• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 18 شهر ساحلی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۲/۱۳   تعداد بازدید : 831   گروه مطلب : دیدنی ها

10. نافپلیو (Nafplio)، یونان
شهر ساحلی یونانی نافپلیو یکی از رمانتیک ترین شهرهای این کشور است. این شهر که در پلوپونز در ساحل خلیج آرگولیک قرار دارد تا سال 1834 پایتخت یونان بود. این شهر از نظر تاریخی غنی است و طبق اسطوره‌ شناسی توسط نافپلیوس، پسر پوزئیدون و دختر دانائوس آنیمون، تاسیس شده است. از سه قلعه واقع در این منطقه که شامل قلعه آکرونافپلیا، قلعه بورتزی و قلعه پالامیدی می شود بازدید کنید. گردشگاه آروانیتیا یک محل پیاده‌ روی محبوب برای تماشای غروب خورشید یا سوار شدن به قطار توریستی برای دیدن مکان‌ ها و فروشگاه‌ های سوغات محلی است.

10. نافپلیو (Nafplio)، یونان


11. آماسرا (Amasra)، ترکیه 
شهر کوچک ساحلی آماسرا در دریای سیاه یک شهر آسان برای کشف کردن است. این شهر باستانی که بر روی یک دماغه واقع شده و توسط دو جزیره تشکیل شده است، غرق در تاریخ روم و بیزانس با چشم اندازهای خیره کننده ای از دریا است. چیزی که آن را منحصر به‌ فرد می‌ کند این است که گردشگر زیادی در آن وجود ندارد. برخی از مکان‌ های مهم برای بازدید عبارتند از قلعه با یک تونل زیرزمینی که به یک استخر آب شیرین منتهی می‌ شود، موزه باستان‌ شناسی و بنای یادبود جاده صخره‌ پرنده (Bird’s Rock Road Monument) که بین سال های 41 تا 54 بعد از میلاد بر روی صخره حک شده است. موتوماهیان دریای سیاه به نام هامسی را حتما باید امتحان کنید. در آماسرا از همه چیزهایی که سواحل دریای سیاه ترکیه ارائه می دهد لذت ببرید.

11. آماسرا (Amasra)، ترکیه


12. میچاموی (Michamvi)، تانزانیا
دهکده ماهیگیری کوچک میچاموی در تانزانیا، در ساحل جنوب شرقی زنگبار واقع شده است. سواحل ماسه ای سفید و آب های شفاف آبی، این مکان را برای کسانی که به دنبال یک استراحت آرام هستند، جادویی می کند. می توانید طلوع خورشید را بر فراز اقیانوس هند تماشا کنید و غروب آن را بر فراز خلیج چواکا ببینید. صخره‌ های مجاور بین غواصانی که به دنبال حیات دریایی هستند، محبوب است. جویندگان هیجان می توانند کایت موج سواری، کایاک سواری، پارو سواری و موج سواری در سطح جهانی را بیابند. تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی مجلل و اقامتگاه های مخفی وجود دارد. 

12. میچاموی (Michamvi)، تانزانیا


13. پراچاپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan)، تایلند
به فاصله چهار ساعت از جنوب بانکوک، دهکده ماهیگیری پراچاپ خیری خان در تایلند قرار دارد. جاذبه اصلی معبد بالای تپه در مرکز شهر است. شما همچنین می توانید از بودای بزرگ نمادین دیدن کنید. در امتداد اسکله در شب بازاری با سوغاتی و غذاهای محلی وجود دارد. از پایگاه نظامی عبور کنید تا به ساحل برسید، جایی که می توانید قدم بزنید، صندلی کرایه کنید و مقداری غذا بخورید. یک مجتمع از میمون ها در اینجا قرار دارد که در داخل وینگ 5، آنها صمیمی و آرام هستند. اما مواظب گونه های تهاجمی تر دیگر در معبد باشید و اگر مراقب نباشید، ممکن است وسایل شما را سرقت کنند!

13. پراچاپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan)، تایلند


14. هوی آن (Hoi An)، ویتنام
شهر باستانی به خوبی حفظ شده هوی آن در ساحل مرکزی ویتنام قرار دارد. از یک بعد از ظهر آرامش‌ بخش در ساحل آن بنگ (An Bang Beach) یا یک تور دوچرخه‌ سواری در حومه شهر لذت ببرید، جایی که می‌ توانید مناظری از گاومیش‌ های دریایی را در زیستگاه طبیعی، مزارع سبزیجات و برکه‌ های دوست‌ داشتنی‌ شان ببینید. در خیابان‌ های سنگ‌ فرش شهر قدیمی قدم بزنید که در فهرست میراث جهانی یونسکو طبقه‌ بندی شده‌ اند و از ۲۱ مکان تاریخی آن بازدید کنید. همچنین می توانید از بوتیک ها، کافی شاپ ها و رستوران های محلی دیدن کنید. سه غذا که در هوی آن باید امتحان کنید عبارتند از کائو لائو، هوآن تان و کوفته گل رز سفید. روی پل ژاپنی ساخته شده در دهه 1590 قدم بزنید.

14. هوی آن (Hoi An)، ویتنام


 با 18 شهر ساحلی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت اول)



15. بایرون بی (Byron Bay)، استرالیا
این مقصد محبوب تعطیلات به‌ خاطر سواحل، موج‌ سواری و غواصی معروف است. خلیج بایرون استرالیا، دارای ارتفاعات بلند و پارک های ملی زیادی نیست. بلکه محل فانوس دریایی نمادین کیپ بایرون است که در شرقی‌ ترین نقطه کشور قرار دارد و مناظر باورنکردنی را بوجود آورده است. بین فرهنگ های متفاوت و سبک زندگی هیپی، رستوران‌ های برنده جوایز، هتل‌ های مجلل و خانه‌ های ساحلی و همچنین آبجوسازی‌ های صنایع دستی، تضاد جالبی وجود دارد. می توانید روز خود را در سواحل ماسه ای سفید به انجام یوگا، آفتاب گرفتن یا کاوش در جنگل های بارانی گرمسیری یا زمین های کشاورزی بگذرانید. اگر بین ماه های می و نوامبر به این شهر سفر کردید، یک تور تماشای نهنگ را برای دیدن نهنگ های گوژپشت در حال مهاجرت را رزرو کنید.

15. بایرون بی (Byron Bay)، استرالیا


16. لیکس اینترنس (Lakes Entrance)، استرالیا
لیکس اینترنس در استرالیا، یک شهر ساحلی در ویکتوریا است که به دلیل دریاچه های گیپسلند شناخته شده است. این مکان میزبان یکی از طولانی ترین و بکرترین سواحل روی زمین به نام ساحل نود مایل است. کارهای زیادی برای انجام در فضای باز وجود دارد. در آب ها موج سواری کنید، در دریاچه ها کایاک سواری کنید، از قایق پارویی استفاده کنید یا به کمپینگ ساحلی بروید. به تماشای حیات وحشی مانند کانگوروها، پلیکان ها و دلفین ها در کنار سواحل بروید. لیکس اینترنس یک شهر ماهیگیری است و به عنوان پایتخت غذاهای دریایی معروف است که می توانید غذاهای دریایی آن را در یک رستوران محلی امتحان کنید یا خودتان ماهیگیری کنید. برای آشنایی با حیات دریایی محلی و صخره‌ های مرجانی، موزه صدف دریایی گریفیث را ببینید.

16. لیکس اینترنس (Lakes Entrance)، استرالیا


17. راسل (Russell)، نیوزلند
شهر جذاب راسل در نیوزلند، در خلیج جزایر در جزیره شمالی واقع شده است. این شهر اولین بندر دریایی کشور و اولین سکونتگاه اروپایی بوده، بنابراین از نظر تاریخی غنی است. خیابان‌ های شهر هنوز طرح‌ بندی اصلی و نام‌ های مربوط به سال 1843 را دارند. همچنین می‌ توانید از بسیاری از ساختمان‌ های تاریخی دیدن کنید. مدتی را در موزه راسل بگذرانید تا با فرهنگ مائوری آشنا شوید. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، می‌ توانید از مناظر چتر بازی در راسل دیدن کنید. برنامه ریزی کنید که یک بعد از ظهر را در خلیج اونروآ، یکی از بهترین سواحل این خلیج بگذرانید. این امواج برای شنا، بادی بوردینگ یا موج سواری عالی هستند. 

17. راسل (Russell)، نیوزلند


18. ناپیر (Napier)، نیوزلند
شهر ساحلی ناپیر در جزیره شمالی نیوزلند قرار دارد و یک منطقه با تاکستان های دیدنی است. برای دوستداران هنر، ناپیر به داشتن یکی از کامل ترین مجموعه های ساختمان های آرت دکو در جهان مشهور است. اگر در ماه فوریه به این شهر سفر کردید، می‌ توانید در جشنواره هنر دکو شرکت کنید که اتومبیل‌ های قدیمی، مد و موسیقی دهه 1930 را به نمایش می گذارد.
در منطقه پیاده‌ روی محبوب ناپیر دوچرخه‌ سواری و پیاده‌ روی کنید که درست از مرکز شهر و کیلومترها در هر دو جهت درست در امتداد دریا می‌ گذرد. مرین پرید (The Marine Parade) شما را به سمت مجسمه پانیا ریف می برد که یک دوشیزه مائوری را به تصویر می کشد که نمادی از شهر است. از رستوران‌ های فوق‌ العاده، کافه‌ های عجیب، بارهای سرگرم‌ کننده و بوتیک‌ فروشی‌ ها لذت ببرید.

18. ناپیر (Napier)، نیوزلند


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید