• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


قدیمی ترین موزه جهان بیش از 500 سال قدمت دارد

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۹/۷   تعداد بازدید : 430   گروه مطلب : ترین ها


قدیمی ترین موزه جهان بیش از 500 سال قدمت دارد

موزه ها بخش بسیار مهمی از تجربه بشری هستند. آنها هنر، تاریخ، علم و فرهنگ را به گونه‌ ای به نمایش می‌ گذارند که بازدیدکنندگان بتوانند با آنها تعامل داشته باشند و از آن بیاموزند. ما از موزه ها برای آموزش، الهام بخشیدن و رشد استفاده می کنیم. ما از تاریخ های طولانی و مصنوعات باستانی که می توانیم ببینیم و از همه چیزهای مختلفی که انسان ها خلق کرده اند شگفت زده شده ایم. قدمت این سنت اشتراک گذاری به صدها سال قبل باز می گردد. امروز، نگاهی به موزه ای خواهیم داشت که معتقدیم قدیمی ترین موزه در جهان است. این اولین موزه ای نیست که وجود داشته، اما قدیمی ترین موزه ای است که هنوز هم می توانید به آن دسترسی داشته باشید یا از آن بازدید کنید. این تمایز مهم است و دلیل آن را در بخش بعدی خواهید فهمید. در حال حاضر، بیایید قدیمی ترین موزه جهان را بهتر بشناسیم.

با قدیمی ترین موزه جهان آشنا شوید
قدیمی ترین موزه جهان که امروزه نیز فعال است، موزه کاپیتولین (یا Musei Capitolini) در رم ایتالیا است. این موزه در واقع مجموعه ای از موزه هاست که یک مجموعه بزرگ را تشکیل می دهند. این مجموعه از موزه ها شامل هنر، تاریخ و باستان شناسی است که بیشتر مربوط به تاریخ رم باستان است و در طول صدها سال از شهر رم جمع آوری شده است. مجموعه‌ ای از نمایشگاه‌ های موقت نیز در موزه‌ ها برگزار می شوند که همیشه به تاریخ یا معماری رم مربوط نمی شوند.
این موزه چگونه شکل گرفت؟ پاپ سیکستوس چهارم، یکی از مشهورترین پاپ های تاریخ، مجموعه ای از مجسمه های برنزی بسیار نمادین را به مردم رم اهدا کرد.  این هدیه آغاز کوچکی برای موزه کاپیتولین بود. اکنون، موزه‌ ها در تپه کاپیتولین قرار دارند و هنر و مصنوعات برخی از شگفت‌ انگیزترین آثار تاریخ رم را به نمایش می‌ گذارند.
شهرداری رم مالک این موزه ها است و با دقت آنها را اداره می کند. حفظ این موزه کار سختی است و تلاش کارکنان و مراقبان موزه در سراسر مجموعه به چشم می خورد.

با قدیمی ترین موزه جهان آشنا شوید


چند ساختمان در موزه کاپیتولین وجود دارد؟
چهار ساختمان اصلی وجود دارد که کل این موزه را تشکیل می دهند. اولین ساختمان Palazzo Senatorio است که به معنای "کاخ سناتوری" است. این یک ساختمان معروف قرن سیزدهم و چهاردهم است که با کمک میکل آنژ طراحی شده است. این ساختمان به دفاتر مقامات دولتی اختصاص داده شده است، بنابراین شما نمی توانید در تور خود وارد آن شوید. با این حال، به دلیل معماری باورنکردنی تاریخی، هنوز بخشی از مجموعه موزه است. این میکل آنژ بود که پله های ساختمان را طراحی کرد و این نمای باورنکردنی آن را به وجود آورد.
ساختمان دوم Palazzo dei Conservatori (کاخ محافظان) است. ساخت این سازه چشمگیر به قرون وسطی باز می گردد. میکل آنژ این ساختمان را بازسازی کرد و اکنون میزبان آثار شگفت‌ انگیزی از جمله مجسمه‌ ها، جواهرات، سکه‌ها و گالری‌ های هنری کاربردی است. یک بخش جدیدتر از ساختمان دارای یک سالن بزرگ شیشه ای است که مجسمه مارکوس اورلیوس را به عنوان یک شاهکار در خود جای داده است. همچنین یک موزه هنری در زیر کاخ وجود دارد. گالری هنری زیرزمینی سه ساختمان اصلی موزه را به هم پیوند می دهد.
ساختمان سوم Palazzo Caffarelli Clementino است. این ساختمان ضمیمه Palazzo dei Conservatori است. گرگوری کانونیکو این سازه را در اواخر دهه 1500 بنا کرد. از این ساختمان قبل از پایان جنگ جهانی اول مدت کوتاهی به عنوان سفارت آلمان استفاده می شد و اکنون، نمایشگاه های کوتاه مدت موزه را در خود جای داده است.
ساختمان آخر Palazzo Nuovo (کاخ جدید) است. این ساختمان جدیدترین از این چهار ساختمان است که در سال 1603 توسط جیرولامو راینالدی و پسرش کارلو ساخته شد. این ساختمان کپی دقیقی از Palazzo dei Conservatori است و روبروی آن قرار دارد. این ساختمان  پلان مربعی آن را تکمیل می کند و ظاهری ساختار یافته به آن می بخشد. این موزه اکنون حاوی آثاری از هنر روم و یونان باستان است که تمرکز ویژه ای بر مجسمه ها دارد. شما فقط از طریق تونل زیرزمینی Palazzo dei Conservatori می توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

چند ساختمان در موزه کاپیتولین وجود دارد؟


بیشتر در مورد میکل آنژ
میکل آنژ یک مجسمه ساز ایتالیایی با شهرت جهانی است که از سال 1475 تا 1564 زندگی می کرد. خدمات او در بازسازی و مرمت این مجموعه از ساختمان ها بسیار مهم است. این ساختمان ها در محل معابد باستانی قرار دارند. برخی از بقایای این معابد هنوز باقی مانده است، اما بسیاری از آنها فرو ریختند و ساختمان هایی روی آنها ساخته شدند. پس از معابد، این تپه ابتدا به یک مرکز مدنی دولتی تغییر کاربری داد. میکل آنژ کار خود را در سال 1536 برای تغییر کاربری و بازسازی آنچه باقی مانده بود آغاز کرد. او مسئول بازطراحی کاملی است که در دهه 1500 انجام شد و بیشتر معماری هایی که اکنون وجود دارد توسط او انجام شده یا از طرح های او الهام گرفته شده است. 
ما میکل آنژ را بیشتر به خاطر کارش روی کلیسای سیستین و مجسمه سازی پیتا (Pieta) در رم و داوود در فلورانس می شناسیم. اما آثار او به دوران بسیار قبل تر از این شاهکارها باز می گردد. بازدید از موزه کاپیتولین مهارت و مشارکت او در تاریخ رم را به خوبی به نمایش می گذارد.

بیشتر در مورد میکل آنژ


 با 10 مورد از عجیب ترین موزه های جهان آشنا شوید



پاپ سیکستوس چهارم
وقتی در مورد این موزه صحبت می کنیم، مهم است که در مورد پاپ سیکستوس چهارم صحبت کنیم. او پایه و اساس وجود این موزه است. اهدای مجسمه های برنزی قابل توجه او به مردم رم، آغازگر تاریخ طولانی موزه بوده است و این تمام چیزی نیست که او برای آن شناخته شده است.
سیکستوس از سال 1471 تا 1484 به عنوان رییس کلیسای کاتولیک در رم و به عنوان حاکم کشورهای پاپ خدمت کرد. او بیشتر به خاطر خدماتش در ایجاد کلیسای سیستین و کتابخانه واتیکان مشهور است. سیکستوس چهارم دویست و دوازدهمین پاپ و چهارمین پاپی بود که از نام سیکستوس استفاده کرد. او چند تن از دوستان و اعضای خانواده خود را برای کمک به خود در مقام پاپ منصوب کرد. بسیاری از این افراد از نقش های جدید خود به ثروت های بزرگی دست یافتند که منجر به اتهامات خویشاوندی علیه پاپ شد.
او همچنین یک قانون پاپی بحث‌ برانگیز را اجرا کرد که به نظر می‌ رسید بومیان را مجبور می‌ کرد به کلیسا بیایند یا برده شوند. بسیاری بر این باورند که او در واقع یکی از بزرگترین پاپ های تاریخ بوده است، در حالی که بسیاری دیگر او را محکوم می کنند. اعتقاد به عظمت او ناشی از کارهای او در گرامیداشت هنر و معماری شهر رم است. او به بهبود و تعریض خیابان های شهر کمک کرد و برای ساخت زیرساخت‌ های جدید، از جمله ساخت پل و خیابان‌ های جدید تلاش کرد. پاپ همچنین خواستار بازسازی یک بیمارستان و حذف ساختمان های قدیمی فرسوده شد. رهبری او با مرگش در سال 1474 به پایان رسید.

پاپ سیکستوس چهارم


موزه کاپیتولین روی نقشه
ما یک نقشه تعاملی از منطقه قرار داده ایم. متاسفانه از آنجایی که نقشه در ایتالیا است، بسیاری از نام مکان ها و خیابان ها به زبان ایتالیایی است. این کار فرهنگ و تاریخ را به نمایش می‌ گذارد، اما می‌ تواند خواندن نقشه را برای افرادی که به این زبان صحبت نمی‌کنند دشوار کند.
این نقشه بسیاری از ویژگی ها و جاذبه های مهم رم را نشان می دهد. به عنوان مثال، می توانید ببینید که کولوسئوم بسیار نزدیک به موزه های کاپیتولین قرار دارد. اندکی به سمت شمال، فواره تروی (Trevi Fountain) و پانتئون در شمال غربی قرار گرفته اند.‌ در واقع همه این مکان های تاریخی به طور باورنکردنی به یکدیگر نزدیک هستند. فواره تروی تنها 16 دقیقه پیاده تا موزه ها فاصله دارد. کولوسئوم حتی نزدیکتر است، 14 دقیقه پیاده روی (کمتر از یک و نیم کیلومتر). یک فرد با انگیزه می‌ تواند همه این مکان‌ ها را در یک روز با پای پیاده ببیند، با این حال، این مدت این هیچ زمانی برای دیدن گنجینه‌ های مربوط به هر سایت باقی نمی‌گذارد. کاوش کامل موزه‌ های کاپیتولین چند روز طول می‌کشد. توصیه می کنیم اگر قصد بازدید دارید وقت بگذارید. قطعا نمی خواهید فرصتی که برای کشف تاریخ دارید را از دست بدهید.

موزه کاپیتولین روی نقشه


بازدید از موزه های کاپیتولین
اگر در رم هستید می توانید به راحتی از موزه های کاپیتولین دیدن کنید. ورودی کاملا مقرون به صرفه است و 16 یورو برای هر بزرگسال برای مجموعه کامل نمایشگاه (قیمت نقل شده از وب سایت موزه) هزینه دارد. شما باید بلیط خود را ظرف چهار ساعت پس از خرید دریافت کنید (مگر اینکه بصورت پیش فروش خریداری کرده باشید)، اما می توانید پس از حضور در موزه تا زمانی که بخواهید در موزه ها بمانید.
زمان بازدید از موزه ها از 45 دقیقه تا 4 ساعت متغیر است. توصیه می کنیم حداقل 2 ساعت برای این تجربه وقت بگذارید. یک تور صوتی 1.5 ساعته با راهنما در دسترس است و مهم ترین یا برجسته ترین جنبه های نمایشگاه را به شما نشان می دهد، اما ممکن است به زمان بیشتری برای بررسی همه چیز نیاز داشته باشید. از تابوتها در Palazzo Nuovo گرفته تا Galleria di Congiunzione زیرزمینی، تعداد باورنکردنی از آثار برای دیدن و لذت بردن وجود دارد.
آدرس موزه Piazza del Campidoglio, 1, 00186 Roma RM, Italy 

بازدید از موزه های کاپیتولین


قدیمی ترین در مقابل اول: معانی در موزه ها
موزه‌ کاپیتولین شایسته عنوان قدیمی‌ ترین موزه جهان است، زیرا هنوز هم فعال است. با این وجود، در حال حاضر موزه هایی هستند که از بین رفته اند یا دیگر وجود ندارند که قبل از این موزه وجود داشته اند.
بزرگترین نمونه این مورد، شاید قدیمی ترین نمونه باشد. لئونارد وولی باستان شناس، اولین و قدیمی ترین موزه جهان را در سال 1925 کشف کرد. او این موزه را در حین حفاری یک کاخ بابلی باستانی، کاخ شاهزاده خانم انیگالدی پیدا کرد. او در یکی از اتاق‌ هایی که حفاری می‌ کرد، مجموعه‌ ای کوچک از مصنوعات که با نظم و ترتیب قرار گرفته و دارای برچسب بودند را کشف کرد.
بنابراین، یک شاهزاده خانم بابلی قدیمی ترین موزه واقعی جهان را تاسیس کرده است؟ بله و شامل بیش از 1500 سال تاریخ باستانی است. شاهزاده خانم های آن زمان وظایفی داشتند که انتظار می رفت عمدتا ماهیتی مذهبی داشته باشند. او کاهن اعظم الهه ماه، نانا بود و همچنین به عنوان مدیر مدرسه ای برای کودکان خدمت می کرد. ما چیز زیادی در مورد او یا زندگی اش نمی دانیم، اما معتقدیم که او متصدی اولین موزه جهان بود که در حدود سال 530 قبل از میلاد شروع به کار کرد. ما همچنین می دانیم که پدرش، پادشاه نابونیدوس، عمیقا از این کار حمایت می کرده است.
ویرانه های این موزه هنوز در عراق به عنوان یک بنای تاریخی پابرجاست. این منطقه دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی زیادی است. در مورد آثار حفاری شده موزه، یک پست وبلاگی از ژوئن سال 2023 ادعا می کند که بسیاری از آنها در موزه بریتانیا نگهداری می شوند، اما ما هیچ مدرکی برای تایید آن پیدا نکردیم. جستجوی «Ennigaldi» و «Wooley» در وب‌ سایت موزه بریتانیا هیچ نتیجه‌ ای برای این آثار باستانی ندارد. بدون در نظر گرفتن این موضوع، شگفت انگیز است که بدانید اولین متصدی موزه شناخته شده جهان نیز یک شاهزاده خانم و شاید اولین باستان شناس زن شناخته شده در جهان بوده است. 

قدیمی ترین در مقابل اول: معانی در موزه ها


کلام پایانی
چه ما موزه انیگالدی-نانا را به عنوان قدیمی ترین موزه جهان گرامی بداریم یا به موزه های مدرن تر، اما هنوز کهن کاپیتولین این لقب را بدهیم، ما همچنان در دل تاریخ هستیم. چیزهایی که می توانیم از تمدن های باستانی بیاموزیم به ظاهر بی پایان است. با این حال، ما باید به تاریخ های فعلی نیز توجه داشته باشیم. شاید بتوان گفت که یادگیری تاریخ به این معناست که یاد بگیرید آن را تکرار نکنید، اما اگر زمان زیادی را صرف مطالعه گذشته کنید، زمانی برای تاثیرگذاری بر زمان حال نخواهید داشت.

منبع: a-z-animals





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید