• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 9 تجربه شگفت انگیز در اقصر، دره پادشاهان و ملکه ها

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۹   تعداد بازدید : 2070   گروه مطلب : ایده های سفر


معرفی 9 تجربه شگفت انگیز در اقصر، دره پادشاهان و ملکه ها

اقصر شهر تاریخی تبس، در جنوب مصر قرار دارد و مصریان باستان آن را مصر علیا می نامیدند زیرا به سرچشمه رود نیل نزدیکتر است. اقصر جدای از اهرام جیزه در خارج از قاهره، با تاریخ باورنکردنی خود قلب صنعت گردشگری مصر است که به معنای واقعی کلمه فقط همین صد یا چندین سال پیش در چند کیلومتری مرکز شهر یافت شده است. اقصر همچنین مکانی است که هرکسی برای گرفتن قایق و تجربه سفرهای آبی همیشه محبوب نیل به سمت آن پرواز می کند.
وقتی برای اولین بار به اقصر به عنوان نقطه شروع سفر آبی خود در نیل نگاه کردم، از اینکه چقدر مکان های باستان شناسی مهم در هر دو طرف رودخانه وجود دارد بسیار شگفت زده شدم. بیشتر این آثار در کرانه باختری رود است، جایی که دره پادشاهان را در میان آثار دیگر می بینید. اینجا نه فقط سه هزار سال پیش، بلکه در دهه 1920 چه مکانی می توانسته باشد، زمانی که تمام این گنجینه ها در حال کشف شدن بودند. حتی امروزه نیز کاوش ها ادامه دارد و هر روز مکان های مهم تری کشف می شوند. 
اقصر، خود با داشتن معبد اقصر، بازار سنتی و گردشگاه نیل در قلب شهر، مکان جالبی است، اما بیشتر به عنوان پایگاهی برای سفرهای یک روزه در سراسر رود نیل برای دیدن مکان‌ های باستان‌ شناسی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. من چندین روز را در آنجا گذراندم و سفرم را راحت گرفتم، زیرا در واقع اینجا می تواند بسیار گرم باشد و دره ها زمانی که هوا گرم است مکان ممنوعه ای هستند. در اینجا من چیزهای مورد علاقه خودم را برای تجربه در اقصر مصر معرفی کرده ام.

1. کاوش در معبد اقصر
معبد اقصر، پس از اهرام مصر و ابوالهول، اولین معبد باستانی مصر بود که دیدم. درست کنار رود نیل نشسته بودم و در شب به زیبایی روشن شده بود و من آن را از تاکسی در مسیر هتلم دیدم. ناگفته نماند که این اولین توقف من برای کاوش در شهر و اطراف آن در روز بعد بود.
درست رو به‌ روی بازار قدیمی، معبدی که در طول قرن‌ ها توسط آمن هوتپ سوم، رامسس دوم، توت عنخ آمون و دیگر فراعنه ساخته شد، زمانی بزرگترین و مهمترین مرکز مذهبی مصر باستان بود. البته به نظر من در مقایسه با معابد دیگری که در امتداد رود نیل خواهید دید، این چشمگیرترین معبد نیست، اما آنچه کاملا برجسته و خیره کننده است خیابان ابوالهول ها است؛ 2.5 کیلومتر خیابانی که معبد اقصر را به معبد کارناک متصل می کند و تصور می شود حدود 1350 مجسمه ابوالهول در کنار آن وجود داشته باشد.
در ادامه قوچ هایی را خواهید دید که همگی در کنار هم نشسته اند. امروزه، همه آثار پیدا نشده‌ اند و بازسازی هنوز ادامه دارد، اما ایستادن در آنجا و نگاه کردن به خیابان، یکی از هیجان‌ انگیزترین تجربیات در اقصر است.

1. کاوش در معبد اقصر


2. نمایش نور در معبد کارناک
در انتهای خیابان ابوالهول، معبد کارناک قرار دارد که به دلیل استفاده از آن به عنوان پس‌ زمینه یکی از صحنه‌ های فیلم جیمز باند، جاسوسی که مرا دوست داشت، مشهور است. می دانید، منظورم آن معبد با ستون های بسیار بلند است که در هنگام شب نمایش نور در آن اجرا می شود. این معبد فوق‌العاده است، مجموعه‌ای عظیم که یکی از راه‌ های سرگرم‌ کننده برای تجربه آن با کمی نوستالژی فیلم، تماشایش در نمایش نور شبانه است. با شنیدن تاریخچه معبد و فراعنه‌ مختلف آن، می‌ توانید در اطراف پیاده‌روی کنید. پیاده روی خود را با نشستن در کنار دریاچه و انعکاس کامل معبد روی آب، گوش دادن به موسیقی و داستان های گذشته اش با درخشش اقصر در پس زمینه به پایان ببرید. 

2. نمایش نور در معبد کارناک


3. بالون سواری در زمان طلوع خورشید
بیدار شدن در ساعت 4 صبح چیزی نیست که مورد علاقه من باشد، اما برای بالون سواری در هنگام طلوع خورشید در آن سوی نیل، هیچ راه دیگری وجود ندارد. با حرکت از درب هتل، سوار شدن به یک کشتی کوچک برای عبور از رود نیل و سپس رسیدن به میدانی که در آن 20 بالون هوای گرم در حالت‌ های مختلف تورم قرار دارند، با یک تصویر جادویی روبرو می شوید. اما پرواز کردن در زمان طلوع خورشید در کرانه شرقی، تماشای میدان سبز نیل در زیر پای شما و بالون های رنگارنگ در اطراف، بیش از هر چیز دیگری جادویی است. تماشای معابد، مقبره‌ ها و دره‌ های بی‌ شمار در زیر، رود نیل با مرزبندی شدیدش بین مزارع سرسبز و صحرای تاریک و شنی، روستاهایی که از خواب بیدار می‌ شوند و مردمی که بر الاغ‌ های خود سوار می‌ شوند، بسیار شگفت‌ انگیز است. به مدت یک ساعت پرواز کردیم، اما هنوز خیلی چیزهای زیادی برای دیدن داشتیم. ما درست در کنار یک محوطه حفاری فرود آمدیم و باستان شناسانی را که خوشحال نبودند، اما کاملا به تماشای صبحگاهی عادت داشتند را پراکنده کردیم.

3. بالون سواری در زمان طلوع خورشید


4. دره پادشاهان
این همان چیزی است که همه ما به خاطر آن به اقصر آمده‌ ایم؛ مقبره‌ های فراعنه که به طرز باورنکردنی و زیبایی تزئین و حفظ شده‌ اند اما هزاران سال قدمت دارند. من حتی نمی توانم به توصیف شگفتی هایی که خواهید دید بپردازم. بالا رفتن از پله‌ های بسیار شیب‌ دار به سمت مقبره‌ های داغ و خفه‌ کننده ارزشش را دارد و من پیرزن‌ های کوتاه قامتی را دیده‌ ام که هر دقیقه این کار را انجام می دهند و در عین حال عاشقش هستند. اگر زانوهایتان ساییده شده یا پاهایتان می لرزد، آن را به آرامی انجام دهید و پاداش تلاش خود را خواهید گرفت. بیش از 60 مقبره در این دره تیره و بدون پوشش گیاهی وجود دارد، اما تنها تعداد کمی برای بازدید عموم باز است. هر کدام از مقبره ها ارزش دیدن دارند و سه مورد در بلیط‌ های ورودی عادی شما گنجانده شده است. برای دیدن مقبره های رامسس پنج و ششم (KV9)، ستی اول (KV17) و فراموش نکردن توت عنخ آمون (KV62) باید هزینه اضافی بپردازید. اینها را از دست ندهید و اگر وقت نداشتید، بقیه را فراموش کنید و فقط هزینه اضافی بپردازید و اینها را ببینید. پشیمان نخواهید شد.

4. دره پادشاهان


 ویدیو: مصر باستان و دماغ ابولهول



5. دره ملکه ها و معبد مردگان هتشپسوت (Hatshepsut)
دره ملکه ها همتای دره پادشاهان است و 90 مقبره عجیب در آن قرار دارد. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها ارزش توقف کردن برای بازدید را دارند که مقبره نفرتاری، همسر رامسس دوم، برجسته‌ ترین آنهاست. توصیه من این است که سعی کنید اگر می توانید، قبل از رفتن به دره پادشاهان اینها را مشاهده کنید، زیرا بعد از تماشای آن همه شکوه و عظمت آنجا، اینها نصف آن معابد هم برای شما جذاب نیستند. اما هنوز ارزش بازدید را دارند.
در کنار دره ملکه ها معبد باشکوه هتشپسوت، یکی از معدود و شناخته شده ترین فراعنه زن قرار دارد. او به دلیل اینکه یکی از موفق ترین فراعنه بود، مورد احترام است، بیش از 15 سال حکومت کرد و به عنوان سازنده معابد و شهرها شناخته شد.

5. دره ملکه ها و معبد مردگان هتشپسوت (Hatshepsut)


6. مقبره اشراف
در نزدیکی دو مجسمه مِمنون که در کنار جاده قرار دارند و یک مکان عالی برای گرفتن عکس های سلفی در مسیر دره پادشاهان است، سوراخ های بی شماری را در زمین، در دامنه تپه و در همه جا خواهید دید. اینها مقبره های اشراف و مقبره های افراد با نفوذ در مصر باستان هستند، اما مقبره های سلطنتی نیستند. تا کنون بیش از 415 مورد از آنها پیدا شده است و تعداد بیشتری به طور مداوم در حال کشف شدن هستند. اگر فقط از یکی از آنها دیدن می کنید، مطمئن شوید که آن مورد مقبره راموسه است. سپس در بخش مطالعه کوچک صنعتگران توقف کنید و از آنجا خرید کنید. در اینجا، دو صنعتگر به روش سنتی قدیمی مجسمه ها و تصاویر را ایجاد می کنند و مهارت آنها تماشایی است. کار آنها به عنوان سوغاتی های ارزشمند نیز می تواند خریداری شود.

6. مقبره اشراف


7. روستای صنعتگران، دیرالمدینه
این روستا اغلب در تورهایی که بر بازدید از مقبره ها و معابد فراعنه متمرکز است نادیده گرفته می شود، با این حال این روستا جایی است که همه صنعتگران در آن زندگی می کردند، همان صنعتگرانی که این مقبره های باشکوه را تزئین می کردند. در اینجا بقایای روستا وجود دارد که از آنجا از پشته کوه، در کنار مقبره های باز خود صنعتگران به دره پادشاهان صعود کردند. 

7. روستای صنعتگران، دیرالمدینه


8. در کاخ زمستانی سوفیتل اقصر اقامت کنید
کاخ زمستانی، هتلی تاریخی است که همه بزرگان و مهمتر از آن باستان‌ شناسانی که گنج‌ های کرانه باختری رودخانه را کشف کرده‌ اند زمانی در آن  اقامت داشتند. اطراف کناره های هتل کمی قدیمی است اما هنوز به شدت جذاب است و باغی که در آن وجود دارد به سادگی قلب شما را تسخیر می کند. استخر بزرگ هتل پس از یک روز نگاه کردن به مقبره‌ ها در دره‌ های غبارآلود، مانند یک هدیه آسمانی است.

8. در کاخ زمستانی سوفیتل اقصر اقامت کنید


9. در رستوران سفره غذا بخورید
برای غذاهای اصیل مصری دور از هتل یا کشتی کروز خود، مستقیما به رستوران سفره بروید. این رستوران درست در نزدیکی خیابان شلوغ المنشیه است که شب‌ ها مملو از غرفه‌ های مواد غذایی است که شیرینی‌ جات، نان‌ های چاپاتی بزرگ، غذاهای آماده و آبمیوه‌ های تازه می‌ فروشند. در یک خیابان فرعی آرام، این رستوران دوست‌ داشتنی قرار دارد که در آن می‌ توانید در تراس باز در طبقه بالای آن بنشینید و غذاهای محلی را امتحان کنید. این رستوران تمیز، به زیبایی تزئین شده و دارای پیشخدمت های صمیمی است که می توانند غذاها را به زبان انگلیسی به شما پیشنهاد دهند. اینجا مکانی عالی برای نشستن پس از یک روز طولانی گشت و گذار است. خیار بیل زبادی، نسخه محلی تزازیکی، هوموس و سالاتا بلادی را برای پیش غذا امتحان کنید. اگر دوست ندارید غذاهای محلی را امتحان کنید، کبوتر یا خرگوش را برای غذای اصلی امتحان کنید که همگی در آب خربزه تازه یا آب انار خیسانده شده اند.

9. در رستوران سفره غذا بخورید


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید