• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 قلعه چشمگیر در هند آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۲۷   تعداد بازدید : 2522   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 قلعه چشمگیر در هند آشنا شوید

می توانیم این واقعیت را بپذیریم که پادشاهی در هند، میراث فرمانروایان بزرگ متولد شده در این سرزمین بکر است. از زمانی که هند در سال 1947 به یک ملت مستقل و دموکراتیک تبدیل شد، حکومت پادشاهی نیز با آن پایان یافت. اما آنچه هنوز به جا مانده، میراث سلطنتی و مسحور کننده ای مانند قلعه های اصلی در هند است. تقریبا هر ایالتی در هند دارای یک قلعه قدرتمند متعلق به دوره تاریخی و سبک معماری تا حدودی متفاوت است. اکنون، این قلعه ها در هند نماد این واقعیت هستند که زمانی این کشور توسط پادشاهان و شاهزادگان قدرتمند اداره می شده است. در ادامه با 10 قلعه چشمگیر در هند آشنا شوید که باید یکبار از آن ها بازدید کنید تا دوران پادشاهی گذشته را درک کنید. 

1. قلعه سرخ (Red Fort)، دهلی
قلعه سرخ به حق در صدر فهرست 10 قلعه بزرگ در هند قرار دارد به دلیل این واقعیت که این قلعه، دهلی را از زمانی که پایتخت مغول بوده تا روزی که پایتخت بزرگترین دموکراسی جهان شد، دیده است. قلعه سرخ در قرن 17 توسط فرمانروای قدرتمند مغول، شاه جهان ساخته شد. ساخت این قلعه در 12 می 1638 به دستور شاه جهان آغاز شد، هنگامی که او تصمیم گرفت پایتخت خود را از آگرا به دهلی تغییر دهد. دیوارهای ضخیم قلعه سرخ که از جنس ماسه سنگ سرخ ساخته شده، از سلسله مغول تقریبا به مدت 200 سال در برابر دشمنانش محافظت کرده است. وقتی به داخل این قلعه مسحور کننده می روید، می توانید مسجد موتی، دیوان اعظم و بسیاری از بناهای دیگر را در داخل دیوارهای مجموعه قلعه سرخ مشاهده کنید. این قلعه در قسمت اصلی دهلی به نام پورانیدیلی واقع شده است. هر زمان که از قلعه سرخ در دهلی دیدن می کنید، مطمئن شوید که در خیابان های پرجنب و جوش چاندینی چوک (Chandini Chowk) گشت و گذار می کنید و مقداری چات (نوعی غذای هندی) خوش طعم را نیز امتحان می کنید. 

1. قلعه سرخ (Red Fort)، دهلی


2. قلعه مهرانگر (Mehrangarh Fort)، جودپور
راجستان، که به معنای راجا کا استان (محل پادشاه) است، دارای بیشتر دژهای قدرتمند در هند می باشد. یکی از بزرگترین دژهای هند، قلعه مهرانگر است که در سرزمین جودپور قرار دارد. زیبایی خارق العاده این قلعه مسافران و همچنین صنایع سینمایی بزرگی مانند بالیوود و هالیوود را به خود جذب می کند. فیلم های معروف متعددی در محوطه قلعه مهرانگر فیلمبرداری شده اند و اگر به تاریخ و وقایع نگاری علاقه مند باشید، موزه قلعه مهرانگر جایی است که باید برای دیدن نقاشی ها، لباس ها و مهمات مهم مربوط به دوران قدیم به آنجا بروید.

2. قلعه مهرانگر (Mehrangarh Fort)، جودپور


3. قلعه گوالیور (Gwalior Fort)، گوالیور
قلعه گوالیور در قرن دهم ساخته شده است، که آن را به یکی از قدیمی ترین قلعه های هند تبدیل می کند. این قلعه در بالای تپه شهر مرکزی هند، گوالیور واقع شده است. بر اساس افسانه ها، کتیبه های موجود در داخل قلعه متعلق به قرن ششم است که به گمانه زنی درباره قدمت آن ها حتی به زمانی قبل از آن منجر شده است. در زمان حکومت حاکمان مغول در هند، این قلعه به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت و تا زمان حکومت بریتانیا، همیشه در تصرف برخی از حاکمان بود. بهترین زمان برای بازدید از قلعه گوالیور در زمستان است، زیرا بسیاری از رویدادها و نمایشگاه ها در داخل قلعه برپا می شود و آن را به مکانی مناسب برای عاشقان خرید تبدیل می کند. یکی دیگر از حقایق جالب در مورد قلعه گوالیور این است که دومین سند قدیمی استفاده از عدد "صفر" (در حقیقت، هند "صفر" را کشف کرد) در معبدی از این قلعه یافت شد. عصرها می توانید غرق شدن شهر در نور زیبای ماه و درخشش آن از قلعه مهرانگر را تماشا کنید. این یکی از با ارزش ترین نماهایی است که می توانید شاهد آن باشید. 

3. قلعه گوالیور (Gwalior Fort)، گوالیور


4. قلعه آگرا (Agra Fort)، آگرا
آگرا یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در هند به یک دلیل فوق العاده است، تاج محل. یکی دیگر از دلایل بازدید از این شهر، وجود قلعه باشکوه آگرا است. چهار نسل از مغول ها در آگرا بر هند فرمانروایی و در این قلعه زیبا و بزرگ آن زندگی کردند. اما بر اساس مطالعات، این قلعه در ابتدا توسط لودیس ساخته شده و فقط توسط مغول ها بازسازی شده است. مغول ها همه کار کردند تا شواهد لودیس را از تاریخ خود حذف کنند. زیبایی خیره کننده قلعه آگرا باعث شد تا به اولین بنای تاریخی در هند تبدیل شود که در سال 1983 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. قلعه آگرا تنها چند کیلومتر با تاج محل فاصله دارد. بنابراین، می توانید در یک روز دو معماری شگفت انگیز و زیبا را مشاهده کنید.

4. قلعه آگرا (Agra Fort)، آگرا


5. قلعه کانگرا (Kangra Fort)، کانگرا
قلعه کانگرا بر روی تپه های کانگرا واقع شده است و حدود 20 کیلومتر از دارماشالا در هیماچال پرادش فاصله دارد. این قلعه جذاب توسط خانواده راجپوت ایالت کانگرا ساخته شده است. در سال 1615، اکبر سعی کرد با ارتش قوی خود این قلعه را محاصره کند، اما دیوارهای ضخیم و محکم آن از خانواده سلطنتی به خوبی محافظت کرد. قلعه کانگرا بسیاری از فرمانروایان قدرتمند از جمله حکومت بریتانیا را دیده است، اما متأسفانه در اثر زلزله سال 1905 تخریب شد. با این حال، مسافران هنوز هم می توانند از این قلعه دیدن کرده و از دیوارهای خاکستری آن که توسط پوشش گیاهی سرسبز اطراف آن احاطه شده است شگفت زده شوند.

5. قلعه کانگرا (Kangra Fort)، کانگرا
6. قلعه جانسی (Jhansi Fort)، جانسی
این قلعه ای است که ملکه شجاعی به نام جانسی رانی لاکسمی بای در آن زندگی می کرد. افسانه های او برای تک تک بچه ها در شهر جانسی شناخته شده است که چگونه او برای عزت و سرزمین مادری خود مبارزه کرده است. این قلعه در بالای تپه بانگورا قرار دارد و بر زیبایی این شهر می افزاید. قلعه جانسی با تلفیقی از سبک بوندلا و سبک معماری ماراتا ساخته شده است و دیوارهای گرانیتی آن 6 متر ضخامت دارند. بهترین زمان برای بازدید از قلعه جانسی در ماه های ژانویه و فوریه است، زمانی که جانسی ماهوتساو توسط مقامات سازماندهی می شود و هنرمندان محلی برای اجرای در قلعه می آیند. زیبایی ها و افسانه های قلعه جانسی افتخار واقعی هند هستند.

6. قلعه جانسی (Jhansi Fort)، جانسی


7. قلعه گلکوندا (Golconda Fort)، تلانگانا
قلعه گلکوندا در محلی به نام گلکوندا واقع شده است که حدود 11 کیلومتر با شهر حیدرآباد فاصله دارد. این قلعه یک شگفتی معماری واقعی است. در قلعه گلکوندا گنبدی وجود دارد که صدای دست زدن در آن به فاصله یک کیلومتر آن طرف تر در عمارت "بالا حصار" به گوش می رسد. این قلعه باشکوه همچنین محل نگهداری الماس های بسیار معروفی مانند کوه نور، الماس نساک، الماس امید و بسیاری دیگر بوده است. جاذبه اصلی قلعه گلکوندا نمایش رقص نور است که روزانه در زمان های مختلفی انجام می شود. بهترین زمان برای بازدید از قلعه گلکوندا از اکتبر تا فوریه است که هوا در حیدرآباد مطلوب می شود.

7. قلعه گلکوندا (Golconda Fort)، تلانگانا


8. قلعه نیمرانا (Neemrana Fort)، نیمرانا
قلعه نیمرانا یکی از معروف ترین قلعه های هند است و در بین مسافران جوان، یک استراحتگاه آخر هفته بسیار محبوب است. این قلعه که در بزرگراه دهلی - جیپور در میان فضای سبز و تاریخی قرار دارد، یکی از قدیمی ترین و بهترین استراحتگاه های باستانی در نزدیکی جیپور است. قلعه نیمرانا هیچ شباهتی به قلعه های دیگر در هند ندارد و مکانی آرامش بخش برای افرادی است که به مکان های تاریخی می روند و می خواهند از تعطیلات آخر هفته خود به شکلی مجلل لذت ببرند. نیمرانا با 74 اتاق و 14 استراحتگاه، به عنوان مقصدی ایده آل در هند شناخته می شود که می توانید اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده در آن سپری کنید.

8. قلعه نیمرانا (Neemrana Fort)، نیمرانا


9. قلعه جوناگار (Junagarh Fort)
قلعه جوناگار مکانی است که می تواند زیبایی آن شما را به خود جلب کند و تا پایان عمر شما را تحت تأثیر قرار دهد. این یکی از قلعه های بزرگ راجستان است که گردشگران زیادی را به تماشای مناظر مسحور کننده و بی نظیر خود جذب می کند. شهر بیکانر با گذشت زمان در اطراف این قلعه بزرگ رشد کرده و این یکی از معدود قلعه های راجستان می باشد که در بالای تپه ساخته نشده است. قلعه جوناگار تنها 5 تا 6 ساعت با بیابان دیدنی تار فاصله دارد. بنابراین، اگر قصد دارید به این قلعه سفر کنید، توجه داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از قلعه جوناگار بین اکتبر و فوریه است که کل شهر برای چند ماه سرد می شود.

9. قلعه جوناگار (Junagarh Fort)


10. قلعه جیگار (Jaigarh Fort)، جیپور
قلعه جیگار که به آن قلعه پیروزی نیز گفته می شود در پایتخت راجستان، جیپور قرار دارد. این قلعه عظیم توسط جا سینگ دوم برای حفاظت از قلعه زیبای آمر ساخته شده است. قلعه جیگار به شیوه معماری کاملا مشابه قلعه آمر ساخته شده است. این قلعه در حدود 400 متر بالاتر از قلعه آمر ساخته شده است که نمای جذابی از این قلعه و تپه های آراولی را ارائه می دهد. از آنجا که این قلعه به دهلی نزدیک بود، در زمان حکومت مغول ها، از این مکان به عنوان محل ریخته گری توپ برای شاه جهان امپراتور مغول استفاده می شد. یک موزه داخلی در این مجموعه وجود دارد که دارای برخی آثار هنری از جمله نقشه ای از کاخ ها است که با دست کشیده شده و همچنین عکس هایی از پادشاهی جیپور، تمبرها و بسیاری موارد دیگر است.

10. قلعه جیگار (Jaigarh Fort)، جیپور


منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید