• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جالب در مورد کشور کرواسی که احتمالا تا به حال نمی دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۲۷   تعداد بازدید : 37064   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جالب در مورد کشور کرواسی که احتمالا تا به حال نمی دانستید

کرواسی به علت داشتن ساحل دریای آدریاتیک (Adriatic Coast)، پارک های ملی زیبا و آب و هوای آفتابی اش، مقصد گردشگری محبوبی شده است. اگرچه قسمت بزرگی از 11 میلیون گردشگری که سالانه به کرواسی سفر می کنند از کشورهای اروپایی هستند (خصوصا آلمان، جمهوری چک و ایتالیا) و همین باعث شده که این کشور برای مردمان کشورهای دیگر تا حدی نا شناخته باقی بماند. همانطور که در ادامه خواهید دید، این کشور کوچک اسلاو باید در لیست مقصدهای گردشگری افراد دیگر هم قرار بگیرد. برای اینکه بیشتر درباره کرواسی، تاریخ آن، طبیعتش، فرهنگ و مردمش بدانید به این 25 حقیقت جالب درباره کرواسی دقت کنید.
 
25- کشور کرواسی مساحتی بالغ بر 57 هزار کیلومتر مربع دارد. کرواسی کشور کوچکی است اما با این حال بیش از 1200 جزیره کوچک و بزرگ دارد و 48 مورد از این جزیره ها مسکونی هم هستند. 

کشور کرواسی مساحتی بالغ بر 57 هزار کیلومتر مربع دارد


24- نیکولا تسلا، دانشمند و مخترع معروف صربستانی - آمریکایی متولد شهر سمیلجان (Smiljan) در کرواسی بود. در سال 1856 این شهر بخشی از امپراطوری اتریش به شمار می رفت. 

نیکولا تسلا، دانشمند و مخترع معروف


23- شهر هام (Hum) در شمال غرب کرواسی، در لیست کوچک ترین شهرهای دنیا قرار دارد. جمعیت این شهر حدودا 20 نفر است.

شهر هام (Hum) در شمال غرب کرواسی


22- دالماتیا (Dalmatia) یکی از چهار منطقه تاریخی کرواسی است که زیست گاه بومی دالماتیان (Dalmatian) می باشد. دالماتیان نوعی سگ بوده که به علت ترکیب رنگ سیاه و سفیدش معروف شده است. 

دالماتیان نوعی سگ


21- پول کرواسی نامش را از یک گونه پستاندار کوچک گرفته است. این پول کونا (Kuna) نام دارد که به معنی سمور است. دلیل این نام گذاری به زمانی بر می گردد که مردم محلی پوست سمور می فروختند و این تجارت به قدری گسترده و پر سود شد که سمور معادل پول شده بود.

پول کرواسی نامش را از یک گونه پستاندار کوچک گرفته


20- پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park) به عنوان یکی از زیباترین پارک های اروپا شناخته می شود. این پارک به خاطر ساختار سنگ های منحصر به فردش، دریاچه های فیروزه ای، غارها و آبشارهای خیره کننده اش معروف شده است. 

پارک ملی دریاچه های پلیتویک


19- آمفی تئاتر پولا (Pula) در شمال غرب کرواسی زمانی محل نبرد گلادیاتورهای روم بود. این آمفی تئاتر یکی از سه آمفی تئاتر باستانی دنیا است که همچنان از آن به خوبی مراقبت شده است. 

آمفی تئاتر پولا (Pula) در شمال غرب کرواسی


18- جزیره هیوار (Hvar) دورتر از سواحل دالماتیان جزیره ای با بیشترین ساعات نور خورشید در اروپا است. دراین جزیره سالانه 2800 ساعت نور خورشید می تابد. 

جزیره هیوار (Hvar) دورتر از سواحل دالماتیان


17- کرواسی اغلب به عنوان مقصدی ساحلی شناخته می شود اما علاوه بر آن این کشور کوه های زیبا و مسیرهای پیاده روی و طبیعت گردی زیبایی دارد. کوه دینارا (Dinara) با ارتفاع 1831 متر به عنوان مرتفع ترین قله کرواسی شناخته می شود. 

کرواسی اغلب به عنوان مقصدی ساحلی شناخته می شود


16- اولین اژدر دنیا در شهر رییکا (Rijeka) ساخته شده است. رییکا سومین شهر بزرگ کرواسی می باشد. ایوان لوپینز (که با نام یوان ووکیک هم شناخته می شود) اولین طراحی های اژدر را در سال 1866 در این شهر انجام داد. 

اولین اژدر دنیا در شهر رییکا (Rijeka) ساخته شده


15- دوبروونیک (Dubrovnik) یک شهر زیبای باستانی در جنوب دالماتیا است. دوبروونیک یکی از صحنه های اصلی فیلم برداری در سریال تاج و تخت بود و کینگز لندینگ در دوبروونیک فیلم برداری شده است. 

دوبروونیک (Dubrovnik) یک شهر زیبای باستانی در جنوب دالماتیا


14- کروات توسط مردم کرواسی اختراع شده است. سربازان کرواسی در اوایل سال 1600 میلادی به وسیله روسری های کوچکی که دور گردنشان بود شناسایی می شدند و به زودی بقیه ملت ها هم از این روش پیروی کردند و این کار در نهایت منجر به اختراع کروات شد.

کروات توسط مردم کرواسی اختراع شده


13- استاد داستان های جنایی و ترسناک، آلفرد هیچکاک یک بار گفت که شهر ساحلی زادار (Zadar) در دالماتیا زیباترین غروب خورشید دنیا را دارد. 

شهر ساحلی زادار (Zadar) در دالماتیا


 عکس هایی رویایی و دیدنی از کرواسی



12- کرواسی بزرگ ترین ترافل (نوعی قارچ خوراکی گرانقیمت و کمیاب ) دنیا را در خود جای داده است. در سال 1999 رکورد ترافل در ایستریا (Istria) شکسته شد. ترافلی که در آن جا پیدا شد 1.31 کیلوگرم وزن داشت. 

کرواسی بزرگ ترین ترافل دنیا را در خود جای داده


11- کرواسی یکی از زیباترین و نوسازترین سواحل دنیا را دارد. ساحل زلاتنی رات (Zlatni Rat) به معنی دماغه طلایی در شهر ساحلی بول (Bol) قرار دارد. این شهر در سواحل جنوبی جزیره براک (Brac) است.

کرواسی یکی از زیباترین و نوسازترین سواحل دنیا را دارد


10- سکه های کرواسی نامشان را از درخت لیمو گرفته اند. یک کونا به 100 لیپاس (Lipas) تقسیم می شود و لیپاس نام درخت لیمو در کرواسی می باشد. 

سکه های کرواسی نامشان را از درخت لیمو گرفته اند


9- مردم کرواسی در زمینه های ورزشی پیشرو هستند. در المپیک تابستانه سال 2016 در ریوداژنیرو، کرواسی بیش ترین تعداد مدال های طلای میان کشورهای اروپایی بر حسب جمعیت را کسب کرد.  

مردم کرواسی در زمینه های ورزشی پیشرو هستند


8- جزیره براک یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا را دارد. در این جزیره یک خانه داخل خانه دیگر ساخته شده است. در قرن 19 میلادی سه برادر تصمیم گرفتند خانه ای بزرگ تر دور یک خانه کوچک تر بسازند. خانه کوچک تر برای یک رعیتی بود که حاضر نمی شد خانه اش را به این سه برادر بفروشد. 

جزیره براک یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا را دارد


7- حتما جالب خواهد بود که بدانید ماجراجوی دنیا دیده و تاجر معروف به نام مارکو پولو (1254-1324) در کرواسی به دنیا آمده است. طبق گفته های افراد محلی مارکو پولو اهل جزیره کورسولا (Korcula) در جنوب کرواسی می باشد.

تاجر معروف به نام مارکو پولو


6- سنگ های سفید معدن در جزیره براک برای ساخت کاخ های دیوکلتیان (Diocletian) یکی از امپراطورهای روم استفاده می شده است. همچنین سنگ هایی استخراج شده از کرواسی در ساخت ساختمان کاخ سفید در واشنگتن آمریکا هم به کار رفته است. 

ساخت کاخ های دیوکلتیان


5- در سال 2011 مجله فوربز (Forbes) کشور کرواسی را در میان 12 بهشت برای بازنشستگان معرفی کرد.

کشور کرواسی  در میان 12 بهشت برای بازنشستگان


4- مردم کرواسی غذا و نوشیدنی های محلی متنوعی دارند. در کرواسی بیش از 300 نوع نوشیدنی تولید می شود. 

غذاها و نوشیدنی های محلی کشور کرواسی


3- کرواسی برای طبیعت زیبایش احترام زیادی قائل است. تقریبا 10 درصد از این کشور را پارک های ملی و مناطق محافظت شده تشکیل می دهد. 

کرواسی برای طبیعت زیبایش احترام زیادی قائل است


2- کرواسی فرهنگی با ریشه و میراث طبیعی زیادی دارد. هفت میراث جهانی یونسکو از کرواسی ثبت شده است و همچنین مردم این کشور ده میراث فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو دارند که بیشترین رقم در سراسر اروپا می باشد، البته اسپانیایی ها هم با مردم کرواسی از این نظر هم رده هستند.

کرواسی فرهنگی با ریشه و میراث طبیعی زیادی دارد


1- کرواسی یک مقصد محبوب نزد افراد مشهور است، آنها پول و ثروت خود را روی خرید زمین و املاک در کرواسی سرمایه گزاری می کنند. افراد مشهوری همچون استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، آندره آغاسی (Andre Agassi)، گوئینت پالترو (Gwyneth Paltrow)، بیانسه (Beyonce)، جی زی (Jay Z)، کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، بیل گیتس (Bil Gates)، رومان آبرامویک (Roman Abramovic)، برنی اکلستون (Bernie Ecclestone) و بسیاری از افراد مشهور دیگر هم املاک و زمین های تجاری و مسکونی در کرواسی خریده اند.

کرواسی یک مقصد محبوب نزد افراد مشهور است


منبع: list25





نظرها

  • 2 0

    واقعا دیدنی ، خدواند عالم و تبارک و تعالی به شیوه احسن اجرام و سماوی را آراسته است و بنی بشرش به لطافت آن بسیار نیکو افزوده است ، همانا قطعاتی را از بهشت برین منتقوش است . حیف که پول نداریم و به همین عکسها کفایت میکنیم وصف العیش نصف العیش شما هم در کسب کارتان موفق و برکات شما زیاده از حد باشد . یا رب العالمین

    • 1 0

      سلام سید علی جان، لطف داری

  • 1 0

    خیلی جالب بود واقعا بیشتر از همه از تصاویر لذت بردم گر چه توضیحات هم عالی بود خوشا بحال کسانیکه در چنین طبیعتی زندگی میکنند

    • 0 1

      سلام عباس جان، ممنون

  • 0 0

    چه طبیعت زیبائی خوش بحال مردم اونجا ازادی- طبیعت زیبا- زندگی خوب- ولی باور کنید اگه ایرانیها اونجا برن با اشغال و نخاله میکننش یکی شعور که ندارن مردم ما بهتون برنخوره واقعا همین جوره از مسئولین ما گرفته که فاضلاب شهر را تو دریاها رها میکنن تا خود مردم که همه جا اشغال می ریزن

  • 1 0

    با سلام خدمت دوستان کرواسی واقعا زیباست من یک سفر به اونجا رفتم البته نتونستم از همه دیدنی های اونجا بازدید کنم. ولی دریاچه ملی و بعضی جاهای دیگه رو سفر کردم واقعا زیباست . دوست نداری برگردی

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید