• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با جادویی ترین مکان های روی زمین آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۳/۸   تعداد بازدید : 2099   گروه مطلب : ترین ها


با جادویی ترین مکان های روی زمین آشنا شوید (قسمت اول)

جهان مملو از مکان‌ های جادویی و اسرارآمیز است، از شگفتی‌ های طبیعی که ظاهرا توسط غول‌ ها ساخته شده‌ اند تا غارها و قلعه‌ هایی که با داستان‌ های جادوگری پیوند خورده‌ اند. در اینجا ما 34 مکان دلربا را انتخاب کرده ایم که حتی انسان های فانی هم می توانند از آنها بازدید کنند. برای طلسم شدن آماده شوید.

1. گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)، شهرستان آنتریم، ایرلند شمالی
همانطور که از نامش پیداست، این شگفتی زمین شناسی در ایرلند شمالی با افسانه دو غول مرتبط است، فین مک کول ایرلندی و دشمن سرسخت او، بناندونر اسکاتلندی ترسناک. داستان از این قرار است که مک کول مصمم بود یک بار برای همیشه دشمنش را شکست دهد، بنابراین بخش های بزرگی از ساحل آنتریم را شکست و آنها را در دریا قرار داد تا راهی برای بناندونر ایجاد کند. امروزه حدود 40000 ستون بازالتی وجود دارد که ارتفاع برخی از آنها به 11 متر می رسد.

1. گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)، شهرستان آنتریم، ایرلند شمالی


2. قلعه بانگره (Bhangarh Fort)، راجستان، هند
قلعه بانگاره متعلق به قرن هفدهم که تسخیر شده‌ ترین مکان در هند نامیده می‌ شود، غرق در افسانه‌ ها شده است. مشهورترین داستان آن مربوط به جادوگری است که عاشق یک شاهزاده خانم محلی شده است. جادوگر که نتوانست نظر او را به خود جلب کند، سعی کرد یک معجون عشق به شاهزاده خانم بدهد. با این حال، او از نقشه حیله گری جادوگر باخبر شد و دمنوش جادویی را به سمت تخته سنگی در آن نزدیکی پرتاب کرد، که سنگ را از جا کنده و او را له کرد. گفته می شود که جادوگر بدذات از آخرین نفس خود برای نفرین کردن قلعه استفاده کرد و اکنون آنقدر این قلعه ترسناک است که ورود به آن پس از غروب خورشید ممنوع است.

2. قلعه بانگره (Bhangarh Fort)، راجستان، هند


3. غار مادر شیپتون و چاه سنگی (Mother Shipton’s Cave & Petrifying Well)، کنرسبورو، انگلستان، بریتانیا
غار مادر شیپتون در جنگل‌ های معروف کنرسبورو (Knaresborough) در کنار رودخانه نید قرار دارد. این مکان فرضی زادگاه جادوگر و پیشگوی افسانه ای اورسولا ساوتهل یا مادر شیپتون است که ظاهرا حوادث ناگوار متعددی را در زمان خود پیش بینی کرده بود، از جمله آتش سوزی بزرگ لندن. در همین نزدیکی چاه معروف سنگی قرار دارد که آب‌ های غنی از مواد معدنی آن می‌ توانند اشیا را به سنگ تبدیل کنند.

3. غار مادر شیپتون و چاه سنگی، کنرسبورو، انگلستان، بریتانیا


4. خانه بزرگ رز هال (Rose Hall Great House)، خلیج مونتگو، جامائیکا
خانه بزرگ رز هال عمارت بزرگ جامائیکایی به سبک جرجی است که در محوطه وسیع یک مزرعه سابق واقع شده است و گردشگران تنها موجوداتی نیستند که این خانه باشکوه را تسخیر می‌ کنند. این عمارت ظاهرا توسط روح آنی پالمر تسخیر شده است، یک جادوگر سفیدپوست که سه شوهرش را در کنار تعداد بی‌ شماری از افراد برده‌ ای که در مزرعه کار می‌ کردند، کشته است. افسانه ها حاکی از آن است که مقبره او قرار بود با یک آیین باستانی وودو مهر و موم شود، اما این مراسم ناتمام رها شد و روح آنی را آزاد گذاشت تا امروز در خانه و محوطه وهم آلود آن پرسه بزند.

4. خانه بزرگ رز هال (Rose Hall Great House)، خلیج مونتگو، جامائیکا


5. قبرستان سنت لوئیس شماره 1، نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا
مقبره‌ های پوسیده و مسیرهای پیاده‌ روی هزارتو بازدیدکنندگان را به این گورستان NOLA یا شهر مردگان می‌ کشاند که محل دفن ملکه افسانه‌ ای وودو ماری لاوو است (voodoo queen Marie Laveau). لاوو، که در سال 1881 درگذشت، به خاطر اعمال معنوی خود که شامل شفای بیماران بود، شهرت داشت. بازدیدکنندگان هنوز هم به اینجا می‌ آیند تا در قبر لاوو هدایایی بگذارند و معمولا خودتان می‌ توانید جادو را در یک تور با راهنما احساس کنید. 

5. قبرستان سنت لوئیس شماره 1، نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا


6. قلعه تینتاگل (Tintagel Castle)، کورنوال، انگلستان
ویرانه‌ های قلعه تینتاگل که به‌ طور چشمگیری در شبه‌ جزیره ناهموار کورنیش قرار گرفته است، می‌ توانند مستقیما از دل یک حماسه قرون وسطایی بیرون آمده باشند و به نوعی هم اینطور هستند. طبق افسانه ها، اینجا مکانی است که تصور می شود جنگجو و رهبر بزرگ، پادشاه آرتور در آن حضور داشته است. گفته می‌ شود که مرلین جادوگر قدرتمند، پدر آرتور، اوتر پندراگون را با طلسم مبدل کرد تا بتواند به اتاق خواب معشوقش ایگرین که با مرد دیگری ازدواج کرده بود برود. برای عبور از پل معروف و کاوش در قلعه، به یک بلیط زمان بندی شده نیاز دارید.

6. قلعه تینتاگل (Tintagel Castle)، کورنوال، انگلستان


7. رودخانه طلسم شده، هیناتوان، فیلیپین
این رودخانه آبی چشم نواز که نامش طلسم شده و ظاهرا توسط طبیعت هم مسحور شده است، از منطقه ای از جنگل های انبوه در جزیره میندانائو می گذرد. مردم محلی درباره آب‌ های جادویی که گفته می‌ شود موجودات افسانه‌ ای از جمله انگکانتو (نوعی روح محیطی) در آن زندگی می‌ کنند، صحبت می کنند. همچنین گفته می شود که رودخانه رنگ زیبای خود را از یاقوت کبود و یشم به جا مانده از عصای پریان گرفته است.

7. رودخانه طلسم شده، هیناتوان، فیلیپین


8. مجیکوم (Magicum)، موزه جادوی برلین، برلین، آلمان
مجیکوم که در یک مغازه آهنگری قدیمی قرار دارد، یک موزه جادویی جذاب است که با نمایشگرهای شگفت‌ انگیز در میان خروارها قرار گرفته است. در میان نمایشگاه‌ ها قدم بزنید و از کتاب‌ های معجون و کارت‌ های تاروت گرفته تا کلاه جادوگران و عصای سیاه و سفید بازدید کنید. زمان بازدید خود را برای یکی از نمایش های جادویی محبوب آخر هفته تعیین کنید. مطمئنا در زمان خروج افسون شده اید. برای اطلاع از آخرین زمان های بازدید، وب سایت موزه را بررسی کنید.

8. مجیکوم (Magicum)، موزه جادوی برلین، برلین، آلمان


 با جادویی ترین مکان های روی زمین آشنا شوید (قسمت دوم)



9. حصار تاریک، استرانکوم، ایرلند شمالی
ممکن است حصارهای تاریک را از سریال معروف بازی تاج و تخت بشناسید، اما این تونل پرپیچ و خم درختان افسانه خودش را دارد. ظاهرا این مسیر خانه بانوی خاکستری است، یک شبح گریزان که بین درختان در هم تنیده پرواز می کند و با رسیدن به انتهای جاده محو می شود. هویت او ناشناخته است، اگرچه برخی فکر می کنند که او روح سرگردان یک خدمتکار محلی است که مرگ مرموزش قرن ها پیش شبهاتی را بوجود آورد. امروزه اینجا یکی از محبوب ترین مکان‌ ها برای عکس گرفتن در ایرلند شمالی است. 

9. حصار تاریک، استرانکوم، ایرلند شمالی


10. دوربین پیچیده و دنیای توهمات (Camera Obscura & World of Illusions)، ادینبورگ، اسکاتلند
این موزه ادینبورگ که گنجینه ای از توهمات است، به تردستی اختصاص داده شده است و گل سر سبد آن هم دوربین پیچیده ای است که تصویر متحرکی از شهر را در زیر به بازدیدکنندگان نشان می دهد. فراتر از این، بازدیدکنندگان می‌ توانند در یک اتاق هولوگرام و پر پیچ و خم آینه‌ ای مبهوت ذهن‌ های جادویی شوند یا به تونل سرگیجه‌ آور ورتکس بروند، که یک گذرگاه چرخشی است که تعادل شما را آزمایش می‌ کند. 

10. دوربین پیچیده و دنیای توهمات، ادینبورگ، اسکاتلند


11. سیلم (Salem)، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا
وقتی صحبت از جادوگری به میان می آید، هیچ مکانی روی زمین به بدنامی سیلم نیست. این شهر کوچک در شمال شرقی بوستون به دلیل محاکمه‌ های جادوگران در سال‌ های 1692 تا 1693 که شاهد اعدام 19 جادوگر «محکوم» بود، مشهور است. علی‌ رغم این اتفاق هولناک تاریخی، شهرت جادویی سیلم به دلیل رویدادهای وحشتناک هالووین است. جاذبه‌ های دیگر باعث می‌ شود بازدیدکنندگان در تمام طول سال از اینجا بازدید کنند از جمله خانه جادوگر، خانه سابق قاضی دادگاه جاناتان کوروین و خانه هفت گیبلز (تصویر) که توسط رمان گوتیک ناتانیل هاسورن معروف شده است.

11. سیلم (Salem)، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا


12. قلعه هوسکا (Houska Castle)، بلاتچه، جمهوری چک
زمانی که این قلعه گوتیک در قرن سیزدهم ساخته شد، مردم متحیر شدند چرا که از هر گونه منبع آبی دور بود، هیچ کاربرد دفاعی آشکاری نداشت و کسی هم در آن ساکن نبود. مردم محلی حدس می زدند که قلعه بر فراز دروازه جهنم ساخته شده است تا شیاطینی را که ممکن است فرار کنند به دام بیاندازند. همچنین تصور می شود که قلعه در واقع به عنوان یک مرکز اداری برای املاک سلطنتی گسترده ساخته شده است.

12. قلعه هوسکا (Houska Castle)، بلاتچه، جمهوری چک


13. مهمانخانه کیتلر (Kyteler's Inn)، کیلکنی، جمهوری ایرلند
قدمت این میخانه قرون وسطایی در شهر کیلکنی ایرلند به سال 1263 بر می‌ گردد و تاریخچه‌ ای مرتبط با جادوگری دارد. نام آن برگرفته از آلیس کیتلر، دختر یک بانکدار و مالک اصلی میخانه است. آلیس چهار بار ازدواج کرد و دارای ثروت قابل توجهی بود که باعث شد مردم محلی او را جادوگر بخوانند. علیرغم اینکه آلیس محکوم به سوزاندن شد، در زمان کوتاهی موفق شد به انگلستان بگریزد. امروزه مجسمه‌ ای برنزی در اندازه واقعی به عنوان یادبود از آلیس وجود دارد، در حالی که آشپزی و موسیقی سنتی ایرلندی باعث می‌ شود جمعیت در اینجا حضور به هم برساند. 

13. مهمانخانه کیتلر (Kyteler's Inn)، کیلکنی، جمهوری ایرلند


14. موزه توهمات (Museum of Illusions)، تورنتو، کانادا
آماده شوید تا در این موزه کوچک و جذاب تورنتو گیج و مبهوت شوید. این موزه با هدف ایجاد شک و تردید در ذهن شما، میزبان طیف وسیعی از نمایش‌ های گیج‌ کننده اما زیبا است، از جمله یک اتاق وارونه و میزی که شما را کاملا شبیه‌ سازی می‌ کند تا فرصتی برای گذاشتن سر خودتان روی یک صفحه گرامافون. مطمئنا متحیر، شگفت زده و متقاعد خواهید شد که جادو ممکن است وجود داشته باشد. 

14. موزه توهمات (Museum of Illusions)، تورنتو، کانادا


15. دیموبورگیر (Dimmuborgir)، نزدیک میوان، ایسلند
جواهر شمال ایسلند، دیموبورگیر، به معنای قلعه تاریک و منطقه ای تیره از زمین های گدازه ای در نزدیکی دریاچه میوان است. این منطقه که بر اثر فوران چند هزار سال پیش شکل گرفت و همچنین به عنوان مکانی برای ضبط سریال بازی تاج و استفاده شد، افسانه های فراوانی دارد. اعتقاد بر این است که صخره‌ ها دریچه‌ ای به جهان اموات و همچنین به‌ عنوان خانه یول لادس، 13 پسر حیله‌ گر ترول گریلا هستند، که در کریسمس بیرون می‌ آیند. افسانه ها را در یکی از چندین مسیر پیاده روی که از منطقه عبور می کنند تعقیب کنید.

15. دیموبورگیر (Dimmuborgir)، نزدیک میوان، ایسلند


16. بروکن (The Brocken)، زاکسن-آنهالت (Saxony-Anhalt)، آلمان
بروکن مرتفع‌ ترین قله در رشته کوه‌ های هارز آلمان است و از دیرباز با جادو و جادوگری مرتبط بوده است. برای بسیاری، اینجا صحنه بیشتر نمایشنامه فاوست یوهان ولفگانگ فون گوته است که بر اساس افسانه عرفانی آلمانی اجرا شده است که در آن مردی روح خود را به یک دیو می فروشد. همچنین گفته می شود که این مکان جایی است که جادوگران مراسم قربانی را انجام می دهند. به طور معمول، در شب والپورگیس (30 آوریل)، مردم منطقه هارز جشنی جادویی شامل پوشیدن لباس مخصوص، آتش بازی و سرگرمی خانوادگی برگزار می کنند.

16. بروکن (The Brocken)، زاکسن-آنهالت (Saxony-Anhalt)، آلمان


17. کاتماکو (Catemaco)، وراکروز، مکزیک
کاتماکو که به عنوان سرزمین جادوگران شناخته می شود، سنت جادوگری دارد که به قرن ها پیش باز می گردد. بازدیدکنندگان کنجکاو از سرتاسر جهان می‌ آیند تا با بروژوها یا جادوگرانی که آیین‌ های باستانی مانند پاکسازی معنوی را انجام می‌ دهند، رقابت کنند و بازارهای اختصاص داده شده به جادوگری را کشف کنند. بزرگترین رویداد سال، کنگره ملی جادوگران، معمولا در ماه مارس رخ می دهد و میزبان گردهمایی عظیمی از جادوگران است.

17. کاتماکو (Catemaco)، وراکروز، مکزیک


منبع: loveexploring




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید