج سفر به آمستردام است. آمستردام در تابستان زیاد گرم نیست و به طور متوسط  دمایی بین 16 الی 20 درجه سانتیگراد دارد. اکثر قریب به بیش از 300 جشنواره سالانه کشور طی این زمان برگزار می شوند تا از این آب و هوای خوب بهره کافی را ببرند. تقریبا هر هفته جشنواره های فرهنگی، غذا، هنر و موسیقی برگزار می شوند. از آنجایی که رستوران ها و کافه ها علاقه مندند تا در این هوای خوب، در هوای آزاد از مشتریان خود پذیرایی کنند، شما هم می توانید از این مناظر زیبای غذا در شهر لذت ببرید.

1. آمستردام، هلند


2. ایسلند
ایسلند در تابستان می درخشد، مقصدی بسیار عالی که در آن کارهای بسیاری می توان انجام داد و مناظر زیبای بسیاری را می توان دید. اگر در ماه ژوئن به آنجا سفر کنید، می توانید در جشن ها و میهمانی های روز استقلال ایسلند  که روز 17ام  ژوئن برگزار می شود، شرکت کنید. همچنین می توانید 72 ساعت نور خورشید مداوم را تجربه کنید. این پدیده انقلاب تابستانی نام دارد. پدیده ای که به دلیل ارتفاع خورشید در یکی از نیمکره های زمین باعث طولانی ترین روز سال می شود. تابستان، بهترین زمان برای بازدید از اسنافلز پنینسولا (Snaefellsnes Peninsula) است، مکانی که مناظر بسیار زیبایی از کوه های آتشفشان، یخچال های طبیعی و اسب های وحشی دارد. آبشار اسکوگافوس (Skogafoss) نیز با 60 فوت (یا 18،288 متر) ارتفاع، مکانی بسیار دیدنی است. یکی از دلایل زیبایی آن، برکه ایست که در پایین آن قرار دارد.

2. ایسلند


3. شیملا، هند
شیملا، در نوک کوهی در جنوب غربی رشته کوه هیمالیا واقع شده است. شهری تاریخی و بسیار سحرآمیز در بالای کوه با مناظری دلفریب و بسیار زیبا که هر کدام از شما علاقه مند به دیدن آن هستید. در قرن 19ام، فرماندهان بریتانیایی بخاطر آب و هوای ملایم و مطبوع، به این منطقه کشیده شدند و بعد از گذشت مدتی شیملا را تبدیل به شهری تفریحی و استراحتگاه خود کردند. در نهایت، این شهر را پایتخت تابستانی راج بریتانیا (حکومت بریتانیا) قرار دادند. اگر سوار خط راه آهن کالکا- شیملا به سمت شهر شوید، منظره های خیره کننده ای می بینید و معماری تودوربِتان دوره استعمار و نئو گوتیک شهر را کشف می کنید. شیملا جشنواره ها و هنرها و صنایع دستی محلی بسیاری دارد، به هر طریق جلوه گر این موضوع است که فرهنگ محلی زنده است و به خوبی در اینجا اجرا می شود.

3. شیملا، هند


4. هلسینکی، فنلاند
در هلسینکی دمای هوا مطبوع تر و رضایتبخش تر است. در طی فصل تابستان، ساعت های روشنایی روز بیشتر می باشد. این شهر یکی از امن ترین مکان ها برای مسافرت در جهان است، به همین دلیل رستوران ها و کافه های بسیاری در آن وجود دارند که در فضای آزاد از مشتریان خود پذیرایی می کنند. دمای هوا بسیار عالی و در حدود 16 درجه است. به دلیل امنیت بالا، شما می توانید با کمال آرامش و در هوایی بسیار عالی از مکان های جالب شهر از جمله موزه ها، پارک های زیبا و قلعه دریایی شگفت انگیر سومن لینا (Suomenlinna) بازدید کنید.

4. هلسینکی، فنلاند


5. شیکاگو، ایلینوی
 از ویژگی های خاص شهر شیکاگو که برای گردشگران بسیار جالب توجه است، پیتزا دیپ دیش (deep-dish) یا پیتزا شیکاگو و جاذبه توریستی نِی وی پییِر (Navy Pier) است. در چند سال گذشته، شیکاگو زمستان های بسیار سردی داشته، این جمله بدین معنیست که تابستان فصل مناسبی برای سفر به آنجاست. از دریاچه میشیگان و فرصت قایق سواری در آن لذت ببرید. همچنین جشنواره های شهر، بخصوص جشنواره لولاپالوزا و جشنواره جاز شیکاگو را از دست ندهید.

5. شیکاگو، ایلینوی


 این 25 مقصد فقط در تابستان ارزش سفر کردن دارند (قسمت دوم)



6. سوییس
در فصل تابستان از تمام منظره های کوهستانی، تپه های هموار و دریاچه های بسیار زیبای سوییس لذت ببرید. در جای جای این کشور، قلعه ها، صومعه ها، کلیساها و روستاهای بسیاری وجود دارند که تحت تاثیر فرهنگ های کشورهای همجوار یعنی فرانسه، آلمان و ایتالیا قرار گرفته اند. این فصل بهترین زمان برای بازدید از این مکانهاست.

6. سوییس


7. بریتانیا
بریتانیا متشکل از کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالیست. از آنجاکه در بیشتر سال سرد و بارانی می باشند، پیشنهاد می کنیم که در فصل تابستان به این کشورها سفر کنید. شهر معروف و تاریخی لندن، موسیقی و هنر شهر منچستر، بنای یادبود تاریخی و سیاسی بِل فَست (Belfast)، فرهنگ جالب ولز در شهر کاردیف (پایتخت این کشور) و میراث و تاریخ اسکاتلند در شهر اِدینبرگ، جزو جالب ترین بخش های دیدنی در سفر به بریتانیاست. در فصل تابستان، دمای هوا بین 18 تا 20 درجه خواهد بود، به همین منظور بسیاری از جشنواره ها، مسابقات و بازارها در سراسر بریتانیا در این فصل برگزار می شوند.

7. بریتانیا


8. آبشار نیاگارا، نیویورک/آنتاریو
آبشار نیاگارا، یکی از زیباترین آبشارهای جهان است. این آبشار در فصل زمستان کاملا یخ می زند و به همین دلیل تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از تماشای این آبشار است. اصلا نگران سرما نباشید و از مه زیبا لذت ببرید. هم می توانید سوار قایق بشوید و از نزدیک این آبشار را ببینید، هم می توانید از دور آن را تماشا کنید. دو طرف این آبشار پر از جاذبه هایی است که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر گرسنه شدید، در نزدیکی آبشار، یک رستوران وجود دارد و همچنین موزه ها و مغازه هایی نیز هستند که می توانید به تماشای آنها بپردازید. 

8. آبشار نیاگارا، نیویورک/آنتاریو


9. تالین، استونی
در واقع مردم، شهر تالین را به عنوان مکانی برای سفر دست کم گرفته اند. اما برای کسانی که محرم اسرار هستند، فصل تابستان بهترین و محبوب ترین فصل برای سفر به آنجاست. دلایل خوبی برای این گفته داریم. پایتخت کشور استونی یعنی تالین، در فصول گرم تر شور و نشاط  خاصی پیدا می کند. مردم محلی و گردشگران می توانند از جشنواره های متعدد موسیقی، هنر و فرهنگ، سواحل و پارک های عالی لذت کافی ببرند. تاریخ شهر تالین به دوران قرون وسطی برمی گردد. این ویژگی در سنگفرش خیابان ها و خانه های دوران قرون وسطایی بخش قدیمی شهر (Old City) کاملا مشهود است.

9. تالین، استونی


10. آلاسکا
ماجراجویی ها در آلاسکا در سرتاسر سال وجود دارند، اما تابستان که می آید، نور خورشید بیشتر می شود، درختان شکوفه می زنند. روشنایی روز 18 ساعت و دمای هوا نزدیک به 15 درجه در شهرهای بزرگ مانند شهر آنکورج است.

10. آلاسکا


11. مغولستان
کشور مغولستان، مقصدی برای ماجراجویی بسیار شگفت انگیزی است که بسیاری از مردم این را نمی دانند. دمای هوا در بیشتر سال بسیار سرد و یخبندان است و در زمستان به کمتر از منفی 40 درجه می رسد. در تابستان دمای هوا بسیار قابل تحمل تر می شود و بین 15 تا 26 درجه قرار می گیرد. در نتیجه شما می توانید از دیدن مکان هایی مانند بنای یادبود زایسان و پارک ملی گورکی ترلج لذت ببرید. تفریحات بسیار دیگری نیز می توانید در آنجا داشته باشید. می توانید قصرهای تاریخی را ببینید، از کوه آتشفشانی بالا بروید و در چشمه های آب گرم استراحت و آب تنی کنید.

11. مغولستان


12. نیوپورت، رُدآیلند
نیوپورت شهری کوچک و رمانتیکی می باشد که سفر به آن در ماه های گرم سال بسیار لذت بخش است. این ویژگی، نیوپورت را تبدیل به شهری محبوب در قسمت شمال شرقی این جزیره در فصل تابستان کرده است. در امتداد کرانه ساحل شرقی و بر روی صخره های معروف نیوپورت قدم بزنید، طول این ساحل 5،635 کیلومتر است. در طول این مسیر، کاخ های معروف این شهر واقع شده اند که می توانید در این پیاده روی از دیدن آنها لذت ببرید. تابستان زمان خوبی برای رانندگی است. اگر از جاده کنار اقیانوس برانید، از کنار زیباترین مناظر نیوپورت رد می شوید. طول این جاده در حدود 160 کیلومتر می باشد. 

12. نیوپورت، رُدآیلند


منبع: theactivetimes




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید