• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 6 مورد از بهترین پارک های ملی کاستاریکا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۷/۱۲   تعداد بازدید : 3916   گروه مطلب : ترین ها


با 6 مورد از بهترین پارک های ملی کاستاریکا آشنا شوید

کاستاریکا دارای 26 پارک ملی می باشد که در آنها می توانید پیاده از آبشارها زیبا عبور کرده، سوار بر زیپلاین در نزدیکی آتشفشانی فعال شوید، در کنار صخره های مرجانی شنا کنید و یا به تماشای حیات وحشی وسیع بنشینید. 
25 درصد از اراضی کاستاریکا را پارک های ملی و ذخایر تشکیل داده اند که به این ترتیب دارای طبیعتی غنی می باشد.
این کشور که فقط 2.5 برابر از ولز بزرگتر است پر از جنگل های ابری و بارانی، آتشفشان ها و سواحل حفاظت شده دست نخورده می باشد که همه اینها 5 درصد از گونه های حیوانی و گیاهان دنیا را در خود جای داده اند. شما می توانید در اینجا میمون و تنبل ها، مرغ مگس و توکان ها را ببینید. همچنین قادر خواهید بود به تماشای برخی از 1400 گونه ارکیده ها بنشینید و یا برخی از لاک پشت ها را در هنگام برگشتنشان به ساحل پس از سالها برای تخم گذاری مشاهده کنید. 
در ادامه مطلب به معرفی 6 پارک ملی این کشور که نباید از دست داد، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

1. پارک ملی آتشفشان تنوریو (Tenorio Volcano national park)
در چمن های سرسبز جنگل بارانی و ابری زیبای این پارک کوهستانی که خانه ای برای شنل پوشیان، شیرهای کوهی، تاپیرها و پلنگچه هاست، بنشینید. شاید جالبت ترین سایت، ریو سلسته (Rio Celeste) باشد که از تلاقی دو رودخانه کریستالی تشکیل شده و به یکی از قابل توجه ترین آبشارهای کشور می ریزد. مسیرهای پیاده روی مسیر آب را دنبال می کنند و به ظرف های جوشان گِل و دریچه های کوره ها می رسند. فعالیت زمین گرمایی نیز در اینجا چشمه های آب گرمی را که پس از پیاده روی برای آرامش بسیار عالیست به وجود آورده است. 

1. پارک ملی آتشفشان تنوریو (Tenorio Volcano national park)


2. پارک دریایی ملی بالنا (Ballena national marine park)  
بالنا به معنای نهنگ می باشد و در واقع صخره های سنگی غیرمعمولی که از سواحل اقیانوس آرام بیرون آمده به شکل دم نهنگ است. هچنین اینجا یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت نهنگ های گوژپشت از ماه دسامبر تا آوریل می باشد. شن های طلایی خانه ایگواناهاست و هر ساله لاک پشت ها برای تخم گذاری به این سواحل دست نخورده بر می گردند. کمی دورتر از ساحل یک تپه دریایی مرجانی جذاب قرار دارد که برای غواصی با لوله تنفسی بسیار عالیست. در این قسمت از دریا می توانید به تماشای هر چیز از طوطی ماهی گرفته تا سفره ماهی های دیو و ستاره دریایی بنشینید. 

2. پارک دریایی ملی بالنا (Ballena national marine park)
3. پارک ملی سانتا روزا (Santa Rosa national park)
جنگل خشک گرمسیری گواناکاستا، سانتا روزا تقریبا شبیه به یک دشت آفریقایی بی درخت است. اما این جلگه های خشک شده خانه گرازهای آمریکایی، میمون ها، کایوت و کوآتی و همچنین بیش از 250 گونه پرنده و 400 نوع پروانه و بید می باشد. در امتداد طول ساحل اقیانوس آرام سایت های لانه سازی برای لاک پشت چرمی، لاک پشت سبز و لاک پشت زیتونی و همچنین مکانی عالی برای موج سواری در این کشور می باشد. در حقیقت این سواحل لوکیشنی برای فیلم تابستان بی پایان 2 بوده است. 

3. پارک ملی سانتا روزا (Santa Rosa national park)
 

4. پارک ملی کورکووادو (Corcovado national park)
این پارک دیدنی و جذاب در سراسر نیمی از شبه جزیره گسترش یافته و یکی از مکانهای پرجمعیت گونه های بیولوژیکی این سیاره است. در حدود نیمی از گونه های موجود در کاستاریکا در این منطقه جمع شده اند. جنگل های بارانی خانه پاماها، میمون ها و عقاب های شگفت انگیز کمیابی است. هنگامی که به دریا می روید با ساحلی وسیع که در لبه هایش ترکیبی از شاه پسندها، باتلاق های آب شیرین و صخره های مرجانیست مواجه خواهید شد که می توانید در آنها به غواصی با لوله تنفسی بپردازید.  

4. پارک ملی کورکووادو (Corcovado national park)


5. پارک ملی کارارا (Carara national park) 
این پارک ملی را که کمتر از 2 ساعت با سان خوزه فاصله دارد تالاب ها، جنگل ها و مرداب ها در بر می گیرد. در اینجا گله های ماکائوهای ارغوانی، میمون ها، کروکودیل ها و مارگای ها را خواهید دید. این پارک همچنین دارای باستان شناسی غنی با وجود سایت هایی از دوران پیشا کلمبی می باشد که به 2000 سال پیش برمی گردند و در سر تا سر این محدوده پخش شده اند.

5. پارک ملی کارارا (Carara national park)

 
6. پارک ملی آتشفشان پوآس (Poás volcano national park)
این پارک که در نزدیکی پایتخت سان خوزه قرار دارد زمانی دومین پارک ملی پربازدید کاستاریکا بود تا اینکه آتشفشان پوآس به علت تغیرات رفتاری در سال 2017 مجبور به بسته شدن شد. البته انتظار می رود که پارک تا پایان سال برای بازدید عموم باز گردد. آبشارهای رعد آسا و دریاچه بزرگ فریجانز یکی دلپذیرتر از دیگریست. 

6. پارک ملی آتشفشان پوآس (Poás volcano national park)

  
منبع: essentialcostarica.co





نظرها

  • 0 0

    عالی بود

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید