• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کارهای عجیب و غریبی که تنها در توکیو می توانید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۲۰   تعداد بازدید : 17370   گروه مطلب : ایده های سفر


کارهای عجیب و غریبی که تنها در توکیو ژاپن می توانید انجام دهید

در شهر توکیو، گردشگران می توانند نمونه هایی از جاذبه های گردشگری نایاب، خصوصاً ترکیبات غیر معمول را مشاهده کنند. بطور مثال آیا مایل هستید در حالی که گربه ای روی میزتان نشسته، در کافه های توکیو قهوه بنوشید؟ نوشیدن قهوه در کنار گربه ها بسیار جالب خواهد بود و شما می توانید در سفر به توکیو آن را تجربه کنید. یا در حالی که در یک وان آب داغ نشسته اید کارائوکه (آواز خواندن بر روی موسیقی بی کلام) اجرا کنید. با مسافرت به توکیو، موارد این چنینی را بسیار زیاد مشاهده خواهید کرد. اکنون در این مقاله  قصد داریم چند مکان را جهت بازدید در سفر به توکیوی ژاپن به شما پیشنهاد کنیم. 

1- کافه های غیر عادی 
اگر دوست دارید در محیط متفاوتی خوردن نوشیدنی را تجربه کنید، رفتن به کافه های متنوع توکیو بهترین گزینه است. در کافه های گربه (cat cafes) این شهر، ضمن اینکه مشتریان از نوشیدن قهوه یا چای لذت می برند، اطرافشان مملو از گربه است. در توکیو قوانین سخت گیرانه ای برای نگه داشتن حیوانات خانگی وجود دارد و به همین دلیل تاسیس کافه هایی که گربه ها در آنها آزادانه گردش می کنند، محبوبیت زیادی در این شهر دارد. گذشته از آن، همچنین این کار جذابیت های ویژه ای نیز دارد که نمی توان از آن گذشت. در مجموع، کافه های حیوانات در توکیو بسیار معروف هستند. شما می توانید در این شهر، کافه های سگ، خرگوش و حتی جغد را نیز بیابید. 

1- کافه های غیر عادی

کافی شاپ بی نظیر دیگری که در توکیو وجود دارد، کافه خدمتکار (id cafesm) می باشد که در آن، گارسون های خانوم لباس های خدمتکاران را می پوشند و مشتریان مرد را ارباب و مشتریان زن را خانم صدا می زنند و بیشتر از یک مشتری ساده کافه برای آنها احترام قائل می شوند. گاهی اوقات، این گارسون ها به سر میز مشتریان رفته و شی بامزه ای را به درون غذا یا نوشیدنی آنها می اندازند. هم اکنون بیش از 200 کافه در این سبک در سراسر توکیو فعال است و این تعداد نیز در حال افزایش می باشد. 

1- کافه های غیر عادی


2- هتل های کپسولی (capsule hotels)
هتل های کپسولی ژاپن، به منظور به حداکثر رساندن فضای اشغال شده، ساخته شده اند. این هتل ها برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی طراحی شده اند که نیاز به امکانات لوکس و گران قیمت ندارند. اما جالب است بدانید هتل های کپسولی به سرعت به اقامتگاهی محبوب برای مسافران تبدیل شده اند. معمولاً تخت خواب های این هتل، تنها یک تشک کوچک دارند بطوریکه تنها یک فرد می تواند روی آن بخوابد. همچنین این اتاق ها عموماً دارای سایبان هستند که مسافران می توانند برای حفظ حریم خصوصی از آنها استفاده کنند. اما از آن جاییکه این کپسول ها دیواره های ضخیمی ندارند و نزدیک به هم هستند، مسافران باید در هنگام صحبت کردن ادب را رعایت نمایند.

2- هتل های کپسولی (capsule hotels)


3- کارائوکه 
کارائوکه محبوبیت زیادی در میان بزرگسالان ژاپنی دارد. در اکثر سالن های کارائوکه این شهر، می توانید در اتاقی جداگانه با دوستان خود باشید و از انواع غذاها و نوشیدنی های گوناگون استفاده کنید. خواندن بر روی آهنگ های بی کلام، یکی از فعالیت های محبوب در میان افراد شاغل ژاپنی است. این کار می تواند بعد از گذراندن یک روز کاری مفرح و تا حد زیادی آرامش بخش باشد. جالب است بدانید کارائوکه کان (Karaoke Kan) پس از پخش فیلم گمشده در ترجمه بسیار محبوب شد. همچنین انواع مختلفی از سالن های مخصوص کاراکوئه مانند لاونت (Lovenet) در توکیو وجود دارند که افراد می توانند در آنها کاراکوئه را در داخل جکوزی موجود در اتاق تجربه کنند. معمولاً در سالن کاراکوئه لاونت آهنگ هایی به زبان انگلیسی نیز پخش شوند. اگر قصد سفر به توکیو را دارید، برای اجرای کارائوکه تمرین کنید و آمادگی داشته باشید. توجه داشته باشید که از نظر مردم این شهر، آموزش دیدن برای اجرای بهتر کارائوکه امری غیر معمول نیست!

3- کارائوکه


سفری رویایی به گذشته و آینده از میان تاریخچه ژاپن



4- جشن شکوفه های گیلاس 
تماشای شکوفه های گیلاس که به نام هانامی (hanami) نیز شناخته می شود، یکی از فعالیت های محبوب در کشور ژاپن است. در توکیو اکثر درختان در ماه آوریل شکوفه می زنند و به راحتی می توان آنها را در طبیعت مشاهده کرد. در مناطقی همچون پارک اینوکاشیرا (Inokashira park)، بازدیدکنندگان می توانند با اجاره قایق هایی در رودخانه ای که از این پارک می گذرد، شکوفه های درخت گیلاس را بهتر تماشا کنند. 

4- جشن شکوفه های گیلاس


5- لوح آرزوها در معبد میجی جینگو (Harajuku'S Meigi gingu)
از دیگر فعالیت های خاصی که  تنها می توانید آن را در شهر توکیو انجام دهید، نوشتن آرزوها بر روی یک لوح کوچک چوبی به نام اما (Ema) در معبد میجی جینگو در زیارتگاه شینتو (Shinto shrine) است. مردم می توانند لوح ها را بخرند و آرزوهای خود را بر روی آنها بنویسند. سپس، این لوح های چوبی در قسمت های مختلف معبد گذاشته می شوند تا کامی (kami)، خدایان یا در حقیقت همان مرکز روحانی ژاپنی ها، آنها را برآورده کند. همچنین بازدیدکنندگان می توانند این لوح ها را برای آرزو کردن برای موفقیت های شغلی، داشتن زندگی عاشقانه، سلامتی کامل و حتی برای قبول شدن در امتحانات خریداری کنند. اما باید بدانید که هزینه حاصل از خرید این لوح ها، صرف مخارج معبد می شود.

5- لوح آرزوها در معبد میجی جینگو (Harajuku'S Meigi gingu)


6- حمام های توکیو
کشور ژاپن، به علت داشتن حمام های سنتی آرامش بخش در سراسر جهان شهرت زیادی دارد. شهر توکیو نیز از این موضوع مستثنی نیست. دو نوع حمام مختلف در توکیو وجود دارد که شامل حمام آنسن (onsen) و سنتو (sento) می شود. وان های سنتی حمام آنسن از آب معدنی با خاصیت درمانی پر می شوند. اما وان های سنتی حمام سنتو از آب معمولی مخصوص شستشو پر می شوند. رفتن به حمام، از سنت های ارزشمند مردم ژاپن است. برای استفاده از این حمام ها باید قوانینی را رعایت کرد از جمله این که، حمام مردها و زن ها باید جداگانه باشد. در این حمام ها، خدمات دیگری همچون سونا یا خدمات درمانی اسپا نیز ارائه می شود. 

6- حمام های توکیو

6- حمام های توکیو


7- پارک دیزنی لند توکیو
این پارک، هر تفریح و سرگرمی را که شما می توانید تصور کنید در خود جای داده است. از جمله این تفریحات می توان به شخصیت های انیمیشنی والت دیسنی همچون میکی موس، گوفی و یک ماکت از قلعه موجود در پارک دیزنی لند فلوریدا، به نام قلعه سیندرلا اشاره کرد. حتی باید بدانید که پارک دیزی لند توکیو بزرگتر از پارک دیزنی لند اصلی در کالیفرنیا می باشد. همچنین، این پارک جاذبه هایی همچون دریای دیزنی به همراه اقیانوس و قایق رانی را ارائه می دهد.   

7- پارک دیزنی لند توکیو


منبع: goworldtravel





نظرها

  • 1 0

    مطلب جالب و مفیدی بود,بویژه اینکه نگارش خوبی هم شامل متن بود.سپاسگزارم

    • 1 0

      سلام، ممنون امیر جان

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید