• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پیش از صاحب فرزند شدن، این 8 مکان دیدنی ایتالیا را از دست ندهید!

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۱۴   تعداد بازدید : 8634   گروه مطلب : ایده های سفر


پیش از صاحب فرزند شدن، این 8 مکان دیدنی ایتالیا را از دست ندهید!

بی اغراق باید اذعان داشت که طبیعت کشور ایتالیا یکی از شاهکارهای جهانی است و می توان این کشور را یکی از مادران طبیعت دانست. کشور ایتالیا با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از چشم اندازها و مناظر طبیعی فوق العاده ای بهره برده است، از یخچال های رشته کوه آلپ گرفته تا دهانه های آتشفشانی که حالا دیگر خبری از آتشفشان در آنها نیست و جای خود را به آب های فیروزه ای روح انگیزی داده اند، فرهنگ، تاریخ و تمدن غنی، شهرهایی با معماری زمان قرون وسطی، همه و همه‌ این مناظر و مکان های باورنکردنی در ایتالیا گرده هم آمدند. شایان ذکر است که این کشور نسبت به دیگر کشورها دارای بیشترین لیست ثبت آثار فرهنگی میراث جهانی یونسکو است. اگر شانس حضور در کشور ایتالیا را داشتید، می توانید همراه با لذت بردن از طبیعت بکر آن، طعم لذیذ ترین غذاهای ایتالیایی را به همراه نوشیدنی های گوارای آن بچشید. ایتالیا گردی را می توان به دو قسمت تقسیم کرد، قسمت اول گردش پیش از فرزند دار شدن! و قسمت دوم گردش پس از صاحب فرزند شدن! در این مقاله نگاهی به 8 مکان زیبا در ایتالیا داریم که پیش از فرزند دار شدن  باید از آنها بازدید کنید.

8- میلان
پایتخت مد جهان را بدون مزاحمت فرزندانتان کشف کنید! اگر بدون فرزندانتان به گشت و گذار در این شهر مشغول شوید، فرصت بیشتری برای سر زدن به فروشگاه ها، خرید و وقت گذرانی در میلان خواهید داشت. گاهی این شهر بزرگ و پر جنب و جوش می تواند در ظاهر، بی روح و حوصله سربر باشد. اما وقتی که زیبایی های تاریخی آن را مد نظر قرار دهید، خواهید دید که این شهر ارزش وقت گذاشتن را دارد. تماشای کلیسای جامع گوتیک که در قلب شهر میلان واقع شده، لا اسکالا (La Scala) که یکی از بهترین سالن های اپرای جهان است، گالری های خرید اجناس قدیمی، گالری ویتوریا امانوئلِ (Galleria Vittorio Emanuele) و گالری هنری برره (Brera Art Gallery) گوشه ای از مکان های دیدنی میلان هستند که می تواند تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی برای شما شوند. اگر نگران کمبود موزه، رستوران و هتل می باشید باید بگوییم که نگرانی شما بی مورد است، میلان از تعداد زیادی موزه، رستوران و هتل بهره می برد. در این شهر می توانید لذت خرید از فروشگاه های متنوع، رستوران های گوناگون، تماشای مسابقات فوتبال و حتی شرکت در یکی از نمایشگاه های متعددی که در طول سال برپا می شود را تجربه کنید، هر کاری که تصور می کنید را می توانید در این شهر تجربه نمایید و از همه تفریحات و خوشی های آن بدون حضور فرزندانتان لذت ببرید.

فرصت بازدید از میلان ایتالیا را از دست ندهید


7- سیسیلی (Sicily)
جزیره مجلل سیسیلی یکی از مقاصد جذاب گردشگری در اروپا به حساب می آید. نقطه طلاقی همیشگی بین شرق و غرب، آفریقا و اروپا! این جزیره با چشم اندازهای متنوعی که به لطف وجود دریا، رشته کوه ها و آتشفشان ها دارد می تواند شما را مسحور کند و مناظرش تبدیل به پس زمینه ای خیره کننده برای فعالیت های خارج از منزل شما شود. در سیسیل می توانید غواصی، شنا، کوهنوردی و پیاده روی را تجربه کنید. همچنین نباید دست رد به غذاهای سنتی و مخصوص سیسیل بزنید! غذاهای خاص این جزیره که اغلب مواد تشکیل دهنده آن شامل صدف حلزون، ماهی تن، فندق و بادام می شود با دستور العمل های بسیار خلاقانه آماده سرو هستند. غرق در رمز و راز ستون های باستانی به جای مانده از دوران کهن معبد کنکوردیا (Concordia) شوید. عظمت دیوارهای کاخ، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این جزیره فرصت خوبی برای بازدید از مکان های تاریخی نیز می باشد. اگر به دنبال مکانی هستید که بدون کودکانتان سرگرم شوید، سیسیل یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

فرصت بازدید از سیسیل ایتالیا را از دست ندهید


6- چینکو تره (Cinque Terre)
این مکان زیبا از پنج روستای ماهیگیری کوچک تشکیل شده است و بی اغراق می توان گفت، بسیاری از مناظر زیبای ساحلی موجود در این کره خاکی به این مکان تعلق دارد، شایان ذکر است که چینکو تره در سال 1997 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. قدمت این مکان ریشه دار و کهن، با قدیمی ترین روستاهایی که دارد، مانند مونته روسو (Monterosso) به سال 643 میلادی بر می گردد. امروزه قدمت بسیاری از آنچه که در بقایای به جا مانده موجود در روستاهای این منطقه شاهدش هستیم، به اواخر قرون وسطی باز می گردند، این بقایا شامل کلیساهای محلی و چندین قلعه و برج و بارو هستند. از آن جاییکه بیش از یک دهه است ورود خودرو به این منطقه ممنوع شده، شما برای کشف زیبایی های چینکو تره می بایستی از قطار و یا پای خود کمک بگیرید! اگر عزم خود را برای گشت و گذار در این منطقه جزم کرده اید، انتظار رو به رو شدن با پیاده روی های طولانی مدت، چشم انداز های روح انگیز، مغازه های غیر عادی، غذا و نوشیدنی خاص و بی نظیر را داشته باشید. از تک تک چشم اندازهای چینکو تره لذتی فراوان خواهید برد، شایان ذکر است که این منطقه مسیرهای پیاده روی فراوانی را در طول روستاها دارد و از سواحل طولانی متعددی بهره مند است.

فرصت بازدید از چینکو تره ایتالیا را از دست ندهید


هر وقت دو به شک بودید که کجا بروید، ایتالیا را انتخاب کنید



5- سواحل امالفی (Amalfi Coast)
اگر هنوز دارای فرزند نشده اید و به دنبال جایی برای گذران تعطیلاتی پر از آرامش و البته شاد هستید، کشور ایتالیا و سواحل امالفی را برای مسافرت خود انتخاب کنید. شاید این مکان تنها جایی است که می تواند خواسته شما را برطرف کند! از سواحل این منطقه که فاصله اندکی تا صخره های بلند طبیعی دارد، اقیانوس آرام را تماشا کنید. روستاهایی که به نظر می آید با پاستیل نقاشی شده اند، کوه هایی باشکوه  و چشم اندازی گسترده از آب شفاف دریا، همه و همه شما را به یاد نقاشی های کارت پستالی از طبیعت می اندازند با این تفاوت که این مناظر کاملاً واقعی هستند. اگر زیبایی های طبیعی این ساحل را کنار بگذاریم، رستوران ها و هتل های ساخته شده در نزدیکی سواحل امالفی نیز بخش جذابی از سفر شما را تشکیل خواهند داد البته اگر اهل پیاده روی هستید، این ساحل با مسیرهای مخصوصی که دارد، از مکان های برجسته ایتالیا برای عاشقان پیاده روی به شمار می آید. به هیچ وجه دو شهر ساحلی پوزیتانو (Positano) و امالفی را از دست ندهید. اگر در جنوب ایتالیا به دنبال لوکیشنی عاشقانه و رومانتیک می گردید حتماً سری به راولو (Ravello) بزنید چرا که این شهر با باغ های پر شکوه، مناظر فراموش نشدنی و تاریخی زیبا هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت.

فرصت بازدید از سواحل امالفی ایتالیا را از دست ندهید


4- مرانو (Merano)
شهر مرانو که به شهر گل  نیز شهرت دارد در آلپ ایتالیا واقع شده است، سرسبزی مرانو با ترکیبی از چشم اندازهای جذاب برفی قله های آلپ، زیبایی خارق العاده ای را بدست آورده. مرانو 305 متر ارتفاع دارد و اغلب از آن به عنوان شنگری-لا (Shangri-La) ایتالیا یاد می کنند. معمولاً آب و هوای مرانو آفتابی بوده و در آن بلوارهایی وجود دارد که در دو طرف آن درختان سر به فلک کشیده، قرار گرفته اند. یکی از دلایل دیگری که بازدیدکنندگان را به  این شهر سرازیر کرده وجود هتل های متعدد با مراکز اسپا، بازار فروش محصولات کشاورزان و نوشیدنی های گوارا است. شما باید در مرانو از قلعه های قرون وسطی بازدید کنید، همچنین در حالیکه از سوسیس و نوشیدنی های متنوع خود لذت می برید سوار تله کابین شوید و خیابان های شهر را از بالا تماشا کنید، از تمام گردشگاه ها و تفرجگاه های شهر بازدید کنید و در نهایت هم برای رفع خستگی خود سراغ مرکز اسپای هتل رفته و بدنتان را یک ماساژ حسابی بدهید.

فرصت بازدید از سواحل مرانو ایتالیا را از دست ندهید


3- توسکانی (Tuscany)
منطقه توسکانی پر از چیزهای جذابی است که تجربه آنها می تواند شما را شگفت زده کند. البته اگر بدون فرزندانتان به آنجا بروید. چراکه تماشای مناطق قرون وسطایی و لذت بردن از گالری های هنری چیزی نیست که فرزندانتان را سرگرم کند. در این منطقه آثار متعددی وجود دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به سیه نا (Siena) اشاره کرد. زمان گذاشتن برای تماشای این شهر زیبا و قدیمی با معماری قرون وسطایی قطعاً ارزشمند خواهد بود. در توسکانی شما مناظری را تماشا خواهید کرد که تنها آنها را بر روی کارت پستال ها دیده اید. تپه های زیبا، مزارع طلایی گندم، درختان نقره ای زیتون و روستاهایی با چشم اندازهای رویایی در این شهر خودنمایی می کنند. شما می توانید در توسکانی سفر خود را با پیاده روی، دوچرخه سواری و یا بازدید از جزایر در ساحل جنوبی آغاز کنید. گشت و گذار در کلیساها و بناهای تاریخی شهر فلورانس در ناحیه توسکانی می تواند کاری جذاب باشد. در انتها نیز با اقامت در یکی از هتل های محلی و کوچک شب خود را در این منطقه به پایان ببرید.

فرصت بازدید از توسکانی ایتالیا را از دست ندهید


2- رم
شهری پر از تاریخ، هنرهای زیبا و فرهنگی غنی. پیش از فرزند دار شدن حتماً رم را در برنامه سفرهای خود قرار دهید. این شهر که پایتخت ایتالیا نیز محسوب می شود، از زیباترین شهرهای جهان می باشد. رم آنقدر زیبایی دارد که چشم باز کنید متوجه خواهید شد، ساعات زیادی از وقت خود را به تماشای مکان های تاریخی و فرهنگی، خیابان گردی و پرسه زدن در محله های شهر اختصاص داده اید. با پایین رفتن خورشید و افت دما، برنامه های شبانگاهی متعددی آغاز می شود که می توانید در آنها شرکت کنید و البته این نکته را به یاد داشته باشید که این محافل را با کودکتان نمی توانید تجربه کنید. در پایتخت ایتالیا، صبح خود را با خوردن قهوه تازه آغاز کنید، ناهار را در رستوران هتل های لوکس 5 ستاره نوش جان کرده و روز خود را با خوردن پیتزا به عنوان شام به پایان برسانید. 

فرصت بازدید از رم ایتالیا را از دست ندهید


1- ونیز
همواره عشق در این شهر در حال فوران کردن است. سوار گوندولا، قایق های مخصوص شهر ونیز شوید و سواری عاشقانه ای را در آب راه ها و کانال های آبی ونیز داشته باشید. به کافه های شهر سری بزنید و در پیاده روهای آن هوای تازه را استشمام کنید. گزینه های ناهارخوردن خود را با انتخاب نوشیدنی های گوارا کامل نمایید. بدون اغراق توصیه می کنیم که ونیز را بدون فرزند خود تجربه کنید چرا که پیاده روی های طولانی، غذاخوری های مخصوص بزرگسالان و مکان های دیدنی که برای بزرگسالان جالب است، برای کودک شما به هیچ عنوان جذاب نیست. شاید بتوان گفت ونیز از اسرارآمیز ترین شهرهای جهان است که می توانید ماجراجویی خود را در آن آغاز کنید. از کلیساهای اسرارآمیز گرفته تا خیابان ها و شب های رویای، ونیز می تواند تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی شما باشد. در این شهر هیچ اتومبیل یا جاده ای وجود ندارد، تنها کانال های آب، قایق ها و کوچه های باریک و مربع شکل با پیچ های پنهان خودنمایی می کنند. این شهر دقیقا جایی، مناسب اکتشاف و ماجراجویی بدون فرزندان است.

فرصت بازدید از ونیز ایتالیا را از دست ندهید


منبع: escapehere




نظرها

  • 0 0

    عالی بود امیدوارم بتوانم آنجاسفر کنم

  • 0 0

    من قسمت اعظم ای مناطق را دیده ام.چینکو ترره بسیار دلچسب و دل انگیز و فراموش نشدنی هست.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید