• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مورد از زیبا ترین نقاط دیدنی کشور مراکش

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱۷   تعداد بازدید : 12170   گروه مطلب : ایده های سفر


10 مورد از دیدنی ترین نقاط مراکش

می توان از مراکش به عنوان جایگاه زیباترین جاذبه های دیدنی در دنیا نام برد، کشوری زیبا که سفر به  آفریقا بدون دیدن از آن کامل نیست و لطفی ندارد. در این شهر جادویی هر چیزی که بخواهید از بازارهای رنگارنگ و سواحل طلایی تا چشم اندازهای طبیعی نفس گیر، سواحل جذاب و بیابان های باشکوه را خواهید یافت. ماجراجویی های این سرزمین بی انتهاست، ماجراجویی هایی مهیج مانند شترسواری در بیایان های بیکران و صعود بر بلندترین قله آفریقای شمالی.

1- مراکش Marrakesh
این سرزمین امپریالیستی در امتداد رشته کوه های اطلس آرمیده و دارای فضایی پویا و در عین حال تاریخی است. شهری پرجنب و جوش و سرزنده که بازدید از آن لذت های وافری را برایتان به ارمغان می آورد. از برجسته ترین جاذبه ای این شهر می توان به قصر البدیع، میدان مرکزی جامع الفناء (central square of Djemma El-Fna)، مقبره های سعدیان (Saadian Tombs) و بازارهای شلوغ و پرهیاهویش نام برد. 

1- مراکش Marrakesh


2- فاس Fes
می توان از فاس به عنوان یک شهر قرون وسطایی و یکی از مراکز مهم مذهبی و فرهنگی مراکش نام برد، شهری کهن که برای بیش از 400 سال پایتخت مراکش بوده است. قدمت دیواره های قدیمی این شهر که به فاس البالی (Fes El Bali) مشهورند به قرن نهم بازمی گردند. این سرزمین جذاب و شگفت انگیز میزبان ساختمان هایی تاریخی با معماری های استادانه می باشد. از جاذبه های مهم و برجسته این شهر می توان به دباغی های چاوارا (Chaouwara Tanneries)، مقبره های مرینیان (the Merenid Tombs)، کاخ سلاطین دار ال مکزن (the Sultanate palace of Dar el-Makhzen) و ملا یا محله یهودیان (the Mellah or Jewish Quarter) اشاره کرد.

2- فاس Fes


3- صویره Essaouira
می توان از صویره به عنوان پناهگاه ساحلی پرآرامشی برای فرار از شلوغی های شهر نام برد، پاتوق محبوب و مورد علاقه جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) و باب مارلی (Bob Marley) در سال های 1960. در این شهر رویایی تجربیاتی خاطره انگیز در انتطارتان خواهد بود، خاطراتی ناب از قدم زدن در خیابان های باریک شهر پر شده از خانه های جذاب آبی و قرمز رنگ تا کاوش سدها و گوش نواختن به نوای دلنشین موسیقی سنتی.

3- صویره Essaouira


4 - شفشاون Chefchaouen
شهر زیبا و کوهستانی شفشاون بر روی رشته کوه های ریف (Rif Mountains) آرمیده و تصویری نفس گیر و چشم اندازی خارق العاده را ارائه می دهد. این شهر زیبا منظره ای رویایی و متمایز از خانه های آبی و سفید را به تصویر می کشد، منظره ای که دیدنش نفس را در سینه تان حبس خواهد کرد. شفشاون سرزمینی رویایی و مناسب برای انجام پیاده روی های سرگرم کننده در روستاهای اطراف و امتحان نوشیدنی های هیجان انگیز در میان معماری های زیبای میدان اطاء الحمام (Outa el Hammam square) می باشد.

4 - شفشاون Chefchaouen


5 - مِرزوگا Merzouga
مرزوگا یک شهر کوچک صحرایی است که در لبه ارگ چپی قرار گرفته، شهری زیبا که در نسیم دریایی و تپه های شنی صحرا غرق شده. می توان از این شهر به عنوان دروازه ای برای ورود به صحرایی شگرف و چشیدن طعم زندگی بدوی نام برد. در این شهر با امتحان سفرهای گردشگری با شتر به کاوش زیبایی های صحرا و چشم اندازهای اطرافش بپردازید، جاییکه تلفیق ماسه های طلایی صحرا با خط افق آسمان تصویری رویایی را خلق کرده اند. 

5 - مِرزوگا Merzouga


حقایقی جالب در مورد کشور مراکش



6 - کوه توبکال (Jebel Toubkal)
کوه توبکال بلندترین قله کشور مراکش و رشته کوه های اطلس در شمال آفریقاست. قله ای مرتفع با ارتفاع 4167 متری که فتح قله اش به سادگی امکان پذیر نیست و یک شاهکار محسوب می شود اما مناظر خیره کننده اش تا حدی ارزشمند و جذاب است که دیدنش نفس را در سینه تان حبس خواهد کرد. بهتر است برای این سفر حداقل سه روز را در نظر بگیرید تا از زیبایی های این قله به اندازه کافی لذت ببرد و با رفتن به مکان های اطراف به تماشای زیبایی این بهشت سرسبز بنشینید.

6 - کوه توبکال (Jebel Toubkal)


7 - مکنس Meknes
مکنس یکی از چهار شهر امپریالیستی مراکش است که مانند فاس به خوبی حفاظت شده و نمایشی خیره کننده از معماری مراکشی را همراه با دروازه های بزرگ و کنده کاری های چشمگیری مربوط به قرن هفدهم و دوران حکومت سلطان علی اسماعیل را ارائه می دهد. این شهر امپریالیستی در نزدیکی ویرانه های روم قرار گرفته و با آثار تاریخی متعددی مزین شده، آثار و جاذبه های که قطعاً ارزش دیدن و سفر کردن را دارند. 

7 - مکنس Meknes


8 - دره دادس Dades Valley
دره دادس بین کوه صغرو (Jebel Sarhro) و رشته کوه های مرتفع اطلس قرار گرفته و زیباترین چشم اندازهای مراکش را ارائه می دهد. صخره های قرمز اطراف در اطراف این دره و قلعه های سنتی آن به نام قصبه (kasbahs) معروفند و هم اکنون به یک هتل لوکس تبدیل شده اند. بهترین راه برای کاوش زیبایی های این دره و روستاهای اطرافش پیاده روی است به خصوص زمانیکه به تنگه تودرا (Todra) و تنگه دادس می رسید.

8 - دره دادس Dades Valley


9 - طنجه Tangier
می توان از طنجه به عنوان دروازه ورود به آفریقا نام برد، شهری با تاریخی کهن که بیشتر جذابیتش مربوط به سال های 1940 تا 1950 و زمان ترومن کاپوتی، پل بولز و تنسی ویلیامز می باشد. از جاذبه های منحصر به فرد این شهر می توان به مدینا (medina)، موزه قصبه (the Kasbah Museum) و ویل نوول (Ville Nouvelle) اشاره کرد. این بندر همچنین چشم اندازی جذاب و خیره کننده به تنگه جبل الطارق و دور اسپانیا را ارائه می دهد.

9 - طنجه Tangier


10 - اصیله Asilah
شهر بسیار محبوب اصیله در سواحل اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته و سواحل شنی آن در طول فصل های گرم تابستان پذیرای سیل عظیمی از گردشگران می باشد. دیوارهای این شهر با نقاشی های رنگارنگ مزین شده اند، نقاشی هایی جذاب که تماشای آنها هوش را از سرتان می پراند. از دیگر مشخصه های این سرزمین جذاب می توان به خانه های سفید آنها اشاره کرد، خانه هایی زیبا که تداعی کننده خاطره شهر سفید شسته جزایر یونانند. در ماه اوت در زمان برگزاری جشنواره سالانه شهر اصلیه میزبان جمعیت گسترده ای از هنرمندانان، موسیقی دانان و نوازندگان خیابانی خواهد بود.

10 - اصیله Asilah

منبع: tripsavvy





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید