• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


امن ترین مقاصد جهان برای سفر در سال 2017 کدامند؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۲۷   تعداد بازدید : 5537   گروه مطلب : ترین ها


امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت

دنیا در نظر بسیاری از افراد، نسبت به چند دهه قبل خطرناک تر شده است. اطلاعات با سرعت بالایی منتقل می شوند. نمی توان به هشدارهای امنیتی داده شده از سوی بسیاری از کشورهای جهان بی توجهی کرد. اما سفر کردن به جهت افزایش مدام آگاهی و اطلاعات، آشنایی با مردم و فرهنگ ها و ترس از تنهایی بسیار پر اهمیت است. قطعاً همه ما دوست داریم تا در شرایطی کاملاً امن سفر کنیم. 
مطابق گزارش مجمع جهانی اقتصاد و شاخص رقابت پذیری سفر و گردشگری در سال 2017، کشورها براساس ایمنی و امنیت رتبه بندی می شوند. معیارهای ارزیابی امنیت کشورها شامل تعداد اندکی از شاخص هاست. شاید بتوان گفت که بروز حوادث تروریستی از برجسته ترین این شاخص ها می باشد. این مجمع جهانی، داده های شخص ثالث را به کار برده است. این داده ها نگاهی بر تعداد حوادث تروریستی رخ داده بین سال های 2010 تا 2012 و تعداد تلفات و جراحات پیش آمده در طول این دوره زمانی دارد.
تمامی کشورهای جهان با کسب امتیاز بالای نود و پنجمین صدک در رده کشورهایی با بروز کمترین حوادث تروریستی قرار می گیرند. همچنین، این گزارش به بررسی هزینه های تروریسم و جرم و جنایت بر کسب و کار نیز پرداخته است. شاخص های دیگر ارزیابی امنیت کشورها شامل قابلیت اطمینان به خدمات پلیس و میزان مرگ و میر می باشد. خبر خوب این است که داشتن ایمنی و امنیت به معنای خسته کننده و ملال آور بودن نیست. 10 کشور برتر دنیا از نظر ایمنی و امنیت در زیر معرفی شده اند. این کشورها در زمره امن ترین کشورهای جهان در زمینه گردشگری هستند.
 
10- قطر (Qatar)
قطر یکی از کشورهایی است که از نظر ایمنی و رتبه بندی کلی، در خاورمیانه و حتی در جهان از سطح بالایی برخوردار است. مناطق گردشگری زیادی در این کشور وجود دارند. پرسه زدن در بازار سوق واقف (Souq Waqif)، بازدید از موزه خصوصی شیخ فیصل در آل سامریا و یا جزیره مصنوعی مروارید قطر از دیگر جاذبه های تفریحی این کشور می باشند.

قطر (Qatar) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


9- رواندا (Rwanda):
کشور رواندا در جایگاه نهم از این لیست قرار دارد. اگرچه رتبه این کشور در شاخص های دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، شاخص تروریسم و نرخ مرگ و میر در این کشور از سایر کشورهایی که در این لیست می بینید بسیار بالاتر است. رواندا در پاسخگویی پلیس به مردم در رده ششم قرار دارد. همچنین این کشور رتبه پنجم را در میزان جرم و جنایت به خود اختصاص داده است. اما رواندا دارای طبیعتی شگفت انگیز و افسانه ای می باشد. گردشگران در این کشور می توانند از پارک گوریل (Gorilla Park) بازدید کرده و شیرها و زرافه ها را در آنجا تماشا کنند. 

رواندا (Rwanda) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


8- سوئیس (Switzerland):
کشور سوئیس از جهت امنیت در رده هشتم این فهرست واقع شده است. همچنین، این کشور در رتبه بندی گسترده تر به عنوان دهمین مقصد گردشگران شناخته شده است. سوئیس به عنوان کشوری بی طرف در مناسبات جهانی شناخته می شود. این کشور سابقه طولانی در اعلام بی طرفی دارد. اسکی کردن در کوه های آلپ، انجام ورزش بانجی جامپینگ و یا خیره شدن به عظمت کوه های ماترهورن (Matterhorn) از جمله دیدنی ها و جاذبه های گردشگری در این کشور می باشند.

سوئیس (Switzerland) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


7- نروژ (Norway):
رده هفتم از این فهرست به کشور نروژ اختصاص دارد. این کشور، رتبه پنجم را در اطمینان مردم به پلیس و جایگاه دهم را در میزان مرگ و میر داراست. تماشای آبدره یا فیورد مشهوری به نام "سوگنه" خالی از لطف نیست. سفری کوتاه به جاده اقیانوس اطلس که در زمره یکی از 18 مسیر گردشگری نروژ قرار دارد را فراموش نکنید. همچنین تجربه خود را از فرهنگ نروژ با رفتن به کافه های این کشور و قدم زدن بر روی سقف خانه اپرای اسلو (Oslo Opera House) بالا ببرید.

نروژ (Norway) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


6- سنگاپور (Singapore):
کشور سنگاپور از نظر ایمنی و امنیت رتبه خوبی دارد. این کشور همچنین دارای رتبه هفتم در جرایم تجاری و خشونت است که رتبه  نسبتاً خوبی محسوب می شود. سنگاپور در جایگاه چهارم از نظر اطمینان مردم به پلیس قرار دارد. همچنین این کشور از نظر نرخ مرگ و میر نیز رده سوم جهان را به خود اختصاص داده است. بازدید از موزه ها کشور سنگاپور یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توانید در  این کشور انجام دهید. سنگاپور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای خرید کردن نیز می باشد. میراث و آثار پراناکان (Peranakan) در موزه تاریخی و رنگارنگ خانه بابا (Baba House) یکی دیگر از نقاط دیدنی این کشور است که در سفر به سنگاپور حتماً باید از آن بازدید کنید.

سنگاپور (Singapore) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


5 مورد از امن ترین مقاصد جهان برای گذراندن تعطیلات



5- هنگ کنگ (Hong Kong):
هنگ کنگ یکی از شهرهایی است که کمترین تعداد گردشگر در جهان را دارد. رایج بودن پول تقلبی یکی از چیزهایی است که در طول بازدید از این شهر باید به آن توجه کنید. اگرچه دردسر اصلی در این حقیقت است که بازرگانان ترجیح می دهند صورتحساب های کمتر از 5 هزار دلار هنگ کنگ را بصورت نقدی دریافت کنند. معبد پاک تای در جزیره چونگ چائو (Pak Tai Temple on Cheung Chau‌) یکی از مناطق دیدنی این شهر می باشد. تفریح در ساحل خلیج ریپالس (Repulse Bay bea) نیز راهی برای فرار از شلوغی های شهر است.

هنگ کنگ (Hong Kong) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


4- عمان (Oman):
عمان در نزدیکی کشور یمن قرار گرفته است. همانطور که می دانید یمن در چند سال اخیر درگیر جنگ های داخلی و زیادی بوده است. اما با این حال، به علت داشتن کمترین میزان حضور تروریست در آن، عمان در رده چهارم لیست کشورهای امن جهان قرار دارد. دوستداران طبیعت، باید از تپه های ماسه ای شیب دار و آبدره های فیروزه ای این کشور بازدید کنند. افرادی که به دنبال آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه هستند، بازدید از بازار یا قلعه های شهر نیزوا (Nizwa) را از دست ندهند. 

 عمان (Oman) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


3- ایسلند (Iceland):
کشور ایسلند در سال های اخیر مسافران بین المللی زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بنابراین، دانستن اینکه ایسلند در رده سومین کشور امن جهان قرار دارد یک امتیاز برای آن محسوب می شود. تماشای شفق های قطبی در آسمان شب ایسلند، حمام و آبتنی در تالاب آبی (Blue lagoon) و لذت بردن از تماشای یخچال های طبیعی از شگفتی های این کشور محسوب می شوند. آبشارهای زیبا و همچنین، تماشای شنای نهنگ ها در آب از دیگر جاذبه های مورد توجه گردشگران در این کشور هستند.

ایسلند (Iceland) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


2- امارات متحده عربی (United Arab Emirates):
امارات متحده عربی در سال 2015 میزبان 14.4 میلیون بازدید کننده بین المللی بوده است. علاوه بر این، این کشور دومین مقصد امن در جهان به شمار می آید. همچنین غذاهای فوق العاده لذیذ و مراکز خرید جذاب به اضافه سواحل خلیج فارس از جمله دلایلی هستند که باعث جذب گردشگران بی شماری به این کشور می شوند. برای سفر به امارات متحده عربی و شهر دبی می توانید در توریستگاه قیمت تور دبی را مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

امارات متحده عربی (United Arab Emirates) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


1- فنلاند (Finland):
مطابق آخرین گزارش ها، در سال گذشته فنلاند با سقوط 11 رتبه ای در میان کشورهای پر گردشگر جهان مواجه بوده است. اما هنوز این کشور به عنوان امن ترین کشور جهان، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. شاید بتوان گفت که شفق قطبی و جشنواره فیلم خورشید نیمه شب در شهر سودانکی لا (Sodanky La) واقع در منطقه لاپ لند (Lappland) از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آیند. اگر خورشید در تمام طول شب غروب نکند ممکن است شما نیز همه شب را بیدار بمانید. همانطور که می دانید برجسته ترین سوناهای جهان در این کشور قرار دارد و همین اتاق های سونا، فلاند را به مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است.

فنلاند (Finland) یکی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت


منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید