• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 11 مکان شگفت انگیز که در آنها تردد خودروها مجاز نیست

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶   تعداد بازدید : 1248   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 11 مکان شگفت انگیز که در آنها تردد خودروها مجاز نیست

مکانی فوق‌العاده را تصور کنید پر از هوای تازه و بدون آلودگی، عاری از دود اگزوز، صدای ترمز، بوق ماشین و فریاد رانندگان. بدون درگیری برای جای پارک، بدون هزینه پارکینگ، بدون خطر زیر گرفتن عابران پیاده، بچه ها و حیوانات از جانب رانندگان بی دقت. 
ممکن است بگویید این شبیه یک رویاست! اما اصلا اینطور نیست. در این 11 مکان مسحورکننده در سراسر جهان، این مکان رویایی یک واقعیت است، زیرا مطلقا هیچ ماشینی مجاز به تردد نیست. از پیاده روی و الاغ سواری گرفته تا دوچرخه سواری و حتی تله کابین، اینها تنها راه رسیدن به دنیای خارج هستند، هر چیزی جز ماشین. ببینید این مردم چطور بدون وسیله ای زندگی می کنند که ما معتقدیم وسیله ای ضروری و مهم است. 

1. گیتورن (Giethoorn)، هلند
هلندی ها به عنوان افرادی شناخته می شوند که عاشق تردد با دوچرخه هستند. یک تصویر جالب متعلق به ملکه ماکسیما وجود دارد که با یک لباس شیک، کلاه بزرگ، کفش‌ های پاشنه بلند و کیفش که از دسته‌ فرمان دوچرخه اش آویزان است به یک مهمانی می‌ رود. هیچ رولز رویسی به چشم نمی خورد! جای تعجب نیست که او در نظر مردمش بسیار محبوب است.
مردم گیتورن، که یک روستای معمولی هلندی در شمال شرقی استان اوریجسل است، از قایق های خود در کنا دوچرخه هایشان به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند. این قایق‌ ها در واقع بسیار ضروری هستند، زیرا این دهکده که به دلیل کلبه‌ های دارای سقف کاهگلی و مزارع با قدمت چندین قرن‌ خود معروف است، بر روی جزایر بی‌ شماری ساخته شده که آبراهه هایی از میان آن عبور می‌ کنند که با بیش از 170 پل چوبی کوچک به هم متصل شده اند. این قایق‌ ها را پانتر می‌ نامند و با استفاده از پاروهای بلند حرکت می‌ کنند.
هیچ ماشینی در گیتورن مجاز به تردد نیست و پل های کوچک هم در کل نمی توانند وزن خودرو را تحمل کنند. از «t Olde Maat Uus»، موزه گیتورن که در یک ساختمان مزرعه اصلی واقع شده است بازدید کنید. در این موزه می توانید ببینید مردم 100 سال پیش چگونه در اینجا زندگی می کردند.

1. گیتورن (Giethoorn)، هلند


2. شاموآ (Chamois)، ایتالیا
شاموآ دهکده ای کوهستانی در بالای دامنه های شیب دار دره آئوستا در شمال غربی ایتالیا است. به دلیل قرار گرفتن آن در ارتفاع 1786 متری از سطح دریا، رسیدن به دره پایین برای تعداد کمی از ساکنان شاموآ همیشه دشوار بوده است. جاده این دهکده توسط مسیرهای کوهستانی مدیریت می شود که با پای پیاده یا قاطر قابل دسترسی هستند. شاموآ تنها شهر ایتالیا بوده و هست که با ماشین قابل دسترسی نیست. با این حال، ساکنان آن‌ «گوشه گیر» نبودند، آنها فقط نمی‌ خواستند آلودگی و سر و صدای حمل‌ و نقل مدرن، طبیعت شگفت‌ انگیز جنگل‌ ها، کوه‌ ها و حیات وحش بی نظیر آنها را مختل کند.
در سال 1955 یک همه پرسی برگزار شد که در آن 95 درصد از مردم به ساختن جاده مناسب اتومبیل برای اتصال آنها به نزدیکترین شهر در دره بویسون رای ندادند. در عوض، آنها یک تله کابین معمولی را انتخاب کردند که دسترسی به روستا را بدون ایجاد مزاحمت برای محیط زیست آسان تر می‌کرد. در واقع، پایداری یک مسئله بزرگ در روستای آنها است که بخشی از چندین مروارید آلپ است که به یک طرح ابتکاری پیوسته اند.

2. شاموآ (Chamois)، ایتالیا


3. جزایر سیِس (Cíes)، اسپانیا
جزایر سیِس مجموعه ای متشکل از سه جزیره است که در گالیسیا در شمال اسپانیا در دهانه ریا دو ویگو، در سواحل پونتودرا واقع شده اند. این جزایر به دلیل پوشش گیاهی، صخره های بکر و پرندگان منحصر به فرد، یک پناهگاه گاه طبیعی هستند. دو تا از جزایر توسط یک ساحل وسیع و سفید با دسترسی آسان به آب، به هم متصل شده اند که آن را برای تعطیلات با خانواده ایده آل می کند.
حفاظت از طبیعت اینجا سختگیرانه است. دسترسی به جزایر فقط با کشتی امکان پذیر است و هیچ ماشینی به جز وسایل نقلیه عمومی مجاز به تردد نیست. مسیرهای پیاده روی که به وضوح مشخص شده اند، از میان جزایر عبور می کنند و از گم شدن در جزایر جلوگیری می کنند. ریختن زباله به شدت ممنوع است، شما باید زباله هایتان را با خود ببرید.
یک زمین کمپینگ نیز وجود دارد، اما ابتدا باید در ویگو اجازه بگیرید. می توانید چادر خود را بیاورید یا در محل کمپینگ اجاره کنید. هیچ هتل یا رستورانی هم در این جزایر وجود ندارد. اساسا هر چیزی را که برای یک یا دو روز اقامت نیاز دارید باید همراه بیاورید و با خود ببرید.

3. جزایر سیِس (Cíes)، اسپانیا


4. زرمات، سوئیس
زرمات شهری بسیار مجلل و محبوب در کانتون والیس در رشته کوه های آلپ سوئیس است. زرمات که توسط مرتفع‌ ترین قله‌ های آلپ سوئیس احاطه شده است (معروف‌ ترین آنها ماترهورن است) یک مقصد تعطیلات ایده‌ آل در تابستان و زمستان می باشد.
با نزدیک به دو میلیون نفر بازدیدکننده در سال، جای تعجب نیست که زرمات کاملا بدون خودرو باشد تا آنها را ایمن نگه داشته و محیط زیست را تا حد امکان سالم نگه دارد. دسترسی با ماشین شخصی فقط تا تاش (Täsch) مجاز است. از آنجا می توانید با سرویس قطار، تاکسی یا لیموزین به راه خود ادامه دهید. با استفاده از سرویس معروف Glacier Express نیز به می‌ توان به زرمات رسید.
اگر می‌ خواهید کاری غیر از کوهنوردی در تابستان و اسکی در زمستان انجام دهید، کافی است با پیاده‌ روی در امتداد خیابان هینتردورفشتراس (Hinterdorfstrasse)، شهر قدیمی و زیبای زرمات را کاوش کنید و از تماشای یک روستای سنتی سوئیسی لذت ببرید.

4. زرمات، سوئیس


5. جزیره آتش، نیویورک
جزیره آتش، جزیره مرکزی بزرگ جزایر بیرونی به موازات ساحل جنوبی لانگ آیلند در نیویورک است. روستاهای ادغام شده اوشن بیچ و سالتیر در طول فصل توریستی تابستانی بدون خودرو هستند. فقط عابران پیاده، دوچرخه و تاکسی های آبی مجاز به تردد می باشند.
سالتیر، با تفرجگاه دارای پیاده‌ روی تخته ای و بسیاری از فعالیت‌های تفریحی خود، برای خانواده‌ هایی ایده‌ آل است که به‌دنبال فعالیت‌ های تفریحی و استراحت کردن هستند. 

5. جزیره آتش، نیویورک


 تماشای 10 عکس نفس گیر از بهترین مناظر طبیعی در جهان



6. لا کامبرسیتا (La Cumbrecita)، آرژانتین
لا کامبرسیتا یک دهکده کوهستانی منزوی واقع در دره کالاموچیتا در گراند سیرا کوردوبا در آرژانتین است. در میان درختان صنوبر و کاج، یک دهکده‌ عالی آلمانی با کلبه‌ های ییلاقی، ساعت فاخته ای در ورودی، رستوران‌ هایی که شنیسل و کلم ترش به سبک باواریایی سرو می‌ کنند و حتی تابلوهای خیابانی به زبان آلمانی وجود دارد. وقتی دهکده پوشیده از برف است، توهم بودن در بایرن کامل می شود.
برای حفظ فضای افسانه ای، روستا کاملا یک منطقه مختص پیاده روی است و هیچ ماشینی مجاز به تردد نیست و شما باید ماشین خود را در پارکینگ ورودی بگذارید. به هر حال در زمان برادران گریم هیچ ماشینی وجود نداشت. 

6. لا کامبرسیتا (La Cumbrecita)، آرژانتین


7. هایدرا (Hydra)، یونان
هایدرا یکی از جذاب ترین جزایر در میان جزایر سارونیک یونان است که تنها یک ساعت با هیدروفویل و با کشتی دو ساعت از آتن فاصله دارد. اگر از شلوغی و هرج و مرج آتن خسته شده اید، این جزیره یک سفر یک روزه ایده آل است به دلیل اینکه هیچ ماشینی به جز کامیون های حمل زباله و آمبولانس در هایدرا مجاز به تردد نیست. وسایل حمل و نقل، پای پیاده، قاطر و الاغ هستند که می توانند در خیابان های باریک و سنگفرش شده عبور کنند و به شما اجازه می دهند که از تماشای خانه های سفید و آبی لذت ببرید. 
هایدرا همچنین دارای بسیاری از سواحل شنی بکر و 300 کلیسا و 6 صومعه است که برای سرگرم کردن شما در تمام طول روز کافی است. اما شما باید زمانی را برای سفر با قایق در اطراف جزیره اختصاص دهید، جایی که تمام زیبایی جزیره آشکار می شود. لئونارد کوهن موسیقیدان، مانند بسیاری از هنرمندان، نویسندگان و عکاسان، این جزیره را برای مدتی به خانه خود تبدیل کرد.

7. هایدرا (Hydra)، یونان


8. سارک (Sark)، بریتانیا
سارک کوچکترین جزیره در بایلیویک گورنزی است که در خلیج سنت مالو در کانال انگلیسی واقع شده است و با کشتی در سفرهای روزانه می توان از بندر سنت پیتر، گورنزی به آن سفر کرد. این جزیره یک بهشت طبیعی با صخره ها، غارها، جنگل ها، کلبه های سنگی، زنبور و پروانه های زیبا است.
هیچ ماشینی مجاز به تردد نیست و فقط تراکتورهای عجیب و غریب برای اهداف کشاورزی و کالسکه هایی که با اسب کشیده می شوند برای رفت و آمد در دسترس هستند. در واقع، رفتن به چنین سفری یکی از لذت های سارک است. علاوه بر این، این جزیره دارای برخی از صاف ترین و تمیزترین آسمان های شب است که آن را به مقصدی محبوب برای تماشاگران آسمان شب تبدیل می کند.

8. سارک (Sark)، بریتانیا


9. جزیره بالد هد (Bald Head Island)، کارولینای شمالی
جزیره بالد هد در سمت شرقی رودخانه کیپ فیر در شهرستان برانسویک، کارولینای شمالی واقع شده است. جزیره بالد هد با قایق تنها ۲۰ دقیقه با ساوتپورت فاصله دارد و بدون ماشین و دوستدار سگ‌ است. این جزیره سیستم حمل و نقل خاص خود را دارد، بطوریکه تراموا شما را از کشتی به محل اقامتی که رزرو کرده اید می رساند. فقط قبل از رسیدن بلیط خود را بگیرید. در غیر این صورت، دوچرخه و ماشین گلف برای رفت و آمد اجاره داده می شود.
این مکان برای ماهیگیری، چه از ساحل یا با کایاک سواری در اطراف رودها مشهور است. هر چند باید مراقب تمساح ها باشید.  شما می توانید به راحتی در مسیر طبیعت کنت میچل پیاده روی کنید یا اگر در پاییز که فصل بسیار دلپذیری است از آن دیدن می کنید در فعالیت کباب صدف محبوب آنها شرکت کنید. 

9. جزیره بالد هد (Bald Head Island)، کارولینای شمالی


10. فاس البالی، مراکش
فاس البالی قدیمی ترین بخش دیوارکشی شده شهر باستانی فاس در مراکش است. برای دیدن این محل باید از دروازه‌ های دیوار شهر وارد شوید و از هزارتویی با 9400 کوچه عبور کنید که فقط می‌ توان پیاده از میان آنها رفت و گاهی یک قاطر هم از آنها عبور کرد.
دانشگاه قرن نهمی آن با سرامیک‌ های رنگ‌ آمیزی شده پوشیده شده است، در حالی که یک مسجد هم در بالای بازاری پرجنب‌ و جوش قرار دارد که در آن فروشندگان عطر، ادویه، لامپ، و کالاهای چرمی زیبای کار شده را می‌ فروشند. گم شدن در فاس البالی آسان است، بنابراین به شما توصیه می شود که با یک راهنمای محلی که بهترین آنها توسط هتل شما ارائه می شود در بخش مدرن فاس گردش کنید. راهنما ممکن است مانند راهنمای من، با یک قاطر برای حمل و نقل شما حاضر شود! 

10. فاس البالی، مراکش


11. جزیره مکیناک (Mackinac)، میشیگان
جزیره مکیناک در دریاچه هورون بین شبه جزیره بالا و پایین میشیگان واقع شده است. این شهر بیشتر به‌ خاطر تشکیلات صخره‌ ای از جنس سنگ آهک و قلعه مکیناک شناخته شده است که مجموعه‌ ای محصور از ساختمان‌ های نظامی است که روی پرتگاه ساحلی قرار گرفته اند. دوستداران هنر بومی آمریکا از بازدید از موزه جزیره و خرید هر چیزی که نظرشان را جلب کند خوشحال خواهند شد.
جزیره مکیناک کاملا بدون ماشین است، عابران پیاده و دوچرخه ها بر جاده ها حکومت می کنند، اگرچه تردد دوچرخه های برقی نیز ممنوع است.

11. جزیره مکیناک (Mackinac)، میشیگان


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید