• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


11 فیلم الهام بخش 2015 برای سفر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۴/۱۲/۱۹   تعداد بازدید : 19088   گروه مطلب : ایده های سفر

سال ۲۰۱۵ یکی از سال‌های درخشان در صنعت و هنر سینما بود. در کنار جذابیت فیلم‌هایی نظیر بازگشته، مکس دیوانه، شبح و جنگ ستارگان، لوکشین فیلم‌برداری آن‌ها از نقاط قوت و  جالب توجه آن‌ها است. در این مقاله محل فیلمبرداری یازده فیلم برتر سال گذشته به طور مختصر معرفی شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

به وجود آمدن انگیزه‌های سفر از گوشه گوشه‌ی زندگی انسان سرچشمه گرفته و شامل هنر به نمایش درآمده روی پرده‌ی نقره‌ای هم می‌شود. در سال ۲۰۱۵ شاهد درخشش برخی از شاهکارهای سینما در دهه اخیر بوده‌ایم. فیلم‌هایی نظیر جنگ ستارگان (Stars Wars: The Force Awakens) که رکوردشکنی‌هایی داشته است، دنیای ژوراسیک (Jurassic World) که درهفته اول پخش خود رکورد فروش را زد و تمام منتقدان را به تحسین وا داشت. شبح (Spectre) فیلم جدید سری محبوب جیمزباند با هنرنمایی دنیل کرایگ که جزء فیلم‌های پرفروش بریتانیا به حساب می‌آید. همچنین فیلم‌های پر سر و صدایی مانند بروکلین (Brooklyn) و فیل علمی تخیلی اکس ماشینا (Ex Machina) با جلوه‌های ویژه مسحورکننده  روی پرده سینماها رفت.

فصل جوایز به تازگی تمام شده و فیلم‌ها و هنرپیشه‌های برتر در مراسم گلدن گلوب، بفتا و اسکار مشخص شده‌اند. جای خالی جایزه‌ای برای انتخاب بهترین مکان فیلمبرداری در بین علاقه‌مندان به گردشگری و ماجراجویی حس می‌شود. تاثیری که لوکیشن (Location) خوب روی فیلم و مخاطب می‌گذارد، بر کسی پوشیده نیست. در این مقاله مکان‌های فیلمبرداری برخی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ از صحرای نامیب در فیلم مکس دیوانه تا جزیره اسکای در فیلم مکبث معرفی می‌شوند.


دختر دانمارکی (The Danish Girl)

ادی ردماین (Eddie Redmayne) و آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander) برنده اسکار نقش مکمل زن در این درام نقش‌آفرینی کرده‌اند. موضوع داستان مربوط به دهه ۱۹۲۰ بوده و بخش اصلی فیلمبرداری در زیباترین کشورهای اروپایی یعنی فرانسه، انگلستان، آلمان و نروژ انجام شده است. تصویر شهر کپنهاک با جلال و شکوه قرن بیستمی و ساختمان‌های رنگارنگ، گردشگران را به رزرو بلیط برای سفر به پایتخت زیبای دانمارک دعوت می‌کند.


 شهر زیبای کپنهاک پایتخت دانمارک


بازگشته (The Revenant)

بازی خیره کننده لئوناردو دی کاپریو به عنوان شخصیت اصلی این فیلم که اولین اسکار را نیز برای این بازیگر مطرح به همراه داشت با کارگردانی الخاندرو ایناریتو - برنده دومین اسکار کارگردانی در دو سال پیاپی - بازگشته را به فیلمی در خور تماشا بدل کرده است. این فیلم داستان هوگو گلس شکارچی را که پس از حمله خرس و زخمی شدن توسط دوستانش در داکوتای جنوبی به حال خود رها می‌شود، بیان می‌کند. در حالی که بسیاری از منتقدان و بینندگان، فیلم را بسیار خشن توصیف کرده‌اند، از مناظر زیبا و بکر این فیلم که در آلبرتای کانادا و شیلی و آرژانتین فیلمبرداری شده‌اند، نمی‌توان گذشت. مناظر چنان حس برف و سرما و زمستان را می‌رسانند که ممکن است هنگام تماشای این فیلم واقعاً سردتان شود!


صحنه هایی از فیلم بازگشته


صحنه هایی از فیلم بازگشته


اکس ماشینا (Ex Machina)

این فیلم علمی تخیلی که برنده اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد، با هنرنمایی آلیسیا ویکاندر، اسکار ایزاک و دونهال گلیسن، سال گذشته به روی پرده نقره‌ای رفت. اکس ماشینا ماجرای یک ربات انسان نماست که با استفاده از قابلیت‌های انسانی مغز خود سعی در فرار از پایگاه مخفی و امنیتی سازنده خود دارد. علاوه بر جلوه‌های ویژه خیره‌کننده این فیلم، یکی از نقاط برجسته آن هتل جووت (Juvet Landscape Hotel) در نروژ است. شما در واقع می‌توانید در امارت زیبای شیشه‌ای که این فیلم نشان می‌دهد، در دل جنگل اقامت کنید. با داشتن بخش‌های مختلف، استخر و سالن‌های غذاخوری جذاب، چند شب اقامت در این هتل به سفری به نروژ می‌ارزد.


هتل جووت در نروژ


هتل جووت در نروژ


مکبث (Macbeth)

در این رمان تراژدی شکسپیر، شخصیت اصلی یعنی مکبث پس از کشتن شاه دونکان در قسمت‌ آغازین داستان به پادشاهی اسکاتلند می‌رسد. همان‌طور که انتظار می‌رود، فیلمبرداری این فیلم در اسکاتلند و در جزیره اسکای (Isle of Skye) انجام شده است. این جزیره یکی از زیباترین مکان‌های کشور اسکاتلند و حتی جهان به حساب می‌آید و به خاطر زیبایی طبیعی، قلعه‌های باشکوه و شهرهای سنتی اسکاتلندی شهرت دارد. برای هر نوع گردشگر یک سرگرمی مورد علاقه در این مکان وجود دارد و نام آن باید در لیست سفر همه گردشگران جای گیرد.


نمایی از جزیره اسکای در اسکاتلند


جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)

همه می‌دانیم ماجرای فیلم جنگ ستارگان در کهکشانی بسیار دور از زمین به وقوع می‌پیوندد و فیلم بر پایه‌ی جلوه‌های ویژه است ولی اگر فیلمبرداری فقط در استودیو انجام می‌شد، شاید شاهد چنین شاهکار پرطرفداری نبودیم. بیشتر صحنه‌های این قسمت از مجموعه‌ی جنگ ستارگان در جزیره دورافتاده و خالی از سکنه اسکلینگ مایکل (Skelling Micheal) در ایرلند رخ می‌دهد که جزئی از میراث جهانی یونسکو نیز هست. تهیه کنندگان فیلم در مصاحبه‌های خود درباره اهمیت این جزیره در روند ساخت فیلم صحبت کرده‌اند. این موضوع شاید باعث رونق بیشتر گردشگری در این کشور شود.


جزیره اسکلینگ مایکل در ایرلند


بروکلین (Brooklyn)

بخش اعظم این فیلم جنجالی در کمال تعجب در ایرلند فیلمبرداری شده است. موضوع فیلم مشکلات و چالش‌هایی است که قهرمان داستان که مهاجری ایرلندیست برای زندگی در بروکلین نیویورک باید با آن دست و پنجه نرم کند. تنها سه روز از فیلمبرداری این فیلم در بروکلین انجام و بخشی نیز در کانادا فیلم‌برداری شده است. شهر انیسکورتی (Enniscorthy) در ایرلند که شهری است کوچک و پر از مکان‌های تاریخی و دارای قلعه‌های بزرگ و پل‌های قدیمی سنگی به زیبایی این فیلم افزوده است.


شهر انیسکورتی در ایرلند


شبح (Spectre)

فیلم‌های جیمزباند همانطور که هنرپیشه‌های معروفی دارند از نظر مکان فیلمبرداری هم مطرح و زبانزد هستند. فیلم امسال مجموعه‌ی جیمزباند در مکزیکوسیتی، رم، اتریش و انگلیس فیلمبرداری شده است. فیلم با صحنه تعقیب و گریز در خیابان‌های مکزیکوسیتی آغاز می‌شود. منطقه جذاب بعدی در این فیلم شهر سولدن (Solden) در اتریش است که مرکزی برای بازی‌ها و ورزش‌های زمستانی بوده و آرزوی هر گردشگر علاقه‌مند به اسکی‌، سفر به این شهر است.


شهر سولدن در اتریش


شهر سولدن در اتریش


موستانگ (Mustang)

فیلم موستانگ نامزد اسکار و گلدن گلوب، زندگی پنج خواهر بی سرپرست را که در روستایی کوچک در ترکیه زندگی می‌کنند، دنبال می‌کند. بیشتر فیلم در کاستامونو (Kastamonu) منطقه‌ای مملوء از جنگل‌های انبوه، خلیج‌های فیروزه‌ای و معماری قرون وسطی در ترکیه فیلمبرداری شده است. شهرهای مهم این فیلم، اینبلو (Inebolu)، ازلوس (Ozluce) و آبانا (Abana) همگی در منطقه کاستامونو قرار دارند. همچنین شهرهای استانبول و بیوگلو نیز در برداشت بعضی سکانس‌های این فیلم مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


منطقه کاستامونو درترکیه


مکس دیوانه؛ جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم مکس دیوانه؛ جاده‌ی خشم، برنده بیشترین تعداد جایزه اسکار با شش جایزه، فیلمی سراسر اکشن و پرهیجان با هنرنمایی تام هاردی و چارلیز ترون است. مناظر آخر زمانی این فیلم در استرالیا، نامیب و آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده‌اند. بیشتر صحنه‌های به یادماندنی و تعقیب و گریزها در زمین‌های نارنجی رنگ در صحرای نامیب برداشت شده است. صحرای نامیب انتخابی عالی برای گردشگرانی است که به دنبال مسیرهای گم شده و پوشش گیاهی و جانوری خاص و مناظر کویری هستند.


صحرای نامیب


دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

اگر واقعاً قصد و برنامه‌ای برای بازگرداندن دایناسورها از حالت انقراض وجود داشته باشد، جزایر هاوایی منطقه مناسبی برای عملی کردن این رویا به نظر می‌آید. به همین دلیل سازندگان فیلم دنیای ژوراسیک مناطق کایوا (Kauai) و اواهو (Oahu) را برای فیلمبرداری بخش‌های اصلی انتخاب کرده‌اند. کوالوا رنچ (Kualoa Ranch) با مناطق تاریخی زیبا و پارک ساحلی ناپالی (Napali Coast State Park) و طبیعت منحصر به فرد در جزیره نوبلار (Isla Nublar) از جمله مکان‌هایی است که در صورت سفر به هاوایی باید از آن‌ها بازدید کنید. طرفداران پر و پا قرص سریال گمشده (Lost) می‌دانند که این مناطق از اصلی‌ترین مناطق فیلمبرداری این سریال است.


منطقه ای زیبا در هاوایی


وصیت‌نامه کاملاً جدید (The Brand New Testament)

این فیلم بلژیکی که نامزدی گلدن گلاب را در کارنامه دارد، زندگی نمادین خدا را که در بروکسل با همسر و دختر خود زندگی می‌کند به نمایش گذاشته است. این فیلم طنز در خیابان‌ها و محلات پایتخت زیبای بلژیک فیلمبرداری شده است. این شهر در سال‌های اخیر به مرکز تبادل فرهنگی تبدیل شده و در ابتدای فهرست سفر گردشگران اروپایی قرار گرفته است.


بروکسل پایتخت بلژیک


منبع : کجارو






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید