• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویر الهام بخش برای سفر به شهر جادویی روتوروا در نیوزلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۷   تعداد بازدید : 12056   گروه مطلب : سفرنامه ها


تصاویر الهام بخش برای سفر به شهر روتوروا

نویسنده این مطلب در گذشته سفرهایی به کشور نیوزلند داشته و بارها از شهر روتوروا (Rotorua) گذر کرده، اما هرگز زمانی را برای کم کردن سرعت و کاوش در این شهر اختصاص نداده بوده است. وی مکان های زیادی را درست مانند شهر روتوروا در فهرست بی پایان مکان های ندیده اش ثبت کرده اما امسال امیدوار است تا یک قدم به عقب برود و زمانی را برای شناخت بهتر این شهر در نظر بگیرد.
هر چه باشد چرا نباید زمانی را برای توقف و استنشاق کردن بوی خوش گل های رز اختصاص داد؟ و یا اگر در مورد خود روتوروا بگوییم، چرا نباید زمانی را برای لذت بردن از بوی سولفوریک ناشی از بخارهای زمین گرمایی قائل شویم؟
شهر روتوروا که به چشمه های آب گرم، حوض های لجنی و دریاچه های فوران کننده اش شهرت دارد، یک پاتوق و مقصد گردشگری مطلق برای گردشگرانی است که نیوزلند را برای سفر خود انتخاب می کنند. اما در این مکان نیز مانند دیگر نقاطی که نویسنده این مطلب به آنها سفر کرده است، تلاش کرده تا از مکان های شناخته شده تری مثل روتووِگاس دوری کند و در عوض، با مکان های پر رمز و راز و الماس های گران قیمتی که هنوز مخفی مانده اند آشنا شود. سفر به این شهر در فصل بهار را می توان در کلماتی همچون آرام، گرم، سرسبز و در یک کلام باشکوه و ترکیبی از تمامی این صفات خلاصه کرد.
وی از سفر اخیرش داستان های زیادی دارد، اما قصد داشته تا این مکان جادویی را در 25 تصویری که محبوب ترین تصاویر وی از چنین سفری در فصل بهار هستند را انتخاب نموده و از این رو بتواند الهام بخش بازدید شما از این شهر باشد. از تماشای این تصاویر لذت ببرید.


سپری کردن نیمی از روز به پرسه زدن در اطراف دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)
روتوروا خانه بسیاری از شگفت انگیزترین پدیده های زمین گرمایی است و تعداد زیادی از پارک ها در اینجا وجود دارند که می توانید در آنها چنین اتفاقی را شاهد باشید. من اولین بار در سال 2013 به تماشای دره آتشفشانی وایمانگو رفتم و در این چند سال بی صبرانه منتظر بودم تا دوباره به دیدن آن بروم. این دره فضای ساکت و وسیع تری را نسبت به دیگر مکان های مشابه خودش دارد و گویی تنها پارک ملی کوچک در کل جهان است که پر از مناظر خیره کننده و چشم اندازهای حماسی می باشد.
اینجا پارک کوچکی است، به این معنی که باید چند ساعتی را به خودتان زمان بدهید و در آن به قدم زدن و گشت و گذار بپردازید.
به عنوان یکی از جوان ترین پارک های جهان که در آن پدیده زمان گرمایی رخ می دهد، 130 سال پیش و زمانی که کوه آتشفشانی تاراوِرا (Mount Tarawera) فوران کرد به وجود آمد. اکنون چندین دهانه آتشفشانی پر شده از آب که مانند دریاچه های قلیان کننده و بخار پراکنده هستند در اینجا وجود دارد و هر کدام با رنگ بندی های مختلفشان، در میان پوشش گیاهی سرسبزی از گیاهان بومی و جنگل هایی که بازدید کنندگان را به دنیای دیگری می برند مخفی شده اند.
بله در اینجا واقعا حس می کنید که در داخل پارک ژوراسیک حضور دارید.

پرسه زدن در اطراف دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)

پرسه زدن در اطراف دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)

پرسه زدن در اطراف دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)

پرسه زدن در اطراف دره آتشفشانی وایمانگو (Waimangu Volcanic Valley)


پیوستن به تور تماشای پرندگان کیوی در رِینبو اِسپرینگز (Rainbow Springs)
شاید نکته مهمی که بسیاری از مردم و حتی به ویژه دوست داران پرندگان هم در مورد آن اطلاعی ندارند، تعهد شهر روتوروا به حفاظت از منابعش است. پارک طبیعی رِینبو اِسپرینگز همچنین یکی از اندک مکان ها در کشور نیوزلند می باشد که می توان در آن مرغ کیوی را از نزدیک تماشا کرد. کیوی پرنده ای بومی، فاقد توان پرواز و شب زی است که در معرض خطرترین نماد کشور نیوزلند می باشد. این پرندگان یادگاری از گذشته هستند و از زمانی که انسان ها باعث معرفی هر چه بیشتر حیوانات شکارچی به طبیعت نیوزلند گردیده اند، رنج بسیاری را متحمل شده اند.
95 درصد از مرغ های کیوی تازه متولد شده در نیوزلند به دست حیواناتی مثل کاکُم ها و سگ ها کشته می شوند. حتی اگر این حیوانات هم نقشی در مرگ آنها نداشته باشند، کیوی های قهوه ای تا دو نسل دیگر به کلی منقرض خواهند شد. آیا این یک فاجعه نیست؟ اما خوشبختانه روتوروا شهری پیشرو در تخم گذاری مرغ های کیوی است و از آنها تا زمانی که بتوانند از خودشان محافظت کنند نگهداری کرده و سپس به همانجا که پیدایشان کرده آنها را باز می گرداند. این پرندگان در سال های اخیر بالغ بر 1500 بار تخم گذاری کرده اند!
اگر روزی راهتان به روتوروا افتاد، حتما سری به رِینبو اِسپرینگز بزنید و به یکی از تورهای تماشای پشت صحنه تخم گذاری کیوی ها ملحق شوید. تازه اگر خوش شانس باشید احتمالا شاهد یک کیوی نوزاد و حتی سر از تخم درآوردن یکی از آنها خواهید بود!

پیوستن به تور تماشای پرندگان کیوی در رِینبو اِسپرینگز (Rainbow Springs)


تا در رِینبو اِسپرینگز هستید از کاوش در دیگر دیدنی های آن غافل نشوید
مادمی که مشغول تماشای مرغ کیوی هستید، از تماشای سایر دیدنی های رِینبو اِسپرینگز و آشنایی با طبیعت وحشی بومی این پارک طبیعی را از دست ندهید. این پارک تعهد عمیقی به حفظ محیط زیست داشته و به تنهایی می تواند بهترین معرف کشور نیوزلند برای بازدید کنندگانی باشد که در این شهر حضور دارند. با تماشای این پارک می توان اطلاعات زیادی را در مورد تاریخچه حیوانات شگفت انگیز این منطقه کسب کرد.


تا در رِینبو اِسپرینگز هستید از کاوش در دیگر دیدنی های آن غافل نشوید
کبوتر نیوزلندی چاق و چله ای که خودش را در لابه لای درختان طبیعت نیوزلند مخفی کرده است


در فضای پارک طبیعی رِدوودز (Redwoods) قدمی بزنید
بله این یک واقعیت است که شهر روتوروا میزبان پارک طبیعی باشکوهی به نام رِدوودز می باشد. در جایی درست مقابل خود شهر، جنگل واکاریواریوا (Whakarewarewa Forest) مکان جادویی دیگری است که ارزش پیاده روی کردن را خواهد داشت و به داشتن مسیرهای بی نظیر برای انجام ورزش دوچرخه سواری در کوهستان شهرت فراوانی پیدا کرده است.
تازه یک پل چوبی هم در اینجا وجود دارد که شما را به بالای یک سری سایبان متصل به همدیگر می برد و راه رفتن روی این مسیر درختی، داستان های بسیاری از خود را برای شما بازگو می کند. نیم ساعتی را به خودتان زمان بدهید. تازه اگر اول صبح اینجا بیایید، همه مسیر برای خودتان است.

در فضای پارک طبیعی رِدوودز (Redwoods) قدمی بزنید

در فضای پارک طبیعی رِدوودز (Redwoods) قدمی بزنید

در فضای پارک طبیعی رِدوودز (Redwoods) قدمی بزنید


تنی به آب در اسپا بزنید
اصلا نمی توانید به روتوروا بروید و به داخل یکی از چشمه های آب گرم و استخرهای آن شیرجه نزنید. من از کودکی تا حالا نشده بود که از خدمات ماساژ و یا استخرهای آب گرم لذت ببرم، ولی خدای من، چقدر روزگار عوض شده. حالا من هر زمان که در سفر هستم، مدام به دنبال رفتن به استخرهای آب گرم می گردم. این یعنی روتوروا همان جایی است که باید به آن نقل مکان کنم.
من هر بار که برای خودم زمان پیدا می کردم، چند مرتبه ای در یک اسپای کلاسیک به نام پالینیزِن اسپا (Polynesian Spa) واقع در بخش مرکزی شهر روتوروا توقف می کردم. در اینجا ده ها استخر شنای حیرت آور از هر مدلی با هر دمای آب پیدا می شود و اینکه همگی به روی چشم اندازی عالی از دریاچه شهر قرار دارند. این همان جاییست که باید حتما برویم به ویژه اگر آن روز باران هم ببارد.

تنی به آب در اسپا بزنید


ایستادن در نمایی از هیبت کوه تاراوِرا (Mt. Tarawera)
با اینکه دقیقا در خود شهر نیست، اما بی گمان یکی از محبوب ترین مکان ها از دید من در شهر روتوروا می باشد. تاراوِرا یک جورایی جامعه ای کوچکی است که متشکل از کلبه خرابه ها و خانه های کوچک برای گذراندان تعطیلات هستند و همگی تا نزدیکی های ساحل دریاچه تاراوِرا ادامه پیدا کرده اند. اینجا یک دهکده ساکت و آرام است که حس حضور در دهه هفتاد میلادی را به من می داد. علتش هم حال و هوایی بود که مدام من را به آن دوران از زمان بر می گرداند، به ویژه که در آن دور دست ها می شد نمایی از کوه آتشفشانی افسانه ای و بلند تاراوِرا را هم مشاهده کرد.
این آتشفشان که عامل یکی از عظیم ترین فوران های رخ داده در کل کشور نیوزلند است، به گونه ای شده که پایش به افسانه ها و تاریخ نیز باز گردیده است. بعد از آنکه در سال 1886 به شکلی خشمگینانه فوران کرد، چندین مورد از شهرهای نزدیک به خودش را با خاک یکسان کرد، 120 نفر را کشت و چهره چشم انداز شهر روتوروا را برای همیشه تغییر داد. تراس های مشهور صورتی و سفید رنگ که تا آن سال یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری نیوزلند به شمار میرفت، یکی دیگر از چیزهایی بود که با این فوران از بین رفت.
چنین شهری این روزها به جایی روح بخش و مملو از مکان های تاریخی و فرهنگی تبدیل شده است.

ایستادن در نمایی از هیبت کوه تاراوِرا (Mt. Tarawera)

ایستادن در نمایی از هیبت کوه تاراوِرا (Mt. Tarawera)


 کار های عجیب و غریبی که در نیوزیلند باید انجام دهید



آماده باشید تا محو تماشای هامورانا اسپرینگز (Hamurana Springs) شوید
در جایی آن طرف دریاچه، یک مسیر پیاده جادویی در جنگل وجود دارد که شما را به سمت یکی از زیباترین چشمه های آب شیرین در حال جوشش از دل زمین می برد که تا به حال تصورش را هم نخواهید کرد. در حدی که من باید چشمانم را می مالیدم تا باور کنم که خیالی نبوده.
هامورانا اسپرینگز عمیق ترین چشمه آب شیرین جهان می باشد که با عمق 15 متری اش، در قسمت شمالی ایسلند واقع شده است. مسیر پیاده روی آسانی برای رسیدن به این چشمه وجود دارد و این مسیر از میان تکه ای از پارک طبیعی رِدوودز عبور می کند. اینجا از آن مکان هایی بود که فکر می کردم حداکثر یک ساعت برایش کافی است اما دست آخر سه ساعت برایش زمان گذاشتم. 
نشستن در میان درختان غول پیکر و خیر شدن به حرکت آب روانی که گویی با رنگ زدن آبی تر شده حس دلپذیری دارد.

آماده باشید تا محو تماشای هامورانا اسپرینگز (Hamurana Springs) شوید

آماده باشید تا محو تماشای هامورانا اسپرینگز (Hamurana Springs) شوید

آماده باشید تا محو تماشای هامورانا اسپرینگز (Hamurana Springs) شوید

آماده باشید تا محو تماشای هامورانا اسپرینگز (Hamurana Springs) شوید


برای وعده شام به رستوران داخل شهری اِسکای لاین گاندولا (Skyline Gondola) بروید
خود من زیاد اهل سفری که برنامه های فشرده و پر تعدادی داشته باشد نیستم، اما حتی دهان من هم به هنگام تماشای مناظری که از رستوران اِسکای لاین گاندولا واقع در روتوروا قابل دیدن بود کاملا باز ماند. به هنگام غروب خورشید به طرف بالای رستوران رفتم و محو تماشای مناظر شهر و دریاچه شدم. البته ناگفته نماند که تماشای مسیرهای دوچرخه سواری و جنگل اطراف گاندولا، من را به یاد کوئینز تاون می انداخت.
برای میل کردن خاص ترین بوفه وعده شام توصیه می کنم به رستوران استراتوسفر (Stratosfare Restaurant) بروید و تا پیش از غروب خورشید غذایتان را تمام کنید. خلاصه به همراه داشتن دوربین و یک شکم خالی برای چنین جایی فراموش نشود.

برای وعده شام به رستوران داخل شهری اِسکای لاین گاندولا (Skyline Gondola) بروید


سرتان را برای استراحت روی یکی از تخت های هتل بلَک سوآن (Black Swan Hotel) بگذارید
تعداد زیادی بوتیک هتل، هتل های لوکس و حتی منازل کلبه ای شکلی را در بازدید از شهر روتوروا خواهید یافت. هتل بلَک سوآن هم به اندازه دیگر گزینه ای موجود در این شهر، جذاب به نظر می رسد. یک بنای زیبا با زیباترین باغی که تا به حال در تمامی هتل هایی که رفته ام دیده بودم، این هتل را به بهترین مکان برای آن دسته از میهمانانی که به دنبال یک جای بوتیک مانند برای استراحت و لذت بردن از فضای اطراف خود و همینطور تماشای نمای دریاچه می گردند بدل کرده است.
از اختصاص دادن زمان کافی به خودتان برای گذراندن زمان در فضای این هتل چیزی کم نگذارید، به ویژه به استخرهای اسپا که در باغ ها هستند هم سری بزنید.

سرتان را برای استراحت روی یکی از تخت های هتل بلَک سوآن (Black Swan Hotel) بگذارید


به تماشای آبشار واقع در رود کایتونا (Kaituna River)، تنها آبشار جهان که قایق ها برای تجارت از آن عبور می کنند بروید 
درست در آن طرف دریاچه روتوروا، اجتماع کوچک و حیرت آوری به نام آبشار اوکِرِ فالز (Okere Falls) را پیدا خواهید کرد. حتما در کنار فروشگاه اوکِرِ فالز استور (Okere Falls Store) توقفی داشته باشید و از انواع اسنک ها و نوشیدنی های آن برای مسیر پیاده روی رفت و یا برگشتتان خریداری کنید. محیط این منطقه عجیب و غریب و باشکوه است، قطعا دیگر حس نمی کنید که در شهر روتوروا به سر می برید.
برای پیاده روی به مسیر اوکِرِ فالز ترَک (Okere Falls Track) بروید تا شاهد تعدادی از زیباترین آبشارها و جنگل ها باشید. اگر کمی شانس بیاورید ممکن است کایاک سوارهای شجاع و یا قایق سوارانی که از روی آبشار عبور می کنند را هم نظاره کنید. من این شانس را نداشتم ولی در هر صورت خود شما هم می توانید چنین ورزش هایی را انجام دهید.

به تماشای آبشار واقع در رود کایتونا (Kaituna River)  بروید


از تماشای مزرعه اَگرودوم (Agrodome) لذت کافی ببرید
مطمئن نیستم که چه چیزی باعث شد تا به سمت مزرعه اَگرودوم در شهر روتوروا کشیده بشوم و یک تور را صرف رفتن به آنجا کنم. البته درسته، اونجا پر از آلکاپا بود و من هم عاشق این حیوانات هستم. آلکاپا حیوان درونی من است.
تورهای مزرعه اگرودوم به شدت نچسب بودند و هوس دوباره رفتن را به سر آدم نمی زند، اما به اندازه خودشان خیلی تاثیر برانگیز هستند. گاهی اوقات فقط باید قدر یک توریست عادی بودنتان را بدانید. اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد گوسفند و زندگی مزرعه در نیوزلند کسب کنید، دست بر قضا نیوزلند کشوری است که در این زمینه تاریخ و فرهنگ بزرگی دارد و فقط در این صورت زمانی را صرف توقف در اینجا کنید.
اگر توانستید در فصل بهار به تماشای این مزرعه بیایید، می توانید برخی از بره های یتیم را بغل کنید، کاری که من بیشتر زمانم را در اینجا به آن مشغول بودم. تا جایی که یادم آمد برای شام شب گذشته یک بره خورده بودم و چقدر هم خوشمزه بود. من آدم خیلی بدی هستم.

از تماشای مزرعه اَگرودوم (Agrodome) لذت کافی ببرید


با خودرو به تماشای دریاچه های اطراف بروید
روتوروا به زبان قبایل مائوریایی (Māori) به معنای دریاچه دوم است و اشاره ای به تعداد زیاد دریاچه های اطراف منطقه خلیج بی آو پلِنتی دارد. اگر می خواهید به شکل مناسب تری به بازدید شهر روتوروا و اطراف آن بروید، می بایست خودرویی را در اختیار داشته باشید. این یعنی با خودرو می توان به تمامی 18 دریاچه نزدیک به این منطقه سر زد.
یک روز را صرف رانندگی در میان این دریاچه ها کنید و از دیدنشان لذت ببرید، در کنارشان پیاده روی کنید و حتی در هر کدام که خواستید شنا کنید. جنگل اطراف این دریاچه ها مملو از طبیعتی پر شده با درختان و گیاهان است و تعداد درخت های سرخسشان هم اصلا کم نیست.
تعداد زیادی از این دریاچه ها جایگاه استراحت و تفریح مرغ کیوی هستند و دارای سواحلی به سبک قدیم، کافه های محلی و همچنین کلی جواهر گرانبهای دیگر است که بازدید کنندگان می توانند آنها را برای خودشان پیدا کنند هستند.

با خودرو به تماشای دریاچه های اطراف بروید


یک دل سیر در رستوران اَتیکِس فینچ (Atticus Finch) غذا میل کنید
بدون شک یکی از بهترین غذاهایی بود که در چند سال گذشته خوردم. اگر نمی خواهید یکی از وعده های غذایی خود را میهمان رستوران اَتیکِس فینچ باشید، به روتوروا نیایید.
مشخص است که هر چه باشد من رستورانی که ظاهر غیر متقلدانه ای داشته باشد را انتخاب می کنم، فرقی هم نمی کند که کجا باشد و یا چه غذاهایی را سرو می کند، اما این یکی شگفت انگیز بود.

یک دل سیر در رستوران اَتیکِس فینچ (Atticus Finch) غذا میل کنید


از فضای سرسبز موجود در خود شهر هم بهره ببرید
روتوروا دیدنی های بسیاری دارد، اما یادتان باشد که زمانی را هم برای گشت و گذار در مرکز این شهر در نظر بگیرید. قدمی بزنید و از فضاهای سرسبز زیبایی که درست در وسط شهر قرار دارند استفاده کنید. اگر در فصل بهار آنجا هستید، زمان برگزاری یک جشنواره گل لاله خواهد بود. در غیر اینصورت اگر زمان دیگری را برای سفر به اینجا انتخاب کرده اید، حتما به تماشای باغ های گیاه شناسی بروید. من هم تقریبا هر روز صبح پیش از بیدار شدن مردم شهر به دیدن این باغ ها رفتم.

از فضای سرسبز موجود در خود شهر هم بهره ببرید

از فضای سرسبز موجود در خود شهر هم بهره ببرید


منبع: youngadventuress




نظرها

  • 0 0

    زیبائیهای عکسها نفس گیر است و آنقدر با شکوه است که با وجودیکه میدانیم عکس است میتوانیم خود را در آنجا احساس کنیم . مرسی

    • 0 0

      سلام، دقیقا همینطور است. لطف دارید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید