• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 15 مورد از بهترین شهرهای ترکیه

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۷/۱۸   تعداد بازدید : 616   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 15 مورد از بهترین شهرهای ترکیه

شهرهای ترکیه مکان هایی هستند که زندگی ترکی را در پر جنب و جوش ترین حالت خود می توانید در آنها تجربه کنید. بسیاری از شهرهای ترکیه، حتی شهرهایی که امروزه به عنوان مراکز تجاری و صنعتی مدرن شناخته می‌ شوند، ریشه‌ های باستانی دارند و در مناطق قدیمی شهر مملو از معماری زیبای دوره‌ های عثمانی، بیزانس، یا کلاسیک هستند.

1. استانبول
ویژگی ها: یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان که ترکیبی از میراث بزرگ بیزانس و عثمانی با رستوران های پویا و معاصر، سرگرمی و سبک زندگی خیابانی است.
استانبول توانسته است گذشته باستانی و هیاهوی کلانشهر مدرن و پرهیجان خود را با هشیاری که توسط بسیاری از شهرهای دیگر مدیریت نمی شود، ادغام کند. این یک کلانشهر ترکیه است که در سواحل متضاد اروپا و آسیا قرار گرفته و حدود 15 میلیون نفر جمعیت دارد.
جای تعجب نیست که استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در جهان است. تعداد کمی از شهرهای دیگر روی زمین وجود دارند که بتوانید از انبوهی از آثار تاریخی شگفت انگیز از دوران های مختلف دیدن کنید.
فقط در مرکز شهر قدیمی، جاذبه‌ های توریستی در کلاس جهانی بیش از آن چیزی وجود دارد که می توانید در برخی از کشورها پیدا کنید.
می‌ توانید هفته‌ ها را اینجا بگذرانید و همچنان چیزهای جدید برای دیدن و مکان‌ های جالب برای خرید پیدا کنید، اما برای بازدیدکنندگانی که برای اولین‌ بار بازدید می‌ کنند، مرکز تاریخی جایی است که باید وقت خود را صرف آن کنید. در اینجا، معروف‌ ترین پروژه‌ های ساختمانی بزرگ امپراتوری شهر را از هر دو امپراتوری بیزانس و عثمانی خواهید دید.
مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ چهار مورد اصلی هستند.
اما فراتر از اینها، آب انبارهای بیزانسی، مساجد چند گنبدی با کاشی کاری های مجلل، معماری کاخ باروک و کلیساهای نقاشی شده برای کشف کردن وجود دارد. تاریخ تنها بخشی از جذابیت استانبول است.
گمان نکنید این شهر فقط مجموعه ای از یک تاریخ طولانی است. زندگی خیابانی در اینجا حال و هوای دیدنی و شور جوانی دارد، در حالی که برخی از بهترین راه‌ ها برای لذت بردن از حال و هوای استانبول، رفتن به تنگه بسفر برای تماشای مناظر افق یا تجربه یک حمام سنتی ترکی در یک حمام باستانی و گنبدی است. 
تجربه کافه و غذاخوری شهر شامل همه چیز، از غذاهای عثمانی و غذاهای محلی گرفته تا طعم‌ های مدیترانه‌ ای و ترکیبی مدرن است. 

1. استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه


2. آنتالیا
ویژگی ها: زندگی ساحلی با امکانات شهری عالی، غذاخوری و سرگرمی رایگان، به‌ علاوه منطقه شهر قدیمی در مرکز آن
تفرجگاه مدیترانه ای برتر ترکیه با جمعیت 1.2 میلیون نفری، مرکز تجاری مهمی است، بنابراین هیاهوی زیادی برای افزودن به زندگی ساحلی آن وجود دارد.
اگر می‌خواهید آفتاب و شن و ماسه را با امکانات شهری ترکیب کنید، آنتالیا یکی از بهترین مکان‌ ها برای بازدید در ترکیه است.
زندگی آرام ساحلی هم در ساحل کنییاتی و هم در ساحل لارا یافت می شود و صحنه پر جنب و جوش و متنوع کافه ها و رستوران های شهر همچنان به راحتی قابل دسترس است.
با منطقه کالیچی (Kaleiçi) در مرکز آنتالیا، شما یکی از بهترین شهرهای قدیمی ترکیه را خواهید داشت که به راحتی می توانید برای برنزه کردن خود به آنجا بروید. 
این محله از عمارت‌ های دوره عثمانی که به بندری متعلق به دوره رومی منتهی می‌ شود و با چشم‌ اندازهایی که دارای ساحلی ناهموار و کوهستانی است، حتی اگر علاقه‌ ای به رفتن به ساحل نداشته باشید هم به‌ خودی خود جاذبه‌ های گردشگری کافی را فراهم می‌ کند.
اگر مناظر داخل شهر کافی نیست، باید بدانید آنتالیا در کنار مجموعه ای از مکان های باستانی مهم ترکیه قرار دارد.
با وجود ویرانه‌ های معروف دوران کلاسیک آسپندوس، پرگا، ساید و ترمسوس که فقط به فاصله یک روز از شهر فاصله دارند، سخت می توان یک شهر ساحلی با امکانات بیشتر در جای دیگری پیدا کرد. 

2. آنتالیا یکی از بهترین شهرهای ترکیه


3. بورسا
ویژگی ها: مرکز فرهنگ عثمانی، میراث جاده ابریشم و مقصد اسکی زمستانی
پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی بورسا، امروزه شهری وسیع، پرهیاهو و مدرن است که دو میلیون نفر جمعیت دارد.
بیشتر بازدیدکنندگان اینجا در مناطق مرکزی شهر گشت و گذار می کنند. مسجد جامع 20 گنبدی، نمای داخلی مسجد و مقبره یشیل با کاشی کاری‌ های فراوان و مقبره‌ های رنگارنگ اولین سلاطین عثمانی در مجتمع مرادیه، معروف‌ ترین بناهای دوران سلطنت امپراتوری بورسا هستند.
در مرکز شهر، بازار بزرگ سرپوشیده قرار دارد، جایی که چندین هان (کاروانسرا) و بزازستان (انبارها) میراث بورسا را به عنوان نقطه تجاری مسیر ابریشم به نمایش می گذارند. دیدن کوزا هان را با مغازه های ابریشم متعددش که همچنان به این سنت ادامه می دهند از دست ندهید.
با این حال، برای برخی از مسافران، همه این میراث نمایش داده شده در درجه دوم اهمیت قرار دارند.
دوستداران غذا اینجا هستند تا اسکندر کباب را در شهری که در آن اختراع شده است بخورند. تقریبا همه رستوران‌ های شهر این غذا را به عنوان غذای اصلی خود ارائه می‌ دهند، اما برای تجربه غذای اصیل، مستقیم به کبابچی اسکندر (Kebapçi Iskender) بروید، جایی که برای اولین بار این غذا ارائه شد.
در طول زمستان، بورسا شهر اصلی برای پیست اسکی محبوب در اولوداغ (کوه بزرگ) است و بورسا تله‌ فریک هم یکی از طولانی‌ ترین مسیرهای تله‌ کابین‌ های جهان و دیدنی‌ ترین آنها را برای رفتن به دامنه‌ کوه ارائه می کند.

3. بورسا یکی از بهترین شهرهای ترکیه


4. شانلی‌ اورفه (Şanlıurfa)
ویژگی ها: شهر زیارتی باستانی با برخی از مهم ترین مکان های نوسنگی جهان در نزدیکی آن
شانلی اورفه که ادعا می‌ شود زادگاه حضرت ابراهیم و زمانی شهر بیزانسی اِدِسا بوده است، همیشه یکی از جالب‌ ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی ترکیه بوده است.
در چند سال گذشته، از آنجایی که سایت باستان‌ شناسی گوبکلتپه به روی گردشگران باز شده است، موج جدیدی از بازدیدکنندگان به اینجا سرازیر شده‌ اند. این مونولیت های نوسنگی که درست در حومه شهر قرار دارند، در سال ۲۰۱۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.
در مرکز شهر، یک موزه باستان‌ شناسی جدید، عظیم و کاملا معاصر، یکی از جذاب‌ ترین تجربیات موزه‌ ای ترکیه را فراهم می‌ کند و با اختصاص بخش وسیعی از فضای آن به نمایشگاه‌، اهمیت منطقه گوبکلتپه و منطقه شانلی‌ اورفه در تاریخ اولیه بشر را به‌ طور کامل به نمایش می گذارد.
حتی بدون این دو جاذبه توریستی مهم اخیر، شانلی اورفه چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد.
بازار محله شهر قدیمی یک محل شلوغ است، جایی که کارگاه‌ های صنایع دستی سنتی و غرفه‌ های بازار در میان کوچه‌ های باریک جمع شده‌ اند و حیاط کاروانسراهای قدیمی اکنون به‌ عنوان کافه‌ های فضای باز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
پارک سرسبز گلباشی (Gölbaşı) که از منطقه قدیمی شهر امتداد می یابد، در قلب شهر قرار دارد. این منطقه زیارتی بزرگ دارای مساجد تاریخی است که در مکان‌ های مهم و بر اساس داستان ابراهیم ساخته شده‌ اند و حوضچه‌ های آن پر از ماهی کپور مقدس هستند. 

4. شانلی‌ اورفه یکی از بهترین شهرهای ترکیه


5. ازمیر
ویژگی ها: زندگی پر جنب و جوش و مدرن شهری و نقطه شروع برای دیدن برخی از معروف ترین ویرانه های دریای اژه
این مرکز استان و سومین مرکز بزرگ ترکیه، با جمعیت 2.9 میلیون نفر، یک پایگاه شهری بزرگ برای مکان‌ های نزدیک افسوس و پرگاموم است که هر دو به فاصله یک سفر یک روزه از شهر قرار دارند.
ازمیر که در امتداد ساحل دریای اژه قرار گرفته، امروزه به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز شهری ترکیه شناخته می شود. شور جوانی، تجاری و نمای مدرن آن، تاریخ وسیعی را در پس خود پنهان کرده است.
ازمیر که زمانی اسمیرنا نامیده می شد، از زمان روم تا پایان دوران عثمانی، مهم ترین شهر بندری در امتداد این خط ساحلی بود.
این شهر همراه با اسکندریه در مصر، قرن‌ ها به عنوان یک مرکز جهانی مدیترانه مورد توجه قرار داشت، جایی که زندگی ترک‌ ها، یونانی‌ ها، یهودیان و ارمنی‌ ها در آن جریان داشت.
آتشسوزی فاجعه‌ بار در پایان جنگ استقلال ترکیه در سال 1922 بسیاری از محله‌ های تاریخی ازمیر را از بین برد، اما نگاهی اجمالی به گذشته داستانی آن را هنوز می‌ توان در منطقه وسیع بازار کمرالتی (Kemeraltı Market) یافت که در مرکز شهر قرار دارد. در اینجا، انبارهای عثمانی اکنون کارگاه‌ های صنایع دستی را در خود جای داده‌ اند، کاروانسراها به قهوه‌ خانه تبدیل شده‌ اند و مغازه های کوچه‌ ها مملو از محصولات و کالاهای خانگی است.

5. ازمیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه


6. قونیه
ویژگی ها: مرکز معنوی تاریخی، میراث دوران سلجوقی و زیارتگاه مولانا
موزه مولانا با کاشی‌ کاری‌ های پرآذین خود که محل مقبره شاعر و واعظ صوفی قرن سیزدهم میلادی، مولانا جلال‌الدین رومی است، این پایتخت قدیمی سلجوقی را به توقفگاه اصلی هر مسافری تبدیل کرده است که از سواحل مدیترانه به سمت شرق می‌ رود.
اکثر بازدیدکنندگان زمان سفر خود را برای تماشای اجرای دراویش چرخان (دو بار در در هفته در تابستان و هفته ای یک بار در بقیه سال) در زادگاه فرقه صوفی مولوی اختصاص می دهند.
در قونیه اما، که شهرت گردشگری خود را از ارتباطش با صوفی گری به دست آورده است، جاذبه های فراوان فراتری از دراویش وجود دارد.
شهر مرکزی مملو از مساجد و بناهای تاریخی باقی مانده از دوران باشکوه قونیه به عنوان پایتخت سلجوقیان در قرن سیزدهم میلادی است. برخی از آنها مانند مدرسه قاراتای، به زحمت بازسازی شده و به موزه های جالبی تبدیل شده اند که دستاوردهای هنری دوران سلجوقیان را به نمایش می گذارند.
در خارج از خود شهر، دشت‌ های بی نظیر اطراف دارای مجموعه‌ ای از جاذبه‌ ها هستند که مسافران علاقه مند به تاریخ‌ را متقاعد می‌ کند که یک شب دیگر در شهر بمانند.
در بالای این فهرست تپه سکونتگاهی چاتال هویوک است که باستان شناسان در آن یکی از بزرگترین دهکده های دوران نوسنگی جهان را کشف کردند.

6. قونیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه


7. فتحیه
ویژگی ها: شهر بندری مدیترانه ای و نقطه اصلی شروع برای سفر با قایق بادبانی
این شهر کوچک 100 هزار نفری با محیط دیدنی اطراف بندر، یکی از محبوب ترین مکان های ترکیه برای بازدید در امتداد سواحل مدیترانه است.
فتحیه مقصد اصلی قایقرانی است. مجموعه‌ ای از فعالیت‌ های قایقرانی، از برگزاری تورهای روزانه گروهی با قایق گرفته تا کرایه قایق‌ های تفریحی خصوصی چند روزه در آن ارائه می‌ شود.
این بندر همچنین نقطه عزیمت برای معروف ترین برنامه سفر قایقرانی، کروز سه شبه آبی در ترکیه است که برخی از بهترین چشم اندازهای ساحلی را در امتداد این خط ساحلی به نمایش می گذارد.
اگرچه فتحیه اساسا در مورد تفریحات آبی است، مکان آن نیز برای شروع کاوش در حجم وسیعی از ویرانه های پنهان شده در تپه‌ های جنگلی سرسبز اطراف بسیار مناسب است.
ویرانه‌ های دوره کلاسیک زانتوس و لتون لیکیه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ اند، تنها دو مورد از مکان‌ های باستان‌ شناسی مهم در فاصله یک روزه هستند.
با این حال، اگر صرفا روی خورشید و دریا تمرکز کرده‌ اید، این نزدیکترین پایگاه شهری با پاراگلایدر و سفرهای قایق و دره پروانه‌ ها در سواحل معروف اولودنیز است.

7. فتحیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه


 حقایق جالب و خواندنی درباره ترکیه



8. غازی انتپ (Gaziantep)
ویژگی ها: مرکز غذا، مرکز صنایع دستی و میراث شهر قدیمی، به علاوه یکی از مشهورترین مجموعه های موزاییک دنیا
مرکز باقلوای ترکیه نیازی به معرفی برای مسافران عاشق غذا ندارد. خوراکی های شیرین غازی انتپ در سراسر کشور مشهور است. با وجود این، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.
یکی از جاذبه های گردشگری برجسته موزه موزاییک زیوگما (Zeugma Mosaic Museum) است.
این موزه که به سبک معاصر و به زیبایی طراحی شده است، یکی از مهمترین مجموعه هنرهای موزاییکی جهان از دوره رومی را در خود جای داده است که همگی قبل از غوطه ور شدن در زیر آب های سد بیرچیک، از سایت باستانی Belkis-Zeugma در نزدیکی آن نجات یافته اند.
یکی از لذت های واقعی غازی انتپ، گشت و گذار در منطقه قدیمی شهر است. انبوه باقلوا فروشی ها و کوچه های باریک بازار، مملو از فروشگاه های صنایع دستی سنتی و قهوه خانه های تاریخی هستند که بازدید از آنها می تواند یک روز کامل از وقت شما را به خود اختصاص دهد.

8. غازی انتپ یکی از بهترین شهرهای ترکیه


9. آنکارا
ویژگی ها: مهم ترین موزه ترکیه و قلب مدرن این کشور
پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور با پنج میلیون نفر جمعیت در مرکز این کشور قرار دارد.
آنکارا یک مرکز گسترده تجاری و صنعتی است که اغلب به عنوان یک شهر مدرن نادیده گرفته می شود، اما سه دلیل بزرگ برای اضافه کردن آن به تور ترکیه وجود دارد.
در اینجا می توانید از موزه عالی تمدن های آناتولی، که مجموعه ای بی نظیر از آثار باستانی از سایت های باستان شناسی در سراسر کشور را در خود جای داده است، بازدید کنید. آثار موزه از عصر نوسنگی تا عصر آهن را شامل می شود. اگر می خواهید گستره وسیع تاریخ باستانی ترکیه را درک کنید، اینجا بهترین مکان در این کشور است.
اگرچه این شهر تنها در دوران مدرن به شهرت رسید، آنکارا ریشه های باستانی دارد. منطقه ارگ بالای تپه آن، که در میان بقایای دیوارهای ویرانه بیزانسی قرار دارد، بهترین مکان برای تجربه برخی از این میراث است.
یکی دیگر از جاذبه های مهم آنکارا و یک مکان زیارتی مدرن، آنیتکبیر است. این مجموعه بالای تپه، مقبره آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن را در خود جای داده است. باید به اینجا بیایید تا بفهمید در سال های پس از جنگ جهانی اول چگونه این ملت مدرن شکل گرفت.
آنکارا همچنین نزدیکترین پایگاه به ویرانه‌ های پایتخت هاتوشا، امپراتوری هیتی‌ ها در عصر برنز است که زمانی بر بیشتر آناتولی حکومت می‌ کرد و همچنین سایت عصر آهن گوردیوم، جایی که اسکندر مقدونی گره گوردی را از هم باز کرد.

9. آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه


10. اسکی شهیر
ویژگی ها: مرکز هنر معاصر، شور جوانی و محل پر جنب و جوش کافه‌ ها
این مرکز دانشگاهی بزرگ همه چیز درباره فرهنگ کافه‌ ها، باغ‌ ها و هنر است.
اسکی‌ شهیر پر از انرژی و شور جوانی، مکانی عالی برای خانواده‌ های محلی است که در تعطیلات آخر هفته تابستان، برای سواری با گوندولا در رودخانه، پیک‌ نیک در پارک‌ ها و قدم زدن در منطقه کوچک شهر قدیمی اودونپازاری به اینجا سفر می‌کنند.
اودونپازاری همچنین جایی است که جدیدترین جاذبه اسکی شهیر را خواهید دید. گالری هنری OMM (موزه مدرن اودونپازاری) مجموعه‌ ای دائمی از هنر مدرن را در خود جای داده است که شامل مجسمه‌ ها و بناها و همچنین نقاشی‌ ها می‌ شود و میزبان نمایشگاه‌ های موقتی از نام‌ های بزرگ در صحنه هنر معاصر است. این مهمترین گالری هنری خصوصی خارج از استانبول است.
اسکی شهیر قبلا توسط بسیاری از مسافران نادیده گرفته می شد، اما خطوط قطار سریع السیر جدید که استانبول را به آنکارا و قونیه متصل می کند، اسکی شهیر (ایستگاهی در هر دو خط) را به ایستگاهی محبوب برای مسافرانی که به داخل کشور می روند تبدیل کرده است.

10. اسکی شهیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه


11. وان
ویژگی ها: دریاچه وان، هنر و میراث ارمنی و گنجینه های باستانی اورارتویی
در جنوب شرقی ترکیه، شهر وان در کنار ساحل دریاچه وان قرار دارد و یک نقطه ترانزیت اصلی برای مسافران قبل یا بعد از ورود به ایران است.
به دلیل یک سری زمین لرزه که در سال 2011 رخ داد و بخش اعظم شهر مرکزی را با خاک یکسان کرد، معماری وان کاملا مدرن شده است. این امر تاریخ باستانی و جهانی این منطقه را که در دوران عثمانی دارای جمعیت مختلط زیادی از ارامنه، ترک ها، کردها، مسیحیان سریانی و ایزدی بود، پنهان کرده است.
به حومه شهر، نزدیک ساحل دریاچه وان بروید تا بخش های اسکی وان (وان قدیم) را کشف کنید. زمانی که وان در ابتدا به خط مقدم نبرد بین نیروهای عثمانی و روسیه در طول جنگ جهانی اول تبدیل شد و پس از اینکه نیروهای متفقین وان را به ارمنستان تسلیم کردند، دوباره در جنگ استقلال ترکیه از بین رفت.
پس از آن، برای تماشای مناظر پانورامای شهر و حومه، تا قلعه باستانی وان پیاده‌ روی کنید و سپس در موزه وان با مجموعه‌ ای از آثار باستانی اورارتویی که اهمیت جهانی دارند آشنا شوید و نگاهی به گذشته طولانی این منطقه بیاندازید.
با این حال، مهمترین نقطه بازدید از اینجا، سفر به جزیره آکدامار در دریاچه وان برای بازدید از آکدامار کیلیسی (کلیسای ارمنی صلیب مقدس) با نمای وقایع حکاکی شده کتاب مقدس است. این یکی از مهم ترین مکان های مذهبی تاریخی ترکیه و یکی از بزرگترین گنجینه های هنری پادشاهی های ارمنی قرون وسطی است.
با این حال، همه چیز در مورد تاریخ و معماری نیست. وان همچنین محل اصلی غذاخوری است که به خاطر فرهنگ غذایی متمایزش و همچنین به دلیل صبحانه ترکی اش معروف است.

11. وان یکی از بهترین شهرهای ترکیه


12. ترابزون
ویژگی ها: شهر بندری پر جنب‌ و جوش دریای سیاه با هسته‌ ای تاریخی، به‌ علاوه مقصد اصلی برای سفر به صومعه سوملا
اینجا توریستی ترین شهر ساحل دریای سیاه است.
بیشتر بازدیدکنندگان قبل از سفر به تپه های سرسبز چای در ترکیه یا بازدید از صومعه سوملا که یکی از معروف ترین مناظر دریای سیاه است، معمولا فقط یک شب را در اینجا می گذرانند. اگرچه این صومعه در چندین سال گذشته برای انجام بازسازی بسته شده است، اما تنها مشاهده موقعیت مکانی آن که در بالای صخره های ناهموار ساخته شده است، هنوز هم آن را به یک جاذبه اصلی تبدیل می کند.
ترابزون بیشتر از زمانی که اکثر مسافران به آن اختصاص می دهند ارزش بازدید دارد. در خود شهر، دیدنی اصلی توریستی ایاصوفیه است، مسجدی که به کلیسا تبدیل شده و نقاشی‌ های دیواری مهم قرن سیزدهمی را در خود جای داده است.
پس از بازدید از ایاصوفیه، به منطقه بازار مرکزی و محله استحکامات اورتاهیسار (قلعه میانی) سر بزنید. هر دو از سبک معماری عثمانی برخوردار بوده‌ اند، به طوری که اکنون چندین کاروانسرا به عنوان کافه و فضای فروشگاه استفاده می‌ شود.
ترابزون همچنین یکی از بهترین مقاصد دریای سیاه برای چشیدن غذاهای دریای سیاه است. رستوران‌ های زیادی در مرکز شهر در تهیه غذاهای متمایز این منطقه تخصص دارند و ترکیبی از طعم‌ های گرجی، یونانی و ترکی را ارائه می کنند که نشان از گذشته چندفرهنگی دریای سیاه دارد.

12. ترابزون یکی از بهترین شهرهای ترکیه


13. ادیرنه (Edirne)
ویژگی ها: بزرگترین مسجد سنان و میراث عثمانی در بخش کوچک ترکیه از اروپا
ادیرنه که در مقابل مرزهای بلغارستان و یونان قرار دارد، شهر اصلی تراکیه (گوشه کوچک شمال غربی ترکیه که در داخل اروپا قرار دارد) است.
ادیرنه زمانی شهر رومی آدریانوپل بود که بعدا پایتخت امپراتوری عثمانی شد (محمت دوم فتح قسطنطنیه را از اینجا آغاز کرد) و دارای تاریخ طولانی و غنی است که می توان آن را در معماری امپراتوری حفظ شده که هنوز در مرکز شهر گسترده شده مشاهده کرد.
مهمترین جاذبه توریستی شهر، مسجد سلیمیه ادیرنه است که به عنوان بهترین نمونه از معماری مسجد شناخته می شود و توسط معمار مشهور عثمانی، سنان ساخته شده است.
با این حال، هر بازدید کننده ای که به تاریخ علاقه مند است، در ادیرنه با انبوهی از مساجد و بناهای تاریخی دوران عثمانی روبرو می شود و کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا می کند.
موقعیت ادیرنه آن را به یک مکان مناسب در مسیر زمینی بین استانبول و بلغارستان یا شمال یونان تبدیل کرده است.

13. ادیرنه یکی از بهترین شهرهای ترکیه


14. آماسیا (Amasya)
ویژگی ها: کنار رودخانه در زیر بقایای پونتیک در یکی از زیباترین شهرهای کوچک ترکیه امتداد می یابد
آماسیا بین صخره‌ های مرتفع قرار گرفته و رودخانه یشیلیرماک از مرکز آن می گذرد.
آماسیا اگرچه امروزه شهری آرام و کوچک است، زمانی پایتخت پادشاهی پونتوس بود و بعدها در دوران رومیان این شهر زادگاه استرابون، جغرافیدان مشهور رومی شد.
ممکن است جاذبه های توریستی بزرگ یا کارهای مهم کمی در داخل شهر وجود داشته باشد، اما آماسیا این واقعیت را با فراهم کردن محیط و فرصت های فراوان برای تماشای مناظر زیبا جبران می کند.
در کنار رودخانه قدم بزنید، جایی که عمارت‌ های چوبی حفظ شده عثمانی در کرانه شمالی آن قرار گرفته‌ اند و مقبره‌ های پادشاهان پونتیک در صخره‌ بالای آن کنده کاری شده‌ اند و سپس به سمت بقایای اندک قلعه ای که روی قله صخره قرار گرفته‌ است بروید و مناظر سراسر دره را تماشا کنید. 
در خود مرکز شهر، بازدید از مسجد سلطان بیازیت دوم متعلق به قرن پانزدهم را که فضای داخلی آن از لحاظ عظمت با مساجد امپراتوری استانبول رقابت می کند، از دست ندهید.

14. آماسیا یکی از بهترین شهرهای ترکیه


15. قارص (Kars)
ویژگی ها: تعداد انگشت شماری از بناهای میراثی در مرکز شهر و پایگاهی برای سفرهای یک روزه به آنی (Ani)
شهر بزرگ شمال شرق ترکیه، قارص، نزدیکترین پایگاه به ویرانه های آنی، پایتخت پادشاهی ارمنستان، یکی از میراث جهانی یونسکو در ترکیه است.
تقریبا هر مسافری که به منطقه باستان شناسی می رود حداقل یک شب را در اینجا سپری می کند.
خود قارص در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه دارای سبکی بسیار منحصر به فرد است که بیشتر به خاطر دورانی از شهر که از سال 1878 تا 1920 تحت اشغال روسیه بود، دارای معماری عمارت سنگی متمایز و چیدمان جاده‌ ای شبکه‌ ای داده است.
گوشه شمالی شهر محل تعداد انگشت شماری از بناهای تاریخی است. ابتدا به مسجد کومبت (Kümbet) که در اصل کلیسای ارمنی حواریون قرن دهم بود بروید و سپس به سمت قلعه قارص بروید و مناظر شهر و حومه‌ های اطراف آن را ببینید.

15. قارص یکی از بهترین شهرهای ترکیه


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید