• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق فوق العاده جالب در مورد قاره آسیا که نمی دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱۱   تعداد بازدید : 21695   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالبی در مورد قاره آسیا که نمی دانستید

در این مطلب به معرفی 19 حقیقت فوق العاده جالب در مورد آسیا می پردازیم که خواندن هر کدامشان شما را شگفت زده خواهد کرد. بزرگ ترین و پر جمعیت ترین قاره در جهان ما، خانه ای برای رخ دادن اتفاق های عجیب و غریب از هر نوع ممکن است.
در این که قاره آسیا در حال رشد کردن می باشد شکی نیست. مادامی که مدرنیزه شدن این قاره در حال شتاب گرفتن است، سنت ها و روش های زندگی کهن آن نیز به فراخور در حال فراموش شدن هستند.

حقیقت شماره 1
اگرچه متخصصان زبان شناسی به طور کلی توافق کرده اند که "آسیا" کلمه ای یونانی است، اما هیچکس نمی داند که این کلمه از کجا نشات گرفته است.

حقیقت شماره 1

حقیقت شماره 2
آسیا کلمه ای است که به عنوان اسمی برای خانم ها استفاده می شود و به معنای طلوع خورشید می باشد. تصور می شود که نام آسیا احتمالاً نوع دیگری از کلمه عایشه که اسم محبوب ترین همسر پیامبر (ص) بود، می باشد.

حقیقت شماره 3
با در اختیار داشتن نزدیک به 30 درصد از سطح کره زمین، آسیا در میان هفت قاره دیگر جهان لقب عظیم ترین را یدک می کشد.

حقیقت شماره 2

حقیقت شماره 4
بلندترین کوه های موجود بر روی کره زمین که در مجموع به عنوان اِیت تاندِرز (Eight-Thousanders) یا هشت هزار شناخته می شوند، همگی در قاره آسیا قرار دارند و ارتفاعشان به بیش از 8 هزار متر می رسد.

حقیقت شماره 4

حقیقت شماره 5
قاره آسیا با جمعیتی در حدود 4.4 میلیارد انسان زنده، پر جمعیت ترین قاره روی کره زمین است. نزدیک به 60 درصد جمعیت کره زمین فقط در آسیا زندگی می کنند. این قاره خانه ای برای پرجمعیت ترین و در آن واحد کم جمعیت ترین نواحی موجود بر روی کره زمین نیز هست. شلوغی پر هرج و مرج این قاره بعضی اوقات به بزرگ ترین شکایت توریست هایی تبدیل می شود که آن را برای سفر خود انتخاب می کنند.

حقیقت شماره 5

حقیقت شماره 6
چهار شهر برتر جهان از لحاظ در اختیار داشتن بیشترین جمعیت در همین قاره واقع شده اند. شانگهای با جمعیت 24.1 میلیونی پر جمعیت ترین شهر جهان می باشد. سه مورد از چهار کشور پر جمعیت جهان نیز باز هم در قاره آسیا قرار گرفته اند. این چهار کشور به ترتیب در اختیار داشتن بیشترین جمعیت به شرح زیر هستند:
1 - چین
2 - هند
3 - ایالات متحده

حقیقت شماره 6

حقیقت شماره 7
مرزهای زمینی قاره آسیا و فهرست کشورهایی که جزء کشورهای آسیایی تلقی می شوند هنوز مشخص نیست و همواره محور نزاع و درگیری بوده است. برای اینکار می بایست به جدا کردن از لحاظ فرهنگی و سیاسی مراجعه کرد چرا که از لحاظ فنی، آسیا به طور مستقیم به قاره اروپا متصل شده و با همدیگر قاره اوراسیا (Eurasia) را تشکیل می دهند. آسیایی حساب شدن در اصل یک مفهوم اروپایی است و جالب اینجاست که خود مردمان کشورهای مختلف آسیا هیچگاه خود را با همدیگر مخلوط نکرده اند.

حقیقت شماره 8
متوسط میزان امید به زندگی در تعداد زیادی از کشورهای آسیایی خیلی بالاتر از امید به زندگی در کشور ایالات متحده می باشد. کشورهایی که مردمانشان بیشترین امید به زندگی را دارند شامل ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان می شوند.

حقیقت شماره 8

حقیقت شماره 9
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ژاپن تنها کشوری است که مردمانش بیشترین امید به زندگی را در میان دیگر کشورهای جهان دارند. متوسط طول عمر در کشور ژاپن برای مردان 80.5 سال و برای زنان 86.5 سال است. این در حالیست که متوسط طول عمر مردان در کشور ایالات متحده تا سال 2015 رقم 76.9 سال بوده است.

حقیقت شماره 10
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت فوربس (Forbes) تا سال 2015، با وجود مشکلات عدیده در قسمت اقتصاد این قاره، باز هم تعداد میلیونرهای کشوری مثل ژاپن از میلیونرهای موجود در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین و یا حتی کانادا بیشتر می باشد. تعداد میلیونرهایی که توکیو را به عنوان خانه خود انتخاب کرده اند خیلی بیشتر از شهرهایی نظیر پاریس، لوس آنجلس و یا سان فرانسیسکو است.

حقیقت شماره 10


بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا که حتما باید از آنها دیدن کرد



حقیقت شماره 11
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت فوربس تا سال 2016، با وجود اینکه آسیا محل زندگی خیلی از میلیونرهاست، اما این قاره خانه هیچکدام از 10 نفر ثروتمندترین میلیونرهای کره زمین نیست. شکاف ثروت در قاره آسیا بسیار گسترده می باشد و این موضوع به مهم ترین مشکل اکثر شهرهای بزرگ این قاره تبدیل شده است.

حقیقت شماره 12
بانکوک پایتخت کشور تایلند در سال 2015 به عنوان دومین شهر پر بازدید جهان شناخته شد و با اختلاف کمی بعد از اولین شهر یعنی لندن قرار گرفت. تایلند تا به حال چندین بار جایگاه پر بازدیدترین نقطه جهان را از آن خودش کرده. بانکوک در سطح بین المللی توانسته شهرهای بزرگی مثل نیویورک سیتی و پاریس را کنار بزند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط مَستر کارت (MasterCard) تا سال 2015، 6 مورد از 10 شهر پر بازدید جهان همگی در قاره آسیا قرار دارند.

حقیقت شماره 12

حقیقت شماره 13
با وجود رشد اقتصادی حیرت انگیز قاره آسیا، همچنان حیات وحش و مکان های به کل اکتشاف نشده زیادی در این قاره وجود دارند. این تصور وجود دارد که به تنهایی و فقط در جنگل های پاپوآ (Papua) که متعلق به کشور اندونزی می باشد، حدوداً 44 قبیله وجود دارد که تا به حال با جایی ارتباطی برقرار نکرده اند.

حقیقت شماره 13

حقیقت شماره 14
در آسیا استفاده از تلفن همراه و خدماتی که در این زمینه ارائه می شود به میزان حیرت آوری زیاد است. کشورهایی وجود دارند که تعداد تلفن های همراهشان از خود مردمانشان بیشتر است. این کشورهای شامل هنگ کنگ با متوسط 2.4 تلفن همراه به ازای هر نفر، سنگاپور با متوسط 1.5 تلفن همراه به ازای هر نفر و نیز کشورهای دیگری مثل مالزی، تایوان، نپال، سریلانکا، فیلیپین، کره جنوبی و تایلند که باز هم داستان مشابهی دارند. اگرچه کشور نپال به لحاظ تاریخی یکی از فقیرترین کشورهای آسیاست و مکرراً از رخ دادن بلایای طبیعی رنج می برد، اما باز هم تعداد تلفن های همراه این کشور از جمعیت مردمانشان بیشتر است.

حقیقت شماره 15
کشور کره شمالی با رقم متوسط 8.3 دستگاه تلفن همراه به ازای هر 100 شهروندش، کم تراکم ترین کشور برای صاحبان گوشی های همراه در کل دنیاست.

حقیقت شماره 16
تنزین گیاتسو (Tenzin Gyatso) ملقب به دالایی لامای چهاردهم (14th Dalai Lama)، از منطقه تبت به پا خواسته و دولت تبت محل تبعیدش را در معبد سوگلاخانگ (Tsuglagkhang Complex) برپا کرده که در منطقه حومه مکلو گَنج (McLeod Ganj) واقع در کشور هند قرار دارد.

حقیقت شماره 16

حقیقت شماره 17
ماکائو (Macau) منطقه اجرایی ویژه ای می باشد که متعلق به کشور چین است و به طور متوسط به ازای هر کیلومتر مربع، 21352 نفر در آن زندگی می کنند تا پر تراکم ترین ناحیه جهان از لحاظ جمعیت ساکن باشد. سنگاپور با داشتن جمعیت 77697 نفری در هر کیلومتر مربعش جایگاه دوم را در اختیار دارد.

حقیقت شماره 17

حقیقت شماره 18
جنوب شرقی آسیا سریع ترین منطقه در جهان است که با بیشترین سرعت ممکن در حال از بین بردن جنگل هایش می باشد و در این مقوله، حتی از آمازون نیز جلوتر رفته است. جنگل های بارانی در بورنِئو (Borneo) و سوماترا (Sumatra) به هدف تولید روغن پالم نخل در حال از بین رفتن هستند. اگرچه چندین مزارع تولید پالم نخل پایدار هم در اینجا وجود دارد، اما آنها نیز تا حد زیادی در اثر عملیات قطع درختان کم و کم تر شده اند.

حقیقت شماره 18

حقیقت شماره 19
اورانگوتان های وحشی تنها در دو نقطه مشخصی از کره زمین یافت می شوند، سوماترا در کشور اندونزی و جزیره بورنِئو که مابین دو کشور مالزی و اندونزی تقسیم شده است. اورانگوتان ها یکی از بزرگ ترین قربانیان از دست رفتن زیستگاه هایی هستند که در اثر روش های نا درست برای تولید روغن پالم نابود شده اند.

حقیقت شماره 19


منبع: tripsavvy




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید