• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تجربه 15 فعالیت هیجان انگیز در آفریقا که زندگیتان را تغییر خواهد داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۷   تعداد بازدید : 4038   گروه مطلب : دیدنی ها


کارهایی که می توان در آفریقا انجام داد

آفریقا به عنوان قاره ای قابل توجه با وسعتی پهناور، جذابیت های متعددی را در دل خود جای داده است، بسیاری از کشورهای این قاره دارای ویژگی های مشترکی اند و همگی میزبان مناظر و حیات وحشی خارق العاده اند. البته در هر یک از آنها جذابیت ها و زیبایی های منحصربه فردی وجود دارد، زیبایی های بی بدیل که ارزش دیدن و کاوش را خواهند داشت. برخی از فعالیت ها و تجارب جذاب و هیجان انگیز موجود در این سرزمین ها برجسته ترند و انجام هر یک می تواند با برداشتن گامی اساسی در جهت تغییرات زندگیتان همراه باشید، برای امتحان این تجربیات و هیجانات در بهترین شکل ممکن در سرزمین جادویی آفریقا کافیست این مقاله را مطالعه نمایید. 

صعود به قله کلیمانجارو
می توان از کلیمانجارو به عنوان یکی از مرتفع ترین قله های جهان نام برد، قله ای مرتفع و در عین حال زیبا که صعود به آن مستلزم داشتن سطحی مناسب از آمادگی جسمانی و روحیه ماجراجویی است. البته برای افراد دارنده این ویژگی ها هم هنوز سخت و طاقت فرساست. با توجه به اینکه قله در ارتفاعات 6000 متری قرار گرفته از این رو فشار جو در آن تا حد قابل توجهی کاهش می یابد و تحملش برای بدن سخت و دشوار است. اما این سختی ها ارزش دیدن چشم انداز زیبا و جادویی محیط اطراف را دارد، چشم اندازی دیدنی که تماشایش نفس را در سینه تان حبس می نماید و یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان را رقم خواهد زد.

صعود به قله کلیمانجارو


در سرنگتی (Serengeti) شاهد کوچ حیوانات باشید
می توان از سرنگتی به عنوان یکی از معدود سرزمین های بکر جهان هستی نام برد که از گزند و صدمات زندگی بشر متمدن امروزی در امان مانده. در این دشت پهناور گونه هایی متعدد از انواع حیوانات آزاد و راحت بدون هیچ فنس و حصاری زندگی می کنند. ذخایر حیات وحش آن در تمام طول سال قابل توجه اند و می توان در آن شاهد کوچ سالانه حیواناتی دوست داشتنی بود. حرکت دسته های بزرگ گورخرها و کل یال دار در امتداد این دشت خالق تصویری شگفت انگیز می باشد. 

در سرنگتی (Serengeti) شاهد کوچ حیوانات باشید


پیش به سوی گوریل ها
تجربه تماشای گوریل ها در زیستگاه طبیعی آنها در دل جنگل های استوایی آفریقا آنقدر جذاب و دوست داشتنی است که هر مسافری قطعا آن را در لیست سفرش جا می دهد. گرچه هجوم انسان ها و تجاوز آنها به حریم شخصی این موجودات، زیستگاهشان را در معرض تهدید قرار داده اما هنوز هم می توان از آنها با رعایت موازین اخلاقی دیدن نمود. زیستگاه این حیوانات دوست داشتنی به رشته کوه های ویرونگا که مرز رواندا، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو را تشکیل می دهد، محدود می شود. 

پیش به سوی گوریل ها


ایستادن در پایه اهرام
هیچ چیز نمی تواند جذاب تر از بازدید از هرم بزرگ جیزه، تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان باشد، این جاذبه شگرف و تاریخی نقشی اساسی را در درس های تاریخ مدرسه ها ایفا می کند. گرچه در سال های اخیر مناطق اطراف آن جذابیت و زیبایی هایش را تا حد قابل توجهی از دست داده اما خود هرم تاریخی کهن و تمدنی باستانی را به دوش می کشد، پیشینه ای شگرف که آن را به یکی از برجسته ترین جاذبه ها آفریقا تبدیل نموده.

ایستادن در پایه اهرام


کوهنوردی در رشته کوه های اطلس
رشته کوه های خشک اطلس در مراکش از زیبایی های قابل توجهی برخوردارند. صعود به قله توبکال (Toubkal) این رشته کوه ها امکان پذیر خواهد بود. مکانی چشمگیر و دلربا که با صلابتی باورنکردنی در ارتفاعات 4167 متری استوار گردیده. کاوش در تپه های ملایم این رشته کوه ها، پرتگاه های جادویی آن و دریاچه های چشمگیرش چنان دلنواز و دوست داشتنی است که قطعا هوش را از سرتان می پراند و خاطره ای جذاب را برایتان ترسیم می کند.

کوهنوردی در رشته کوه های اطلس


اعصابتان را در آبشار ویکتوریا امتحان نمایید
می توان از آبشار ویکتوریا به عنوان پایتخت آدرنالین این قاره نام برد، فعالیت هایی که در اطراف این آبشار تندردار در زیمباوه رخ می دهد تا حدی هیجان انگیزند که قلب جسورترین افراد را به طپش می اندازد. از مهیج ترین این فعالیت ها می توان به پرش از ارتفاعات پل متصل به ریسمان یا رفتن بر فراز آسمان ها به وسیله هلکوپتر اشاره کرد. البته واتر رفتینگ که در پایین زیمباوه انجام می شود از آن دسته فعالیت هایی است که امتحانش را به هیچ وجه نباید از دست داد.

اعصابتان را در آبشار ویکتوریا امتحان نمایید


 کارهای وحشتناک و هیجان انگیز که در سفر به آفریقای جنوبی می توان تجربه کرد



کاوش در اتفاعات اتیوپی
اتیوپی کشوری جذاب و دوست داشتنی است با ویژگی های قابل توجه که نظر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و دوستداران سفر را به خود جذب می کند. البته سفر به این سرزمین جادویی بدون کاوش در ارتفاعاتش تکمیل نخواهد شد. گرچه کلیساهای سنگی لالی بلا (Lalibela) یکی از مشهورترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود اما حومه های اطراف آن دست کمی از این کلیساهای شگفت انگیز ندارد و حیات وحش باورنکردنی اش، طبیعت خیره کننده و قله های شگفت انگیز آن خالق تصویری رویایی و فریبنده برای هر بیننده ای خواهد بود. با شرکت در تورهای گردشگری این منطقه، طبیعت زیبا و شگفتی های وصف نشدنی اش را به بهترین شکل ممکن کشف نمایید. 

کاوش در اتفاعات اتیوپی


غواصی با لوله تنفسی در دل آب های زنگبار (Zanzibar Island)
می توان از این جزیره به عنوان یکی از شلوغ ترین جزایر قاره آفریقا نام برد، جزیره ای کوچک با دسترسی آسان و تقریبا توریستی که آغوشش را با گرمی به روی علاقمندان به آرامش و تمدد اعصاب گشوده است. با اجاره یک دکل ارزان قیمت و رفتن به آب های آرام نزدیک صخره ها به جهانی دیگر و مملو از آرامش وارد خواهید شد. 

غواصی با لوله تنفسی در دل آب های زنگبار (Zanzibar Island)


تماشای منظره تماشایی کیپ تاون (Cape Town) از کوه تیبل (Table Mountain)
کوه تیبل به عنوان یک طبیعت جذاب و منحصربه فرد از ارتفاعات شگفت انگیز کیپ تاون در جنوب آفریقا سربرافراشته. رشته کوه هایی دیدنی که عمده جذابیتش را مدیون سطوح هموار گسترده اش است. در این مکان چندین مسیر پیاده روی متنوع و مناسب برای استفاده تمام علاقمندان با هر سطحی از تناسب اندام و مهارت یافت می شود. وجود یک ماشین کابلی در این منطقه خالق ترکیبی تماشایی از زندگی مدرن شهری همراه و طبیعت بکر و دست نخوره آن می باشد. 

تماشای منظره تماشایی کیپ تاون از کوه تیبل


صعود به تپه های شنی نامبیا
بیابان های شنی نامبیا جزو آن دسته از جاذبه هایی است که قطعا در لیست سفر هر مسافری یافت می شود. جاذبه ای شگرف که امکان کاوش در آن به روش هایی مختلف وجود داد. می توان از پارک های ملی این سرزمین به عنوان شگفت انگیزترین جاذبه های آن اشاره کرد، پارک های ملی بی نظیری که از معروف ترین آنها می توان به نامیب ناکلافت (Namib-Naukluft) اشاره کرد.

صعود به تپه های شنی نامبیا


در منطقه حفاظت شده انگورونگورو (Ngorongoro) غرق شوید
می توان از منطقه حفاظت شده انگورونگورو به عنوان میراثی جهانی و سرزمینی مملو از حیات وحش شگفت انگیز نام برد. درون این منطقه جایگاه دره انگورونگورو که کاسه ای آتشفشانی و فعال است، دشت های وسیع و سرسبز و همچنین دریاچه های پرزرق و برق و جذابی می باشد. منطقه ای جذاب با طول 20 کیلومتری و عمق 600 کیلومتری. انگورونگورو به عنوان یک جاذبه طبیعی شگفت انگیز دارای چشم اندازهای خیره کننده و تماشایی است.

در منطقه حفاظت شده انگورونگورو (Ngorongoro) غرق شوید


بازدید از موزه آپارتاید (Apartheid Museum) در ژوهانسبورگ
آفریقای جنوبی از تاریخ سیاسی بسیار پیچیده و فرومایه ای برخوردار است و انتقال آن به دموکراسی حقیقتا باورنکردنی می باشد. موزه آپارتاید به بهترین شکل ممکن سرگذشت گذشته، حال و آینده این کشور را منعکس و روایت می کند. قدم گذاشتن در این موزه اختصاصی به خوبی سیستم سیاسی متفرق و سرکوبگر آن را ارائه می دهد. میراثی که این کشور هنوز هم با آن روبروست.

بازدید از موزه آپارتاید (Apartheid Museum) در ژوهانسبورگ


در موزه یادبود نسل کشی کیگالی (Kigali Genocide Memorial) با نسل کشی رواندا (Rwandan Genocide) آشنا شوید
می توان از نسل کشی رواندا به عنوان یکی از فجیع ترین جنایت های انسانی نام برد که در راستای جشن تبدیل دموکراسی در آفریقای جنوبی رخ داد. جنایتی خونین که منجر به مرگ صدها نفر شد. برآوردها حاکی از آن است که بیش از 800 هزار نفر در کشتارهای جمعی سیستماتیک جان خود را از دست دادند. گرچه بازدید از این موزه تجربه ای سخت و ناراحت کننده ای را در بر دارد اما این تجربه حیاتی چنان ازشمند است که به هیچ وجه فراموش نخواهد شد.

گشت و گذار در دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta)
هیچ تجربه ای جذاب تر از قایقرانی در میان آبراه های دلتای اوکانگوا وجود ندارد. مکانی جذاب و پرشده از صدای نه چندان جذاب قورباغه ها، حشرات و پرندگان مختلف. البته ترکیب تماشایی نی های ضخیم همراه با آسمان آبی خالق پس زمینه جذاب و دیدنی است که تماشایش هوش را از سر هر بیننده ای می پراند. در هنگام سوار شدن بر قایق های متحرک شاهد حیات وحشی شگفت انگیز و کرگدن ها، کروکودیل ها و حیوانات درنده دیگری خواهید بود. 

گشت و گذار در دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta)


گذراندن وقت با حیات وحش بامزه ماداگاسکار
گرچه دسترسی به ماداگاسکار در برخی اوقات دشوار می باشد اما این جزیره دیدنی تا حدی اعجاب انگیز است که ارزش تحمل این سختی ها را دارد. می توان از این سرزمین به عنوان جایگاه حیات وحشی منحصربه فرد نام برد، زیستگاه جاندارانی عجیب و نادر نظیر میمون های لمور، فوسا و صدها نوع از پرندگان دوست داشتنی. زندگی گیاهی و مناظره دوست داشتنی آن شبیه هیچ یک از سرزمین هایی که تا به حال دیده اید، نیست. جاییکه تمام رویاهای ذهنیتان را به واقعیت تبدیل می نماید و خاطراتی جذاب از ماجراجویی های به یادماندنی را برایتان ترسیم می کند.

گذراندن وقت با حیات وحش بامزه ماداگاسکار


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید