• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از قدیمی ترین بناهای جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۷/۱۵   تعداد بازدید : 12758   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 10 مورد از قدیمی ترین بناهای جهان

به گواهی این بناهای تاریخی، بشر مدت هاست که در حال ساخت بنا و سازه و ساختمان می باشد.
ده بنا قدیمی و برتر جهان کدامند؟ سوالی جالب و باارزش که باید با وفاداری کامل به آن پاسخ داد.
اگر به دنبال کشف این مکان ها هستید، باید بدانید که چندین بقایای باستانی کشف شده و بسیار شگفت انگیزی در سرتاسر دنیا وجود دارد. بعضی از آنها به قدری قدیمی اند که اهرام ثلاثه مصریان امروزه برای ما هست. که این واقعا شگفت انگیز است.

قدیمی ترین بناهای جهان کدامند؟
10 بنا ذیل اگر قدیمی ترین بناهای جهان نباشند، جز قدیمی ترین بناهای جهان هستند. با در نظر گرفتن تعریف یک بنا، مکان هایی انتخاب شده اند که مدارک و شواهد واضحی برای اثبات آنها بدون در نظر گرفتن شرایط یا بقایا وجود داشته، بنایی احداث شده و بزرگ که ساخته دست بشر باشند. با این حساب بیایید شما تصمیم بگیرید که چگونه یک بنا را به منظور قرار گرفتن در این لیست تعریف می نمایید.

1. تپه گوبلکی (Gobekli Tepe)، حدود 8400 تا 12000 سال پیش از میلاد مسیح
تپه گوبِکلی که در جنوب شرقی کشور ترکیه قرار دارد به طور رسمی قدیمی ترین سازه مذهبی ساخته دست بشر در جهان است که به دست کارشناسان کشف شده است. معنای این کلمه تقریبا معادل با تپه شکم گنده می باشد. این مکان تقریبا در 12 کیلومتری شمال شرقی شهر مدرن و امروزی شانلی اورفه قرار دارد.
بقایای موجود این سازه شامل بیش از 200 ستون سنگی در اطراف 20 دایره است. هر کدام از این ستون ها که دارای حکاکی های نقوش حیوانات و تصاویر دیگری هستند تقریبا 6 متر طول دارند و وزن آنها بیش از 10 تن می باشد.

1. تپه گوبلکی (Gobekli Tepe)، حدود 8400 تا 12000 سال پیش از میلاد مسیح


2. تَل القرامِل (Tell Qaramel)، حدود 9670 تا 11000 سال پیش از میلاد مسیح
تل القرامل یکی دیگر از بناهای قدیمی است و کارشناسان متعقدند این بنا قدیمی ترین سازه برج شکل شناخته شده می باشد. این بنا واقع در کشور سوریه و 25 کیلومتری شمال شهر حلب است.
این مکان یک تَل یا تپه باستانی به شمار می آید و در دره رودخانه ای حاصلخیز قرار دارد که زمانی برای تجارت مکان بسیار مهمی بوده است. حفاری ها در این مکان شواهد و مدارکی مبنی بر استقرار و سکونت اولیه دوران نوسنگی را نشان می دهد که ممکن است درست تا دوره یونانی گرایی اشغال شده باشد.

2. تَل القرامِل (Tell Qaramel)، حدود 9670 تا 11000 سال پیش از میلاد مسیح


3. برج اریحا (Tower of Jericho)، حدود 8000 سال پیش از میلاد مسیح
برج اریحا سازه ای سنگی و 8.5 متری که در دوران نوسنگی پیش از سفال بنا شده است. این برج همانند تپه گوبلکی و تل القرامل یکی از قدیمی ترین سازه های ساخته دست بشر و کشف شده بر روی زمین می باشد. 
موردی که می توان در مورد این سازه به اثبات رساند این است که این بنا با استفاده از سنگ های برافراشته ساخته شده و راه پله ای داخلی با 22 پله دارد و شکل آن تقریبا مخروطی شکل است.

3. برج اریحا (Tower of Jericho)، حدود 8000 سال پیش از میلاد مسیح


4. چاتال هویوک (Catalhoyuk)، در حدود 5700 تا 7500 سال پیش از میلاد مسیح
چاتال هویوک واقع در قسمت جنوبی ترکیه، مرکز شهری بسیار بزرگ و مربوط به عصر نوسنگی است که بین سال های 7500 تا 5700 پیش از میلاد مسیح اشغال شد. از زمان کشف این مکان و حفاری های گسترده، این منطقه در یونسکو ثبت جهانی شده است.
این شهر عمدتا از فضاهای داخلی با سقف های مسطح تشکیل شده که از طریق دریچه های سقف قابل دسترسی است. جمعیت ساکن این شهر حدود 10000 نفر تخمین زده شده است.

4. چاتال هویوک (Catalhoyuk)، در حدود 5700 تا 7500 سال پیش از میلاد مسیح


5. خیروکیتیا (Khirokitia)، حدود 3000 تا 5800 سال پیش از میلاد مسیح
خیروکیتیا سکونت گاهی باستانی و سازه ای حاصل دست بشر در جزیره قبرس است. قدمت این مکان به عصر نوسنگی بازمی گردد و یکی از مکان های ماقبل تاریخ در جهان است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است.
به نظر می رسد این مکان به دست شکلی از یک جامعه کاربردی و عملی سازمان یافته اولیه بنا شده و حتی شامل سازه های دفاعی محاصره کننده نیز بوده است. این مکان در سال 1934 کشف شد.

5. خیروکیتیا (Khirokitia)، حدود 3000 تا 5800 سال پیش از میلاد مسیح


 آیا می دانید قدیمی ترین شهرهای جهان کدامند؟



6. دورانکولاک (Durankulak)، حدود 5000 تا 5500 سال پیش از میلاد مسیح
دورانکولاک که در شمال شرقی کشور بلغارستان قرار دارد شهری امروزی و مدرن با تاریخی بسیار طولانی است. شواهد و مدارک حاکی از آن می باشد که سکنی گزینی برای اولین بار در جزیره کوچکی در عصر نوسنگی آغاز شد.
کارشناسان در حفاری های باستان شناسی خود مجموعه ای گسترده از فرقه ای ماقبل تاریخ را در جزیره ای در نزدیکی این مکان پیدا کردند که در حدود 7500 سال قدمت دارد. تاکنون چیز دیگری در مورد این مکان باستانی رازآلود یافت نشده است.

6. دورانکولاک (Durankulak)، حدود 5000 تا 5500 سال پیش از میلاد مسیح


7. پِرپِریکان (Perperikon)، حدود 5000 سال پیش از میلاد مسیح
پرپریکان، بزرگ ترین سازه مگالیتی در بالکان بلغارستان است. این مکان دارای مدارک و شواهدی حاکی از حضور و فعالیت انسان ها تا مدت ها پیش از 5000 سال پیش از میلاد مسیح می باشد.
این محوطه تاریخی طولانی از اشغال را به همراه دارد و سازه های جدیدتری از برنز از اوایل عصر آهن و دوره امپراتوری روم را نیز در خود دارد. کارشناسان عقیده دارند این محوطه زمانی محل معبد معروف دیونیسوس بوده و مکانی بوده است که مدوکوس در آنجا و 424 پیش از میلاد مسیح خود را پادشاه تراکیه معرفی نموده است.

7. پِرپِریکان (Perperikon)، حدود 5000 سال پیش از میلاد مسیح


8. بارنِنِس (Barnenez)، حدود 4850 سال پیش از میلاد مسیح
بارننس واقع در بریتانی فرانسه، گورپشته یا تل سنگی باستانی و یکی از قدیمی ترین سازه های دست بشر بر روی زمین است. این بنا 72 متر طول، 20 الی 25 متر عرض و 9 متر ارتفاع دارد.
در داخل این بنا 9 تالار و گذرگاه های مرتبط وجود دارد. این بنا بر بلندای تپه و مشرف به کانال مانش یا کانال انگلیس است.

8. بارنِنِس (Barnenez)، حدود 4850 سال پیش از میلاد مسیح


9. گورستان بوگان (Tumulus of Bougon)، حدود 4700 سال پیش از میلاد مسیح
گورپشته یا گورستان بوگان واقع در منطقه بوگان در غرب فرانسه مجموعه ای پنج تایی از تل سنگ های نوسنگی است. این مجموعه در سال 1873 کشف شد و یکی از قدیمی ترین سازه های دست بشر در اروپا و جهان می باشد.
کارشناسان بر این عقیده اند که این گورستان در عصر نوسنگی بنا شده و از زمان کشف آن به طور دقیق و گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

9. گورستان بوگان (Tumulus of Bougon)، حدود 4700 سال پیش از میلاد مسیح


10. گورپشته سنت مایکل (Saint-Michel Tumulus)، حدود 4500 سال پیش از میلاد مسیح
گورپشته سنت مایکل مجموعه ای پنج تایی از تپه های سنگی خاکسپاری می باشد که در شرق کارناک در شمال غربی فرانسه واقع شده است. این بنا که به 4500 سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد، 12 متر ارتفاع، 125 متر طول و 60 متر عرض دارد.
این گورپشته بزرگترین و وسیع ترین تل سنگی در قاره اروپا و یکی از قدیمی ترین سازه های ساخته دست بشر بر روی زمین است.

10. گورپشته سنت مایکل (Saint-Michel Tumulus)، حدود 4500 سال پیش از میلاد مسیح


اولین بنا ساخته شده بر روی زمین چه بنایی بود؟
احتمال این وجود دارد که نتوان این سوال را با یقین مطلق پاسخ داد. گذشته از همه این ها، اگر ما این سازه را کشف نکنیم، نمی توانیم حدالامکان در مورد آن چیزی بدانیم.
اما، چندین سازه بسیار قدیمی وجود دارند که نامزد اولین بنا بر روی زمین هستند. جزئیاتی در مورد قدیمی ترین سازه های کشف شده و ساخته دست بشر گفته شد، اما نامزدهای بسیار دیگری نیز وجود دارند.

نیوگرنج (Newgrange) قدیمی ترین بنا دنیاست؟
نیوگرنج، گور معبری باستانی واقع در دره بوین ایرلند است که یکی از قدیمی ترین سازه های کشف شده در جهان می باشد. کارشناسان تخمین زده اند این سازه در حدود 5200 سال قدمت دارد و احتمالا توسط کشاورزان عصر حجر و در بین سال های 8700 تا 2000 پیش از میلاد مسیح بنا شده است.

نیوگرنج (Newgrange) قدیمی ترین بنا دنیاست؟


همان گونه که تا به این جا مشاهده کردید چندین سازه ساخته دست بشر بر روی زمین وجود دارند که خیلی قدیمی تر از نیوگرنج هستند. چیزی که باید در اینجا گفته شود این است که نیوگرنج یکی از سازه های کشف شده ای است که به بهترین حالت حفظ شده است.

کدام یک از قدیمی ترین سازه ساخته دست بشر همچنان پابرجاست؟
از بین کلیه بناهای باستانی کشف شده تا کنون، یکی از قدیمی ترین سازه های دست ساز بشر، یادبود بارننس در فرانسه است. این تل سنگی به 4850 سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد و به شکل شگفت آوری به خوبی حفظ شده است.






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید