• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ورود انسان ممنوع؛ با مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۹/۲۸   تعداد بازدید : 491   گروه مطلب : دیدنی ها


ورود انسان ممنوع؛ با مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است آشنا شوید

انسان‌ ها توانسته‌ اند به ماه برسند، بنابراین اگر نتوانند از برخی مکان‌ های روی زمین دیدن کنند کمی عجیب به نظر می‌ رسد. خب، جالب است بدانید که انسان ها در بازدید از بسیاری از مکان های روی زمین ناکام مانده اند. در اینجا ما برخی از جالب‌ ترین مکان‌ های جهان را که هنوز برای افراد ممنوع است را گردآوری کرده ایم. برای آشنایی بیشتر با این مکان های جالب، ادامه مطلب را بخوانید. 

1. سرتسی (Surtsey)، ایسلند
این مکان در زمان نه چندان دوری از طریق یک فوران آتشفشانی بین سالهای 1963 تا 1967 به وجود آمده است. جالب است بدانید که بازدید از این مکان برای عموم مردم ممنوع است و تنها تعداد انگشت شماری از دانشمندان مجاز به انجام تحقیقات در اکوسیستم منحصر به فرد آن هستند.

1. سرتسی در ایسلند یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


2. جزیره مار، برزیل
بازدید از این جزیره خطرناک در برزیل به دلیل وجود هزاران مار بسیار سمی، تا به امروز برای مردم ممنوع بوده است. در صورت بازدید، شانس زنده برگشتن از این جزیره بسیار کم است. به طور خلاصه، خطرات ناشی از سفر به این مکان به قدری زیاد است که حتی دولت برزیل هم مردم را از بازدید از این جزیره منع کرده است. بر اساس گزارش ها، جزیره مار در برزیل محل زندگی حدود 4000 افعی سر نیزه ای زرین است که به عنوان کشنده ترین مار روی زمین شناخته می شود.

2. جزیره مار، برزیل یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


3. جزیره نیهاو (Niihau Island)، ایالات متحده آمریکا 
جزیره نیهاو که حدود 160 سکنه دارد، دسترسی افراد خارجی را به شدت ممنوع اعلام کرده است. اجازه بازدید از این منطقه فقط به کسانی اعطا می شود که با این جزیره ارتباط خانوادگی دارند یا وابسته به نیروی دریایی ایالات متحده هستند. گزارش شده است که دولت این محدودیت ها را برای حفاظت از محیط زیست جزیره و حیات وحش آن اعمال کرده است. بنابراین، با وجود جذابیت زیبایش، جزیره نیهاو برای افراد خارجی غیرقابل دسترس باقی مانده است.

3. جزیره نیهاو، ایالات متحده آمریکا  یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


 معرفی 10 مکان جذاب کاملا ممنوع برای بازدید در سراسر جهان



4. خزانه جهانی بذر سوالبارد (Doomsday Vault)، نروژ
این مکان که به طور گسترده به عنوان خزانه جهانی بذر شناخته می شود، برای کل بشریت دارای اهمیت فوق العاده ای است. گفته می شود این مجموعه بیش از 100 میلیون دانه از نقاط مختلف کره زمین را در خود جای داده است که به عنوان منبعی برای احیای گیاهان جهان در صورت بروز تحولات نامطلوب بر روی پوشش گیاهی سیاره ما عمل می کند. این مجموعه که در سال 2008 رونمایی شد، به گونه ای طراحی شده است که تقریبا 200 سال دوام بیاورد و در برابر زلزله و انفجار مقاوم باشد.

4. خزانه جهانی بذر سوالبارد، نروژ یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


5. فورت ناکس (Fort Knox)، ایالات متحده آمریکا
جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از ذخایر طلای ایالات متحده در این مکان وجود دارد و به همین دلیل به عنوان امن ترین مکان روی کره زمین شهرت پیدا کرده است. توجه داشته باشید که هیچ یک از پرسنل ابزار لازم برای ورود به خزانه را ندارند و ورود به آن نیاز به آشنایی با چندین مرحله ترکیبی دارد. جالب اینجاست که هر یک از کارکنان فقط از یکی از این ترکیب ها آگاه هستند. علاوه بر این، خود این سازه از گرانیت تقویت شده با بتن و فولاد ساخته شده است که توانایی آن را برای مقاومت در برابر تهدیدات خارجی بالقوه تضمین می کند.

5. فورت ناکس، ایالات متحده آمریکا یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


6. مژگوری (Mezhgorye)، روسیه
طبق گزارش‌ ها روسیه تعدادی مکان مرموز، سکونتگاه‌ های شبح‌ آلود و مکان‌ های ترسناک مشابهی دارد که ممکن است شما را برای دانستن دلیل این پنهان‌ کاری کنجکاو کند. در میان اینها، مژگوری یک شهر پنهان است که جایی در کوه های اورال جنوبی قرار دارد. دو گردان نگهبان این مکان هستند و از هرگونه اقدامی برای ورود به داخل شهر جلوگیری می کنند. دلایل این محرومیت همچنان مبهم است و خارجی ها را به حدس و گمان در مورد انگیزه های منع ورود وا می دارد. 

6. مژگوری (Mezhgorye)، روسیه یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است


7. پراوچیچکا برانا (Pravcicka Brana)، جمهوری چک
پراوچیچکا برانا فقط یکی از برجسته ترین آثار جمهوری چک نیست، بلکه یکی از بزرگترین طاق های ماسه سنگی اروپا هم می باشد. در حالی که این محل تا سال 1982 در دسترس بازدیدکنندگان بود، از آن زمان بازدید آن برای عموم غیرمجاز اعلام شده است. ظاهرا این از اقدامی برای کاهش فرسایش ناشی می شود که بر این اثر چشمگیر تاثیر می گذارد. متاسفانه محدودیت اعمال شده در مهار فرسایش موثر نبوده است، چرا که این روند بی وقفه ادامه دارد. 

7. پراوچیچکا برانا، جمهوری چک یکی از مکان هایی که برای گردشگران ممنوع است







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید