• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مورد از خارق العاده ترین صخره های دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۱۳   تعداد بازدید : 8033   گروه مطلب : ترین ها

یکی از شگفت انگیزترین مناظر دنیا، نمایی است که از بالای صخره ها مشاهده می کنید. در این بخش 10 مورد از خارق العاده ترین صخره های دنیا را نام می بریم.

1- آکانتیلادوس د لاس جایگنتز (Acantilados de Los Gigantes)، در تنریف (Tenerife)     
این صخره های دریایی در طول ساحل غربی جزایر قناری بصورت دیوارهای عمودی قرار دارند که ارتفاعشان در بعضی از قسمتها به 500 متر نیز می رسد و نمایانگر مرتفع ترین صخره های این جزایر هستند. صخره های مذکور در عرض خلیج کوچک، یک بندر و شهر تفریحی لاس جایگنتز قرار دارد که ساحلی از ماسه سیاه و یک تفرجگاه ساحلی دارد.

آکانتیلادوس د لاس جایگنتز (Acantilados de Los Gigantes)


2- روندا (Ronda) در اسپانیا     
روندا در منطقه مالاگا در اسپانیا قرار دارد و بخاطر صخره هایش، یکی از آخرین شهرهای مسلمان نشینی بود که در دوره تسخیر اسپانیا توسط پادشاهان کاتولیک، سقوط کرد. این شهر بدلیل بودن محل تولد گاوبازی و دارا بودن قدیمی ترین زمین گاوبازی اسپانیا که هنوز هم وجود دارد، متمایز می باشد.

روندا (Ronda) در اسپانیا


3- سانتورینی (Santorini) در یونان      
سانتورینی در دریای اژه و در یک مجمع الجزایر قرار دارد که محل وقوع یکی از بزرگترین فوران های آتشفشانی در دنیا بوده ولی امروزه در زیر آب است. دهکده های جالبی بر روی لبه دهانه این آتشفشان، با نمای بی نظیری از دریا و معماری خاص این مجمع الجزایر ساخته شده.

سانتورینی (Santorini) در یونان


4- صخره های اترتا (Étretat Cliffs) در فرانسه    
اترتا یک دهکده ساحلی کوچک درغرب فرانسه، در نورماندی است که به صخره هایش شناخته شده می باشد. این صخره ها دارای قوسهای طبیعی معروفی هستند. دو قوس، از شهر قابل رویت است اما برای دیدن سومین قوس باید در هنگام جزر قدم زد. منظره دیدنی صخره های دریا، هنرمندان مشهوری چون گوستاو کوربت (Gustave Courbet) و کلاد مونه (Claude Monet) را به خود جذب کرده است.

صخره های اترتا (Étretat Cliffs) در فرانسه


5- صخره های کالائوپاپا (Kalaupapa Cliffs) در هاوایی    
این صخره ها  که با ارتفاع 1010 متر بلندترین صخره های دریایی دنیا هستند، در کرانه اقیانوس آرام و جزیره مولوکای در هاوایی قرار دارند. دسترسی به این صخره ها با ماشین امکان پذیر نیست و بازدید کنندگان از مسیرهای ناهموار در طول صخره ها به سمت پایین و دهکده کالائوپاپا برده می شوند.

صخره های کالائوپاپا (Kalaupapa Cliffs) در هاوایی


 اعجاب انگیزترین بیابان های جهان



6- صخره های سفید دوور (White Cliffs of Dover) در انگلیس    
این صخره ها در شرق و غرب شهر دوور در بخش انگلیسی کنت گسترده شده اند. با ارتفاع 106 متر، نمای صخره در عرض کانال انگلیس از فرانسه به وضوح قابل رویت است.

صخره های سفید دوور (White Cliffs of Dover) در انگلیس


7- صخره پریکستولن (Preikestolen Cliff) در نروژ    
هیچ ضعفی در ایمنی نرده ها و حصارهای پریکستولن وجود ندارد، اما تصمیم با بازدیدکنندگان است که چگونه می خواهند به لبه نزدیک شوند. همچنین این صخره  با سطح 25 در 25 و ارتفاع 610 متر در بالای لایسفجورد (Lysefjord)، با نام پالپیت راک (Pulpit Rock) نیزشناخته شده اند. اگرچه نوک صخره صاف است اما مسیر بالا رفتن از آن شیبدار بوده و بین 1 تا 3 ساعت به طول می انجامد.

صخره پریکستولن (Preikestolen Cliff) در نروژ


8- صخره موهر (Cliffs Of Moher) در ایرلند
صخره موهر در میانه ترین نقطه زیباترین سواحل دنیا قرار دارد و با یک میلیون بازدید کننده در سال یکی از پربازدیدترین جاذبه های طبیعی ایرلند به حساب می آید. این صخره در اقیانوس آتلانتیک در هاگز هد (Hag’s Head) تا ارتفاع 120 متر بالا می رود و 8 متر دورتر در اوبرینز تاور (O’Brien’s Tower) به بیشترین ارتفاع خود یعنی 214 متر می رسد. حیوانات زیادی بر روی این صخره زندگی می کنند که اکثرا پرنده ها و با تخمین 30 هزار پرنده و بیش از 20 گونه هستند.

8- صخره موهر (Cliffs Of Moher) در ایرلند


9- لاترابجارگ (Látrabjarg) در ایسلند    
لاترابجارگ، غربی ترین نقطه اروپا را نشان می دهد. صخره های بزرگ محل سکونت میلیون ها پرنده از جمله طوطی دریایی، سفید غاز شمالی، نوعی ماهی گیرک به نام گویلِموت (Guillemot) و تیغ منقار می باشد. این صخره برای بقای آنها حیاتی است زیرا میزبان 40 درصد از جمعیت برخی گونه های دنیا می باشد. بزرگترین صخره پرنده ای با مساحت 14 کیلومتر و ارتفاع 440 متر است.

9- لاترابجارگ (Látrabjarg) در ایسلند


10- صخره های بوندا (Bunda Cliffs) در استرالیا   
این صخره های باشکوه در حدود 100 کیلومتر در طول خلیج بزرگ استرالیا (Great Australian Bight) از بوردر ویلیج (Border Village) تا شرق هد آف بایت (Head of Bight) گسترانیده شده است. این صخره ها در حدود 65 میلیون سال پیش شکل گرفتنه اند، زمانی که استرالیا از آنتارکتیکا (جنوبگان) جدا و فسیلهای سنگ آهکی بنام ویلسون (Wilson Limestone) ساخته شد. این سنگ آهکی از مواد گچی سفید تا ضخامت 300 متر درست شده اند و زمانی بستر دریا بوده است.

10- صخره های بوندا (Bunda Cliffs) در استرالیا


منبع: wowtravel





نظرها

  • 0 0

    خيلي عالي بود... بسيار عالي...متشكرم

    • 0 0

      سلام رضا جان، سپاسگذاریم. لطف دارید.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید