• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 12 مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آنها بازدید کنید آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۲/۱۸   تعداد بازدید : 1405   گروه مطلب : ایده های سفر


با 12 مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آنها بازدید کنید آشنا شوید

عمان که در حاشیه شبه جزیره عرب واقع شده است، کشوری زیبا با مکان های عجیب و غریب، شگفتی های معماری، میراث غنی و مردم محلی فروتن است. عمان از سواحل با آب های شفاف و بیابان های وسیع گرفته تا قله های کوهستانی دیدنی، گوشه ای از طبیعت را در هر شکلی به شما ارائه می دهد. عمان به عنوان یکی از تمیزترین کشورها، همچنین مکانی ایده آل برای قطع ارتباط با دنیای بیرون و سپری کردن مدتی برای تمرکز بر درون خود است. در اینجا می توانید بوی کندر را حس کنید، غذاهای اصیل عمانی را بخورید و با مهربان ترین مردم آشنا شوید. اگر قصد سفر به عمان را دارید، در اینجا 12 مکان وجود دارد که باید از آنها دیدن کنید.

1. مسقط
پایتخت عمان، مسقط، جایی است که اکثر گردشگران در اولین بازدید از این کشور به آنجا می روند. این شهر که در خلیج عمان قرار دارد، بین بیابان و کوه ها قرار گرفته است. برخلاف دیگر شهرهای بزرگ خلیج فارس، مسقط ارزش فرهنگی و حال و هوای بادیه نشینی خود را حفظ کرده است. مسقط با مکان های تاریخی مختلفی که دارد، همه بازدیدکنندگان را با ظرافت و میراث غنی اش مجذوب خود می کند. مسقط از دژها، مکان‌ های خرید جذاب و کاخ‌ های باشکوه گرفته تا موزه‌ ها، بهترین معماری معاصر و بندری که کاخ سلطنتی مشهور قصر العالم را در خود جای داده است، همه چیز دارد. این یکی از بهترین مکان های عمان برای سفر با خانواده و همچنین دوستان است.
سوق مطرح بازار معروفی است که با جواهرات عربی، جواهرات نقره و لباس های سنتی عمانی شما را برای خرید وسوسه می کند. مسقط جدا از تمام مساجد بزرگ و بناهای تاریخی، به خاطر سواحلش نیز مشهور است. شاطی القرم و ساحل سیفا نقاطی هستند که باید برای استراحت کردن از آنها بازدید کنید. اگر بین ژانویه و فوریه به این شهر سفر می کنید، جشنواره مسقط با یک نمایشگاه بزرگ و نمایش های سیرک، نمایش های تئاتر، مسابقات شتر دوانی، برنامه های آموزشی و دیگر مسابقات، شما را شگفت زده می کند.

1. مسقط مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


2. صلاله
صلاله از سال 1970 محل زندگی سلطان قابوس، پادشاه عمان است و به دلیل عناصر متنوع و زیبایش شناخته شده است. در اینجا فرصتی برای بازدید از سواحل زیبا و ایده آل برای غواصی و کوه هایی خواهید داشت که شما را به یاد یک جنگل سرسبز می اندازند. شهر قدیمی هفا با معماری و بازارهای قدیمی خود چیزهای زیادی برای ارائه دارد. صلاله به خاطر جشنواره موسمی خود که به نام خریف نیز شناخته می شود، در سراسر جهان شهرت دارد. از اواسط جولای تا اواخر آگوست، این شهر به یک واحه آرامش بخش تبدیل می شود، چرا که باران های موسمی زمانی را برای فرار از گرمای تابستان های خاورمیانه فراهم می کند. جشنواره خریف به دلیل عناصر پر جنب و جوش هنری و فرهنگی اش شناخته شده است. غذاهای محبوب عمانی، موسیقی، غرفه‌ های لباس سنتی، برنامه‌ های بین‌ المللی برای خارجی‌ ها و بسیاری موارد دیگری که در این شهر وجود دارد، آن را به یکی از شهرهای برتر عمان تبدیل کرده است.

2. صلاله مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


3. کویر وهیبه
خاورمیانه را با تپه های شنی و رنگ های طلایی آن در کویر وهیبه که به عنوان کویر شرقی نیز شناخته می شود، به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. این منطقه بیابانی جایی است که "قوم بدو" در آن زندگی می کنند و گردشگران می توانند نمونه فرهنگ واقعی و عشایری عمانی را در اینجا ببیند. با غروب خورشید، تپه های ماسه ای از رنگ زرد پر رنگ به رنگ نارنجی مسی تغییر می کنند و بهترین های طبیعت را به شما نشان می دهند. در اینجا می‌توانید هیجان ورزش‌ های شنی، شن سواری، کمپینگ شبانه، پیاده‌ روی و سایر فعالیت‌ های ممکن را تجربه کنید.

3. کویر وهیبه مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


4. مسفاة العبریین
از روستای گلی عمان، مسفاة العبریین دیدن کنید که یکی از روستاهای قدیمی و نادری است که هنوز مسکونی است. این روستای کوچک در قلب این کشور، جایی در میان رشته کوه جبل شام قرار گرفته است. در اینجا ساختمان‌ های سنگی را در رنگ‌ های مختلف نارنجی و قهوه‌ ای می‌بینید که در کنار مناظر زیبای متشکل از دره ها و کوهستان ها بسیار دیدنی هستند. تخته سنگ‌ های بزرگ خانه‌ ها را در کنار هم نگه می‌ دارند و آجرهای گلی سخت شده به روستا جلوه‌ ای از یک معماری بی‌ نظیر می‌ دهند. جاذبه های اصلی این روستا شامل پیاده روی در کوه جبل شمس، باغ های سرسبز و گذرگاه های پر پیچ و خم بین خانه هایی با قدمت 300 ساله است.

4. مسفاة العبریین مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


5. جزیره مصیره
اگر در سفر به عمان به دنبال مقصدی خلوت تر و آرام تر هستید، جزیره مصیره یک نقطه ایده آل با برخی از بهترین جاذبه های گردشگری برای شما خواهد بود. جزیره مصیره که پایگاه هوایی عمان است، به دلیل ورزش‌ های آبی، لاک‌ پشت‌ ها، حیات وحش و تاریخ خود شهرت دارد. در اینجا، سالانه بیش از 30,000 لاک پشت برای فصل تخم ریزی به ساحل می آیند و از سوی دیگر، بندری وجود دارد که در آن کشتی های رها شده را می توانید ببینید. بین کوه‌ های مرتفع و خط ساحلی آرام، متوجه خواهید شد که این مکان تصویری عالی از یک شهر کوچک با خانه‌ ها و مغازه‌ های کوچک متعدد را ارائه می‌ دهد.

5. جزیره مصیره مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید
6. بهلا
بهلا که در شمال عمان واقع شده است به مدینة السحر یا شهر جادو نیز معروف است. بهلا به دلیل اسطوره ها، افسانه ها و خرافات چند صد ساله اش، شهری اسرارآمیز محسوب می شود. بهلا که در حال حاضر شهری نه چندان محبوب و بزرگ است، یک مقصد توریستی آینده است که پتانسیل زیادی برای هر نوع گردشگر را دارد. این شهر همچنین به عنوان یک میراث جهانی یونسکو اعلام شده است و به دلیل سفالگری و مصنوعات نقره اش معروف است. قدمت قلعه بهلا به قرن سیزدهم باز می گردد، زمانی که کل منطقه تحت حکومت قبیله بنی نبهان بود. در اینجا درختان خرما، خانه های بومی، معماری پیچیده اسلامی، بازار و مساجد را خواهید دید. همچنین می توانید تماشای دلفین، تورهای دوچرخه سواری، پیاده روی و شترسواری را تجربه کنید. قبل از اینکه در تور عمان به مقصد بعدی بروید، برای خرید سوغاتی از بازار بهلا دیدن کنید.

6. بهلا مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


7. صحار
صحار یک شهر بندری است که در سواحل شمالی عمان قرار دارد و به دلیل بازارهای پر جنب و جوش، قلعه های چند صد ساله و داستان های افسانه ای مانند سندباد شناخته شده است. ملوان احمد بن مجید در اینجا اقامت داشته است. می توانید شهر صحار را با ریشه های سنتی عمیق خود کشف کنید و با تاریخ و فرهنگ عمان به روشی بسیار بهتر آشنا شوید. چه در حال برنامه ریزی برای خوردن بهترین وعده های غذایی در رستوران های کورنیش باشید، چه از قلعه قرن چهاردهمی صحار دیدن کنید و یا امواجی را که به خط ساحلی برخورد می کنند تماشا کنید، یا حتی زمانی را در پیست شتر دوانی بگذرانید و برای خرید صنایع دستی هنری به بازارهای محلی بروید، صحار برای همه چیزهای با ارزشی دارد. 

7. صحار مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


8. نزوی
نزوی که به عنوان "مروارید اسلام" نیز شناخته می شود، شهری تاریخی است که در منطقه اد دخیلیه در شمال عمان واقع شده است. نزوی در قرن ششم و هفتم پایتخت عمان بوده است. در اینجا جاذبه های محبوبی مانند قلعه نزوی که در قرن هفدهم ساخته شده است و کوه جبل اخضر را خواهید دید که از روی آن می توانید کل شهر را به شکل ویرانه های باستانی، بناهای تاریخی باشکوه، مزارع موز و نخل خرما تماشا کنید. آموزش، تجارت، فرهنگ و هنر زمانی در نزوی بسیار رونق یافته بود. این شهر جذابیت هنری و قدیمی خود را حفظ کرده است و یکی از مکان های دیدنی عمان است.

8. نزوی مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


9. السیب
شهرستان سیب، شهری ساحلی و ماهیگیری است که به خاطر سواحل، باغ ها و معماری شهرت دارد. سیب یک مکان ایده آل برای تجربه حضور در یک محل رمانتیک است که در آن می توانید از باغ معروف نسیم دیدن کنید و از دریاچه، آبشارها و آکواریوم لذت ببرید یا حتی نگاهی اجمالی به یک عروسی سنتی عمانی بیاندازید. اگر به دنبال غذاهای لذیذ محلی هستید، مشکاک یکی از غذاهای خیابانی معروف عمان است که به راحتی می توانید آن را در بازار، غرفه های کنار ساحل یا گوشه خیابان پیدا کنید. مسجد جامع سلطان قابوس به دلیل معماری عالی، موزاییک های درخشان، اشکال هندسی و خوشنویسی، یک مکان گردشگری معروف است. در داخل باغ مسجد بگردید یا نقش و نگار نفیس اشکال و رنگ های داخل گنبد را تماشا کنید.

9. السیب مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


10. آبدره های مسندم
مسندم به دلیل برخی حرکات زمین شناسی و جابجایی صفحات تکتونیکی، یک پدیده شگفت انگیز است که اقامتگاهی بهشتی را در اختیار همه دوستداران طبیعت قرار می دهد. در اینجا ترکیبی از فرهنگ عربی و ایرانی را به همراه تماشای دلفین‌ ها و صخره‌ ها با آب‌ های آبی شفاف با نشستن در یک قایق سنتی عمانی (داو) تجربه خواهید کرد. مسندم به دلیل آب های شفاف و موجودات دریایی و فسیل های غنی، مکانی ایده آل برای غواصان است. بلندترین قله ای که می توانید در اینجا مشاهده کنید جبل حریم با ارتفاع 2087 متر است. اگر عاشق یک منظره از نمای بالای خوب هستید، پاراگلایدر یا پاراسلینگ بر فراز خلیج زیگی، همه آن چیزی است که شما نیاز دارید. مسندم با یک نوار خشکی از بقیه کشور جدا شده و در شرق امارات قرار دارد.

10. آبدره های مسندم مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


11. مرباط
مرباط که در 75 کیلومتری شرق صلاله واقع شده است، یک شهر ماهیگیری قدیمی است. این شهر در گذشته پایتخت ظفار و مرکز تجارت کندر و پرورش اسب عربی بوده است و در حال حاضر یکی از ده ولایت استان ظفار است. اینجا یک مکان شلوغ و پر هیاهو نیست، بلکه مکانی آرام و دنج است که می توانید در کنار ساحل بنشینید یا سبک زندگی یک شهر ماهیگیری در مقیاس کوچک را تجربه کنید. اگر به غواصی با و بدون تجهیزات علاقه مند هستید، مرباط صخره های مرجانی بسیار خوبی دارد. شما همچنین می توانید از تجربه صرف غذا در یک رستوران خوب یا اقامت در یک استراحتگاه مجلل لذت ببرید.

11. مرباط مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


12. مطرح
مطرح که در استان مسقط عمان واقع شده است، منطقه جذابی است که یکی از بزرگترین بنادر دریایی در منطقه را در خود جای داده است و قبل از کشف نفت مرکز تجاری عمان بوده است. در اینجا می توانید بنا به میل و علاقه خود در سوق مطرح خرید کنید، در اطراف قلعه مطرح قدم بزنید، موزه بیت البرندا را ببینید و از صور اللواتیه دیدن کنید، که جامعه کوچکی از خانه ها در کنار دیوار قدیمی است.

12. مطرح مکان محبوبی که باید در سفر به عمان از آن بازدید کنید


منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید