• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از شادترین کشورهای جهان در سال 2023 آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۴/۲۶   تعداد بازدید : 914   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از شادترین کشورهای جهان در سال 2023 آشنا شوید

به گفته شبکه راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل، شادی هر فرد امری ذهنی است، اما برخی از عوامل به یک جامعه شاد کمک می کنند. این سازمان غیردولتی در 11 سال گذشته بیش از 150 کشور را بر اساس ارزیابی خود شهروندان از کیفیت زندگیشان، از جمله حمایت اجتماعی، درآمد، سلامت، آزادی، سخاوت و عدم فساد رتبه بندی کرده است.
در حالی که صدرنشینان این فهرست همچنان کشورهای اسکاندیناوی فنلاند، دانمارک و ایسلند هستند، این گزارش همچنین اشاره می‌ کند که علیرغم بحران‌ های متعدد جهانی از جمله جنگ در اوکراین، رضایت جهانی از زندگی «به اندازه سال های پیش از پاندمی بالاست."
پروفسور ریچارد لایارد، یکی از مدیران برنامه رفاه در دانشکده اقتصاد لندن و سردبیر این گزارش، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: "هدف کلی جامعه شادتر است." اما ما فقط زمانی به آن هدف می رسیم که مردم یکدیگر را خوشحال کنند (و نه فقط خودشان). این یک هدف الهام بخش برای ما به عنوان افراد جامعه است و این شامل شادی نسل‌ های آینده و سلامت روانی ما می‌ شود.»
حالا 10 کشور برتر را که به نظر می رسد فرمول داشتن یک جامعه شاد را کشف کرده اند، بررسی می کنیم.

فنلاند
این کشور اسکاندیناوی برای ششمین بار به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شد. در حالی که امتیاز نهایی آن (7.804) کمی کمتر از سال گذشته (7.821) است، فنلاند هنوز به طور قابل توجهی از سایر کشورها جلوتر است و راز خوشبختی خود را مخفی نمی کند. این کشور اخیرا اعلام کرده است که "مسترکلاس شادی" را برگزار می کند تا به مردم کمک کند "فنلاندی درون" خود را پیدا کنند و بر وضعیت ذهنی فنلاندی مسلط شوند. چه برنامه ای در دستور کار است؟ مربیان حرفه ای به شرکت کنندگان کمک می کنند که در میان مناظر آرام تفرجگاه کورو در منطقه لیکلند که به خاطر مناظر و دریاچه های خیره کننده اش معروف است، با طبیعت ارتباط برقرار کنند.

فنلاند اولین کشور شاد جهان در سال 2023


دانمارک
دانمارک با کسب امتیاز 7.586 در سال جاری نیز جایگاه خود را به عنوان نایب قهرمان حفظ کرده است. کشوری که در آن هوگه (hygge) یک روش زندگی است و همچنین گواه این واقعیت است که پرداخت مالیات های زیاد لزوما به معنای یک ملت ناراضی نیست. در حالی که مردم دانمارک بالاترین مالیات بر درآمد شخصی را در اروپا می پردازند (تقریبا 56 درصد)، شهروندان آن از یک سیستم جامع رفاه اجتماعی، از جمله آموزش رایگان و مراقبت های بهداشتی بهره مند می شوند که به نظر می رسد آنها را خوشحال می کند.

دانمارک دومین کشور شاد جهان در سال 2023


ایسلند
سرزمین آتش و یخ نه تنها یکی از شادترین کشورها در جهان است، بلکه امن ترین آنها نیز هست. این کشور در صدر گزارش شکاف جنسیتی جهانی 2022 مجمع جهانی اقتصاد قرار دارد و بیش از 90 درصد شکاف جنسیتی خود را کاهش داده است. چه چیز دیگری مردم ایسلند را خوشحال می کند؟ درآمد بالا، اقتصاد باثبات، فقدان فساد، سخاوت، آموزش رایگان و حس اجتماعی قوی، موارد دیگری است که می توانیم از آنها نام ببریم. البته ما مطمئن هستیم که دسترسی به برخی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی در جهان نیز به این امر کمک کرده است.

ایسلند سومین کشور شاد جهان در سال 2023


اسرائيل
مهمترین تغییر در رتبه‌ بندی امسال اسرائیل است که با پنج پله جهش به رتبه چهارم رسید و این بالاترین میزان از زمان ارائه گزارش در سال 2012 بوده است. کارشناسان این پیشرفت را با بهبود سریع اوضاع این کشور پس از کووید توضیح می‌ دهند (اقتصاد به میزان 6.5 درصد و تولید ناخالص داخلی سرانه به میزان 4.4 درصد افزایش یافته است). بر اساس داده های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، علاوه بر این، اسرائیلی ها ارتباطات اجتماعی قوی و امید به زندگی بالایی دارند.

اسرائيل چهارمین کشور شاد جهان در سال 2023
هلند
هلند با امتیاز 7.403 در رتبه پنجم قرار دارد که مشابه رتبه بندی سال گذشته است. گذشته از مزارع بی‌ پایان لاله (که ما را خوشحال می‌ کند)، اقتصاد این کشور اخیرا به دلیل انعطاف‌ پذیری و بهبود قوی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا در آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول مورد تحسین قرار گرفته است. علاوه بر این، آموزش عالی مقرون به صرفه، بازار کار عالی، احساس جامعه قوی و مشارکت مدنی بالا، همگی حس شادی را به جامعه هلند باز می گرداند.

هلند پنجمین کشور شاد جهان در سال 2023


سوئد
سوئد امسال با یک پله صعود به رتبه ششم رسید. علیرغم ثبت مرگ و میر بیشتر مربوط به کووید-۱۹ نسبت به سایر کشورهای شمال اروپا، امتیاز این کشور کمی بالاتر از سال گذشته بود. بر اساس داده های OECD، آلودگی هوا و محیط زیست در سوئد پس از فنلاند در رتبه دوم قرار دارد که منجر به امید به زندگی بهتر می شود. نرخ بالای اشتغال و برابری جنسیتی (بیش از 80 درصد) نیز منجر به رضایت بهتر از زندگی در سوئد می شود.

سوئد ششمین کشور شاد جهان در سال 2023


نروژ
به راحتی می توان فهمید که چرا نروژی ها خود را ملتی شاد می دانند. نروژ با آموزش بدون شهریه، نرخ درآمد بالا، سطوح پایین فساد و شبکه حمایت اجتماعی قوی، در رتبه بندی 10 شادترین کشور برتر قرار گرفته است و حتی در سال 2017 در صدر قرار گرفته بود. با جاذبه های طبیعی فراوان مانند آبدره‌ ها، کوه‌ ها، جنگل‌ های سرسبز، دریاچه‌ ها و شفق های شمالی، مردم مجبور نیستند برای یافتن یک نقطه آرام برای استراحت و تجدید روحیه به نقاط دور سفر کنند.

نروژ هفتمین کشور شاد جهان در سال 2023


سوئیس
در حالی که سوئیس نسبت به سال گذشته چهار پله سقوط کرده است، این کشور به دلیل نرخ پایین جرم و جنایت، سرانه تولید ناخالص داخلی بالا و مناظر زیبای کوهستانی که از نقاط تفریحی در طول سال محسوب می شوند، همچنان میزبان شادترین (و سالم ترین) مردم جهان است. بر اساس گزارش جهانی شادی، مردم سوئیس همچنین رضایت از زندگی مثبت را با «رفتار اجتماعی خیرخواهانه» مانند کمک‌ های داوطلبانه و خیریه مرتبط می‌ دانند.

سوئیس هشتمین کشور شاد جهان در سال 2023


لوکزامبورگ
لوکزامبورگ در سال گذشته با رتبه ششم در بین 10 کشور شاد حضور داشت، اما در سال 2023 با امتیاز 7.228 به رتبه نهم سقوط کرد. در حالی که لوکزامبورگ یکی از کوچکترین و کم جمعیت ترین کشورهای اروپا است (کمی کوچکتر از رود آیلند است)، در واقع یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه است. ایمنی، اعتماد عمومی بالا و تنوع، همگی به احساس شادی بیشتر در افراد محلی اینجا کمک می کنند (که نیمی از آنها ملیت خارجی دارند).

لوکزامبورگ نهمین کشور شاد جهان در سال 2023


نیوزلند
همانند سال گذشته، نیوزلند رتبه دهم را در فهرست شادترین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. پس از اینکه نیوزلند توانست پس از کرونا در آوریل 2022 دوباره به حالت عادی باز گردد، شاهد جریان ثابتی از بازدیدکنندگان بود که به بهبود اوضاع آن کمک کرد و در برخی صنایع حتی رکورد پیشرفت قبل از همه گیری را شکستند.
اما جدای از تولید ناخالص داخلی بالای سرانه، ساکنان نیوزلند (حتی کسانی که در شهرها زندگی می کنند) خوش شانس هستند که به سواحل، دریاچه ها و تاکستان های باورنکردنی دسترسی دارند. این کشور همچنین در بسیاری از عوامل رفاهی از جمله آموزش، سلامت و مشارکت مدنی از سایر اعضای OECD بهتر عمل می‌ کند.

نیوزلند دهمین کشور شاد جهان در سال 2023


منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید