• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


10 مکان دیدنی در جزیره ماداگاسکار که فارغ از این دنیا هستند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۳   تعداد بازدید : 26516   گروه مطلب : ایده های سفر


10 مکان دیدنی در جزیره ماداگاسکار که فارغ از این دنیا هستند

این جزیره که در کنار سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده به دلیل در اختیار داشتن طبیعتی بکر، تنوع زیستی منحصر به فرد و همینطور مردم محلی خونگرم و میهمان نوازش مکانی مجذوب کننده می باشد. در این مطلب به ده مورد از مکان های بسیار هیجان انگیز که ارزش دیدن داشته و یا فعالیت هایی که در این جزیره ارزش انجام دادن را دارند پرداخته شده است.

10 – رفتن به تماشای وال ها
از ابتدای ماه ژوئن تا اواخر ماه سپتامبر زمانی است که وال ها به بخش شرقی جزیره ماداگاسکار یعنی جایی در نزدیکی جزیره ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie) و جزیره نوزی بی (nosy be) سفر می کنند. سپس این وال ها در طول مراسم جفت گیریشان به اجرای نمایش های تماشایی می پردازند. همچنین در این جزایر تورهایی تماشایی مختلف دیگری هم برای بازدید کنندگان برگزار می شود.

رفتن به تماشای وال ها

رفتن به تماشای وال ها


9 – دهکده ایفاتِی (Ifaty)
موقعیت مکانی این دهکده در ساحل جنوب غربی جزیره ماداگاسکار قرار دارد و به عنوان یک دهکده بسیار معتبر برای ماهیگیری شناخته می شود. در آب های بخشی که این دهکده در آن واقع شده، یک صخره مرجانی به درازای 96 کیلومتر وجود دارد که ضمن به وجود آمدن یک چشم انداز شگفت انگیز، از دهکده در مقابل امواج خشن اقیانوس محافظت می کند. به همین دلیل اینجا بهترین مکان برای غواصی و گشت و گذارهای زیر آبی می باشد.

دهکده ایفاتِی (Ifaty)

دهکده ایفاتِی (Ifaty)


8 – کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)
محبوب ترین منطقه برای شروع کایاک سواری از شهر میاندریوازو (Miandrivazo) آغاز می شود. برگزار کنندگان تورها و راهنماهای مختلفی در این منطقه وجود دارند که سفرهای سه روزه ای را به بازدید کنندگان آن پیشنهاد می کنند. این مسیر خوش منظره دارای مناظر طبیعی فوق العاده زیبا، آبشارها و دهکده های ماهیگیری بسیاری است. همچنین پارک سینگی (Tsingy park) و خیابان بَئو باب (Baobab) هم در مسیر این تورها قرار دارند.

کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)

کایاک سواری در رودخانه سیری بیهی نا (Tsiribihina)


7 – جزیره نوزی بی
جزیره نوزی بی در کنار ساحل شمال غربی جزیره ماداگاسکار واقع شده است و به عنوان یکی از مشهور ترین استراحتگاه های موجود در کل کشور شناخته می شود. این جزیره دارای سواحلی پوشیده شده از شن های نرم و آب های فیروزه ای رنگ است که بهترین شرایط را برای گرفتن حمام آفتاب و غواصی کردن به وجود آورده اند. صنعت توسعه یافته گردشگری در این جزیره، تضمین کننده اقامتی راحت و آرامش بخش است.

جزیره نوزی بی

جزیره نوزی بی


6 – پارک ملی آنداسیبه (Andasibe)
پر بازدید ترین پارک ملی ماداگاسکار دارای تنوع زیستی فوق العاده و قابل توجهی است. این محل به تنهایی خانه یازده گونه مختلف از میمون های لِمور است! تازه اگر در این آمار، گونه های مختلف پرندگان، خزندگان، حشرات و دوزیست ها در نظر گرفته نشوند. به دلیل دور افتاده بودن جزیره ماداگاسکار، این جزیره در معرض شرایط طبیعی منحصر به فردی قرار داشته و موجب شده تا این گونه از جانوران فرصت مناسبی برای رشد و نمو داشته باشند.

پارک ملی آنداسیبه (Andasibe)

پارک ملی آنداسیبه (Andasibe)


10 مکان دیدنی در جزیره ماداگاسکار که فارغ از این دنیا هستند



5 – پارک ملی ایسالو (Isalo)
مردم قبلیه بارا (Bara) به گونه ای با محل زندگی خود برخورد می کنند که گویی مکان مقدسی است. در اینجا مکان های دفن و قبرها با سنگ هایی علامت گذاری شده اند. نحوه چینش و آرایش سنگ های آهکی باستانی این پارک قدمتی دارند که به دوره ژوراسیک از زمین شناسی باز می گردد و به همین دلیل، منظره ای سورئال و رویایی را به وجود آورده اند. همینطور در این پارک دره ها، جنگل ها، نخلستان ها و جنگل های تاپیا (tapia) با زیبایی بی حد و حصری وجود دارند و کافیست بازدید کنندگان برای کاوش کردن هر کدام از این زیبایی ها، کوله پشتی و یک جفت کفش به پا داشته باشند.

 پارک ملی ایسالو (Isalo)

 پارک ملی ایسالو (Isalo)


4 – شهر آنتاناناریو (Antananarivo)
شهر آنتاناناریو پایتخت و بزرگ ترین شهر جزیره ماداگسار بوده و گفته می شود که یکی از هیجان انگیزترین شهرهای پر جنب و جوش در قاره آفریقا می باشد. آنتاناناریو مجهز به ساختمان های تاریخی بی شمار و مناظر طبیعی بسیاری است که اثباتی بر میراث غنی و گوناگون آن می باشد.

شهر آنتاناناریو (Antananarivo)

شهر آنتاناناریو (Antananarivo)


3 – راه درختان بِئوبابز (Baobabs)
در قسمتی از منطقه مِانابِی (Menabe) و درست در میان شهر مورانداوا (Morondava) و شهر بِلونی سِری بیهی نا (Belon’i Tsiribihina)، جاده ای گِلی وجود دارد که احتمالاً مشهور ترین جاده پادشاه جهان است. درختان بلند قامتی که در سرتاسر این بخش رشد کرده اند، باعث شده اند که این محل به شناخته شده ترین و در عین حال پر بازدید ترین منطقه در جزیره ماداگاسکار تبدیل شود.

راه درختان بِئوبابز (Baobabs)

راه درختان بِئوبابز (Baobabs)


2 – پارک ملی سینگی دِ بِماراها (Tsingy de Bemaraha)
طبیعت این منطقه، عجیب ترین اشکال ساخته شده توسط سنگ آهک های کارست را به معرض نمایش گذاشته که به تیزی تیغ های برنده هستند. این منطقه که توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده، بازدید کنندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند. این افراد می توانند از طریق مسیرهای این پارک به کاوش در آن بپردازند و حتی افراد نترسی هم پیدا می شوند که جرات بالا رفتن از شیب تند این سنگ ها را دارند.

 پارک ملی سینگی دِ بِماراها (Tsingy de Bemaraha)

 پارک ملی سینگی دِ بِماراها (Tsingy de Bemaraha)


1 – ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie)
این جزیره بکر در کنار سواحل شرقی از زمین های خاکی ماداگاسکار واقع شده و براستی به مانند بهشتی برای گردشگران است. این جزیره و سایر جزایری که آن را احاطه کرده اند، دزدان دریایی بسیاری را در میان قرن های هفدهم و هجدهم که به هدف مخفی کردن گنج هایشان به سمت آن می رفتند به کام مرگ کشانده است. امروزه این جزیره به عنوان برترین مقصد برای یک سفر تعطیلاتی در کل ماداگاسکار شناخته می شود و فعالیت های تفریحی از جمله گرفتن حمام آفتاب، غواصی و حتی لم دادن بر روی شن های پودری ساحل آن، رواج بسیاری دارد.

 ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie)

 ایلت سانت ماری (Ile Sainte Marie)

منبع: placestoseeinyourlifetime




نظرها

  • 1 0

    عالی بود.واقعا سپاس گزارم

    • 0 0

      ممنون علی جان. لطف دارید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید