• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


افتتاح پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم در منطقه گِنتینگ مالزی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷   تعداد بازدید : 10865   گروه مطلب : اخبار


پارک تفریحی جهانی استودیوی فیلم سازی فاکس قرن بیستم
پارک تفریحی جهانی استودیوی فیلم سازی فاکس قرن بیستم

با اینکه قرار بود پارک تفریحی جهانی استودیوی فیلم سازی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox World Genting Malaysia) برای اولین بار در اواخر سال 2016 افتتاح شود، اما خبرهای تازه حاکی از این هستند که افتتاحیه این پارک به اواخر سال 2017 موکول شده است. در حال حاضر این پارک پر حاشیه و بحث برانگیزترین پارک تفریحی در میان دیگر پارک های جهان است و علتش هم این است که تا به حال نمونه چنین پارکی در کشور مالزی وجود نداشته است.
با هزینه ساخت فراتر از 300 میلیون دلار، این مکان اولین پارک تفریحی است که با الهام از فیلم ها در ارتفاعات زیبای منطقه هایلندز از کشور مالزی ساخته می شود و به جرات می توان گفت که به جاذبه ای بزرگ برای صنعت گردشگری منطقه جنوب شرق آسیا و حتی نقاط بیشتری از این قاره تبدیل خواهد شد. همچنین این پارک عظیم قرار است جای پارک تفریحی نمادین و سی ساله ای به نام جِنتینگ تیم پارک (Genting Theme Park) که از سال 2013 تا به امروز تعطیل است را هم بگیرد.
در مجموع کل فضای پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم که در ارتفاع 6 هزار پایی منطقه گِنتینگ هایلند واقع شده، در زمینی به مساحت 2500 هکتار بنا می شود. قرار است این پارک به 25 بازی هیجان انگیز و جاذبه هایی که همگی از فیلم ها و سری کارتون ها و محصولات سینمایی مشهور الهام گرفته شده اند مجهز بشود. هدف از ساخت تمامی جاذبه های این پارک کاملاً واضح است، بازگویی دوباره و غنی تری از داستان فیلم هایی که کمپانی فاکس (Fox) دست به ساخت هر کدام از آنها زده است. همینطور این پارک به شیوه ای نوین و با بهره گیری از فناوری تعاملی، تمامی داستان ها را برای بازدید کنندگان خود زنده خواهد کرد.

سواری هایی که قرار است در پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم در گِنتینگ حضور داشته باشند:
ریو
عصر یخبندان
تایتانیک
زندگی پی
سیاره میمون ها
بیگانه علیه غارتگر
شبی در موزه

موارد بالا همچنان جزو بازی های پر طرفدار احتمالی هستند و تا زمان معرفی نهایی جاذبه های این پارک، تایید شده به حساب نمی آیند. ولی این اسامی مواردی هستند که تا به این لحظه در کنفرانس های مطبوعاتی و از طریق دیگر درگاه های خبری ذکر شده اند.

پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم در حال بازسازی
پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم واقع در گنتینگ هایلندز در حال بازسازی 


وضعیت فعلی پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم
در حال حاضر در اطراف منطقه تفریحی ریزورتس وُرلد گنتینگ (Resorts World Genting)، ساخت و ساز عظیمی در جریان است تا این پارک هر چه سریع تر به پایان برسد. برای آن دسته از علاقمندانی که به تازگی از منطقه گنتینگ هایلندز بازدید کرده و حتی اقامتی را در هتل فِرست وُرلد (First World Hotel) تجربه کرده اند، به احتمال زیاد در هنگام بالا رفتن از پله برقی هایی که به طرف بالا و به سمت منطقه هایلندز هتل حرکت می کنند، صحنه هایی از این ساخت و سازها را مشاهده نموده اند.
در حالی که اتفاقات در حال رخ دادن در این مکان موضوع پنهانی نیست، اما بسیاری از بازدید کنندگان کنجکاو دست به گرفتن عکس از کل این منطقه زده اند و یا عده ای هم از خودشان سلفی گرفته اند.


افتتاح پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم در منطقه گِنتینگ مالزی



نقشه پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم
نقشه پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم

با وجود اینکه پارک جهانی فاکس قرن بیستم در حال سپری کردن مراحل ساخت و ساز خود است، اما اقامتگاه ریزورتس وُرلد گِنتینگ (Resorts World Genting) هم از قافله عقب نمانده و در حال نوسازی کامل و به روزرسانی شدن است. به همین علت هتل پر طرفدار فِرست وُرلد تا میانه های سال 2015 به تعداد 1286 اتاق دیگر مجهز شد و تا یک بار دیگر خود را به عظیم ترین هتل جهان تبدیل کند.
در مجموع منطقه تفریحی ریزورت وُرلد گِنتینگ 6 هتل دارد که هتل فِرست وُرلد با داشتن تعداد بیش از 7300 اتاق، بزرگ ترین هتل در جهان است. هتل های شناخته شده و درجه یک این منطقه شامل کراکفوردز (Crockfords) ، گِنتینگ گرند (Genting Grand) و ماکسیمز (Maxims) می شوند که روی هم رفته تعداد 10 هزار اتاق برای اقامت، 60 سالن پذیرایی و غذاخوری، چندین زمین گلف و کلی جاذبه تفریحی دیگر را به منظور خدمت رسانی به بیش از 20 میلیون گردشگر که سالیانه به اینجا سر می زنند تدارک دیده اند.

جاذبه های تازه در منطقه تفریحی گِنتیگ ریزورتس وُرلد
هورایزِن 50 (Horizon 50)
یک گالری منحصر به فرد با وسعت 1486 متر مربعی است که همزمان با سالگرد 50 سالگی منطقه گِنتینگ، تصاویری از شروع و نحوه گسترش آن را در معرض تماشای عموم قرار می دهد. همچنین این گالری طرح گردشگری یکپارچه منطقه گِنتینگ (Genting Integrated Tourism Plan (GITP  را نیز به نمایش می گذارد. چنین طرحی شامل نقشه مسیر پیش رو برای مدت 10 سال آینده است و به آن دسته از افرادی که علاقه دارند اطلاعات بیشتری در مورد منطقه تفریحی گِنتینگ هایلندز کسب نمایند، توصیه می شود حتماً سری به هورایزِن 50 بزنند چرا که ورودی آن نیز رایگان می باشد.

مرکز خرید اِسکای اَوِنیو گِنتینگ (Genting Sky Avenue)
مرکز خرید اِسکای اَوِنیو گِنتینگ (Genting Sky Avenue)


مرکز خرید اِسکای اَونیو مال گِنتینگ 
این جاذبه جدید در سال 2016 افتتاح شد و به عنوان یک ستاره درخشنده در جذب هر چه بیشتر بازدید کنندگان ایفای نقش کرد. با ابعاد خارق العاده 36 هزار و 200 متر مربعی خود، خانه ای برای بیش از 165 مغازه خرده فروشی، غذاخوری، بارها و چندین سینما خواهد بود. همینطور مجهز به حدوداً 76 واحد بوتیک می باشد. مرکز خرید اِسکای اَوِنیو مال گِنتینگ قرار است که یک قطب اصلی فروشگاهی برای مردمانی که قصد خرید کردن، میل کردن غذا و لذت بردن کلی از فضای موجود در منطقه تفریحی ریزورتس وُرلد گِنتینگ را دارند تبدیل شود.

فروشگاه گِنتینگ پریمیوم اَوت لِت (Genting Premium Outlets (GPO))
دومین اَوت لِت درجه یک کشور مالزی، چیزی مشابه با مرکز خرید جوهور پرمیوم اوتِ لت (Johor Premium Outlet (JPO)) خواهد بود که در زمینی به وسعت 44 هزار 676 متر مربعی احداث می شود و تعداد 120 مغازه بزرگ را در بنایی به وسعت کل 24 هزار 238 متر مربع درون خود جای خواهد داد. با هزینه ساخت 200 میلیون رینگیتی، این محل لقب اولین پرمیوم اَوت لت سِنتر (Premium Outlet Centre) که بر روی تپه ای مرتفع بنا می شود را از آن خود خواهد کرد. این مکان خانه 150 فروشگاه برند مطرح بوده و تعداد 4 هزار جای پارک خودرو را نیز برای سواری ها و اتوبوس ها در نظر گرفته است. این فروشگاه عظیم در منطقه آوانا ریزورت اُند گلف کورس (Awana Resort and Golf Course) که واقع در منطقه گِنتینگ است ساخته خواهد شد و یک تراموای برقی، وظیفه رساندن بازدید کنندگان تا میانه های مسیر تپه را برعهده خواهد داشت. در اصل این منطقه قرار بود در اواخر سال 2015 گشوده شود اما این یکی نیز به ماه مه سال 2017 موکول شد.

اِسکای پلازا شاپینگ مال (Sky Plaza Shopping Mall)
یک مرکز خرید مدرن و تازه بازسازی شده که مناسب هر نوع تیپ از بازدید کننده می باشد و به مرکز خرید اِسکای اَوِنیو متصل می شود.

ایستگاه تراموای برقی نیو اِسکای وِی (New Skyway Cable Car Station)
پس از تعطیلی اولین دستگاه تراموای کابلی این منطقه که تراموای کابلی آوانا نام داشت، عملیات بازسازی آن در حال پیگیری است تا سیستم واگن های کابلی جدید، قادر باشد در هر ساعت تعداد 4 هزار نفر را نقل و انتقال بدهند. همچنین تراموای کابلی جدید منطقه گِنتینگ در حوالی مرکز خرید اِسکای اَوِنیو واقع شده و مرکز خرید گِنتینگ پرمیوم اَوت لِت که در میانه های تپه قرار دارد را به این محل متصل می کند.

تصویر چشم نواز هوایی از منطقه تفریحی ریزورتس وُرلد گِنتینگ
تصویر چشم نواز هوایی از منطقه تفریحی ریزورتس وُرلد گِنتینگ

در مجموع این پروژه عظیم بخشی از برنامه 5 میلیارد رینگیتی توسعه منطقه تفریحی گِنتینگ هایلندز ریزورت است که از دسامبر سال 2013 آغاز شده و بر طبق زمان بندی، تعیین شده که بر اساس طرح گردشگری یکپارچه گِنتینگ در مدت کم تر از 10 سال تکمیل شود.
اولین باری که نویسنده این مطلب دست به نوشتن مقاله در مورد پارک تفریحی جهان فاکس قرن بیستم زد نیز به سال 2013 باز می گردد و از زمان انتشار این خبر تا به امروز، تغییرات بسیاری در این مکان رخ داده است. منطقه تفریحی ریزورتس وُرلد گِنتینگ در سال 2013 پذیرای 19.6 میلیون بازدید کننده بود ولی حالا در گامی تازه قصد دارد این رقم را تا سال 2020 به 30 میلیون بازدید کننده برساند.
تا به امروز، آخرین اخبار منتشر شده این واقعیت را بیان می کردند که تمامی مراحل پروژه برای انجام در اواخر سال 2017 برنامه ریزی شده است، اما به هیچ تاریخ دقیقی اشاره نشده. گفته می شود که پارک تفریحی جهانی فاکس قرن بیستم قرار است درب های خود را پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی، به صورت موقت به روی بازدید کنندگان باز کند. ولی تا آن زمان این امکان برای بازدید کنندگان وجود دارد که سری به دیگر پارک های تفریحی موجود در کشور مالزی بزنند.
برای بازدید از این پارک تفریحی فوق العاده در مالزی، همین حالا ارزان قیمت ترین تور کوالالامپور را در توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

منبع: malaysia-asia




نظرها

  • 0 0

    کاش این طرحها و نوآوریهای زندگی مردم ره در سایر کشورها مسئولین و شهداریهای ایران هم ببینند و از خواب بیدار شوند .بلکه کمی از بودجه را صرف رفاه مردم کنند البته فقط کمی را نه بیشتر. کاش یکنفر بجای کمک به مردم سایر کشور ها باین ملت هم لحظه ای فکر میکرد . البته آنهم فقط تحظهای نه بیشتر.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید