• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین مکان ها برای تماشای غروب آفتاب در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴   تعداد بازدید : 13445   گروه مطلب : ترین ها


برترین مناطق جهان برای تماشای غروب آفتاب

اگر مشاهده مقاصد حیرت انگیز برای تماشای پایین آمدن خورشید باعث نشود که یهو هوس سفر به سر کسی بزند، واقعا نمی دانیم چه چیز دیگری باید بگوییم.
یکی از خوبی های غروب آفتاب این است که عمرا بتوانید دو مورد پیدا کنید که عینا شبیه به هم باشند. همین تفاوت هاست که باعث می شود سفر به اقصی نقاط جهان و تماشای هر چه بیشتر غروب آفتاب را مثل مراسم های شاد جشن بگیریم. تماشای مادر طبیعت هنگامی که با انداختن خورشید به داخل اقیانوس، چهره شبانه خودش را برای یک جزیره در جنوب اقیانوس آرام به تصویر می کشد، یا تماشای تبدیل شدن روشنایی روز به غروبی که از پس رنگ های قرمز کویر دیده می شود، لذت بردن از آسمان پشمکی شکل جزیره سانتورینی و یا ایستادن بر روی زمینی سنگی که نور خورشید از لبه دیواره پرستشگاه هایی که هزاران سال قدمت دارند بر روی آن تابیده، همگی از این قبیل لذت هاییست که در موردشان بیشتر برایتان خواهیم گفت.
هر زمان که فارغ از هر برنامه و یا هر میزان بودجه قصد رفتن به سفری به دور دنیا کردید، یادتان نرود این نمایش رایگان خداوند که آخر هر شب برگزار می شود را تماشا کنید. در صورتی که به دنبال مقداری انگیزه هستید تا سفر ماجراجویانه بعدی خودتان به سمت مقاصدی که غروب آفتاب زیبایی دارند را برنامه ریزی کنید، فراموش نکنید این مطلب 12 مورد از بهترین مکان های سراسر جهان برای تماشای پایین آمدن خورشید را یکجا برایتان گردهم آوری کرده است.

ساحل شی شی (Shi Shi Beach)، واشینگتن 
برای بازدید از یکی از زیباترین سواحل ایالت واشینگتن می بایست به سمت شمالی ترین گوشه شبه جزیره المپیک (Olympic Peninsula) بروید. قبل از عازم شدن به شی شی بهتر است تشکیلات راه انداختن کمپ و چادر را هم به همراه داشته باشید چون که رسیدن به این جزیره مستلزم یک گشت و گذار از جنگلی پر از قورباغه و لبه صخره هاییست که مستقیم به سمت اقیانوس آرام (Pacific Ocean) سرازیر می شوند. از مسیر سنگی که به طرف پایین بروید، به ساحلی بکر با استخرهای ساخته شده بر اثر جذر و مد و همینطور تخته سنگ های ایستاده خواهید رسید. بند و بساطتان را روی ساحل پهن کنید تا غروب آفتاب را از پس برآمدگی قوس های سنگی اطراف اقیانوس آرام که منظره ای تاثیر گذار را رقم می زند نظاره گر باشید.

ساحل شی شی (Shi Shi Beach)، واشینگتن


ریو دو ژانیرو (Rio de Janeiro)، برزیل 
چه در ساحل بارا دا تیجوکا (Barra da Tijuca) بر روی دو پایتان ایستاده باشید و یا اینکه لیوان نوشیدنی دستتان باشد و در سواحل طلایی لِبلون (Leblon) مشغول مزه کردن کایپیرینا باشید، در کل راه های زیادی برای لذت بردن از حضور در شهر ریو دو ژانیرو وجود دارد. محلی ها در اینجا معمولا مدام دنبال یک جای خوب برای گذاشتن قرارهای ملاقاتشان می گردند، ولی به شما توصیه می کنیم به آرپوآدور (Arpoador) که شبه جزیره ای درست مابین دو منطقه ایپانما (Ipanema) و کوپاکابانات (Copacabana) بوده و تا خود اقیانوس ادامه پیدا می کند سری بزنید. موقعیت جغرافیایی ایپانما این امکان را می دهد که از هر طرف چشم اندازی خیره کننده داشته باشید و در مجموع مقصدی بی نقص به منظور تماشای خورشید و حتی شیرجه زدن در آب می باشد.

ریو دو ژانیرو (Rio de Janeiro)، برزیل


ملیبو (Malibu)، کالیفرنیا 
اگر در کالیفرنیا به دنبال تجربه یک غروب حسابی هستید، باید مستقیما به مالیبو مراجعه کنید. ساحل ایالتی پوینت دیوم (Point Dume State Beach) مناظر بی همتایی از اقیانوس آرام داشته و معروف ترین پرتگاه شهر ساحلی ملیبو هم در همینجا قرار دارد. اگر کمی خوش شانس باشید شاهد بازی دلفین ها در آب های گرم نیز خواهید بود. همین دور و برها که پرسه بزنید می توانید شاهد تغییر رنگ آسمان از آبی به صورتی و سپس قرمز باشید. حتی می توانید به نزدیکی ساحل ایالتی اِل ماتادور (El Matador State Beach) بروید تا در ساحل زوما (Zuma Beach) استراحتی داشته باشید. در اینجا می شود قارهای دریایی زیادی را اکتشاف کرد و همزمان غروب خورشید را از پشت آرایش منحصر به فرد تخته سنگ هایی که نمای پایین آمدن خورشید را بیشتر از همیشه تماشایی می کنند نظاره کنید.

ملیبو (Malibu)، کالیفرنیا


باگان (Bagan)، میانمار 
در صورتی که به دنبال گرفتن چند عکس خوش منظره از غروب آفتاب هستید، به شهر باگانان که وادی پرستشگاه های میانمار می باشد بروید. اینجا هزاران سال است که خورشید هر شب تا پایین ترین قسمت از آسمان پایین می آید و نمایی با بیش از 2000 پرستشگاه باستانی، بناهای پاگودا و صومعه هایی که در این دره به زمین نشسته اند را با نور خودش چراغانی می کند. مکان هایی در سرتاسر شهر باگان وجود دارد که برای ثبت غروب خیره کننده خورشید ایده آل خواهند بود و می توان در منظره ای از هوای گرگ و میش، تصاویر زیباتری از پرستشگاه های بودایی و هندو گرفت. اما اگر به دنبال عکاسی از نمای بالا باشید، می شود یک بالون رزرو کرده و سوار بر آن از فراز این دره پرواز کنید.

باگان (Bagan)، میانمار


بیگ آیلند (Big Island)، هاوایی 
به عنوان غربی ترین ایالت در کشور آمریکا، هاوایی در بهترین مکان ممکن برای تماشای پر جلوه ترین غروب هاست. خیلج کایلوآ کونا بِی (Kailua Kona Bay) در جزیره بیگ آیلند یکی از مکان هایی است که حتما باید به منظور تماشای فرو افتادن خورشید به داخل اقیانوس در نظر داشته باشید. سنگ کوه های آتشفشانی تیره رنگ یکی از پس زمینه های موجود در این تصویر خواهند بود. یا به جای اینجا می توانید روز را با شنا کردن در آب های فیروزه ای رنگ و یا استراحت روی شن های سپید رنگ منطقه تفریحی ساحل ایالتی هاپونا (Hapuna Beach State Recreation Area) بگذرانید. به دنبال نقطه ای برای مستقر شدن بگردید و با به راه انداختن پیک نیک، نظاره گر تغییر رنگ پرتتوهای خورشید باشید که آسمان و دریا را به یک رقص نور نارنجی و صورتی تبدیل می کند.

بیگ آیلند (Big Island)، هاوایی


معرفی 5 مکانی که خورشید هرگز در آنها غروب نخواهد کرد



نمک زارهای اویونی (Uyuni Salt Flats)، بولیوی 
هیچ چیزی مثل نمک زارها نمی تواند منظره یک غروب را تماشایی تر کند. پهنه 10360 کیلومتر مربعی این نمک زار بولیویایی که گویی تکه ای جدا شده از کره ماه بر روی زمین است، مانند آینه رو به آسمان بی کران قرار گرفته است. به هنگامی که خورشید آرام آرام به سوی افق دور دست قدم بر می دارد، زمین های نمکی روکش شده این سرزمین، پرتوهای خورشید را بازتاب می دهند تا سطح زمین چیزی شبیه به نمایی از دنیای دیگر بشود. یک هشدار هم باید در مورد اینجا به شما بدهیم چرا که خورشید وقتی مشغول غروب کردن می شود، دمای هوا هم به شدت افت می کند.

نمک زارهای اویونی (Uyuni Salt Flats)، بولیوی


کی وِست  (Key West)، فلوریدا 
لذت بردن از تماشای غروب آفتاب یکی از ضیافت های شبانه در شهر کی وِست می باشد. محلی ها و توریست های این شهر برای به آوردن چنین مراسمی، به سمت اسکله مالوری اسکوئِر داک (Mallory Square Dock) سرازیر می شوند تا سرخ شدن خورشید هنگامی که وارد خیلج مکزیک (Gulf of Mexico) می شود را نظاره گر باشند. خلاصه آنچه که زمانی حکم یک سنت قدیمی و خودمانی را داشت ناگهان تبدیل به یک میهمانی پر رنگ و لعاب شد و حتی پای غذا فروشی های سیار هم به آن باز شد. این گاری های غذا فروشی از خوراکی های لیمویی گرفته تا صدف های گوشتی را ارائه می کنند. همزمان اجرا کنندگان موزیکال به هنرنمایی مشغول می شوند و صنعتگران محلی نیز  دست به کار می شوند و صنایع دستی و دیگر آثار هنری خود را به معرض فروش می گذارند. به هنگامی که خورشید مانند نقاش های حرفه ای آسمان را پر از طیف رنگ های خیره کننده صورتی و نارنجی می کند، این پس زمینه تصویر است که نقص اصلی را در این نمایش ایفا می کند.

کی وِست  (Key West)، فلوریدا


بورا بورا  (Bora Bora)، پلینزی فرانسه
جای جای جزیره بورا بورا را هم بگردید نمی توانید یکجا را پیدا کنید که برای تماشای غروب بد باشد. اما بدانید اگر پایین رفتن خورشید به سمت آب های زلال را موقعی که در تخت خواب معلقتان لم داده اید و در ویلایی که به صورت اختصاصی در آن اقامت دارید تماشا کنید، تجربه سفر به اینجا برای همیشه در زندگیتان به بهترین خاطره تبدیل می شود. هتل فور سیزِنز بورا بورا (Four Seasons Bora Bora) معمولا انتخاب شماره یک زوج هایی است که در تعطیلات ماه عسل خود به سر می برند و یا اصلا هر کسی که به دنبال یک گریز رومانتیک باشد، این مجموعه برای او یکی از برترین اقامتگاه های ساحلی در جهان خواهد بود. غروب خورشید را برفراز کوه اوتِمانو (Mount Otemanu) هنگامی که در حال مزه کردن نوشیدنی های گرمسیری دلخواهتان هستید نظاره گر باشید. تصور کنید که در این لحظه شیرجه ای هم به آب استخر ویلای اختصاصیتان بزنید و همین موقع شنای کوسه های باله سیاه، ماهی های تک شاخ و طاووس هایی که به آرام ترین سرعت ممکن در حال حرکت از نزدیکی شما هستند را تماشا کنید. 

بورا بورا  (Bora Bora)، پلینزی فرانسه


اولورو (Uluru)، استرالیا
اولورو که خیلی ها با نام صخره آیرز (Ayers Rock) هم صدایش می زنند، هر شب زمانی که خورشید از کرانه های بی انتهای استرالیا غروب می کند، به شکلی تماشایی تغییر چهره می دهد. این صخره به مانند شبحی برجسته، وقتی خورشید پیش از رها کردن آسمان در پوشش سیاه شب، شروع به استفاده از ترکیب رنگ های نارنجی، قرمز پر رنگ، قهوه ای سوخته و خاک سرخ می کند، امتداد این آسمان زیبا را برش می دهد. پیاده که به نوک تپه ها بروید می توانید چشم اندازی خیره کننده از صخره اولورو و آرایش دیگر صخره های باستانی اطراف آن که کاتا جوتا (Kata Tjuta) نامیده می شود را تماشا کنید.

اولورو (Uluru)، استرالیا


سِدونا (Sedona)، آریزونا
تماشای غروب خورشید در پس زیبایی های دست نخورده شهر سِدونا، جایی که محل تلاقی کویر و کوهستان است شبیه تجربه های روحانی خواهد بود. سِدونا به داشتن صخره های قرمز رنگ بطری شکلش مشهور بوده و این غروب خورشید است که باعث می شود رنگ های این منظره در تقابل با رنگ آبی پر رنگ کویر درخشان و زیباتر به نظر برسد. برای به اوج رساندن این تجربه، یک روز زمان بگذارید و قدم زنان به سمت بالای گذرگاه رِد راک (Red Rock Crossing) که نزدیک مرتع پرورش احشام کرِسِنت مون رَنچ (Crescent Moon Ranch) است بروید. تا هنگام غروب خورشید همین نزدیکی ها باشید و در امتداد خور پرسه بزنید. اگر به دنبال راه ساده تری برای ماجراجویی هستید می توانید به تپه ایرپورت (Airport) بروید و نظاره گر مخفی شدن خورشید در پشت صخره بِل راک (Bell Rock)، کَسیدرال راک (Cathedral Rock) و تپه بطری شکل کورت هاس (Courthouse Butte) باشید.

سِدونا (Sedona)، آریزونا


پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، تانزانیا
اگر همیشه در رویای ثبت تصویری بی نقص از شبح زرافه هایی که توسط نور خورشید بدین شکل نمایان می شوند بوده اید، تانزانیا مقصد نهایی شما می باشد. این قوم آفریقایی کوشش بسیاری در جهت محافظت از جمعیت حیات وحش خود به خرج داده و اکنون کشورشان محل زندگی کرگدن ها، یوزپلنگ ها، شیرها، فیل ها، گوره خرها و همین زرافه های خوش عکس تصویر بالا که در زمین سرنگتی سرگردان هستند شده است. در اینجا باید به یک گردش سافاری بروید و تماشا کنید که امواج گرمای خورشید چگونه به هنگام طلایی کردن منظره این منطقه به پایین حرکت می کنند. اگر خوش شانس باشید، ثبت لحظه درنگ زرافه ای که مشغول خوردن غذا بر روی یک درخت بائوباب می باشد هم نصیبتان خواهد شد.

پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، تانزانیا


آزور (The Azores)، پرتغال
جزایر دوست داشتنی که مجمع الجزایر آزور را پدید آورده اند، درست در نزدیکی ساحل دریای کشور پرتغال و در کنار امتداد اقیانوس اطلس برای خودشان جایی را انتخاب کرده اند تا موقعیتی بدون محدودیت از چشم اندازها آب، آسمان و غروب درخشان خورشید را به وجود آورند. این ناحیه مستقل به اندازه 600 کیلومتر از کشور پرتغال را گسترش داده و ارائه کننده تجربه ای بی پایان برای دیدن پرتوهای خورشید می باشد. با ایستاده بر روی بزرگ ترین ساحل سنگی جزیره آزور که سائو میگِل (São Miguel) نامیده می شود بایستید تا از لحظه لحظه واپسین دقایق غروب خورشید لذت ببرید. یا اینکه می توانید خودتان را با خودرو به بخش سِت سیدادِل (Sete Cidades) برسانید تا پایین رفتن خورشید و افتادن آن به داخل دهانه آتشفشانی که توسط دریاچه های آبی پر شده را شاهد باشید. اگر مورد بالا را نپسندیدید در عوض می شود به بازدید شهر آنگرا دو هروئیسمو (Angra do Heroísmo) که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده بروید. این شهر در جزیره تِرسیِرا (Terceira) قرار دارد و می طلبد که غروب خورشید را در آن همراه با مزه مزه کردن ماءالشهیری که در ساحل دریا به دست گرفته اید تماشا کنید.

آزور (The Azores)، پرتغال


منبع: travelandleisure




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید