• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مکان برتر بلغارستان برای بازدید آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۲۸   تعداد بازدید : 4650   گروه مطلب : ایده های سفر


مکان های برتر بلغارستان برای بازدید

بلغارستان، کشور کوچک بالکانی، یکی از الماسهای اروپای شرقی در دل طبیعتی خشن می باشد. این کشور خانه رشته کوههای نمادینی چون بالکان (Balkan)، ریلا (Rila)، پیرین (Pirin) و ردوپه (Rhodope) است که پس زمینه ای مناسب برای شهرهای سنتی بلغارستان ایجاد می کند. این شهرها میراث فرهنگی غنی دارند و رشته کوههایش طبیعت گرایانه بوده و بهشت کوه پیمایان هستند. سواحل ماسه ای بکر در طول کرانه دریای سیاه در کنار کشور واقع شده اند و تفریحگاه های ساحلی، توریستهای خارجی و محلی ها را سرگرم می کند. به هرحال تاریخ در تار و پود بلغارستان بافته شده. این کشور برای هزاران سال است که اشغال شده و خرابه های بیشمار، کلیساهای باستانی و قلعه های شگفت انگیز که در سراسر آن باقی مانده، یادآور همیشگی روایت منحصربفرد بلغارستان می باشند. از یونانیان باستان تا امپراطوری عثمانی تا شرایط دموکراسی که امروز حاکم است. در این بخش نگاهی به بهترین مکانهای دیدنی بلغارستان می اندازیم.

10- بورگاس (Burgas)     
بورگاس یک شهر ساحلی زیباست که در جوار دریا و چندین دریاچه واقع شده و برخلاف شهرهای ساحلی همسایه اش، پیشرفت فعال خود را تا قرن 20 آغاز نکرد. پس از آن کشف شد که خلیجش برای صنایع بازرگانی و نیروی دریایی پشتیبان عالی است. همینطور مراکز صنعتی بزرگی در قلب شهر وجود دارد. مسیر قدم زدن اصلی در طول ساحل بسیار عالی نگهداری شده و سواحل، آرام و ساکت مانده اند. تعدادی رستوران خوب در این شهر وجود دارد و می توان در همین منطقه اقامت داشت و روزهای بدور از دریا را می توان به کشف دریاچه ها گذراند. 

بورگاس یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


9- کوپریفشتیتسا (Koprivshtitsa)    
این شهر صلح آمیزاز خانه های رنگین، معماری سنتی بلغارستان و جشنواره های مردمی پیچیده در تاریخ غنی است که یکبار هم مرکز قیام شدید آوریل علیه امپراطور عثمانی بود. منشا شهر درنهایت ناشناخته است اما افسانه های بیشماری درباره آن وجود دارد که می تواند تاییدی بر این باشد که شهر چندین بار بر اثر آتش، ویران شده است پیش از آنکه مثل امروز به مخفیگاه عاشقانه ای تبدیل شود. تاریخ غنی شهر فراموش نشده است بطوریکه بالغ بر 350 بنای تاریخی، معماری، قوم نگاری و هنری وجود دارد که کل شهر را آراسته است. از خاطره انگیزترین جاذبه ها در کوپریفشتیتسا می توان به، خانه اسلکو (Oslekov House)، خانه قبلی تاجرمتمولی که در سال 1856 ساخته شد و خانه توپالووا (Topalova House) که توسط خراج گیر برجسته، ساخته و در آن زندگی کرده اشاره کرد. هر دو مورد منحصربفرد، دوره زمانی خانه ها و شکل زندگی در دهه 1999را نشان می دهند. از جهاتی دیگر این شهر زیبا بین رشته کوههای سرسبز محصور است.

9- کوپریفشتیتسا یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


8- سوزوپل (Sozopol)   
شهر ساحلی جذاب سوزوپل، قدیمی ترین شهر بلغارستان می باشد. در سال 610 قبل از میلاد مسیح توسط یونانی ها ساخته شد و مرکزی برای هنر و مکانی برای رستگاری شد. امروزه هنوز هم شواهد باستان شناسی در سوزوپل وجود دارد. در طول سالها، امپراطورها و حکمرانانی برای اشغال این سرزمین آمده اند. همینطور مجموعه قرون وسطایی مسیحیان و دیوارهای باستانی و قلعه هایی که جزیره را پوشش می دهند، نیز در این شهر به چشم می خورند. این روزها اکثر مردم بدلیل تفریحگاه های زیبا واقع در خط ساحلی، سواحل شگفت آور و خیابانهای سنگ فرش شده رمانتیک، از این منطقه دیدن می کنند. شهر بطور منظم میزبان رویدادهای فرهنگی است و غذا و برنامه های شب زنده داری عالی دارد. برای آنان که هیجان بیشتری از حمام آفتاب ترجیح می دهند، در طول روز ورزشهای گوناگونی در سواحل ارائه می شود که شامل موج سواری، جت اسکی، قایقرانی و والیبال است.

8- سوزوپل یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


7- ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo)    
این شهر کوچک در مرکز بلغارستان، معروفترین شهر بدلیل استقرار قلعه ساروتز (Tsarevets) می باشد. از آنجاییکه این شهر زمانی محل اقامت سزار بوده، گاهی بنام شهر سزار خوانده می شود. قلعه با دیوارهای سنگی به ارتفاع 1000 متر محصور شده است. خیلی از بخشهای دیوار، نمای 360 درجه از تپه های زیبای اطراف و شهر زیر پا را ارائه می دهد. بخش قدیمی شهر بر روی تپه ها ساخته شده بنابراین خیابان های سنگ فرش شده، خانه های سنتی و کلیساهای قدیمی به خوبی قابل رویت هستند. نزدیک به آن صومعه مشهور دگرگونی خدا (Holy Transfiguration of God) وجود دارد که معماری زیبا و خلق شگفت انگیز هنر باستانی را به نمایش می گذارد. قرنها پیش، شهر به 300 صومعه خود افتخار می کرد اما این یکی، بهترین نمونه باقیمانده است. قسمت جدید شهر اقتصاد اساسی و مرکز اداری و اجرایی بلغارستان شمالی را دارد. غذاخوری های مدرن و گزینه هایی نیز برای اقامت موجود است.

7- ولیکو تارنوو یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


6- بنکسو (Bansko)    
شهر بنکسو بعنوان جاذبه شماره یک اسکی بلغارستان مشهور است. این شهر در بخش جنوبی  بلغارستان و در دامنه کوه پیرین با قله ای به ارتفاع 2914 متر، خانه گزیده است و تنها در 160 کیلومتری مرکز صوفیا قرار دارد. پیست اسکی بنکسو با داشتن طولانی ترین فصل اسکی در بلغارستان معتبر است. این پیست بطور منظم در رقابت با پیست های فرانسه و سوئیس از لحاظ کیفیت بالای اسکی با هزینه ای کمتر از آلپ می باشد. پیست اسکی و شهر خود به تنهایی دارای رستورانهایی با فعالیتهای روزانه و گزینه هایی از زندگی شبانه هستند و دو چشمه در سطح جهانی برای لذت بردن و زمانی که بازدیدکنندگان به دامنه ها هجوم نمی برند در آن وجود دارد. هر ساله این شهر، جشنواره سالانه جاز بنکسو را برگزار می کند که شرکت کنندگان بین المللی و هنرمندان مشهور بلغاری را بخود جذب می کند.

6- بنکسو یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


 تصاویری از زیبایی های کشف نشده بلغارستان



5- وارنا (Varna)    
وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان و لوکس ترین شهر ساحلی آن است. همانند بقیه شهرهای ساحلی بلغارستان، وارنا نیز پیچیده در تاریخ می باشد. موزه باستان شناسی وارنا نمایشگاه های شگفت انگیز طلا باحضور قدیمی ترین طلای جهان را در خود جای داده است که از همین منطقه تهیه شده بوند. از جهت دیگر، مجموعه حمام رومی (Roman Baths) یک جاذبه تاثیرگذار و بزرگترین مجموعه در بلغارستان می باشد. دیگر نشانه های برجسته که اطراف شهر را آراسته است، حیاتی به تاریخ طولانی وارنا می بخشد. این نشانه ها شامل خانه اپرا باروک و کلیسای مریم مقدس می باشد. سه ساحل اصلی نیز وجود دارد که در منطقه گسترده شده و لذت زندگی ساحلی مثل رستوران ها و بارهای ساحلی، ورزشهای هیجان انگیز و استراحتگاه ها را مهیا می کند. خرید، اقامت و چشمه درمانی در این منطقه در سطح جهانی قرار دارد و بغیر از زبان محلی، زبان انگلیسی بطور گستره صحبت می شود.

5- وارنا یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


4- نسبار (Nesebar)      
نسبار بخاطر ویرانه های زیبایش و سواحل بی نظیرش معروف است. بخش باستانی شهر در جزیره ای قرار دارد که با گذرگاه دست ساز باریکی به قطعه اصلی متصل است و شواهدی مبنی بر اشغال، توسط تمدنهای مختلف در طول دوره حیات آن ارائه می دهد. کلیساهای بسیاری که اکثرا بصورت خرابه هایی باقی مانده اند اما هنوز هم لذتی برای کشف دارند. از معروفترین کلیساها در سطح شهر، کلیسای سنت استفان (St.Stefan) است که پیشینه آن به قرن 11 برمی گردد و همچنین کلیسای کریست پانتوکراتور (Christ Pantocrator) که در قرن 13 ساخته شد، آخرین نمونه عالی از معماری قرون وسطایی که بخوبی محافظت می شود. در کنار تاریخ، بازدیدکنندگان منطقه را برای سواحل دریای سیاه انتخاب می کنند. این منطقه اغلب مروارید دریای سیاه نامیده می شود و همینطور مقصد استراحت ساحلی است. عالی ترین ساحل آن سانی بیچ (Sunny Beach) است اما در فصل پر سفر کاملا شلوغ می باشد.

4- نسبار یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


3- صومعه ریلا (Rila Monastery)    
این صومعه که در کوهستان ریلا واقع شده است به سادگی خیره کننده است و ابتدا در قرن دهم توسط راهب سنت جان (St. John) ریلا پیدا شد. هرساله صدها زائر و گردشگر برای دیدن این مکان می آیند و برای قرنها یک مکان بسیار مهم معنوی بوده است. این صومعه همچنین رازهایی از خود را نگهداشته است. گفته می شود که رهبران انقلابی چون وسیل لوسکی (Vassil Levski) و پیو یاورو (Peyo Yavorov) زمانی در این صومعه پناه گرفتند. این صومعه نقش مهمی در حفظ فرهنگ بلغاری ایفا کرده، از آنجاییکه در کتابخانه داخلی خود در حدود 250 دست نوشته از قرن 11 تا قرن 19 را نگه می دارد. بطرز زیبایی، صومعه خیره کننده است. معماری تحت تاثیر قوسهای سیاه و سفید، پلکان چوبی و دروازه های بزرگ آهنی می باشد. کاشیهای چند رنگ زمین را رنگ آمیزی می کنند و نقاشیهای منحصربفرد، دیوارها را تزیین کرده اند.

3- صومعه ریلا یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


2- پلودیو (Plovdiv)     
در اینجا بازدیدکنندگان می توانند قدیمی ترین شهر اشغال شده اروپا را پیدا کنند. تعجب انگیز نیست که شهر، نشانه های تاریخی بیشماری برای بالیدن دارد که شامل آمفی تئاتر رمی که بطور منظم برنامه هایی دارد، ویرانه امولپیاس (Eumolpias) و چندین کلیسا می باشد. این شهر به تازگی خود را بر روی نقشه برای ظهور غذا و نوشیدنی خود قرار داده است. نوشیدنی های سنتی در سراسر شهر و اطراف آن یافت می شوند. مردم بلغارستان برای توانایی ساخت این نوشیدنی بسیار مغرور هستند. شهر بر 7 تپه ساخته شده و محیط اطراف در کوهستان بالکان و رشته کوه ردوپه پنهان شده که مکان مورد علاقه بازدیدکنندگان و محلی ها برای کوهنوردی و اکتشاف می باشد.

2- پلودیو یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


1- صوفیا (Sofia)  
صوفیا بی نظیر است. تاریخی غنی دارد اما در درون، جوان باقی ماند است. پایتخت بطرز دلپذیری زمان جدید و قدیم را در هم می آمیزد. مرکز شهر پر از ویرانه ها و نشانه های تاریخی است که به بازدیدکنندگان و شهروندان کشورها پیشینه تاریخ را یادآوری می کند. اما همچنان بعنوان محل جذب هنر معاصر و گزینه های نوآورانه، ظاهر می شود. مطمئن شوید که از گالری های بیشمار شهر و موزه ها در طول اقامت خود بازدید می کنید، از جهاتی دیگر تعداد زیادی پارک های حفاظت شده در کل شهر و محدوده های کوهپیمایی بکر در خارج از آن قرار دارد. کوهستان ویتوش (Mt.Vitosh) که در 2000 متری بالای سطح دریا قرار دارد مناظر خارق العاده ای از دریاچه های اطراف و سرسبزی را ارائه می دهد. اگر از بلغارستان بازدید می کنید حتما صوفیا را ببینید.

1- صوفیا یکی از مکان های برتر بلغارستان برای بازدید


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید