• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چرا این پایتخت مد روز اروپا رکوردهای گردشگری تمام دوران را می شکند

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۸/۲۹   تعداد بازدید : 330   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


چرا این پایتخت مد روز اروپا رکوردهای گردشگری تمام دوران را می شکند

یونان به تازگی از یک تابستان رکوردشکنی خارج شده است. در حالی که نمی توان انکار کرد که جزایر و شهرهای تفریحی این کشور یکی از بزرگترین محرک های هجوم بی سابقه گردشگران در فصل گذشته بوده اند، روندهای بلندمدت نشان می دهد که قهرمان گردشگری یونان در حال حاضر جایی جز پایتخت خیره کننده آن نیست. 
آتن رکورد گردشگری تمام دوران خود را در سال جاری شکسته است و از اعداد سال 2019 (رکورد قبلی) بیش از 9 درصد عبور کرده است و اگر نرخ های رشد فعلی قابل پیش بینی باشد، این میزان تنها در چند ماه آخر سال 2023 افزایش خواهد یافت.
بنابراین، بیایید نگاهی عمیق‌ تر به این موضوع بیندازیم که چرا گردشگران بیش از هر زمان دیگری به این پایتخت محبوب اروپا هجوم می‌ آورند:

فراوانی شگفتی های تاریخی
در این نقطه، نام آتن مترادف با بسیاری از بناهای تاریخی در سطح جهانی شده است. از آکروپولیس نمادین و گل سرسبدش پارتنون، تا آگورای باستانی و معبد زئوس المپیک، هر سنگی در آتن حکایت‌ هایی از خدایان و فیلسوفان باستانی را زمزمه می‌ کند.

فراوانی شگفتی های تاریخی

در اینجا گردشگران نه تنها می توانند شاهد برخی از بزرگترین شگفتی های معماری جهان باشند، بلکه فرصتی برای غوطه ور شدن در میراث فرهنگی و فکری عمیق یونان باستان نیز خواهند داشت.
اکنون که دمای هوا در این کشور خیلی سریع کاهش می‌یابد و نمی‌ توانید از تعطیلات مدیترانه‌ ای رویاهایتان لذت ببرید، می‌ توانید جای پای افلاطون و ارسطو قدم بگذارید، که مسلما تجربه‌ ای قابل توجه‌ تر را برایتان رقم می‌ زند.

صحنه پر جنب و جوش فرهنگی
اگر اهل سفرهای دیدنی تاریخی نیستید، نگران نباشید، قلب تپنده صحنه فرهنگی آتن به اندازه گذشته خارق العاده آن، چشمگیر است. با بازدید از تئاتر مشهور آتن، موزه الکساندروس سوتسوس، رستوران های به ظاهر بی پایان و میخانه ها، برنامه سفر شما تا حد زیادی پر خواهد شد.

صحنه پر جنب و جوش فرهنگی

اگر به دنبال تجربه یک شب یونانی واقعا اصیل هستید، توصیه می‌ کنم از رفتن به رستوران‌ ها و کلاب‌ های معمولی صرف نظر کنید و به جای آن به بوزوکیا (bouzoukia) بروید. این اصطلاح خود از ساز یونانی بوزوکی سرچشمه می گیرد که یک عود با گردن بلند است که بیشتر شبیه ماندولین است. دلیل اینکه این مراکز نام خود را از این ساز گرفته اند این است که آنها به نواختن موسیقی سنتی لایکو برای مهمانان خود مشهور هستند.

صحنه پر جنب و جوش فرهنگی

در اینجا، می‌ توانید از نوشیدنی‌ های مورد علاقه خود در حین خوردن آجیل و سایر تنقلات ارائه شده توسط مرکز لذت ببرید. با این حال، از آنجایی که در آتن هستید، نوشیدن اوزو تجربه ای به یاد ماندنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر بیشتر اهل غذا خوردن هستید، مطمئن شوید که شب را با توقف در یکی از دکه های غذای خیابانی پراکنده در سطح شهر به پایان می‌ رسانید. ژیروس، بوگاتسا (هم شیرین و هم شور) و لوکومادها همه را باید امتحان کنید.

صحنه پر جنب و جوش فرهنگی


 با 10 مورد از معروف ترین معابد یونان آشنا شوید



مناسب برای انواع مسافرین
آتن عظمت باستانی خود را با حال و هوای معاصر و چند ملیتی ترکیب می‌ کند، به گونه‌ ای که بسیاری از شهرهای در سطح آن قادر به انجام آن نیستند.

مناسب برای انواع مسافرین

برای مثال مناطقی مانند پلاکا، موناستیراکی و کولوناکی، ترکیبی عالی از جذابیت دنیای قدیم و ظرافت دنیای مدرن را ارائه می‌ دهند و گردشگران را به کاوش در خیابان‌ های سنگفرش‌ شده پرپیچ‌ و خم دعوت می‌ کنند و نقاط دیدنی و فعالیت‌ هایی را به آنها ارائه می‌ کنند که بیشتر برای آنها جذاب است.

مناسب برای انواع مسافرین

به هر حال، داشتن یک تجربه ناخوشایند سفر هنگام رفتن به مقصدی که مردم محلی آن طوری از بازدیدکنندگان با صمیمیت و مهمان نوازی استقبال می کنند که گویی یکی از اعضای خانواده خود هستند، سخت است.

قیمت های مناسب
قیمت های رقابتی آتن مسلما یکی از بزرگترین نقاط قوت آن در صحنه گردشگری بین المللی است.

مناسب برای انواع مسافرین

در حالی که هزینه های غذا و اقامت در پایتخت یونان لزوما پایین نیست، اما همچنان بسیار معقول تر از آن چیزی است که در مناطق توریستی مدیترانه ای مانند رم پیدا می کنید. اکثر هتل ها و سوییت های اجاره ای کوتاه مدت در شهر بین 40 تا 120 دلار برای هر شب هزینه دارند.

دسترسی بیشتر
ورود و خروج از آتن هرگز آسانتر از این نبوده است و فرودگاه محلی در حال حاضر با هجوم بی‌ سابقه‌ گردشگران با سهولت نسبی برخورد می‌ کند.
این شهر با یک سیستم مترو و اتوبوس با ساختار مناسب کار می‌ کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌ دهد تا تمام مکان‌ های دیدنی نمادین را با پرداخت هزینه کمتر از 1.5 دلار در هر سفر ببینند.

مناسب برای انواع مسافرین

اگر قصد دارید در طول اقامت خود در آتن از سایر شهرهای یونان هم دیدن کنید، از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد که بیشتر جاده های ملی یونان بسیار جدید و خوش ساخت هستند.
با این حال، تعداد زیادی پست عوارض در سراسر کشور پراکنده شده است، بنابراین اگر به مناطق اطراف سفر می کنید، مطمئن شوید که همیشه مقداری پول کم همراه خود داشته باشید.

منبع: traveloffpath





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید