• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 5 فرودگاه مدرن و برتر هندوستان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۷   تعداد بازدید : 5827   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


معرفی 5 فرودگاه هندوستان

می توان از احساس مدرن و کیفیت بالا به عنوان دو نیاز اصلی مسافرین هوایی که همواره به دنبال انتخاب بهترین فرودگاه های جهان برای سفر هستند، نام برد. برخی از فرودگاه ها که عنوان بهترین را در سال های گذشته از آن خود کرده اند، هم اکنون بسیار شلوغ شده و برخی دیگر نیز دچار مشکلات آب و هوایی اند، موضوعی که ترافیک هوایی را بسیار گسترده و اغلب غیر قبل کنترل می کند. در هندوستان هزینه های بسیار هنگفتی صرف ارتقای زیر ساخت های موجود در فرودگاه ها شده است، پرداخت هزینه های بسیار زیاد همراه با تلاش های متعدد و بی وقفه طبیعتاً نتیجه ای جز موفقیت در پیش نخواهد داشت، موفقیتی بزرگ و نتیجه ای قابل توجه که باعث قرار گرفتن فرودگاه های دهلی نو و بمبئی در بین 5 فرودگاه در طبقه بندی عبور مسافرین تا ظرفیت 25 تا 40 میلیون نفر در جهان شده است. 

1. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو (Indira Gandhi International Airport - New Delhi)
این فرودگاه بین المللی در منطقه پایتخت ملی هندوستان و شهر دهلی قرار گرفته است و می توان از آن به عنوان شلوغ ترین فرودگاه هندوستان نام برد. این فرودگاه دارای ظرفیت عبور 60 میلیون نفر در سال می باشد که در سال 2013 تقریباً 36.88 میلیون نفر از آن تردد کردند. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دارای ترمینال یکپارچه بین المللی و داخلی می باشد. ترمینال 3 آن یک ساختمان نه طبقه با دو سکو به طول 1.2 کیلومتر است. گفته می شود این ترمینال، در رده ششم بزرگترین ترمینال های جهان قرار دارد، جاییکه در سال 2010 و پس از پنج سال تلاش و پرداخت هزینه ای معادل با 12700 کرور (ده میلیون) روپیه افتتاح گردید. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی در رده دومین فرودگاه برتر قرار دارد و برای سومین سال متوالی موفق به کسب جایزه کیفیت خدمات فرودگاه از اِی سی آی (ACI) شده است.

1. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو


2. فرودگاه بین المللی راجیو گاندی، حیدر آباد (Rajiv Gandhi International Airport – Hyderabad)
می توان از این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه بین المللی در خدمت شهر حیدر آباد نام برد، جاییکه در منطقه شمس آباد و فاصله 22 کیلومتری جنوب حیدر آباد قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی راجیو گاندی توسط یک شرکت خصوصی اداره می شود و دارای ظرفیت هدایت بیش از 7 میلیون مسافر در طول سال است. این مکان بسیار جذاب، امکاناتی بی نظیر و متناسب با سطح و استانداردهای جهانی از جمله ماشین آلات بسیار پیشرفته در خط عبور چمدان ها، تعداد زیادی از کانترهای پذیرش مسافرین و کانتر مهاجرین برای جلوگیری از تاخیر و کنترل ازدحام جمعیت را ارائه می دهد. 

2. فرودگاه بین المللی راجیو گاندی، حیدر آباد


 آمار عجیب و جالب درباره سفرهای هوایی



3. فرودگاه بین المللی بَنگلور، بَنگلور (Bengaluru International Airport – Bengaluru)
می توان از بنگلور با عبور بیش از 10 میلیون مسافر در سال به عنوان سومین فرودگاه شلوغ هندوستان نام برد. این فرودگاه با مساحتی حدود 4000 جریب توسط یک شرکت خصوصی بنا و در سال 2008 افتتاح شد. از ویژگی ها و مشخصه های برجسته این فرودگاه می توان به مستقل بودن آن، سیستم تهویه مطبوع هوای بسیار مجهز، ساختمان دو طبقه با ظرفیت تردد حدوداً 3000 مسافر داخلی و بین المللی در ساعات اوج شلوغی اشاره کرد.

3. فرودگاه بین المللی بَنگلور، بَنگلور


4. فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی، بمبئی (Chhatrapati Shivaji International Airport – Mumbai)
فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی به مساحت 1450 جریبی در حومه شهر بمبئی و در سانتا کروز (Santa Cruz) و ساحار (Sahar) قرار دارد. این فرودگاه با ظرفیت هدایت و عبور بیش از 25 میلیون مسافر در سال تحت عملیات ارتقا و نوسازی در سال 2006 قرار گرفت. در طی این فرآیند یک ترمینال جدید بین المللی به آن افزوده شد که در سال 2014 افتتاح گردید. اما در حال حاضر این فرودگاه دچار مشکل عدم کنترل ازدحام جمعیت در کانترهای پذیرش و در ساعت اوج عبور و هنگام شب می باشد، در این ساعات در این مکان نظاره گر صف هایی بسیار طولانی خواهید بود. 

4. فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی، بمبئی


5. فرودگاه بین المللی چِنای (چِنای) (Chennai International Airport - Chennai)
می توان از فرودگاه چِنای به عنوان قطب اصلی برای ورود و خروج در جنوب هند نام برد. این فرودگاه دارای ظرفیت عبور بیش از 8 میلیون مسافر در روز می باشد که بیش از نیمی از پروازهای آن در داخل خود کشور انجام می شود. این فرودگاه توسط دولت هندوستان اداره می شود و فرآیند توسعه مجدد آن از پایانه هایش در حال حاضر انجام شده است. ترمینال داخلی جدید این فرودگاه در سال 2013 افتتاح و ترمینال بین المللی اش چند ماه بعد راه اندازی شد، اما گسترش آن و تکمیل زیر ساخت هایش مستلزم کار مداوم و فعالیت های گسترده تری خواهد بود.

5. فرودگاه بین المللی چِنای (چِنای)


منبع: hellotravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید