• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 27 مورد از بهترین غرفه های کشورها در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۸/۲۶   تعداد بازدید : 9974   گروه مطلب : ترین ها


با 27 مورد از بهترین غرفه های کشورها در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی آشنا شوید (قسمت اول)

نمایشگاه جهانی اکسپو از دهه 1850 هر پنج سال یک بار برگزار شده و راه حل های ارزشمندی را برای برخی از بزرگترین چالش های بشریت ارائه داده است. نمایشگاه اکسپو 2020 دبی جاه طلبانه ترین نمایشگاهی است که تاکنون برگزار شده است. این اولین نمایشگاه در منطقه خاورمیانه و جنوب آسیا است و هزینه آن بالغ بر 7 میلیارد دلار بوده است. انتظار می رود این نمایشگاه شش ماهه بیش از 23 میلیون بازدید کننده را به خود جذب کند. 
نمایشگاه اکسپو حول موضوع "ارتباط ذهن ها، خلق آینده" طراحی شده است. سه بخش اصلی نمایشگاه بر اساس سه موضوع پویایی، پایداری و فرصت هستند. نگاهی به 27 غرفه الهام‌ بخش برتر در اکسپو 2020 دبی بیندازید که طراحی و دنیای معماری را دوباره تعریف می‌کنند. علاوه بر این به غرفه ایران هم در این نمایشگاه می پردازیم. 

غرفه اکسپو چیست؟
غرفه اکسپو نوعی ساختمان است که توسط معماران معروف برای یک کشور طراحی شده است تا نوآوری ها و آخرین فناوری های خود را به نمایش بگذارند. اکسپو 2020 یک ویژگی منحصر به فرد دارد، برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه جهانی، هر کشور شرکت کننده غرفه مخصوص به خود را دارد. این غرفه ها به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند تا بفهمند چه چیزی هر کشور را منحصر به فرد می کند.
سه غرفه اصلی در نمایشگاه دبی 2020 چیست؟ سه گروه اصلی غرفه در اکسپو 2020 دبی به صورت زیر است. 

منطقه پویایی
این بخش موضوعات مختلفی مانند اتصال دیجیتال، تدارکات و اکتشاف سفر را در بر می گیرد. منطقه پویایی مفاهیم ارتباطات، پیشرفت انسانی و غیره را بررسی می کند. غرفه ها در منطقه پویایی، ارتباطاتی را بررسی می کنند که جهان را به پیش می برد و اینکه چگونه می توان شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را از بین برد. بازدیدکنندگان می‌توانند وسایل نقلیه آینده، پیشرفت‌های اکتشاف فضا و دستگاه‌های نوآورانه حرکتی را کشف کنند. 

منطقه پایداری
منطقه پایداری به بررسی تعادل در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم می پردازد تا آینده ای پایدار را تضمین کند. هدف اصلی این بخش ایجاد انگیزه در مردم برای پیوستن به اقدامات کوچکی است که به جنبش‌های مثبت جهانی تبدیل می‌ شوند و به حفظ دنیای اطراف ما کمک می‌کند. بازدیدکنندگان می‌ توانند پیشرفته‌ ترین فناوری‌ های جهان را در عمل کشف کنند، و اینکه چگونه کشورهای مختلف از مفهوم پایداری حمایت می‌کنند. همچنین، می توانید نوآوری های پایدار و نمایش های فرهنگی را تجربه کنید. 

منطقه فرصت
منطقه فرصت بر شکوفا کردن پتانسیل افراد و جوامع برای شکل دادن به آینده تمرکز دارد. بازدیدکنندگان می توانند شاهد آن باشند که زندگی ما چگونه به هم پیوسته است و با افرادی از سراسر جهان که رویاها را به اشتیاق فردا تبدیل می کنند ملاقات کنند. آن‌ها می‌توانند چیزهای جدیدی را کشف کنند، با تغییر دهندگان ارتباط برقرار کنند و از نوآوران اجتماعی الهام بگیرند که تأثیر قابل‌ توجهی بر زندگی مردم در سراسر جهان دارند. همچنین می‌ توانید در فعالیت‌ هایی که برای مهارت‌ سازی و توانمندسازی جوانان طراحی شده‌اند، شرکت کنید.

چند غرفه در اکسپو 2020 دبی وجود دارد؟
نمایشگاه اکسپو 2020 دبی دارای 200 غرفه است که 191 غرفه آن نماینده کشورهای شرکت کننده خواهند بود. بقیه آن ها شامل غرفه های شریک، غرفه های سازمانی و غرفه های ویژه هستند. 
با 27 مورد از بهترین غرفه های کشورها در نمایشگاه دبی 2020 آشنا شوید

9 غرفه برتر منطقه فرصت
1. امارات متحده عربی
امارات متحده عربی تا کنون مهم ترین غرفه برای بازدید در مدت تور اکسپو بوده است. این غرفه در چهار طبقه مسحورکننده ساخته شده است و دستاوردهای امارات (از ساخت بلندترین آسمان خراش جهان تا رسیدن به مریخ) و فرهنگ را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان می توانند داستان امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز جهانی و همچنین چشم انداز رهبران آن برای ایجاد یک جامعه صلح آمیز و مترقی را بررسی کنند.

غرفه امارات متحده عربی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


2. هند
غرفه هند در اکسپو 2020 با موضوع آینده ای پایدار برای سیاره زمین مطرح شده است. این غرفه عظیم با چهار طبقه بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا شاهد ترکیبی درخشان از برنامه های آیورودا، یوگا، فضایی و اقتصاد 2.5 تریلیون دلاری در حال رشد سریع آن باشند. همچنین می‌ توانید از هنر، فرهنگ، ادبیات، سینما و غذاهای هند در 29 ایالت و 8 قلمرو اتحادیه لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید کسب‌ و کارهای هندی را در ۲۷ بخش اصلی اقتصاد، ایالت‌های هند و سومین اکوسیستم بزرگ جهان کشف کنید.

غرفه هند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


3. بریتانیا
غرفه بریتانیا با کاوش کردن در همه چیز از تجاری سازی فضا گرفته تا هوش مصنوعی، نگاهی الهام بخش به آینده را ارائه می دهد. ساختمان این غرفه توسط اس دولین (Es Devlin) طراحی شده که اولین معمار زن کشور برای ساخت یک غرفه اکسپو بوده است. موضوع بریتانیا «نوآوری برای آینده مشترک» است.

غرفه بریتانیا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


4. سوئیس
غرفه سوئیس ویژگی های اساسی فرهنگ و مناظر سوئیس را از طریق انواع عناصر و تصاویر تعاملی به نمایش می گذارد. ساختار غرفه از اجزای داربست و پارچه ای تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می توانند سوئیس و تنوع آن را ببینند و همه چیز را از مناظر باشکوه آن گرفته تا پروژه ها و ایده های نوآورانه برای آینده ای پایدار را کشف کنند.

غرفه سوئیس در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


5. چین
حضور چین نمایانگر معماری امید برای آینده است. این غرفه نشان دهنده شکوفایی و گسترش کشور و همچنین ارادت به فرهنگ و سنت های آن است. بازدیدکنندگان می توانند به تماشای فرهنگ و تاریخ دیرینه چین بنشینند. این غرفه ترکیبی هنرمندانه از عناصر چینی با فناوری های مدرن است.

غرفه چین در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


6. لوکزامبورگ
غرفه لوکزامبورگ مانند یک نوار موبیوس شکل گرفته است، شکلی بی پایان، تا نمادی از اصول باز بودن این کشور باشد. همچنین، اگر تمایلی به پایین رفتن پله های غرفه ندارید، می توانید از سرسره ای استفاده کنید که شما را مستقیما به طبقه پایین می برد. بازدیدکنندگان می‌ توانند در تجربه‌ ای همه جانبه از تنوع، اتصال، روحیه کارآفرینی، تعهد گسترده به پایداری و طبیعت زیبای لوکزامبورگ غرق شوند.

غرفه لوکزامبورگ در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


7. عربستان سعودی
حتی قبل از باز شدن درب های اکسپو، غرفه عربستان سعودی سه رکورد جهانی را به ثبت رسانده بود. یکی از آن ها بزرگترین طبقه نورپردازی تعاملی جهان با 7998 چراغ LED است. همچنین می توانید شاهد بزرگترین صفحه نمایش آینه ای LED جهان و طولانی ترین ویژگی آبی تعاملی جهان باشید. بازدیدکنندگان می‌ توانند آینده مشترک عربستان سعودی را کشف کنند که آن ها را به سفری در میان جاه‌ طلبی‌ های آن در چهار بخش اصلی مردم، میراث، طبیعت و فرصت‌ ها می برد.

غرفه عربستان سعودی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


8. موناکو
موناکو از طریق یک طراحی زیبابین حسی به کاوش هنر، فرهنگ، و نوآوری پرداخته است. بازدیدکنندگان می توانند با نگاه کردن به اطراف، روح این دولت - شهر مستقل مشهور را تجربه کنند. این غرفه شما را به سفری چند جانبه می برد که مناظر و بوهای ریویرای فرانسه را القا می کند.

غرفه موناکو در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


9. بحرین
غرفه منحصر به فرد و پیشگامانه بحرین مفهوم تراکم را به عنوان یک فرصت بررسی می کند. شما می توانید شاهد آن باشید که چگونه جغرافیای بحرین، توسعه خود را با دسترسی محدود به زمین تعریف کرده است. همچنین، می توانید ببینید که بحرین چگونه تکامل یافته است و تجارت، کارآفرینی و نوآوری را تشویق می کند. بازدیدکنندگان می توانند از غذاهای استثنایی لذت ببرند که در آن سرآشپزها طعم های محلی را دوباره زنده می کنند.

غرفه بحرین در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
9 غرفه برتر منطقه پویایی
1. استرالیا
غرفه اکسپو 2020 استرالیا شامل یک صحنه موسیقی درست در بخش ورودی است. موضوع این غرفه "رویای آسمان آبی" است که خوش بینی، جاه طلبی و خلاقیت استرالیایی را در بر می گیرد. شاهد جشن تنوع و همکاری استرالیایی، تعداد زیادی کنسرت زنده، نوازندگان و رقصندگان در مدت شش ماه برگزاری نمایشگاه اکسپو باشید.

غرفه استرالیا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


2. کره جنوبی
غرفه کره جنوبی یک اثر هنری است. در طول روز، رنگ‌های روشن قرمز و زرد ساختار چادر مانند غرفه را درخشان می‌کنند، در حالی که در شب، انفجار نورهای آبی و صورتی آن را برجسته می کند. در داخل، بازدیدکنندگان می توانند با پیشرفت های علمی و فناوری کره جنوبی آشنا شوند. همچنین می‌توانید در مسیری که توسط موبایل هدایت می‌شود در میان معماری جدید با مجموعه ای از تجربیات مرتبط با پویایی قدم بزنید.

غرفه کره جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


3. مجارستان
غرفه مجارستان از میهمانان دعوت می کند تا یک نمایش تعاملی را تجربه کنند که منابع آبی منحصر به فرد، آب های درمانی، فرهنگ حمام کردن و بالنولوژی را نشان می دهد. معماری قارچی شکل غرفه در نوع خود بی نظیر است. بازدیدکنندگان می توانند در یک تجربه تعاملی فوق‌العاده با موضوع آب، بدون استفاده از خود آب، از چشیدن طعم غذاهای مجارستان و آب‌های معدنی معروف آن نیز لذت ببرند.

غرفه مجارستان در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


4. عمان
غرفه عمان برای نمایش تفسیری مدرن از معماری سنتی اسلامی - عمانی طراحی شده است. این غرفه به پنج منطقه تقسیم شده که هر کدام بر اساس موضوعی متفاوت خواهند بود. بازدیدکنندگان می توانند سال‌ ها پیشرفت عمان و همکاری بین‌المللی را کشف کنند و همچنین راه‌ های مختلفی را که درخت کندر، از دارو گرفته تا غذا و لوازم آرایشی، برای عمان مفید بوده است را کشف کنند.

غرفه عمان در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


5. فنلاند
غرفه فنلاند صرفا یک چادر عربی ساخته شده از برف است که به عنوان ادای احترام به کشور میزبان طراحی شده است. نمای قوسی پرده مانند آن حکایت از باز شدن پرده ای دارد که اشاره ای مناسب به پرده ای است که مدت ها در انتظار برافراشته شدن برای این رویداد بزرگ بود. بازدیدکنندگان می توانند پناهگاهی آرام و پر از شگفتی ها را در داخل دماغه برفی بیابند. همچنین می توان زیبایی های طبیعی کشور و نوآوری از آموزش گرفته تا سلامت و رفاه را در آن کشف کرد.

غرفه فنلاند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


6. تانزانیا
در غرفه تانزانیا، می توانید به یک سافاری مجازی بروید تا برخی از نادرترین گونه های حیات‌ وحش این کشور را ببینید یا چشم‌ انداز پرنده‌ ای از مزارع این کشور را تماشا کنید. این تنها مکان در نمایشگاه اکسپو 2020 است که می توانید فیل ها را در حال دمیدن در خرطوم خود ببینید. بازدیدکنندگان می توانند به سفری که یک بار در عمر هر کس ممکن است اتفاق بیافتد بروند و زیبایی ها و منابع تانزانیا را ببینند. می توانید بررسی کنید که این کشور چگونه به چشم‌ انداز خود مبنی بر تبدیل شدن به یک مرکز تجاری که آفریقا را به جهان متصل می‌ کند دست می یابد. 

غرفه تانزانیا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


7. بلژیک
غرفه بلژیک نشان دهنده وضعیت کشور به عنوان یک نیروگاه پویای اروپایی است. نمای طاق سبز آن مرکز اصلی صحبت در اینجاست، چرا که زیست تقلید (biomimicry) را ترویج می کند، مفهومی که در آن راه‌ حل‌ های مشکلات امروزی از طبیعت الگوبرداری می‌ شوند. بازدیدکنندگان می‌ توانند دانش صنعتی، فنی و علمی بلژیک را کاوش کنند، که منعکس‌ کننده «بلژیک»، ترکیبی از مکتب هنری رمانتیک لاتین در هنر و دقت فنی آنگلوساکسون در صنعت است.

غرفه بلژیک در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


8. جامائیکا
در غرفه جامائیکا، میهمانان می توانند با برخی از مشهورترین ورزشکاران این کشور ملاقات کنند و در عین حال در مورد زندگی آن ها و با هنر و فرهنگ غنی این کشور آشنا شوند. در داخل استودیو، می‌توانید به آهنگ های باب مارلی و دیگر اسطوره‌های رگی گوش دهید که آهنگ های منحصر به فرد این کشور را گرامی می دارند. این غرفه صرفاً یک مهمانی خیابانی خودجوش در میان کانتینرهای حمل و نقل از سراسر جهان است! بازدیدکنندگان می توانند مناظر، صداها و ذائقه جامائیکا را تجربه کنند، و اینکه چگونه جهان را به حرکت در می آورند و به عنوان یک ارتباط لجستیکی عمل می کنند.

غرفه جامائیکا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


9. فرانسه
در غرفه فرانسه، می توانید نمایش‌های نوری روزانه را ببینید، غذاهای فرانسوی را بچشید و با فرهنگ و هنر این کشور آشنا شوید. توماس پسکت، فضانورد فرانسوی که در حال حاضر در مأموریت آلفا به سر می برد، از فضا به شرکت کنندگان خوش آمد می گوید! این غرفه نور را به عنوان منبع الهام، خلاقیت و دانش معرفی می کند. شما می توانید شاهد این باشید که چگونه فرانسه پیشرفت را بازنگری می کند، احساسات و ارتباطات را ایجاد می کند و ایده های جدیدی را برای اختراع مجدد جهان ما ارائه می کند.

غرفه فرانسه در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید