• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در ماه مه سال 2018

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۱۸   تعداد بازدید : 3706   گروه مطلب : ایده های سفر


مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018

ماه مه با آفتابی درخشان یکی از ماه های محبوب سال برای سفر به شمار می رود، زمانی رویایی که می توان در آن نظاره گر یکی از زیباترین و پرتلالوترین طلوع آفتاب خصوصا در نیمکره شمالی باشید. در این ماه اروپا از خواب زمستانی خود بیدار می شود و میزهای کافه ها بر روی خیابان های سنگ فرش شده آن دوباره برپا خواهند شد. سواحل دریای کارائیب و مدیترانه رنگ و بویی خاص به خود می گیرند و حال و هوایی پویا و پرانرژی را می توان در آن لمس کرد. در این مقاله بهترین مقاصد برای گریزهای دوست داشتنی در ماه مه معرفی می شوند.

1- نپال
اگر می خواهید پایه لیست سفرتان را بر اساس کمپ های پیاده روی تنظیم نمایید، بهتر از ماه مه و نپال را نخواهید یافت. زمانی بسیار مناسب که هنوز بارش های شدید هیمالیا شدت نگرفته اند و آسمان معمولا به رنگ آبی بسیار شفاف و بدون هیچ غباری به چشم می خورد. زمانی رویایی برای پیاده روی و تماشای یکی از مسحورترین چشم اندازها. مسیرهای پیاده روی از نامچه (Namche) به کمپ اصلی در طی این ماه بسیار شلوغ و پرتردد می باشد و رسیدگی های قابل توجهی برای مسیر آناپورنا سیرکِتی (Annapurna Circuit) لحاظ گردیده است. ماه مه مصادف با تولد بوداست، زمانیکه در سراسر نپال از نوای دلنشین موسیقی محلی و اجراهای رقص خیابانی پرشده اند. چنانچه مایل به شرکت در میهمانی های بزرگتری هستید، می توانید به بهکت پور یا پاتان (Patan) بروید.

1- نپال


2- یونان
با انتخاب یونان در این فصل می توانید از آب و هوای فریبنده اش قبل از آنکه با شلوغی ها و ازدحام ورود گردشگران روبرو شوید، لذت ببرید. اگر می خواهید روز خاطره انگیزی را در کنار سواحل فریبنده این سرزمین به تمدد اعصاب بپردازید و با خیال راحت زیر تلالوهای پرقدرت نور خورشید برنزه کنید در ماه ژوئن یا اوت به یونان بروید. گرچه این کشور در ماه مه چندان متفاوت نیست اما از آنجایی که شهرهای محبوبش نظیر کرت، سانتورینی و آتن در ماه های ژوئن با سیل عظیمی از گردشگران پر می شوند می توان در ماه مه به آن سفر نمود. در طول این ماه یونان آب و هوایی دل انگیز با درجه حرارت 21 درجه ای را تجربه می نماید، هوایی فریبنده که لذتش با پرسه زدن در خیابان های قدیمی دلوس و چانه زنی در بازار میکونوس (Mykonos marketplace) دوچندان می شود. این سرزمین جادویی در این ماه میزبان برگزاری کورفو بیچ (Corfu Beach)، روز مِی (May Day) و جشنواره سالانه گل رودس (Rhodian Flower) نیز می باشد. می توان از جشنواره گل رودس به عنوان انفجاری رنگارنگ در سراسر جزیره نام برد، رویدادی شگرف که در هفته های آخر این ماه برپا می شود. 

یونان یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


3- ایتالیا
ایتالیا نیز همانند یونان در فصل تابستان یعنی فواصل بین ماه های ژوئن تا اوت غرق در توریست و گردشگر می شود. مسافرین زیرک تر برای مواجهه نشدن با این شلوغی ها ماه مه را برای سفر به این سرزمین جادویی انتخاب می نمایند. زمانیکه می توان به راحتی بدون ایستادن در صف های بسیار طولانی از تماشای کلیسای سن پیترو لذت ببرید و با استشمام رایحه دلپذیر گل های خوش عطری که طاقچه تمام ساختمان ها را پر کرده اند، غرق در احساس طراوت و خوشحالی شوید. در این ماه ایتالیا آب و هوایی بسیار مطبوع با درجه حرارت میانگین 25 درجه را تجربه می نماید و شاهد بارش های احتمالی در ابتدای آن می باشد اما پانزده روز آخرش روزها گرم و شب ها خنک خواهد بود. 
پیش به سوی فلورانس برای تجربه لذت هایی بیشتر و شرکت در فستیوال سالانه گریلو (Festa del Grillo) در پارک کاشینه (Cascine Park). در طی این سفر خاطره  انگیزتان بازدید از کافه افسانه ای مونتی (Monti) را به هیچ وجه از دست ندهید، مکانی فوق العاده که می توان در آن میان وعده هایی خوشمزه را در این فصل امتحان نمود.

ایتالیا یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


4- ایالت متحده آمریکا
گرچه آمریکا مکانی است بزرگ اما با کمی ریزشدن در آن به جزئیاتی پی خواهید برد که می تواند دلیل خوب سفر به این سرزمین پهناور را برایتان تفکیک نماید. بازدید مسابقات اسب سواری کنتاکی دربی و کوهنوردی در امتداد رشته کوه های آپالاش می توانند انگیزه های خوبی برای سفر به آمریکا در ماه مه باشند. در این ماه همچنین بستر لازم برای بازدید از پارک ملی گرند کنیون و گونه های طبیعی منحصر به فردش فراهم می شود. در ماه مه هنوز آثاری از برف های زمستانی به چشم می خورد و با وجود رو به گرمی رفتن هوا نشانه های از ازدحام و شلوغی های مسافرین تابستانی یافت نمی شود. نورث ریم (North Rim) که یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در آریزونا به شمار می رود و در بیشتر روزهای فصل زمستان تعطیل می باشد در پانزدهم ماه مه بار دیگر برای فصل جدید گشوده می شود. آغاز فصل جدید همیشه هیجان انگیز و ارمغان آوردن احساساتی شاد و پویا خواهد بود. همزمان با وارد شدن به آن سراسر آمریکا از شمال به غرب آن از دماغه کاد در ماساچوست تا پیتسبرگ و نیوانگلند غرق در شکوفه های زیبا می شوند.

آمریکا یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


5- مراکش
همانند تمام سرزمین های بیابانی دنیا، مراکش نیز تابستان هایی گرم و طاقت فرسایی را تجربه می نماید، تابستان هایی سخت که حتی برای شترها سخت و طاقت فرساست. می توان از ماه مه به عنوان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به مراکش نام برد، زمانیکه درجه حرارت متوسط 21 درجه ای را تجربه می نماید و آب چشمه ها هم سطح اطلس می شوند، رودخانه ها حیاتی دوباره از سر می گیرند و شکوفه های باطروات و فستیوال های پرهیاهو سراسر کشور را فرا می گیرند. یکی از انتخاب های برتر در هنگام سفر به مراکش در این ماه شرکت در فستیوال گل سرخ (Festival of the Roses) در قلعه مکونه می باشد. قلعه مکونه نام شهرکی است در مراکش که افتخار میزبانی از بزرگترین کارخانجات گلاب گیری کشور را داراست. در این بازه زمانی بیش از 700 تن گلبرگ از تپه ها و دره های آن برداشت می شوند. مردم محلی این مراسم را با انجام رقص سنتی، اجرای آوازها و طبخ غذاهای محبوب برپا می نمایند. اگر از طرفداران مراسم گلاب گیری به شمار می روید در هیچ جای دنیا نمی توانید آن را بهتر از مراکش تجربه نمایید.

مراکش یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


 معرفی 15 مقصد گردشگری دیدنی برای سفر در ماه آوریل


 
6- باهاماس
سرزمین کارائیب آنچنان تماشایی می باشد که سفر به هر نقطه از آن به منزله رفتن به بهشتی زمینی است. اما بهترین انتخاب در ماه مه سفر به باهاماس و پرسه در این جزیره جادویی است. در این ماه قیمت های محلی همانند میزان رطوبت هوا کاهش می یابد. گرچه بعد از ماه تابستان هوا رو به خنکی می رود اما هنوز هم به لطف درجه حرارت 29 درجه ای می توان در سواحل آفتاب گرفت. همزمان با تمام شدن تعطیلات بهاری دانش آموزان و شروع مجدد فصل تحصیلی در اواخر آوریل جزیره خلوت می شود و فرصتی برای تنفس می یابد. از این رو در این بازه زمانی ازدحام جمعیت کمتر و پروازها ارزان ترند و گشت و گذار و قایقرانی لذت بخش تر خواهد بود و با خیال راحت انجام می شود.

باهاما یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


7- استرالیا
استرالیا نیز مانند آمریکا از وسعت زیادی برخوردارست و گزینه های گردشگری متعددی را در دل خود جای داده، تنوع منطقه ای در آن زیاد و انتخاب و گزینش آنها دشوار می باشد. پس نمی توان تنها با گفتن در ماه مه به استرالیا سفر کنید، این موضوع را کاملا تفهیم ساخت. در این ماه در حالیکه در سراسر ایالت ویکتوریا حال و هوای دوست داشتنی آمادگی برای فصل جدید فوتبال لمس می شود، کوئینز لند به استقبال روزهای آفتابی و بدرقه باران های موسمی می رود. می توان از ماه مه به عنوان بهترین زمان برای کاوش و کشف زیبایی های سواحل غربی علی الخصوص صخره دریایی نینگالو و اِکس مَئوت (Exmouth) نام برد. در این ماه همزمان با وارد شدن به فصل خشک و غیربارانی ده ها کوسه نهنگ در سواحل اِکس مَئوت به چشم می خورند. این شهر افتخار میزبانی از فستیوال سالانه کوسه نهنگ ها را داراست. از مهم ترین و برجسته ترین فعالیت هایی که می توان در این ماه در این جزایر انجام داد می توان به غواصی با لوله تنفسی اشاره کرد، فعالیتی مهیج که فرصت طلایی غواصی در کنار بزرگترین ماهی دنیا را برایتان فراهم می آورد.

استرالیا یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


8- جمهوری چک
می توان از پراگ به عنوان یک مجموعه گردشگری کامل و بی عیب و نقص نام برد، شهری زیبا که در طول سال بارش های رویایی از برف و باران و تلالوئی درخشان از آفتاب سوزان را تجربه می نماید. این سرزمین منحصربه فرد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر می باشد و یافتن بازه ای از سال با ازدحام کمتر گردشگران کاری است بسیار دشوار. می توان از ماه مه به عنوان یکی از برترین زمان ها برای سفر به پراگ نام برد، زمانیکه سراسر شهر با رنگ های جادویی و کنسرت های هیجان انگیز پر می شوند. آویزان کردن بسته های معلق در گوشه و کنار شهر و طاقچه های پنجره ها خالق تصویری رویایی و روح نواز شده است. در این ماه درختان مانگولیا غرق در شکوفه شده اند و خودنمایی می کنند و حال و هوای فستیوال بهاره موسیقی پراگ در سراسر شهر لمس می شوند. این شهر زیبا و جادویی برای سه هفته متوالی شاهد بهترین اجراهای سمفونی، اُپرا و موسیقی مجلسی خواهید بود.

جمهوری چک یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018

 
9- اسپانیا
عموما از ماه مه در بارسلونا همراه با سنگریا (sangria) یاد می شود، نوشیدنی فوق العاده و بسیار محبوب در میان ساکنین این شهر. می توان از ماه مه به عنوان سرآغاز زندگی در بارسلونا نام برد، زمانیکه تنها چند هفته تا نمایش و هیاهوی کشتی های کروز باقی مانده و اگر به اندازه کافی خوش شانس  بوده و شانس همراهتان باشد، شنا کردن نیز لذت بخش خواهد بود. پیشنهاد می شود سری هم به حومه نزدیک شهر نظیر کاستیدفلس (Castelldefels) بزنید، مکانی با ارائه عالی ترین تاپاس ها و شلوغی های کمتر. در این ماه درجه حرارت بین 20 تا 70 درجه  سانتی گراد متغیر است. برای تجربه لذتی بیشتر حتما به یکی از بارهای روی پشت بام گوتیک کوآرتر (مرکز شهر قدیم بارسلون) بروید و با سفارش یک نوشیدنی غروبی خاطره انگیزی را تجربه نمایید. البته سفر به این شهر جادویی در این ماه بدون شرکت در فستیوال سیاتات فلامنکو (Ciutat Flamenco) که در تئاتر هنرهای نمایشی بازار گل (Mercat de les Flors) برگزار می شود، تکمیل نخواهد بود. 

ایتالیا یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


10- پرو
ماه مه یکی از رویایی ترین زمان ها برای پیاده رویی و کوهنوردی در مسیر معروف اینکا (Inca Trail) از طریق رشته کوه های آند نام برد. در این ماه با وجود به پایان رسیدن فصل های بارانی هنوز هم دره ها و تپه ها آنچنان با طراوند که گویی فرشی سبز رنگ بر روی آنها گسترانیده شده است و تا اواخر ماه ژوئن کمی آرام و با شلوغی ها کمتری مواجه است. پیاده روی و کوهنوردی در مسیر اینکا نیز همانند دیگر مسیرها مستلزم کسب جواز از پیش می باشد. با توجه به اینکه در کوهستان بعد از غروب آفتاب هوا به صورت ناگهانی سرد می شود و درجه حرارت تا 10 درجه سانتی گراد افت می کند، همراه داشتن لباس گرم و لوازم گرم کننده را فراموش نکنید. در ارتفاعات رشته کوه های آسِن گِیت (Mt Ausangate) در نزدیکی کوسکو (Cusco) به فستیوال قبیله کویلور رتیل (QoyllurRit’I) برخورد خواهید کرد، فستیوالی بومی که دیدنش می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. هر ساله هزاران نفر از اهالی و بومیان پرو به ارتفاعات این رشته کوه ها با هدف آوردن آب و یخ صعود می کنند. آنها معتقدند آب این منطقه مقدس و برای محصولاتشان بسیار سودمند خواهد بود.

پرو یکی از مقاصد برتر برای سفر در ماه مه سال 2018


منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید