• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 6 مورد از زیباترین بناهای شهر لیسبون

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۱۱   تعداد بازدید : 6806   گروه مطلب : دیدنی ها


زیباترین بناهای لیسبون

شهر لیسبون در پرتغال با آبشارهای زیبا، آب و هوایی آفتابی و ساختمان های زرق و برق دار، بی شک یکی از زیباترین پایتخت های اروپای غربی است. در حالیکه در گوشه کنار شهر ساختمان های جالبی برای تماشا وجود دارند، چند بنای تاریخی در لیسبون هستند که به تنهایی ارزش این را دارند که برای بازدید از آنها به این شهر سفر کنید. از کلیساها تا ایستگاه های مترو و موزه های مدرن، در اینجا شش مورد از زیباترین بناهای لیسبون را معرفی می کنیم. 

صومعه جرونیموس (Jerónimos)
سفر خود را با استفاده از تراموا، اتوبوس، قطار و یا حتی پیاده و در امتداد رودخانه شروع کنید. سپس به محله بلم (Belém) بروید و در آنجا چندین بنای زیبا پیدا می کنید. اما زیباترین آنها صومعه جرونیموس است. این میراث جهانی یونسکو متعلق به سال 1500 میلادی می باشد. چندین شخصیت مهم کشور پرتغال در این بنا دفن شده اند که شامل شاعران، دانشمندان و اعضای خاندان سلطنتی هستند.
بلیت ورودی برای بزرگسالان 10 یورو است که همراه آن بلیت تخفیف بازدید از برج بلم و چند موزه در نزدیکی آن را هم دریافت می کنید. این اثر تاریخی از ساعت 10 صبح تا 6:30 برای بازدید باز است و در ماه های اکتبر تا ماه می هم تا 5:30 عصر باز است.

صومعه جرونیموس (Jerónimos)


برج بلم (Belém Tower)
این برج که دقیقاً در کنار رودخانه قرار دارد حدوداً 10 الی 15 دقیقه پیاده تا صومعه جرونیموس فاصله دارد. این برج اوایل قرن شانزدهم ساخته شده است و به عنوان دروازه تشریفاتی شهر و همچنین بخش مهمی از سیستم دفاعی منطقه کاربرد داشته. این برج تقریباً 12 متر عرض و 30 متر ارتفاع دارد. بازدیدکنندگان از طریق یک پل وارد برج می شوند. شما برای گرفتن عکس های زیبا از مناظر رودخانه تاگوس (Tagus) باید به بالای برج بروید. ساعات بازدید از این برج هم همانند صومعه جرونیموس است و هزینه هر بلیت 6 یورو می باشد. همچنین همانند صومعه جرونیموس شما می توانید بلیت های تخفیفی برای مکان های دیدنی دیگر را نیز هم زمان با بلیت بازدید از این برج تهیه کنید.

برج بلم (Belém Tower)


مات (MAAT)
موزه هنر، معماری و تکنولوژی در بلم نشان دهنده این است که زیباترین بناهای لیسبون لزوماً باستانی نیستند. این موزه در محل نیروگاه سابق واقع شده است و از کنار آن رودخانه ای عبور می کند. موزه مات در سال 2016 تاسیس شد و متشکل از دو ساختمان می باشد. مات یک ساختمان منحصر به فرد، مدرن و دیدنی به شمار می آید و با طراحی جذاب و موج مانندی که دارد شامل یک راهرو  بدون سقف است که از سطح زمین به سقف این بنا راه دارد و چشم اندازی را به اطراف ارائه می دهد. ورود به محوطه رایگان است اما برای بازدید از فضای داخلی موزه باید 5 یورو بپردازید، که البته برای هر دو نفر 9 یورو حساب می شود. این موزه از صبح تا 8 غروب باز است، اما در روزهای سه شنبه و برخی تعطیلات رسمی مهم تعطیل می باشد.

مات (MAAT)


معرفی9 جاذبه تماشایی در اروپا که هوش از سرتان می برد



ایستگاه روسیو (Rossio Train Station)
معماری بسیاری از ایستگاه های قدیمی قطار در شهرهای اروپایی جالب و دیدنی است و لیسبون هم یکی از این شهرهاست. یکی از بهترین ایستگاه های دیدنی لیسبون که دسترسی ساده ای نیز دارد، ایستگاه روسیو است که دقیقاً در کنار میدانی به همین نام یعنی روسیو قرار گرفته. شما می توانید از این میدان با قطار به سینترا (Sintra) در نزدیکی لیسبون سفر کنید و بنابراین از بازدید خود استفاده بهینه ای کرده باشید.
این ایستگاه در سال 1800 میلادی ساخته شده است و از بیرون شباهتی به ایستگاه ندارد. معماری این بنا بیشتر شبیه به سالن تئاتر است و حتی یک شعبه استارباکس نیز در این ساختمان قرار دارند. شما در این مکان فرصت هایی عالی برای عکاسی از خیابان کنار ایستگاه را دارید، به خصوص اگر در زمان خلوت در این نقطه از شهر حضور داشته باشید.

ایستگاه روسیو (Rossio Train Station)


پانتئون ملی (National Pantheon)
گنبد سفید پانتئون ملی از مرکز شهر قابل مشاهده است. ساخت این بنا در سال 1600 میلادی شروع شد و در منطقه آلفاما (Alfama)، جاییکه قبلاً یک کلیسا وجود داشت، قرار دارد. اما به علت مرگ معمار و عدم علاقه خاندان سلطنتی به این بنا و مشکلات مالی ساخت آن بیش از 300 سال طول کشید و در نهایت در سال 1966 تکمیل شد. بیشتر زیبایی های این بنا مربوط به چشم اندازش به مناظر اطراف است اما تماشای داخل ساختمان پانتئون ملی هم می تواند تجربه جذابی باشد. 
کف ساختمان به سبک معماری یونانی است. بلیت ورودی 3 یورو بوده و روزهای یکشنبه بازدید رایگان می باشد، اما در روزهای دوشنبه تعطیل است.

پانتئون ملی (National Pantheon)


کلیسای لیسبون (Lisbon Cathedral)
این کلیسا نیز در آلفاما قرار دارد و قدیمی ترین کلیسای شهر است. زمان ساخت کلیسای لیسبون سال 1100 میلادی تخمین زده می شود و در بالای یک مسجد قدیمی مغولی ساخته شده است. از آن زمان تا کنون کلیسا از آتش و زلزله های زیادی جان سالم به در برده، حتی با وجود زلزله سال 1775 که خسارت عظیمی به این بنا زد اما کلیسای لیسبون همچنان سالم ماند. بسیاری از زیبایی های امروزی این بنا مربوط به بازسازی آن در قرن بیستم هستند. داخل کلیسا معماری بی نظیری دارد اما بی شک زیباترین بخش داخلی آن را پنجره های ضد لک آن تشکیل می دهد. ورود به این کلیسا رایگان است البته اگر بخواهید می توانید مبلغی را به آن کمک کنید.

کلیسای لیسبون (Lisbon Cathedral)


منبع: tripsavvy




نظرها

  • 0 0

    خيلي مطالب خوب مفيده كاش سه ماه زودتر بود چون ما به ليسبون سفر داشتيم و البته ي قلعهًديدني هم هست كه در بلندترين نقطه شهر واقع شده وي كأخ در نزديكي ليسبون كه اون هم دو نوك قله ساخته شده

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید