• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 25 شگفتی زیرزمینی در جهان که واقعا حیرت انگیز می باشند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲   تعداد بازدید : 8323   گروه مطلب : دیدنی ها


شگفتی های زیرزمینی در جهان که واقعا قابل توجه اند

در سطح زمین شگفتی های متعددی برای کشف و کاوش یافت می شود اما این زیبایی ها تنها به همین جا ختم نمی شود و می توان بسیاری از آنها را در دنیایی شگرف زیرزمین یافت. بشر از هزاران سال پیش در پی حفاری و ساختن شاهکارهای معماری بوده، برخی از این آثار واقعا شگفت انگیزند و درک چگونگی خلق آنها توسط انسان های باستان واقعا مشکل است. شگفتی هایی باورنکردنی از مقبره های قدیمی تا شهرهای زیرزمینی که دیدن آنها واقعا نفس را در سینه تان حبس می نماید. در این مقاله فرصت طلایی سفر به اعماق زمین برایتان فراهم می شود و با 25 مورد از شگفتی های زیزمینی جهان که واقعا قابل توجه اند آشنا خواهید شد.
 
25.لانگیو گراتو (Longyou Grotto) 
این پارک ملی در طی به وقوع پیوستن تصادفی در سال 1992 توسط یکی از روستاییان چینی کشف شد، مکانی خارق العاده که تعداد زیادی از غارهای زیرزمینی ساخته دست بشر را در دل خود جای داده است. در مجموع در این محل 36 غار به چشم می خورد. این غارها در واقع در آب های زیرزمینی غوطه ور بوده اند اما برخی از آنها تخلیه شده اند و به عنوان یک جاذبه در معرض دید گردشگران قرار گرفتند. قدمت این غارها به بیش از 2000 سال پیش باز می گردد و چگونگی و اصول ساخت آنها هنوز هم کشف نشده و مانند یک راز باقی مانده.

25.لانگیو گراتو (Longyou Grotto)

 
24.رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس (Puerto Princesa Underground River)
می توان از پورتو پرنسس به عنوان طولانی ترین رودخانه، با قابلیت عبور کشتی و قایق نام برد. این رودخانه در فیلیپین در زیر جزیره پالاوان قرار گرفته است. بیش از یک میلیون سال پیش، مسیر رودخانه در غارها و حفره های زیرزمین کانال ساخت.

24.رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس (Puerto Princesa Underground River)

 
23.اوزارکس کورنز (Ozarks Caverns)
پارک اوزارکس کَوِرنز در میزوری ایالت متحده جایگاه غارها و حفره های زیرزمینی خارق العاده ای است که البته این شگفتی ها را مدیون سیستم تخلیه طبیعت است. می توان از انجل شاورز (Angel Showers) به عنوان جذاب ترین بخش آن نام برد، جاییکه احساس می شود آب در حال بیرون آمدن از سقف آن می باشد.

23.اوزارکس کورنز (Ozarks Caverns)


22.پناهگاه گرین برایر (Greenbrier Bunker) 
در طی دوران جنگ سرد رئیس جمهور آیزنهاور که نگران آسیب های احتمالی حملات هسته ای به کشور بود، تصمیم به ساخت این پناهگاه گرفت. البته هیچ وقت از آن استفاده نشد و امروزه به عنوان یک جاذبه توریستی و شگفتی زیرزمینی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

22.پناهگاه گرین برایر (Greenbrier Bunker)


21.باغهای زیرزمینی فورستییر (Forestiere Underground Gardens) 
بالدسار فورستییر (Baldassare Forestiere) در پی گریز از دست پدرش از سیسیل به آمریکا مهاجرت نمود. وی برای خرید زمینی به مساحت 80 جریبی اقدام کرد. پس از خرید زمین فعالیت هایش را در راستای حفاری و خلق مقبره ای زیرزمینی آغاز کرد. اما این مقبره ها اصلا تاریک نبودند وجود نور کافی در آنها عامل رشد و نمو گیاهان مختلف در آن شد. رشد این گیاهان در این مکان باعث پیدایش این باغ های زیرزمینی گردید.

21.باغهای زیرزمینی فورستییر (Forestiere Underground Gardens)

 
20.معدن نمک سالینا توردا (Turda Salt Mines)
این معدن نمک در منطقه توردا در رومانی آرمیده. اولین کاوش های آن در قرن هفدهم آغاز گردید و بعد از آن با کاربری های متفاوتی نظیر کارخانه پنیر و یک پناهگاه در طی دوران جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر این معدن نمک به یک پارک موضوعی تبدیل شده و به امکاناتی نظیر مینی گلف و میزهای پینگ پونگ تجهیز گردیده است.

20.معدن نمک سالینا توردا (Turda Salt Mines)


19.غار رید فلوت (Reed Flute Cave) 
این غار فراموش شده به مدت بیش از 1000 سال برای اولین بار در طی جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی ها کشف شد. بر اساس نوشته های جوهری که در این غار کشف شده، قدمت آن به سال 792 میلادی باز می گردد. استالاگمیت ها و استالاکتیک های چند رنگی موجود در این غار واقعا حیرت آورند. 

19.غار رید فلوت (Reed Flute Cave)


18.غارهای شکیجان (Škocjan Caves) 
این غارهای استثنایی با عمقی بسیار زیاد در اسلونی قرار گرفته اند. غارهایی شگرف با عمق 200 متری که دارای یکی از بزرگترین اتاق های زیرزمینی هستند. می توان از این غارها به عنوان مکانی بسیار محبوب برای مطالعه درباره پدیده های کارست نام برد.

18.غارهای شکیجان (Škocjan Caves)


17.کوبر پدی (Coober Pedy)
کوبر پدی نام شهری زیرزمینی است که دقیقا در وسط استرالیا قرار گرفته و هزاران مایل از پایتخت استرالیا فاصله دارد. قدمت این شهر به سال 1815 باز می گردد و همزمان با کشف سنگ های قیمتی اوپال در آن، بزرگترین عملیات استخراج اوپال در آن آغاز گردید و افراد زیادی برای کار به آن مهاجرت نمودند. دیری نپایید که سراسر کوپر پدی پر شد از آپارتمان های زیرزمینی برای اقامت کارگران و خانواده هایشان و فرار از گرمای سوزناک این سرزمین.

17.کوبر پدی (Coober Pedy)


16.معبد غار دمبولا (Dambulla Cave Temple) 
این معبد بودایی با 153 مجسمه بودا، مجسمه هایی زیبا از خداین هندو و پادشاهان سری لانکا در مرکز سری لانکا قرار گرفته است. از مجسمه های و حکاکی های این معبد آن چنان خوب حفاظت شده که شاید باور اینکه قدمت آنها به قرن سوم میلادی باز می گردد کمی دشوار باشد.

16.معبد غار دمبولا (Dambulla Cave Temple)


15.غارهای کرم شب تاب وایتومو (Waitomo Glowworm Caves) 
این غارها در سال 1887 به اهتمام یک پیمانکار انگلیسی به نام فرد میس (Fred Mace) و رئیس قبیله محلی مائوری زلاند (Tane Tinorau) کشف شد. زمانیکه آنها به سمت غارهای تاریک حرکت می کردند، متوجه تابش نورهای درخشنده از سقف غار شدند. این نورها از کرم های شب تاب و پیله های آنها که سراسر غار را فرا گرفته اند، ساطع می شدند. آنها بلاخره یک راه برای وارد شدن به این غار را کشف کردند، راهی که امروزه به عنوان ورودی غار مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد.

15.غارهای کرم شب تاب وایتومو (Waitomo Glowworm Caves)

 
14.پناهگاه کوهستانی چایان (Cheyenne Mountain Bunker) 
می توان از پناهگاه کوهستانی چایان به عنوان یک پناهگاه زیرزمینی متعلق به فرماندهای دفاع هوافضای آمریکای شمالی و حاصل تلاش مشترک ایالت متحده و کانادا برای دفاع از فضای هوایی آمریکای شمالی در دوران حملات هسته ای نام برد. در دهه 1960 برای حفاظت از سرزمین و در امان ماندن از حملات هسته ای از کوه خارج شدند و اقدام به ساخت یک پناهگاه عظیم الجثه درست در بالای چشمه ها نمودند.

14.پناهگاه کوهستانی چایان (Cheyenne Mountain Bunker)
13.گورستان وست نوروود (The West Norwood Cemetery)
این گورستان در زیر شهر زیبای لندن آرمیده و قدمتش به سال 1837 باز می گردد. گورستانی با 95 طاق که ظرفیت نگهداری از بیش از 3500 تابوت را داراست. این مکان از دهه 1930 مورد استفاده قرار نگرفته، برخی از تابوت های موجود در آن به مکانی دیگر منتقل شدند و بعضی دیگر در همان محل باقی مانده اند.

13.گورستان وست نوروود (The West Norwood Cemetery)


12.ایستگاه مترو مایکوفسکی (Mayakovskaya Metro Station)
می توان از ایستگاه مترو مایکوفسکی به عنوان جاذبه ای چشمگیر با معماری شگرف در خطوط مترو مسکو نام برد. مکانی بی بدیل که در سال 1935 ساخته شد و نمایشی خیره کننده از نقاشی های دیواری و پیاده روهای پرپیچ و خم منتسب به معماری و هنر طراحی روسیه را ارائه می دهد. در ابتدا این ایستگاه برای استفاده کارگران روسی ساخته شده اما امروزه ظرفیت میزبانی از بیش از 9 میلیون نفر را داراست.

12.ایستگاه مترو مایکوفسکی (Mayakovskaya Metro Station)


11.پوکو انکانتادو (Poço Encantado) 
می توان از پوکو انکانتادو به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های برزیل نام برد که عمده محبوبیتش را مدیون ویژگی های شگفتی آور زمین شناسی اش است تا جاییکه از آن به عنوان انکانتادو ول (Enchanted Well) یاد می شود. انعکاس آب در حوضچه موجود در غار خالق تصویری خیره کننده با تلالویی درخشان و شگفت انگیز می باشد.

11.پوکو انکانتادو (Poço Encantado)


10.تونل های گو چی (Củ Chi Tunnels)
این تونل ها در دوران جنگ ویتنام توسط ویت کنگ (Viet Cong) یا جبهه رهایی بخش ساخته شده و با طول هزاران کیلومتر تونل های متصل متعددی را در دل خود جای داده است. ویت کنگ از این تونل ها برای آموزش تاکتیک های جنگی پارتیزان (جنگجویان غیر نظامی) خود استفاده می نمود و سربازان آمریکایی و جنوب ویتنامی به صورت دسته جمعی به داخل این تونل ها که به تونل موش صحرایی معروف بودند، فرستاده می شدند. 

10.تونل های گو چی (Củ Chi Tunnels)


9.آرامگاه سِتی اول (Tomb of Seti I) 
می توان از آرامگاه سِتی اول به عنوان طولانی ترین و عمیق ترین آرامگاه مصر باستان نام برد، یکی از شگفتی های این سرزمین که در سال 1817 توسط جیوانی باتیستا (Giovanni Battista) کشف شد. آثار هنری برتر و ساختار پیچیده این آرامگاه بسیار خاص و خیره کننده اند.

9.آرامگاه سِتی اول (Tomb of Seti I)


8.دخمه مردگان پاریس (Les Catacombes de Paris)
دخمه مردگان پاریس نام زیرزمینی است که در محل تلاقی اش با شبکه های تونل زیرزمینی پاریس توده ای از جمجمه های روی هم انباشته شده، به چشم می خورد. گفته می شود قدمت این جمجمه ها که فضایی 320 کیلومتری را اشغال کرده اند به دوران رومی ها باز می گردد. بیش از 6 تا 7 میلیون کارگر پاریسی در دخمه مردگان دفن شده اند. لطفا توجه داشته باشید امکان بازدید عموم از تمام قسمت های این دخمه زیرزمینی وجود ندارد.

8.دخمه مردگان پاریس (Les Catacombes de Paris)


7.موزه اتاق جنگ چرچیل (Churchill's Cabinet War Room)
در طی جنگ جهانی دوم چرچیل و کابینه اش تلاش های خود را بی وقفه و به صورت خستگی ناپذیر در راستای دستیابی به راه پیروزی، انجام دادند. آنها برای دستیابی به این هدفشان نیاز به محیطی امن داشتند از این رو پناهگاهی را برای انجام عملیات های خود ایجاد کردند. امروزه این پناهگاه و اتاق های جنگش همراه با اقلام و آیتم های اصلی مربوط به زمان خودش درب هایش را به عنوان یک موزه به روی بازدیدکنندگان گشوده است.

7.موزه اتاق جنگ چرچیل (Churchill's Cabinet War Room)


6.شهر زیرزمینی درینکویو (Derinkuyu Underground City)
شهر زیرزمینی درینیکیو به عنوان یک شهر باستانی در عمق 76 متری از سطح زمین در کشور ترکیه قرار گرفته، شهری شگرف با تونل هایی متعدد که هر یک از آنها میزبان تعداد زیادی خانه می باشند. خانه هایی که ظرفیت اسکان بیش از 20 هزار نفر را در صورت لزوم دارند. هنوز اطلاعاتی دقیق درباره قدمت این شهر و تمدن سازنده آن وجود ندارد.

6.شهر زیرزمینی درینکویو (Derinkuyu Underground City)


5.غار بلور (Cave of Crystals)
غار بلور نام جاذبه ای شگرف در ایالت چیواوا مکزیک است، غاری خیر کننده که می توان در محفظه اصلی آن یکی از بزرگترین کریستال های طبیعی موجود در جهان را یافت. متاسفانه به دلیل وجود ماگما (خمیر مواد معدنی یا آلی) داغ در اعماق این غار درجه حرارت و میزان رطوبت در آن تا حد قابل توجهی بالاست از این رو کشف کامل و کاوش در آن به صورت کامل امکان پذیر نمی باشد.

5.غار بلور (Cave of Crystals)


4.سوئیت غار زیرزمینی (The Underground Cave Suite)
بدون اغراق می توان از این سوئیت غار زیرزمینی به عنوان یکی از ژرف ترین، تاریک ترین و آرام ترین اتاق های مسافرخانه بر روی سیاره زمین نام برد. اتاق های آن در داخل دیواره های حفره های زیرزمینی ساخته شده اند و قدمت آنها به 65 میلیون سال پیش می رسد. رطوبتش صفر بوده و هیچ آثاری از حیات در آن یافت نمی شود. این مکان با تمام ملزومات احتمالی تجهیز گردیده.

4.سوئیت غار زیرزمینی (The Underground Cave Suite)


3.دوم ایم برگ (Dom im Berg)
دوم ایم برگ نام غاری است شگفت انگیز در اتریش، غاری شگرف با تونل هایی متعدد که در دوران جنگ جهانی دوم از آن به عنوان پناهگاهی در برابر حملات هوایی استفاده می شد. امروزه این غار به یکی از محبوب ترین کلوب های شبانه اروپا تبدیل شده، مقصدی بی بدیل برای پارتی های شبانه با ظرفیت بیش از 1000 نفر.

3.دوم ایم برگ (Dom im Berg)


2.ادینبرگ والتز (Edinburgh Vaults)
این مکان در سال 1788 با هدف میزبانی از صنایع دستی و عناصر کارگری شهر ساخته شد، مکانی مناسب برای انجام معاملات کاری و کسب و کار برای تجار محلی. البته ناگفته نماند که بیشترین جرم و جنایات دنیای تبهکاران نیز در آن اتفاق می افتاد. در هر یک از طبقات آن کارگاه ها، رستوران ها و فضاهای مخصوص نشیمن به چشم می خورد. البته این طاق ها دارای یک عیب طراحی بسیار بزرگند و قسمت های بالایی اش از سطح شهر قابل دسترسی اند. این مکان در زمان گریز ایرلندی ها به دلیل قحطی سیب زمینی مملو از مردم ایرلند شد، مهاجرانی که تنها فقر، فحشا و خیابان های کثیف را برای این سرزمین به ارمغان آوردند. هیچ اطلاعاتی از زمان بسته شدن این مکان وجود ندارد و کشف دوباره آن در دهه 1980 اتفاق افتاد. 

2.ادینبرگ والتز (Edinburgh Vaults)


1.مقبره اولین امپراتور چین یا چین شی هوآنگ (Mausoleum of the First Qin Emperor)
در شمالی ترین نقطه رشته کوه های لیشان (Lishan Mountains) آرامگاه چین شی هوآنگ، اولین پادشاه دومان چین و نخستین امپراطوری که چین را یکپارچه نمود، به چشم می خورد. ساخت و ساز این مقبره و شهر زیرزمینی در سال 264 قبل از میلاد آغاز شد، در راستای پیشبرد فعالیت ساختش کارگران زیادی از سراسر کشور استخدام شدند و تلاش بی وقفه آنها یک شهر زیرزمینی شگرف همراه با آرامگاهی بی بدیل را در پی داشت که بی اغراق می توان از آن به عنوان بزرگترین مقبره در تاریخ چین نام برد. سراسر این شهر و آرامگاه زیرزمینی با مجسمه های جنگی سفالی پر شده است.

1.مقبره اولین امپراتور چین یا چین شی هوآنگ (Mausoleum of the First Qin Emperor)


منبع: list25





نظرها

  • 0 0

    با مطالعه این مطلب بینهایت شگفت زده شدم و از اینکه خودم راانسان پیشرفته قرن بیست و یکم بنامم و ببالم به دستاوردهای هم نسلانم در زمینه های مختلف علمی و هنری و تحقیقاتی شک کردم. سپاس از زحمات شما

    • 0 0

      ممنون آزاد جان، لطف دارید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید