• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


عکس های دیدنی از مکان های مقدس متروکه در جهان (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۱   تعداد بازدید : 1298   گروه مطلب : دیدنی ها

معبد کاندریا ماهادوا (Kandariya Mahadeva Temple)، خاجوراهو (Khajuraho)، مادهیا پرادش، هند
معبد کاندریا ماهادوا علیرغم اندازه نسبتا کوچکش ارتفاعی سر به فلک کشیده دارد. سازندگان، این اثر را با ساختن آن بر روی یک تراس 6 متری و سپس فشرده کردن پنج سالن و آلاچیق به شکل متراکم و خوشه‌ بندی مناره‌ های گنبدی شکل در اطراف یک برج زیبا به ارتفاع 31 متر بنا کردند. نتیجه یک قله هیمالیا را تداعی می کند که هندوها معتقد بودند خدایان در آن زندگی می کنند. یک پادشاه قرن دهم پس از میلاد، کاندریایی را به عنوان یکی از 20 معبدی که در خواجوراهو ساخته بود، به شیوا اختصاص داد.

معبد کاندریا ماهادوا، خاجوراهو (Khajuraho)، مادهیا پرادش، هند


بوروبودور (Borobudur)، جاوه مرکزی، اندونزی
تعداد کمی از مکان های جهان می توانند با زیبایی منظره طلوع خورشید بر فراز بوروبودور، بزرگترین معبد بودایی جهان که کوه مراپی در پس زمینه آن است، رقابت کنند. با این حال، یک پارادوکس تاریک در پس این تصویر آرام وجود دارد؛ مراپی یک کوه آتشفشانی است و بسیاری از دانشمندان اکنون بر این باورند که فوران‌ ها و زمین‌ لرزه‌ های بین سال‌ های 928 و 1006 راهبان را به ترک بوروبودور سوق داده است. کاشفان بریتانیایی و هلندی این مجموعه را تنها در سال 1814 "دوباره کشف" کردند و پس از آن بازسازی شد.
پادشاهی ماتارام (Mataram) بوروبودور را در حدود سال 824 پس از میلاد بنا کرد. این بدان معناست که قبل از محو شدن آثار آن در جنگل، حدود 200 سال حکومت کرده است. در عمل، بوروبودور به عنوان یک کتاب جامع غول پیکر عمل می کند، بطوری که 10 حلقه متحدالمرکز آن نشان دهنده پله های صعودی مورد نیاز برای دستیابی به کمال بودا است.

بوروبودور (Borobudur)، جاوه مرکزی، اندونزی


سن خوان پارانگاریکوتیرو(San Juan Parangaricutiro)، استان میچوآکان، مکزیک
سیلی از خاکستر و گدازه شهر سن خوان پارانگاریکوتیرو را در سال 1943 ویران کرد، با این حال این برج کلیسا همچنان با افتخار از بالای آوارهای سیاه سر بر آورده است. این مواد در طول هشت سال بعد انباشته شد و جوان‌ ترین آتشفشان جهان، کوه پاریکوتین را ایجاد کرد که در نهایت به ارتفاع 2800 متر رسید.
این کلیسای به سبک بازیلیکا احتمالا به دلیل وجود تخته‌ های محکم مهندسی شده که راهبان آگوستینی در اواسط دهه 1600 هنگام شروع به ساخت و ساز از آن استفاده کردند، از فوران‌ ها جان سالم به در برده است. زائران به کلیسای قدیمی سرازیر می شدند تا از دیدن صلیب معروف معجزه گر ال سنور د لوس میلاگروس (El Señor de Los Milagros) (ارباب معجزات) شگفت زده شوند. از سال 1943 یک شهر جدید در کنار شهر قدیمی ایجاد شده است. کلیسای آن تصویر چوبی یک قدیس را در خود جای داده است که ساکنان محله فراری از پناهگاه سابق به آنجا پناه بردند. عجیب است که نام این شهر به معنای سنت جان روتختی است.

سن خوان پارانگاریکوتیرو(San Juan Parangaricutiro)، استان میچوآکان، مکزیک


سنوت مقدس (Sacred Cenote)، ایک کیل (Ik-Kil)، مکزیک
مایاها به طور کاملا منطقی سنوت ایک کیل، یک چاه طبیعی غنی از آب های زیرزمینی، که اگر در شبه جزیره یوکاتان بود، خشک شده بود را گرامی می دارند. اما آرامش آن واقعا فریبنده است. اسکلت های کشف شده در اعماق آب، همراه با اشیای یشم و طلا، از قربانی های انسانی برای خدای باران چاک (Chaac) حکایت می کنند که در نزدیکی شهر چیچن ایتزا قرار دارد و توسط مایاها در قرن ششم پس از میلاد تاسیس شد و در قرن دهم پس از میلاد توسط تولتک ها فتح شد. چیچن ایتزا حاوی سرنخ‌ های فرهنگی ترسناک‌ تری است، از جمله معبد جگوارها، مجسمه‌ های مار زنگی، اهرام تشریفاتی و یک زمین بازی برای تلاچتلی، یک بازی مقدس با توپ که در آن تیم‌ های بازنده به معنای واقعی کلمه سر خود را از دست می‌دهند.

سنوت مقدس (Sacred Cenote)، ایک کیل (Ik-Kil)، مکزیک


بکان (Becán)، یوکاتان، مکزیک
این معبد در بکان احتمالا هیولای زمینی ایتزامنا را که ماسک‌ های گچبری شده غول‌ پیکری در محل قرار دارد را گرامی می دارد. نخبگان مایا در اتاق‌ های بزرگ نزدیک مرکز شهر زندگی می‌ کردند، در حالی که پلکان‌ های کاذب و تونل‌ های مخفی نشان می‌ دهند که بکان یک مرکز و هدف نظامی بوده است. بکان قبل از اینکه در سال 1200 میلادی رها شود، در حدود سال 500 میلادی پس از یک افول طولانی به طور چشمگیری احیا شد.

بکان (Becán)، یوکاتان، مکزیک


 عکس های دیدنی از مکان های مقدس متروکه در جهان (قسمت اول)



استون هنج (Stonehenge)، ویلتشایر، انگلستان
همه ساله مردم برای جشن گرفتن انقلاب زمستانی و تابستانی به استون هنج می روند. اما واقعا این مکان برای مردم عصر نوسنگی و عصر مفرغ که آنجا را می ساختند و عبادت می کردند چه معنایی داشته است؟ پاسخ آن هنوز یک راز پنهان است.
ما می دانیم که استون هنج در شش مرحله بین سال های 3000 تا 1520 قبل از میلاد ساخته شده است. این بنای یادبود دایره‌ ای شکل منحصر به‌ فرد شامل سنگ‌ های سارسن به‌ شکل مصنوعی، همراه با سنگ‌ های کبود کوچکتر است که بریتانیایی‌ های ماقبل تاریخ آنها را از جنوب ولز تا 240 کیلومتر دورتر حمل کردند. محققان این نظریه را مطرح کرده‌ اند که استون‌ هنج به‌ عنوان یک «رایانه» پیش‌ بینی‌ کننده کسوف، بنای یادبود مردگان اجدادی، محل تجمع فصلی واقع در تقاطع سایر مکان‌ های ماقبل تاریخ، یا مکانی برای شفای مقدس عمل می‌ کرده است. 

استون هنج (Stonehenge)، ویلتشایر، انگلستان


کلیسا، ریشنسی (Reschensee)، تیرول جنوبی، ایتالیا
مانند یک بنای افسانه ای، یک مناره کلیسای رومی که قدمت آن به سال 1355 بر می‌ گردد، بر فراز سطح ریشنسی قرار دارد. با این حال در سال 1950، این تصویر برای 150 خانواده که مجبور به فرار از سیل عمدی روستای خود برای ایجاد یک آب انبار شده بودند، شبیه یک کابوس بود.

کلیسا، ریشنسی (Reschensee)، تیرول جنوبی، ایتالیا


ویتبی ابی (Whitby Abbey)، یورکشایر شمالی، انگلستان
ساختار متروکه‌ ای که امروز می‌ بینیم، سومین کاربری ویتبی ابی است، یک کلیسای گوتیک زیبا که برای اولین بار در حدود سال 1225 ساخته شد، اما به دلیل کمبود بودجه، تنها دو قرن بعد تکمیل شد. این صومعه در سال 1539 پس از اختلاف هنری هشتم با رم تخریب شد و بسیاری از ساختمان‌ های مرتبط با آن نیز ویران شدند. بعدها قبل از اینکه نیروی دریایی آلمان با گلوله باران این صومعه را در طول جنگ جهانی اول بیشتر ویران کند، باد و باران بخش‌ هایی از ساختمان را از بین بردند.

ویتبی ابی (Whitby Abbey)، یورکشایر شمالی، انگلستان


کنیسه، ویدین (Vidin)، بلغارستان
برخلاف همسایگان اروپای مرکزی و شرقی بلغارستان، بیشتر یهودیان آن اشکنازی نبودند، بلکه از نوادگان پناهندگان یهودی سفارادی بودند که در سال 1492 از اسپانیا اخراج شدند. با این حال به طرز تقریبا شگفت انگیزی در اروپا، هیچ یهودی از بلغارستان به اردوگاه های مرگ تبعید نشد. اکثر یهودیان بلغارستان پس از جنگ به اسرائیل رفتند که روند زوال کنیسه ویدین را تسریع بخشید. حاکمان کمونیست پس از جنگ این ساختمان را تصاحب کردند و به ارائه خدمات در آنجا پایان دادند.

کنیسه، ویدین (Vidin)، بلغارستان


کلیسای ترای تیم (Trai Tim Church)، نام دین، ویتنام
کلیسای کاتولیک ترای تیم شبیه یک قطعه جذاب از نرماندی است که به یک ساحل ویتنامی پیوند خورده است و در سال 1927 زمانی که ویتنام بخشی از هندوچین فرانسه بود ساخته شد. این کلیسا هنوز هم پابرجاست، اما آخرین اهالی خود را در سال 1996 از دست داد. مانند بسیاری از کلیساها و روستاها در استان نام دین، این کلیسا هم قربانی فرسایش ساحلی شده است. با این حال، چارچوب آن هنوز باقی مانده است، همانطور که یک برج ناقوس که زمانی به عنوان فانوس دریایی نیز عمل می کرد، باقی مانده است.

کلیسای ترای تیم (Trai Tim Church)، نام دین، ویتنام


کلیسای لوتران دره راکی (Rocky Valley Lutheran Church)، دولی (Dooley)، مونتانا، ایالات متحده آمریکا
تنها ساختمان قابل توجه باقی مانده در دولی، کلیسای دره راکی است که در سال 1915 ساخته شد و 30 سال بعد متروکه شد. اقتصاد دولی پس از از بین رفتن مکرر محصولات، آتش‌ سوزی‌ های شدید، هجوم کرم‌ های آفت و زمستان‌ های سرد که باعث یخ زدن خطوط راه‌ آهن شده بود، فرو پاشید. در نهایت دولی به یک شهر ارواح تبدیل شد، یک روایت غم انگیز و نه غیر معمول برای رویای آمریکایی.

کلیسای لوتران دره راکی، دولی (Dooley)، مونتانا، ایالات متحده آمریکا


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید