• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنجاه مورد از زیباترین عجایب آمریکا - قسمت اول

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲۰   تعداد بازدید : 8923   گروه مطلب : ترین ها


پنجاه مورد از زیباترین عجایب  آمریکا

دلیل شگفت انگیز بودن آمریکا مناظر طبیعی و زیبایی‌ های طبیعت آن است. هر ایالت زیبایی‌ های خودش را دارد، از تنوع زیستی رودخانه گراس (River of Grass) در فلوریدا تا یخچال ‌های هوبارد (Hubbard Glacier) در آلاسکا و از عمیق ‌ترین غارها و مرتفع ‌ترین کوه‌ ها در آمریکا یافت می ‌شود. در این مقاله ۵۰ مورد از زیباترین عجایب آمریکا را معرفی می‌ کنیم. 

1. کوه‌ های چیها (Cheaha mountain)، آلاباما
این کوه‌ ها توسط سرخپوستان، چیها نامیده شده اند که به معنی مکان مرتفع است. کوه‌ های چیها در پارک اقامتی چیها همانطورکه از اسمش معلوم است مرتفع ‌ترین نقطه آلاباما هستند و ارتفاع آن ۶۲۳ متر بالاتر از سطح دریا می ‌باشد. طبیعت گردان می‌ توانند از مناظر این نقاط مرتفع لذت ببرند و باید گفت که تماشای آبشارها و دیگر مناظر جنگل‌ های ملی تالادگا (Talladega National Forest) و رشته کوه ‌های چیها در رشته‌ کوه ‌های پینهوتی (Pinhoti) بسیار لذت بخش است. 

1. کوه‌ های چیها (Cheaha mountain)، آلاباما


2. یخچال ‌های هوبارد، آلاسکا
یخچال‌ های هوبارد بزرگترین امواج یخی در آمریکای شمالی هستند که دائم در حال حرکت به خلیج آلاسکا می ‌باشند. دورتر از ساحل یاکوتات (Yakutat)، هوبارد بیش از ده کیلومتر امتداد دارد و به اقیانوس وصل می شود. ارتفاع این یخچال‌ ها به ۱۲۰ متر می‌ رسد. یخچال ‌های هوبارد همان چیزی است که طرفداران سریال بازی تاج و تخت به آن می ‌گویند زمستان در راه است (Winter is coming!).

2. یخچال ‌های هوبارد، آلاسکا


3. گرند کنیون (Grand Canyon)، آریزونا
این دره عمیق بیش از ۱.۶ کیلومتر عمق دارد و بیش از ۲۹ کیلومتر وسعت پهنای آن و امتدادش ۴۴۲ کیلومتر می ‌باشد. گرند کنیون بزرگترین و شگفت آورترین دره دنیا است. یکی از هفت عجایب جهان محسوب می‌ شود و تعدادی از قدیمی‌ ترین سنگ‌ های دنیا‌ در این دره واقع شده است. برخی از این سنگ ها دارای قدمت دو بیلیون ساله می باشند. رودخانه کلرادو (Colorado) از درون این دره عبور می ‌کند.

3. گرند کنیون (Grand Canyon)، آریزونا


4. مسیر یلو راک (Yellow Rock Overlook)، آرکانزاس (Arkansas)
طبیعت گردی در امتداد یلو راک در پارک ملی دویل دن (Devil’s Den State park) با مناظر دیدنی از دره لی کریک (Lee Creek Valley) بهترین راه برای گشت و گذار در کوه‌ های اوزارک (Ozark) است. بهترین زمان برای سفر به این مکان پاییز می ‌باشد. شما می ‌توانید در این پارک اقامت هم داشته باشید و جالب است بدانید که در آن ۱۷ کلبه کاملا مجهز وجود دارد. 

4. مسیر یلو راک (Yellow Rock Overlook)، آرکانزاس (Arkansas)


5. دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا
نام این دره به شما اخطار می ‌دهد، دره مرگ خشکترین و گرمترین مکان در آمریکا است. دمای دره مرگ در تابستان به ۴۹ درجه بالای صفر هم می ‌رسد. با تپه‌ های شنی بلند و زمین ‌های نمکی و کم ارتفاع، سنگ‌ ها و صخره‌ ها و سنگ‌ های رنگی، سفر به این دره کاملا ارزشش را دارد. اما توجه داشته باشید که باید آب زیادی همراه خودتان بیاورید.

5. دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا


6. مارون بلز (Maroon Bells)، کلورادو
مارون بل را می ‌توان یکی از دیدنی ‌ترین نقاط کلورادو معرفی نمود. در این مکان یک برکه زیبا و دو کوه پوشیده شده از برف می ‌بینید که قله مارون و قله مارون شمالی نام دارند. مسیر طبیعت گردی این منطقه بسیار زیبا است و شما می ‌توانید در آن گل ‌های وحشی زیبا ببینید و یا اینکه ماهیگیری کنید. 

6. مارون بلز (Maroon Bells)، کلرادو


7. رنگ ‌های پاییزی، کنتیکت (Connecticut)
رنگ ‌های پاییزی زیبا بدون شک هر کسی را در ماه اکتبر به کنتیکت می ‌کشاند. بهترین مکان برای دیدن این مناظر سفر به جنگل‌ ها می ‌باشد که شامل لیچفیلند (Litchfield) و شرق منطقه میستیک (Mystic) است. روستاها و شهرهای کوچک و باغ ‌های آن هم بدون شک به زیبایی این منطقه می افزایند.

7. رنگ ‌های پاییزی، کنتیکت (Connecticut)


8. پارک ملی کیپ هنلوپن (Cape Henlopen State Park)، دلاویر (Delaware)
این پارک ملی تعدادی از بزر‌گترین تپه ‌های شنی در ساحل شرقی را دارد. فانوس‌ های دریایی و برج ‌های به جای مانده از جنگ جهانی دوم به زیبایی آن افزوده است. همچنین شما می ‌توانید در امتداد خلیج دلاویر ماهیگیری کنید. 

8. پارک ملی کیپ هنلوپن (Cape Henlopen State Park)، دلاویر (Delaware)


9. اورگلیدز (Everglades)، فلوریدا
اورگلیدز تنها یک ساعت با ماشین از میامی فاصله دارد. پارک ملی اورگلیدز ۶ هزار کیلومتر زیستگاه گرمسیری و نیمه گرمسیری با یکی از متنوع ترین اکوسیستم ‌های دنیا را دارد. این پارک یکی از ذخایر بزرگ بیوسفر دنیا را در خود جای داده است و همچنین یک تالاب مهم و یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو هم در این پارک وجود دارد. به سمت رودخانه گراس بروید تا تنوع زیستی آن را ببینید و جالب است بدانید که انواع گیاهان و گونه‌ های جانوری از قورباغه‌ های درختی تا یوزپلنگ در این پارک یافت می ‌شود.

9. اورگلیدز (Everglades)، فلوریدا


10. باتلاق اوکفنوکی (Okkefenokee Swamp)، جورجیا
این منطقه در جنوب شرقی جورجیا واقع شده است. اوکفنوکی بزرگترین باتلاق آمریکای شمالی است که ۱۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. زیبایی ‌های طبیعی این منطقه شامل بوته ‌های گیاهان، رودخانه‌ ها و چمن زارهای سرسبز و خیس است. بیش از ۴۰۰ گونه مهره ‌دار از جمله ۲۰۰ نوع پرنده و ۶۰ نوع خزنده در این باتلاق یافت می ‌شود.

10. باتلاق اوکفنوکی (Okkefenokee Swamp)، جورجیا


11. آتشفشان کیلاویا (Kilauea)، هاوایی
برای ۳۵ سال، آتشفشان کیلاویا گدازه ‌های آتش به بیرون پرتاب می‌ کرد و طولانی‌ ترین فوران‌ های آتشفشانی دنیا محسوب می‌ شد. به پارک ملی وولکانوس هاوایی (Hawai’I Volcanoes) سفر کنید و کیلاویا و دیگر کوه آتشفشانی این مکان یعنی ماونا لوا (Mauna Loa) را ببینید. این منطقه به علت ۷۰ میلیون سال فعل و انفعالات آتشفشان‌ ها به وجود آمده و اکوسیستم منحصر به فردی دارد.

11. آتشفشان کیلاویا (Kilauea)، هاوایی


12. پار ک ملی برونیوا دونز (Bruneau Dunes State Park)، آیداهو (Idaho)
در این پارک بلندترین تپه‌ های شنی در آمریکای شمالی یافت می ‌شود که ارتفاع بعضی از آنها به ۱۴۳ متر نیز می ‌رسد. اکثر تپه ‌های شنی در نزدیکی لبه آبگیر شکل می‌ گیرند اما در اینجا تپه ‌های شنی در مرکز شکل گرفته اند که بسیار منحصر به فرد می ‌باشد. این تپه ‌ها ممکن است به علت شن‌ هایی سیل بونیوایل (Bonneville)  تقریبا در ۱۵ هزار سال پیش شکل گرفته باشند.  

12. پار ک ملی برونیوا دونز (Bruneau Dunes State Park)، آیداهو


 پنجاه مورد از زیباترین عجایب آمریکا - قسمت دوم



13. باغ خدایان (Garden of the Gods)، ایلینویز 
این منطقه بخشی از جنگل ملی شانوی (Shanwee) است و مناظر حیرت انگیزی برای طبیعت گردی دارد. در این پارک شکل سنگ‌ ها شبیه به هیچ کجای دیگر در ایالت‌ های غرب میانه آمریکا نیست. این منطقه شامل بیش از ۱۳ کیلومتر مربع جنگل است که برای طبیعت گردی، تماشای طبیعت وحشی و اسب سواری مناسب می ‌باشد.

13. باغ خدایان (Garden of the Gods)، ایلینویز


14. برکه ملی ایندیانا دونز (Indiana Dunes National Lakeshore)، ایندیانا
این برکه ۲۴ کیلومتر در امتداد ساحل جنوبی برکه میشیگان کشیده شده است. در۸۰ کیلومتر مسیر پیاده روی این منطقه تپه‌ های شنی، تالاب ‌ها، آبشارها و رودخانه ‌ها در میان جنگل ‌ها به چشم می ‌خورد. پیاده روی، تماشای پرنده‌ ها و بادبادک بازی همیشه در این منطقه محبوب گردشگران بوده است. سواحل این منطقه جزو ۵ ساحل برتر کشور می ‌باشد.

14. برکه ملی ایندیانا دونز (Indiana Dunes National Lakeshore)، ایندیانا


15. غارهای ماکووکتا (Maquoketa)، آیووا (Iowa)
سنگ آهک ‌های این غار به گردشگران این فرصت را می ‌دهد که هزاران سال در تاریخ به عقب برگردند. غارهای ماکووکتا در اشکال و اندازه‌ های مختلف یافت می‌ شوند و شامل غار ۳۳۰ متری دنسهال (Dancehall) می ‌باشد که درونش مسیر پیاده روی و روشنایی هم وجود دارد. برخی از غارها را می ‌توان با پای پیاده هم گشت و برخی دیگر را باید سینه خیر بروید.

15. غارهای ماکووکتا (Maquoketa)، آیووا (Iowa)


16. صخره‌ های متنوع، کانزاس
در غرب کانزاس صخره‌ های عجیبی مانند آنچه در سیارات مشاهده می ‌کنید وجود دارد. این منطقه در واقع یک بدبوم‌ است و صخره‌ های ناهموار آریکاری (Arikaree breaks) شکل ‌های مختلفی از این سنگ‌ ها در سنگ یادگاری (Monument Rock) و سنگ قلعه (Castel Rock) به وجود آورده است. 

16. صخره‌ های متنوع، کانزاس


17. پارک ملی غار ماموت (Mamoth Cave National Park)، کنتاکی
با تقریبا ۱۲۰ متر تونل زیر زمینی، غارهای ماموت بزرگترین شبکه غاری دنیا هستند. با یک تور و فانوس به کشف این غار بروید و ببینید که چطور سنگ آهک‌ ها توسط رودخانه‌ های زیرزمینی شکل گرفته اند و استالاگمیت و استالاکتیک‌ ها و دیگر اسپلوتم ‌های زیبا را شکل داده اند.

17. پارک ملی غار ماموت (Mamoth Cave National Park)، کنتاکی


18. باراتاریا (Barataria)، لوئیزیانا (Luisiana)
در نزدیکی یک رودخانه در نیو اورلئان (New Orleans) شما جایی را می ‌بینید که معروف‌ ترین دزد دریایی و یک قهرمان جنگی به نام جین لافیت (Jean Lafitte) و گروه تبهکارانش بیش از ۲۰۰ سال پیش در آنجا بوده اند. باراتاریا یکی از شش منطقه نابود شده است که در پارک تاریخی ملی جین لافیت واقع شده و با جنگل ‌ها و باتلاق ‌ها پوشید شده است.

18. باراتاریا (Barataria)، لوئیزیانا (Luisiana)


19. پارک ملی آکادیا (Acadia National Park)، مین (Maine)
این پارک که ۱۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد در جزیره مونت دزرت (Mount Desert) قرار گرفته است. ایسله او هات (Isle au Haut) و شبه جزیره اسکودیک (Schoodic) تنها پارک ‌های ملی مین هستند. اما در همین دو پارک به اندازه کافی دیدنی یافت می ‌شود. سواحل صخره ‌ای، کوه ‌ها، جنگل‌ ها و تالاب‌ ها و در کنار آن تنوع زیستی این منطقه حیوانات مختلفی از جمله پستانداران و خزندگان را شامل می ‌شود. 

19. پارک ملی آکادیا (Acadia National Park)، مین (Maine)


20. خلیج چساپیک (Chesapeake Bay)، مریلند
چسابیک بزرگترین خور در آمریکا است و قلب این منطقه امکاناتی برای قایق‌ سواری، ماهیگیری و شنا کردن را فراهم کرده است. این خلیج به همراه رودخانه‌ ها، تالاب‌ ها و جنگل‌هایش یک اکوسیستم کامل به وجود آورده که برای گیاهان و حیوانات زیادی سرپناه و غذا ایجاد کرده است.

20. خلیج چساپیک (Chesapeake Bay)، مریلند


21. صخره‌ های آکوینا (Aquinnah)، مارتاز وینه یارد (Martha’s Vineyard)، ماساچوست
این صخره‌ های خاکی و رنگارنگ یکی از شگفتی ‌های طبیعت هستند که با هر طلوع خورشید نمایان می ‌شوند. همچنین گشت و گذار در ساحل آکوینا بسیار لذت بخش می باشد. ساحل ۱.۵ کیلومتری این منطقه توسط کانال سفر آمریکا به عنوان یکی از بهترین سواحل آمریکا برای قدم زدن انتخاب شده است. 

21. صخره‌ های آکوینا (Aquinnah)، مارتاز وینه یارد (Martha’s Vineyard)، ماساچوست


22. تورنیپ راک (Turnip Rock)، میشیگان
کمی دورتر از ساحل میشیگان، با یک رانندگی کوتاه از بندر آستین (Austin) تورنیپ راک را می ‌بینید. این پشته ‌های زمین ‌شناسی غول پیکر ظاهری منحصر به فرد دارند که توسط قرن ‌ها برخورد امواج دریا به وجود آمده اند. از آنجایی که تمام این زمین ‌ها و سواحل آن به صورت اختصاصی صاحب دارند، گردشگران برای بازدید از این محل و دیدن آن باید یک قایق بیاورند یا قایقی را اجاره کنند. ما بازدید از تورنیپ راک را به گردشگران توصیه می ‌کنیم.

22. تورنیپ راک (Turnip Rock)، میشیگان


23. آبریزهای مرزی وحشی (Boundary Waters Canoe Areas Wilderness)، مینسوتا (Minnesota)
این منطقه به عنوان یکی از ۵۰ دیدنی برتر در نشنال جئوگرافیک انتخاب شده است. این منطقه در منسوتا ارزش قایق سواری داشته و ۵۲۵۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. منطقه آبریزهای مرزی وحشی جمعا ۱۲۰۰ برکه و ۲۴۰۰ کیلومتر رودخانه برای قایق‌ سواری را درون خود جای داده است. 

23. آبریزهای مرزی وحشی ، مینسوتا (Minnesota)


24. پارک وی ناچز تریس (Natchez Trace Parkway)، میسیسیپی 
این منطقه در واقع شامل یک جاده زیبا به طول ۷۰۰ کیلومتر و یک پارک است. این پارک میسیسیپی را به تنسی (Tennessee) در ناشویل (Nashvile) وصل می‌ کند. در این منطقه هرگونه ساختمان ‌های تبلیغاتی ممنوع است و طبیعتش بکر و زیبا باقی مانده که شامل درخت ‌های عظیم کاج، آبشارهای دور افتاده و بوته ‌های درخت سرو می ‌باشد.

24. پارک وی ناچز تریس (Natchez Trace Parkway)، میسیسیپی


25. رودخانه میسیسیپی، میزوری (Missouri)
۳۸۰۰ کیلومتر در امتداد برکه ایتاسکا (Lake Itasca) در مرکز آمریکا به سمت خلیج مکزیک، رودخانه میسیسیپی دومین رود طویل آمریکای شمالی می ‌باشد. یک شاخه از این رود، یعنی رودخانه میزوری، ۱۶۰ کیلومتر طویل ‌تر از میسیسیپی است. این دو رود در میزوری به یکدیگر می ‌رسند و در شهرهایی همچون سنت چارلز (St. Charles) که با نام لس پتیت کوتس (Les Petites Cotes) و توسط یک گردشگر فرانسوی پیدا شده، می‌ توان تاثیرات تجاری این رود را حس کرد. 

25. رودخانه میسیسیپی، میزوری (Missouri)


منبع: msn





نظرها

  • 0 0

    بدک نیست

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید