• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویری خیره کننده از مکان های علمی تخیلی در دنیای واقعی (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۰/۱۶   تعداد بازدید : 4515   گروه مطلب : دیدنی ها

12- باغ خلیج، سنگاپور
باغ های کنار خلیج مقصدی محبوب برای تمام دوستداران جاذبه های آینده گراییست. این مکان که در منطقه مرکزی سنگاپور واقع شده است یکی از پارک های منحصر به فرد در نوع خود می باشد که از سه باغ رو به آب تشکیل گردیده و در فضایی به وسعت 100 هکتار گسترانیده شده است. این سازه در فستیوال جهانی معماری سال 2012 عنوان ساختمان سال جهان را از آن خود کرده و در سال 2014 میزبان 6.4 میلیون بازدیدکننده بوده است که هرساله در حال افزایش می باشد. 

12- باغ خلیج، سنگاپور


11- موزه ملی قطر، دوحه
به نظر نمی رسد که موزه ملی قطر توسط انسان ساخته شده باشد و بیشتر به نظر می رسد که به واسطه زنبورهای غول پیکری که قصد داشتند خانه ای به اندازه خود بسازند ساخته شده است. البته که این سازه به دست بشر بنا شده اما توسط افرادی خالق و باهوش.

11- موزه ملی قطر، دوحه


10- وان بلای استریت، سیدنی، استرالیا
این برج اداری برجسته در سیدنی با سه توجه اصلی، محیط کاری، فضای عمومی و چشم اندازهایی شگفت انگیز توسعه یافت. با قضاوت در نتیجه به این نکته می رسیم که معماران نتها به این سه دیدگاه رسیده اند بلکه یکی از آسمان خراش های آینده گرایی جهان را نیز خلق کرده اند. شکل بیضوی آن چشم انداز را به حداکثر می رساند و فضای اداری برتر و یک محیط کار باکیفیت را ایجاد می کند. پله های منحنی عریض به باغ زمستانی سرپوشیده ای منتهی می شود و باعث می گردد این آسمان خراش ساختمانی عالی برای به آرامش رسیدن و لذت از مناظر اطراف باشد. به طور قطع ما به آسمان خراش های این چنینی نیاز داریم.

10- وان بلای استریت، سیدنی، استرالیا


9- بیوسفر، مونترال‬‎، کانادا
بیوسفر در مونترال کانادا داستانی بسیار جالب و غیر معمول دارد. این سازه از طوفان یخ، آتش سوزی بزرگ، چندین بار بسته شدن و دوباره باز شدن پروژه جان سالم به در برده است و همچنان محکم بر سر جای خود ایستاده و به عنوان یکی از نمادهای های اصلی شهر باقی مانده است. 

9- بیوسفر، مونترال‬‎، کانادا


8- موزه ملی زاید، ابوظبی، امارات متحد عربی
ساختمان دیگری در لیست که هنوز ساخته نشده است موزه ملی زاید می باشد و قرار است اولین موزه ملی امارت متحده عربی باشد که متشکل از دستاوردها و زندگی شیخ زاید بن سلطان، رئیس و مؤسس امارات متحده عربی است. این موزه در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات در میان سازه های مدرن دیگری نظیر لوور ابوظبی و گوگنهایم قرار گرفته است.

8- موزه ملی زاید، ابوظبی، امارات متحد عربی


7- گنبدهای شناور کتابخانه دانشگاه توکیو، ژاپن  
بعید است که مکانی جالب تر از کتابخانه دانشگاه توکیو در ژاپن را برای مطالعه بیابید. نگاهی به این محیط کاری با تکنولوژی بالا بیندازید. در این حباب های شیشه ای گنبدی مانند که برای مطالعه چند نفر مناسب است حس شناور بودن خواهید داشت. همچنین اتاق های جلسه بزرگتری برای مطالعه گروهی و فضاهای باز برای آندسته از کسانی که دوست ندارند در فضایی بسته به مطالعه بپردازند نیز در این کتابخانه وجود دارد.  

7- گنبدهای شناور کتابخانه دانشگاه توکیو، ژاپن
6- کلیسای جامع برازیلیا، برزیل
دومین کلیسای موجود در این لیست که اصلا شبیه به کلیسا نیست، کلیسای جامع برازیلیا در برزیل می باشد. این یک کلیسای رومیست که توسط اسکار نیمایر طراحی شده. درست همانند فواره‌های نه گانه شناور که در سال 1970 ساخته شده است، برازیلیا نیز در همان سال بنا شد اما شبیه به مکانی مذهبی در آینده. این کلیسا که یک سازه هذلولی گون می باشد از 16 ستون بتونی تشکیل شده است که وزن هر کدام 90 تن می باشد. 

6- کلیسای جامع برازیلیا، برزیل


5- ساختمان مرکزی شرکت ایمفوسیس، بنگلور، هندوستان
کسانیکه کمی درباره هندوستان می دانند احتمالا به خاطر گاندی، معنویت و خیابان های کثیف و مملو از فقراست. درحالیکه این علت درست می باشد اما هندوستان ثروتمندتر و بزرگتر از آن است. در حقیقت شهر بنگلور که به عنوان سیلیکون ولی هند شناخته می شود یکی از مدرن ترین شهرهای جهان بشمار می رود. مجتمع آینده نگری واقع در بنگلو که قصد داریم نگاهی به آن بیندازیم ساختمان مرکزی شرکت ایمفوسیس می باشد. این سازه یک هرم شیشه ای درخشان تماشاییست که به سختی می توان حتی در هنگام عبور از جاده نزدیکش نادیده گرفته شود. کل این مجتمع برای حضور 30 هزار کارمند ساخته شده که بنظر می رسد برای زمان خودش بیش از اندازه است.

5- ساختمان مرکزی شرکت ایمفوسیس، بنگلور، هندوستان


4- دایره گوانجو، گوانگجو، چین
این سازه بلندترین آسمان خراش دایره ای شکل (138 متر) در دنیاست. این ساختمان دایره ای شکل گوانجو نام دارد و در حاشیه رودخانه پرل واقع و توسط معمار ایتالیایی جوزف دی پاسکوال طراحی شده است. انعکاس این ساختمان در رودخانه عدد 8 که در بین چینی ها عددی محبوب است را می سازد. مورد قابل توجه دیگر درباره این ساختمان وجود مبادلات پلاستیک گوانگدونگ بزرگترین مرکز تجاری جهان در مبادله مواد خام پلاستیکی با بازگشت سالانه 25 میلیارد یورو است.

4- دایره گوانجو، گوانگجو، چین


3- برج های ابسولوت ورد، تورنتو، کانادا
آخرین آسمان خراش های آینده نگر موجود در این لیست برج های ابسولوت ورد در حومه شهر تورنتوی کاناداست. همانند موزه اوردوس در چین این برج های کانادایی نیز بنظر می رسد زنده اند و تکان می خورند. از آنجاییکه این برج ها منحنی هستند حتی لقب برج های مرلین مونرو را به آن داده اند.

3- برج های ابسولوت ورد، تورنتو، کانادا


2- اسپیس پورت آمریکا، نیومکزیکو، ایالات متحده
سفر به فضای بیرونی هنوز هم برای ما به معقوله ای عادی تبدیل نشده از این رو ممکن است برای اغلب ما سخت باشد که تصور کنیم اسپیس پورت به چه شکل است. تصویر بالا کار شما را آسان می کند چراکه این اولین پایگاه فضایی تجاری در دنیا می باشد که در کویر نیومکزیکو واقع شده است. اینجا به زودی ناوگان فضاپیماهای ویرجین گلکتیک تبدیل خواهد شد. همچنین امکانات آموزشی برای گردشگرانی که قصد تجربه سفرهای فضایی را دارند وجود خواهد داشت. 

2- اسپیس پورت آمریکا، نیومکزیکو، ایالات متحده


1- فواره‌های نه گانه شناور، اوساکا، ژاپن
مردم ژاپن همیشه به غیرعادی بودن در هر آنچه که انجام می دهند معروف بوده اند و این فواره ها مدرک دیگریست. آیا می توانید باور کنید که آنها در سال 1970 ساخته شده اند؟ ایسامو نوگوچی که نام یک معمار منظر می باشد این شاهکار را برای محل برگزاری نمایشگاه بین الملی سال 1970 در اوساکا طراحی و ساخته است. به نظر می رسد که این فواره ها در حال پرواز هستند.

1- فواره‌های نه گانه شناور، اوساکا، ژاپن


منبع: thetravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید