• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های خارق العاده و سری که اکثر گردشگرها چیزی در موردشان نمی دانند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۱۹   تعداد بازدید : 9028   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های خارق العاده و سری که اکثر گردشگرها چیزی در موردشان نمی دانند

در حالی که اکثر عجایب شناخته شده جهان همگی ارزش دیده شدن دارند (البته اگر غیر از این بود که اسمشان عجایب شناخته شده جهان نمی شد)، گاهی هم خوب است که راه را کمی به بیراهه بزنیم و مکان های مخفی تری که جزو عجایب فرهنگی و طبیعی جهان بوده اما کم تر از دیگران شلوغ پلوغ می شوند را هم تجربه کنیم. برخی از بهترین نقاط تماشایی جهان به یک یا دو مکانی که همیشه بازارشان داغ است محدود نمی شود و سالهاست که نام و نشانی از آنها در کتاب های راهنمای سفر دیده نشده است. پس بهتر است برای تنظیم برنامه سفر بعدی خود به جای کج کردن مسیر به همان مکان هایی که میلیون ها دفعه اسمشان را شنیده اید، همت کنید و برای یک بار هم که شده سری به یکی از نقاط سری فهرست زیر بزنید و تجربه منحصر به فرد خودتان را در آنها به ثبت برسانید.

مقاصد تفریح سری
خیلی از نقاط جذاب جهان جزو آن دسته از مکان هایی هستند که از همه بیشتر مخفی مانده اند. با این حال رسیدن به زیباترین نقاط جهان به این سختی ها هم که فکرش را می کنیم نیست. در حقیقت مادامی که هر کسی یک نقطه گردشگری مخفی برای خودش دارد، ولی همه این مقصدهای پر بازدید به اندازه کافی شناخته شده اند و نیازی به تبلیغ بیشتر ندارند. زیباترین مکان های موجود در جهان اغلب جزو دسته شناخته شده ترین ها نیستند، اما این بد شانسی آنها در شناخته شدن بیشتر اصلا چیزی از زیباییشان کم نمی کند.

1.کلیسای نوئو سن خوان پارانگاریکوتیرو (Church of San Juan Parangaricutiro) ایالت میچوآکان (Michoacán)، مکزیک
احتمالا نام ویرانه های باستانی و بسیار مشهور پمپئی رومی ها به گوشتان خورده است، ولی داستان روستاهای ویرانه پاریکوتین و سن خوان پارانگاریکوتیرو (Paricutin) چطور؟ این دهکده در دهه 1940 میلادی در اثر فوران ناگهانی آتشفشان پاریکوتین (Paricutin) نابود شد و امروزه از آن همه فقط بقایای تعدادی کلیسا به جا مانده است.

کلیسای نوئِو سَن خوان پارانگاریکوتیرو، مکزیک


2.ویسبی (Visby), استان گوتلند (Gotland), سوئد 
با در اختیار داشتن ویرانه های باقی مانده از قرون وسطا، یک اولد تاون یا شهر تاریخی نفیس، باغ های خوش عطر گل رز و مناظر بی کران از دریای بالتیک، جای بسی تعجب است که چرا شهر ویسبی نباید جزو یکی از بهترین نقاط جهان برای تماشا باشد.

ویسبی (Visby), استان گوتلند (Gotland), سوئد


3.دریاچه‌های پلیتویک (Plitvice Lakes), کرواسی 
از تمامی آبشارهای سرتاسر جهان، هیچکدام به اندازه پلیتویک به این حد خارق العاده نیستند. باید گفت که این اثر هنری طبیعی شامل تعداد 16 دریاچه سنگ آهک شبیه به تراس می شود که با آب های زلالشان، از دریاچه ای به دریاچه دیگر می ریزند و جریان دارند.

3.دریاچه‌های پلیتویک (Plitvice Lakes), کرواسی


4.کوه سنت میکائیل (St. Michael’s Mount)، شهرستان کورنوال (Cornwall)، انگلستان 
شاید نام مونت سنت میشل (Mont Saint Michel) به گوشتان خورده باشد، اما نام پسر عموی انگلیسی اش چطور؟ با در اختیار داشتن قلعه و باغ هایی که متکبرانه سر از آب های خلیج کوچک مونت بی برآورده و قد کشیده اند، کوه سنت میکائیل دانه الماس ذرتی شکل است که همه به آن علاقه خاصی دارند.

4.کوه سنت میکائیل (St. Michael’s Mount)، انگلستان


5.شهر سمرقند (Samarkand)، ازبکستان (یکی از نقاط سری در مرکز قاره آسیا)
تاریخ، افسانه و زیبایی همگی به مانند تار و پودی جادویی دست به دست هم داده و این معجزه جادویی یعنی سمرقند را به دیدنی ترین نقطه موجود در جهان تبدیل کرده است. اینجا خانه ای برای مساجد باستانی و مقبره تیمور لنگ (Tamerlane) که از دید سازمان یونسکو به عنوان تقاطع فرهنگ از آن یاد شده است می باشد و از این رو، بی برو برگرد تجسمی از عجایب قابل یافتن در جاده ابریشم به شمار می رود.

5.شهر سمرقند (Samarkand)، ازبکستان


6.سنگ ‌نگاره‌های دازو (The Dazu Rock Carvings)، چین
در میان دامنه کوهستانی ایالت دازو (Dazu County)، سنگ نگاره های خارق العاده ای گسترانیده شده اند که خانه ای برای بزرگداشت تعداد زیادی از ادیان از جمله بودایی و مذهب تائوئیسم که قدمتشان به بیش از هزار سال قبل باز می گردد است. 

6.سنگ ‌نگاره‌های دازو (The Dazu Rock Carvings)، چین


7.هتل کاکسلائوتانن (Kakslauttanen Hotel)، فنلاند
تصور قطب شمال چیزی جز سرما و چشم اندازهای تاثیر گذار را در ذهن ها تدایی نمی کند. با این حال در چنین جایی می توان نقاطی را یافت که قطعا در لیست مکان های سری جهان قرار دارند. حساس بودن را که کنار بگذارید می توانید یکی از کلبه های اسکیمویی شکل که در وسط جنگل توسط این هتل ساخته شده را برای اقامت خود انتخاب کنید. این کلبه های شیشه ای برای تماشای شفق های قطبی رقصان در هنگام شب بی نظیر هستند. 

7.هتل کاکسلائوتانن (Kakslauttanen Hotel)، فنلاند


تماشای مکان های زیبای جهان
هر زمان که برای رفتن به سفر تصمیم داشتید و خواستید ماجراجویی تازه ای را آغاز کنید، شکی نیست که قصد دارید به مکان های دیدنی بروید. هر زمان فرصت کردید به چنین مکان هایی بروید، یکی از نکات مهم این است که هیچ اثری از اینکه مدتی را در آنجا گذرانده اید از خودتان باقی نگذارید. این یعنی زباله نریزید و در مسیرهایی که شما را هدایت می کنند حرکت کنید. به طور مشخص وقتی که صحبت از هتل ها و رستوران های منحصر به فرد می شود این قضیه در مورد آنها صادق نیست. در این شرایط باید فقط از تماشای مناظر لذت ببرید و این دقیقا همان چیزیست که دنیای ما را جذاب و هیجان آور می کند.


8.رستوران زیر دریایی ایتا (Ithaa Undersea Restaurant)، مالدیو
تجربه میل کردن غذا در چنین رستورانی را نمی تواند در هیچ کجای دیگر جهان پیدا کرد. این رستوران زیر آبی درست زیر اقیانوس هند جا خشک کرده و بازدید کنندگانش را محو تماشای دسته ماهی های در حال شنا و یا کوسه هایی می کند که در حال عبور از کنار آن هستند. خلاصه این مکان به راحتی در میان زیباترین مکان های دیدنی در جهان جای می گیرد.

8.رستوران زیر دریایی ایتا (Ithaa Undersea Restaurant)، مالدیو


9.غار اسمو (Smoo Cave)، اسکاتلند
این غار کنار آبی و عظیم الجثه درست شبیه آن عجایبی است که انگار از فیلم پارک ژوراسیک سر برآورده است. اما نگران نباشید چرا که تنها چیزی که در عمق یکی از زیباترین غارهای دیدنی جهان برای شما کمین کرده، یک آبشار مخفی است و آب های آرام خود را به ارتفاع 12 متری عمق زمین روانه می کند.

9.غار اسمو (Smoo Cave)، اسکاتلند


10.پارک ملی گاراجونای (Garajonay National Park)، جزایر قناری
مثل رویایی که از خواب و خیال به حقیقت پیوسته باشد، این پارک نیز همیشه در جامه ای از مه که از طرف اقیانوس اطلس به سمت آن می رود پوشانده شده است. این سرزمین دنیایی پیچ و تاب خورده از درختان لوریسیلوا (laurisilva)، گل های زیبا و کفپوشی از خزه می باشد که آن را به کل از دنیای واقعی مجزا کرده است.

10.پارک ملی گاراجونای (Garajonay National Park)، جزایر قناری


پیدا کردن زیباترین مقاصد دیدنی در جهان
انجام تحقیق کلید حل این مسئله است. بسیاری از مکان های بزرگ همیشه در صفحه ابتدایی موتور جستجوی گوگل قرار ندارند، برای همین بهتر است کمی سخت کوش تر باشید. یکی از بهترین کارها که ساده هم هست این می باشد که بر روی یک نقشه به دنبال ناحیه اطراف مقصدی که قصد عظیمت به آنجا را دارید خوب بگردید. یا اینکه به دنبال مکان های منحصر به فردی که در آن ناحیه وجود دارد بروید. خلاصه زدن به جاده خاکی همیشه بهترین راه برای سفر کردن است.


11.مکان باستانی حجر (Al-Hijr Archeological Site)، عربستان سعودی
با وجود اینکه شهرهای واقع در همسایگی شمالی و به ویژه شهر دوست یعنی پترا (Petra) همواره شناخته شده تر بوده و بازدید کنندگان بیشتری دارند، اما این مکان زیبا از بیش از 100 سنگ قبر که با ظرافت هر چه تمام تر در پیش از 2 هزار سال پیش حکاکی شده تشکیل گردیده است. برای همین این مکان نیز در فهرست نقاط سری سفر قرار می گیرد.

11.مکان باستانی حجر (Al-Hijr Archeological Site)، عربستان سعودی


12.دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه
با در اختیار داشتن بیش از 20 درصد آب های شیرین جهان، بایکال قدیمی ترین و در عین حال یکی از اولین دریاچه های عظیم دنیا است. با این حال این دریاچه چیزی فراتر از یک مقصد دیدنی برای تماشا در جهان می باشد چرا که آب های شفاف آن محل زندگی طیف عظیمی از زندگی دریایی است که نمونه آنها در هیچ کجا یافت نمی شود. فک دریایی ساکن در آب های شیرین یکی از این جانوران حاضر در این دریاچه است.

12.دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه


13.صومعه سرگییف پوساد (Trinity Lavra of St. Sergius) 
احاطه شده توسط زنگاری از دیوارهای سفید رنگ و گنبدهای آبی و طلایی رنگش که به سمت آسمان رفته است، این مکان مجتمعی از صومعه ها می باشد که تصور کردنش هم هوش را از سر آدم می برد. برای همین اینجا هم یکی از جالب ترین مکان های موجود بر روی زمین قلمداد می شود. موزاییک های رنگی رنگی، طراحی شده براساس معماری خاصی شبیه به کیک هایی که فقط در مجالس عروسی سرو می شود و البته تعداد زیادی صلیب طلایی که در شب درخشش خاصی دارد همگی از جوهره های اصلی جذابیت این مکان هستند.

13.صومعه سرگییف پوساد (Trinity Lavra of St. Sergius)


14.ویرانه های منطقه سن ایگناسیو مینی (San Ignacio Mini)، آرژانتین (یکی از یکتاترین دیدنی های سری در جهان)
سن ایگناسیو در اواخر قرن 17 به هدف پیشبرد اهداف حضرت عیسی بنا شد و در حدود 2 قرن بر پا بود تا اینکه به دست مردمان بومی همان منطقه نابود شد. این ویرانه ها در میان چندین مکان که مابین کشورهای آرژانتین و برزیل عبور می کند امتداد پیدا کرده اند و کلا جزو بهترین مکان های دیدنی هستند.

14.ویرانه های منطقه سن ایگناسیو مینی (San Ignacio Mini)، آرژانتین


15.دریاچه گرین لیک (Green Lake)، اتریش
این دره سراسر فصل زمستان اغلب به مانند پارکی است که دریاچه ای کوچک در آن قرار دارد، اما هنگامی که گرمای بهار فرار می رسد همه چیز عوض می شود. در این فصل زلال ترین آب ها دریاچه را پر می کنند تا پادشاهی زودگذری در زیر آب های آن به جریان بیوفتد و آن را به یکی از مکان های سری تماشایی در جهان تبدیل کند.

15.دریاچه گرین لیک (Green Lake)، اتریش


16.هتل تری هاوس پوینت (Treehouse Point)، ایالت واشنگتن، ایالات متحده امریکا (یکی از تماشایی ترین مکان ها در آمریکا)
این هتل شامل ترکیب تعدادی منزل با طراحی منحصر به فرد می شود که نشانی بی برو برگرد از شیفتگی انسان نسبت به خانه های درختی دارد و ثابت می کند که این عشق از بچگی درون ما زنده مانده است.

16.هتل تری هاوس پوینت (Treehouse Point)، ایالات متحده امریکا


 مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند



17.تالاب وسترن بروک (Western Brook Pond)، کانادا
همه چیز در مورد این شگفتی طبیعی به طرز باورنکردنی گیج کننده است. اسمش تالاب است اما در حقیقت یک فلات عظیم الجثه می باشد که شما را به یاد کشور نروژ می اندازد، اما چیزی که شما در حال نگاه کردن به آن هستید نه در کشور نروژ بلکه تکه ای از پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park) متعلق به کشور کانادا می باشد.

17.تالاب وسترن بروک (Western Brook Pond)، کانادا


18.قلعه سیتادل لفریر (Citadelle Laferriere)، هائیتی
دژ قرن نوزدهمی سیتادِل لفریر جایگاه حکمرانی خاصی را بر فراز کوهستان های شمال کشور هائیتی به خودش اختصاص داده و مناظر خیره کننده ای را از مسیرهای احاطه کننده کوهستان ها و همچنین اقیانوس اطلس به تماشا می گذارد.

18.قلعه سیتادل لفریر (Citadelle Laferriere)، هائیتی


لذت بردن از جذاب ترین مکان های حال حاضر در جهان
سراسر جهان پر است از مکان هایی که در مقایسه با جاذبه های مشهور و پرطرفدار نسبتا ناشناخته مانده اند، با وجود اینکه حتی شاید از لحاظ عظمت با هم در یک سطح باشند. یکی از بهترین کارهایی که در چنین مواقعی می توان انجام داد، ثبت عکس ها و فیلم گرفتن این مکان هاییست که چیزهای زیادی در مورد تاریخ به ما می آموزند. در برخی از مکان ها می توانید جاذبه ها را از نزدیک لمس کنید و در سایر جاهای دیگر می بایست به احترام حفظ تمامیت آن جاذبه، فقط تماشایشان کنید. به ویژه اگر به دیدنی جایی می روید که یک ویرانه تاریخی باشد.


19.غار مبعد دامبولا (Dambulla Cave Temple)
با قدمتی بالغ بر دو هزار سال، این مجموعه معابد نمایانگر برخی از زیباترین و پیچیده ترین حکاکی های انجام شده بر روی مجسمه های بودایی و زینتی هایی است که می توان در کل کشور سریلانکا پیدا نمود. تمامی این آثار در میان بیش از 5 غار شگفت آور پخش شده اند تا چنین مکانی در مجموع به عنوان یکی دیگر از منحصر به فرد ترین مکان های سری جهان خودش را معرفی کند.

19.غار مبعد دامبولا (Dambulla Cave Temple)


20.کنیسه اسپانیایی (Spanish Synagogue)، پراگ
این جواهر فرهنگی در جایی میان تاریخ شهر پراگ و متعلق به یکی از چهار محله یهود قرار دارد و حاوی برخی از افسانه ای ترین جلوه ها از معماری به سبک موریش (Moorish) و خاص ترین طراحی های یافتنی در جهان می باشد.

20.کنیسه اسپانیایی (Spanish Synagogue)، پراگ


21.پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta National Park)، قلمرو شمالی، استرالیا
این سرزمین نیمه خشک شده باعث ایجاد برخی از خیره کننده ترین جلوه های ماورایی برای حس و درک انسان گردیده است. صخره های قرمز رنگ سر به فلک کشیده که زمین را نقطه باران کرده تا درختان بلوط صحرایی و حوضچه های آبی پراکنده که این شگفتی طبیعت را تکه تکه کرده اند از جمله زیبایی های بصری آن محسوب می شوند.

21.پارک ملی اولورا کاتا جوتا، قلمرو شمالی، استرالیا


22.سارک (Sark)، جزیره‌های مانش (Channel Islands) (یکی از جالب ترین مکان های مخفی مانده در جهان)
جایی که خبری از خودرو نیست و فقط یادگارهایی چند از دوران زندگی ملوک الطوایفی و همچنین خط ساحلی ناهموار و در عین حال نفس گیر، همه آن چیزیست که در جزیره سارک یافت می شود. این جزیره تجلی بخش روح سادگی و در عین حال زیبایی و زندگی کردن به سبک و سیاق انگلیسی است. جای جای آن با تکه هایی از مزرعه های قدیمی و روستاهای عجیب و غریب نقطه نقطه شده و شاید در یک کلام باید گفت که اینجا دقیقا همان مقصدیست که باید برای فرار از زندگی مدرن به آن گریخت.

22.سارک (Sark)، جزیره‌های مانش (Channel Islands)


23.کوه های دراکنزبرگ (Drakensberg Mountains)، آفریقای جنوبی
این دامنه کوهستانی هزاران متر از سطح زمین به هوا قد کشیده و به سمت آسمان قاره آفریقا بالا رفته تا کاری کند که تمامی ابرها نه از رو، بلکه از کنارش عبور کنند. در حقیقت این مکان یک پرتگاه مصنوعی بزرگ است که توسط تعداد بی شماری از غارها و دره ها که نقش خانه ای عظیم را برای زندگی گونه های جانوری آن ایفا می کنند حکاکی شده است.

23.کوه های دراکنزبرگ (Drakensberg Mountains)، آفریقای جنوبی


24.صخره مانس کلینت (Mons Klint)، دانمارک
احتمالا کم تر کسی با مجموعه صخره های سفید رنگ شهر دوور (Dover) آشنایی دارد، اما برای ذره ذره زیبایی این صخره ها هزاران دلیل و سند وجود دارد. در جایی مابین سفیدی های بکر صخره های لبه دار و آب های لاجوردی رنگ و درخشان دریای بالتیک، صحنه ای رقم خورده که از این زیباتر را نمی توان به راحتی ها پیدا کرد.

24.صخره مانس کلینت (Mons Klint)، دانمارک


25.جزیره سقطرا (Socotra Island)، یمن
درست عین ماداگاسکار، این مجموع الجزایر نیز از ابر قاره گوندوانا (Godwana) جدا سازی شده و هیچ زمان به آن بازنگشته است. این اتفاق باعث شد تا خود این جزیره در نوع خودش به یک مخزن محفوظ از گونه های زیستی تبدیل شود. در حقیقت این جزیره به قدری تنهاست که بسیاری از نمونه های جانوری را در هیچ کجای دیگر به غیر از اینجا نمی توان یافت.

25.جزیره سقطرا (Socotra Island)، یمن


26.شهر لووف (Lviv)، اوکراین
این شهر فریبنده گذشته پرباری را سپری کرده، از تاثیر گذار بودن در بخش حساس تاریخ کشور لهستان گرفته تا ایفای نقش به عنوان محل حکمرانی پادشاهی اتریش-مجارستان (Austro-Hungarian Empire) و اپراطوری روس ها، اتحاد شوروی و حالا هم که تبدیل به کشور مستقل اوکراین شده است. در جایی واقع در شرق قلعه کارپاتها (Carpathians)، این شهر قدیمی هم در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار دارد.

26.شهر لووف (Lviv)، اوکراین


27.ویرانه های صبراته (The Ruins of Sabratha)، لیبی
با داشتن پیشنه ای که قدمت آن به 2500 سال قبل باز می گردد، منطقه باستانی پراکنده صبراته به لحاظ اینکه مثالی حیرت آور از معماری هنرمندانه رومیان بوده، سالن آمفی تئاتری است که کلکسیونی از جواهرات مخصوص به خودش را در اختیار دارد.

27.ویرانه های صبراته (The Ruins of Sabratha)، لیبی


28.ویرانه های ولیلی (Ruins of Volubilis)، مراکش
شگفت انگیزترین جاذبه در میان این خرابه های باستانی (قدمت آنها به بیش از 2 هزار سال قبل یعنی زمان فنیقی ها و سپس رومی ها باز می گردد) یک قصر سلطنتی فوق العاده زیبا می باشد که ظریف ترین قوس ها و ردیف های چیده شده از ستون ها در آن به چشم می خورد. جدای بحث پیچیدگی این مجموعه ساختمانی، این منطقه به عنوان اینکه مثالی بی نظیر از موزاییک کاری رومی بوده همواره مورد ستایش قرار گرفته است.

28.ویرانه های ولیلی (Ruins of Volubilis)، مراکش


29.جزایر فارو (Faroe Islands)، دانمارک
جایی واقع در شمال کشور اسکاتلند و واقع در میان امواج نیرومند شمال اقیانوس اطلس، این جزایر روی هم ترکیبی از فرهنگ غنی اسکاندیناویایی و همچنین حضور یک طبیعت پر هیبت را به نمایش گذاشته است.

29.جزایر فارو (Faroe Islands)، دانمارک


30.کتابخانه نسخه های خطی و کتاب های کمیاب باینِک، (Beinecke Rare Books and Manuscripts Library, Yale University)، دانشگاه ییل (Yale University) (بهترین مکان دیدنی در جهان برای دانشجوها و اهالی دانشگاه)
این شاهکار معماری مدرن و پر زرق و برق خالق یک همبستگی فکری بوده و در فضای خیره کننده اش میزبان میلیون ها جلد از کتاب های نایاب و دستنوشته های خطی است که خیلی از آنها متعلق به چندین قرن پیش هستند.

30.کتابخانه نسخه های خطی و کتاب های کمیاب باینِک، دانشگاه ییل


منبع: placesyoullsee





نظرها

  • 0 0

    فوق العاده و تماشایی بود.

    • 0 0

      سلام بابایی عزیز، ممنون از نظرتون

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید