• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های شگفت انگیزی که ممکن است تا سال 2050 به زیر آب بروند (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۶/۲۹   تعداد بازدید : 370   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

15. منطقه معبد بودایی
مکان: بانکوک، تایلند
پایتخت شلوغ تایلند با بیش از 10.5 میلیون نفر جمعیت، مدت‌ هاست که دچار فرونشست زمینی شده که به کندی فرو می‌ رود و عمدتا ناشی از استخراج آب‌ های زیرزمینی مورد نیاز برای تامین آب شهر بوده است. فرونشست بانکوک را به ویژه در برابر سیل های رایج در این منطقه آسیب پذیر کرده است و با افزایش نرخ بالا آمدن سطح دریا در خلیج تایلند به فرسایش ساحلی کمک کرده است.
بسیاری از زیباترین و تاریخی ترین معابد بودایی شهر در اطراف رودخانه چائو فرایا که از مرکز شهر می گذرد، جمع شده اند و می تواند یکی از اولین مناطق بانکوک باشد که غرق می شود.

15. منطقه معبد بودایی


16. خط ساحلی نورفولک شمالی
مکان: ایست آنگلیا، انگلستان
ساحل نورفولک شمالی در شمال شرقی لندن، به دلیل سواحل بکر، آسمان صاف، صخره‌ های چشمگیر و باتلاق‌ های نمکی و تالاب‌ ها که محل زندگی حیات‌ وحش متنوع است، رسما به‌ عنوان منطقه‌ ای با زیبایی‌ های طبیعی برجسته شناخته شده است. سیل های ساحلی این منطقه و همچنین فنس (Fens)، باتلاق احیا شده بین نورفولک و لینکلن شایر و حتی شهر کلیسای جامع افسانه ای الی (Ely) را در داخل کشور به زیر آب می برد.

16. خط ساحلی نورفولک شمالی


17. کاسکو ویجو (Casco Viejo)
مکان: پاناما سیتی، پاناما
محله قدیمی پاناما سیتی، بخشی که به نام کاسکو ویجو یا شهر قدیمی و همچنین سن فیلیپه شناخته می شود، با مجموعه ای عالی از کلیساها، کاخ ها و میدان های قرن هفدهم و هجدهم، در سال 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این محله که بر روی بخشی از خلیج پاناما ساخته شده است، اگر سطح دریا بالا بیاید به آرامی به زیر آب می رود. 

17. کاسکو ویجو (Casco Viejo)


18. جزیره هرشل-پارک سرزمینی کیکیکتاروک (Qikiqtaruk Territorial Park)
مکان: دریای بوفور، منطقه یوکان، کانادا
یک پارک سرزمینی بخش زیادی از این جزیره خشک و اغلب یخی را پوشانده است که دارای یک اکوسیستم منحصر به فرد قطب شمال است که شامل حیوانات، پرندگان دریایی و آبزیان و همچنین گونه‌ هایی از پوشش گیاهی است که فقط در یوکان وجود دارند. طبق گزارش سال 2019 دولت یوکان، «تغییرات آب و هوا، نیروهای اکولوژیکی شکل دهنده جزیره را تغییر می دهد».
کاهش یخ دریا و فرسایش چشمگیر سواحل آن را به ویژه در معرض افزایش سطح اقیانوس ها قرار می دهد و در سال 2008، صندوق جهانی بناهای تاریخی این جزیره را در فهرست تماشای "100 مکان در معرض خطر" خود قرار داد.

18. جزیره هرشل-پارک سرزمینی کیکیکتاروک (Qikiqtaruk Territorial Park)


19. محله فرانسوی
مکان: نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده آمریکا
محله فرانسوی در این شهر تاریخی که به‌ عنوان یک مکان تاریخی ملی تعیین شده است، به‌ دلیل بارها و رستوران‌ هایش، صحنه موسیقی، زندگی راحت خیابانی‌ اش و خانه‌ های شهری کرئول و ویکتوریایی آمریکایی معروف است. در حالی که پس از ویرانی طوفان کاترینا در سال 2005، یک سیستم سیلابی جدید نصب شد و اگرچه محله در مدت آن فاجعه یکی از مناطق به شدت آسیب دیده نبود، این بخش مهم شهر در صورت ادامه افزایش سطح دریا، همچنان در معرض خطر سیل شدید است.

19. محله فرانسوی


20. خیابان فرهنگ باستان
مکان: تیانجین، چین
تیانجین یک شهر بندری بزرگ در شمال شرقی چین، درست در جنوب شرقی پکن، یک مرکز مالی مهم است و به عنوان یکی از ۲۵ شهر برتر علمی جهان بر اساس نیچر ایندکس رتبه بندی شده است. این شهر همچنین محل «گو ونهوا چی» یا خیابان فرهنگ باستان است که یک گذرگاه عابر پیاده در امتداد رودخانه های با دروازه های معبد پرآذین، یک قصر استادانه، یک معبد دائوئیستی، درب ها و پنجره های نقاشی شده، صدها مغازه فروش صنایع دستی محلی و غرفه های غذاهای خیابانی متعدد دارد.
طبق گزارش Earth.org، تیانجین در برابر افزایش سطح دریا بسیار آسیب پذیر است و ممکن است در اوایل سال 2030، خیابان فرهنگ باستانی همراه با آن غرق شود.

20. خیابان فرهنگ باستان


21. دوتونبوری (Dōtonbori)
مکان: اوزاکا، ژاپن
منطقه دوتونبوری که بین دو پل بر روی کانال دوتونبوری در دومین شهر بزرگ ژاپن قرار دارد، نوعی میدان تایمز آسیایی در کنار آب است که به دلیل تابلوهای تبلیغاتی عظیم نئونی، رستوران ها و غرفه های غذا، تفریحات شبانه و فضای کلی لذت بخش خود شهرت دارد.
افزایش حدود یک متری سطح دریا باعث می‌ شود آب روی دیواره‌های کانال سرازیر شود و بسیاری از جاذبه‌ های منطقه را از بین ببرد و به گفته اتحادیه دانشمندان نگران، اگر روند فعلی گرمایش جهانی ادامه یابد، چنین افزایشی در محدوده پیش‌ بینی‌ دهه‌ های آینده است.

21. دوتونبوری (Dōtonbori)


 مکان های شگفت انگیزی که ممکن است تا سال 2050 به زیر آب بروند (قسمت اول)



22. هزار جزیره
مکان: جاکارتا، اندونزی
هزار جزیره (که در واقع از 342 جزیره تشکیل شده)، رشته ای از جزایر پراکنده در سواحل جاکارتا است که محل استراحتگاه ها، امکانات تفریحی، پارک ها، اقامتگاه های خصوصی و دهکده های ماهیگیری است. این مجمع الجزایر یک منطقه حفاظت شده دریایی است که در آن لاک پشت های نادر پوزه عقابی از تخم بیرون می آیند و دیگر موجودات دریا و خشکی در آرامش نسبی زندگی می کنند.
به گفته یک متخصص سیاست از وزارت امور دریایی و شیلات اندونزی، افزایش سطح آب دریا تا سال 2050 می تواند حدود 2000 جزیره کوچکتر کشور را زیر آب ببرد و هزار جزیره احتمالا در میان آنها خواهد بود.

22. هزار جزیره


23. پیاتزا سن مارکو (Piazza San Marco)
مکان: ونیز، ایتالیا
ونیز در حال حاضر هم مرتبا توسط «acqua alta» سیل زده می شود که اغلب خیابان‌ ها و میدان‌ های شهر را در بهار و پاییز گاهی بین یک و نیم تا دو متر به زیر آب می برد. یک سیستم عظیم از موانع حفاظتی برای جلوگیری از ورود آب دریا سال‌ هاست که در حال ساخت است، اما اگر سطح آب به اندازه کافی بالا رود، ممکن است در نهایت محافظت کافی را ایجاد نکند.
شاید معروف‌ ترین قسمتی از شهر که تحت تاثیر قرار می‌گیرد پیاتزا سن مارکو باشد، میدانی عظیم و زیبا که توسط کافه‌ ها و مغازه‌ های شیک زیر ستون‌ ها احاطه شده است و کاخ دوج و کلیسای سن مارکو در یک طرف آن قرار دارند.

23. پیاتزا سن مارکو (Piazza San Marco)


24. منطقه تاریخی مرکز شهر
مکان: سنت آگوستین، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
سنت آگوستین که توسط اسپانیایی ها در سواحل شمال شرقی فلوریدا در سال 1565 تاسیس شد، ادعای قابل قبولی دارد که قدیمی ترین شهر دائما مسکونی در ایالات متحده است. تعدادی از خانه‌ های قدیمی اسپانیایی و ساختمان‌ های نظامی و مدنی باقی مانده‌ اند و منطقه تاریخی مرکز شهر به خاطر جذابیت و سبک زندگی راحت خود شناخته شده است. متاسفانه، طبق پیش‌ بینی‌ های Climate Central، 64 درصد احتمال دارد که این منطقه حداقل یک سیل با عمق بیش از یک متر را از هم‌ اکنون تا سال 2050 تجربه کند.

24. منطقه تاریخی مرکز شهر


25. آنسه لاتزیو (Anse Lazio)
مکان: جزیره پراسلین، سیشل
سیشل مجمع‌ الجزایری در اقیانوس هند در سواحل شرقی آفریقا است که به‌ دلیل زیبایی‌ های طبیعی، هنر و صحنه موسیقی، و سواحل زیبای خود شناخته می‌ شود و آنسه لاتزیو، که به‌ طور چشمگیری دارای تخته سنگ‌ های گرانیتی است، یکی از محبوب‌ ترین آنهاست. برخلاف برخی دیگر از بخش‌ های جزیره پراسلین، این جزیره توسط صخره‌ های مرجانی محافظت نمی‌ شود و در سال 2004 توسط سونامی و یک بار دیگر در سال 2019 توسط سیل‌ های موسمی غرق شد. این منطقه قبلا تحت تاثیر افزایش سطح دریا و فرسایش قرار گرفته است و آینده آن امیدوارکننده نیست.

25. آنسه لاتزیو (Anse Lazio)


26. پلورینیو (Pelourinho)
مکان: سالوادور، باهیا، برزیل
سالوادور د باهیا در ساحل شرقی برزیل، اولین پایتخت این کشور بود. مرکز تاریخی آن که یکی از میراث جهانی یونسکو است، مملو از کلیساها و کاخ‌ های دوران رنسانس و خانه‌ هایی است که با رنگ‌ های پاستلی نقاشی شده‌ اند. منطقه پلورینوی مرکز به خصوص دارای ساختمان های متمرکز و بناهای تاریخی چشمگیر است.
پیش‌ بینی افزایش سطح دریا در برزیل دشوار است، زیرا داده‌ های مربوط به زمان‌ های قبل ناقص است، اما شواهدی از سطح بالای دریا در تاریخ سالوادور وجود دارد و این شهر به عنوان یکی از مناطق ساحلی آسیب‌ پذیر در برابر افزایش جزر و مد در نظر گرفته می‌ شود.

26. پلورینیو (Pelourinho)


27. تفرجگاه های کنار دریا و پارک ژنو
مکان: کادیز، اسپانیا
کادیز در منطقه جنوب غربی اسپانیا در اندلس، بیش از سه هزار سال پیش توسط فنیقی ها تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که دائما مسکونی بوده است (برخی می گویند قدیمی ترین شهر اروپا است). این شهر روی زمینی با شکل نامنظم که به خلیج چسبیده، در برابر بالا آمدن آب‌ ها بی‌ دفاع است. در میان اولین بخش‌ هایی از شهر که باید از آن بازدید کرد، می‌ توان به باغ های ملی رمانتیک یا تفرجگاه‌ های کنار دریا و پارک بت‌ نیوز، با آبشارها و پوشش گیاهی سرسبز استوایی اشاره کرد.

27. تفرجگاه های کنار دریا و پارک ژنو


28. سانداربانس (The Sundarbans)
مکان: خلیج بنگال، هند و بنگلادش
سانداربانس یک جنگل حرا وسیع در دلتای خلیج بنگال است که بین هند و بنگلادش مشترک است. چهار سایت میراث جهانی یونسکو در این منطقه وجود دارد. آبها، علفزارها و بیشه‌ زارهای آن محل زندگی حدود 453 گونه حیات وحش از جمله ببر بنگال در خطر انقراض است.
این جنگل همچنین مکانی است که در دهه‌ های اخیر آنچه را «افزایش فوق‌ العاده سریع سطح دریا» می‌ نامند تجربه کرده است و از سال 1980 تقریبا 12 درصد از خط ساحلی خود را از دست داده است. به گفته محققان هیئت بین‌ دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی، اگر افزایش سطح آب ادامه یابد، جنگل‌ های حرا و تا حد زیادی از اکوسیستم گیاهی و جانوری آن تا سال 2050 به زیر آب خواهد رفت. 

28. سانداربانس (The Sundarbans)


منبع: 247wallst





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید