• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین جاذبه های گردشگری شهر زیبای سالزبورگ

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۶/۱۸   تعداد بازدید : 2826   گروه مطلب : ایده های سفر


با 15 جاذبه برتر گردشگری در سالزبورگ آشنا شوید

سالزبورگ، که پایتخت استانی با همین نام است، در شمال غربی اتریش قرار داشته و به دلیل معماری و محیط باشکوه خود، یکی از زیباترین شهرهای اروپا می باشد. این شهر زیبا در امتداد هر دو ساحل رودخانه سالزاخ (Salzach) امتداد دارد، به طوری که از کوه های آلپ سالزبورگ تا زمین های تحت اختیار شهر 1853 متری آنترسبرگ (Untersberg) امتداد می یابد. این شهر قدیمی رمانتیک ناحیه ای متراکم از خیابان های باریک قرون وسطایی و حیاط های طاقدار است که مانند میادین بزرگ منطقه مسکونی بین نواحی نویتوآ (Neutor) و نویگِبادِ (Neugebäude)، گشت و گذار در آن ها جالب است. سالزبورگ به عنوان زادگاه ولفگانگ آمادوس موتسارت (Wolfgang Amadeus Mozart) از شهرت ویژه ای در دنیای موسیقی برخوردار است و این امر در جاذبه هایی از جمله موزه در خانه خانوادگی او، جشنواره های مختلفی که موسیقی او را نشان می دهند و حتی آهنگ هایی که هر روز با گلوکن ‌اشپیل (glockenspiel) نواخته می شود، منعکس شده است. چندین مورد از جاذبه های سالزبورگ مکان های فیلمبرداری فیلم صدای موسیقی یا اشکها و لبخندها (The Sound of Music) بودند و این مکان ها جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. 
از این فهرست بهترین جاذبه های سالزبورگ استفاده کنید تا ببینید چه کارهایی می توانید در اینجا انجام دهید. 

1. آلتشتاد سالزبورگ (شهر قدیمی)
از اونیوزیتیتسپلاتز (Universitätsplatz)، که تعدادی گذرگاه فوق العاده معروف به دویچهاوزر (Durchhäuser) است و به سمت شمال تا گتایدگاسه (Getreidegasse) ادامه می باید، یک منطقه عابر پیاده است و در امتداد خانه های بازرگانان قدیمی می باشد که قدمت آن ها به قرن 15 تا 18 میلادی بر می گردد. نقاط دیدنی یک تور پیاده روی در این منطقه شهر قدیمی، مغازه های آهنی و علائم میهمانسراهای آن، حیاط های قدیمی زیبا و همچنین گالری های متعدد، بوتیک ها، کارگاه ها و کافه ها است. در انتهای شرقی گتایدگاسه، کرانزلمارکت (Kranzlmarkt) با تالار قدیمی شهرداری (Rathaus) قرار دارد و توسط خانه های قرون وسطایی قدیمی تری احاطه شده است که بعضی از آن ها پنج طبقه هستند. در بازار قدیمی (Alter Markt) یک داروخانه قدیمی با استاندارهای بالا (Hofapotheke) قرن سیزدهمی وجود دارد، در حالی که در وسط میدان، آب نمای سنت فلورین قرن هفدهمی با حوض هشت ضلعی خود و یک پنجره مشبک مارپیچ حتی قدیمی تر، که متعلق به سال 1583 است، قرار دارد. از دیدنی های دیگر شهر قدیمی، یودن گاسه (Judengasse) با مسیرهای باریک و پیچ در پیچ و کیمزیهوف (Chiemseehof) است که در سال 1305 ساخته شده و محل اقامت شاهزاده اسقف های کیمزی تا سال 1806 بوده و حیاط قوسی آن نیز با پوششی از سلاح تزئین شده است.

1. آلتشتاد سالزبورگ (شهر قدیمی)


2. قلعه هونسالزبورگ (Hohensalzburg)
سالزبورگ تحت تسلط قلعه دیدنی هونسالزبورگ قرار دارد، که بر روی قله جنوب شرقی مونشزبرگ (Mönchsberg) واقع شده است. قلعه اصلی در سال 1077 ساخته شد و بخش اعظم آنچه امروزه دیده می شود مربوط به اوایل دهه 1500 میلادی است. می توانید با 20 دقیقه پیاده روی از مرکز شهر قدیمی یا از طریق آسانسور کابلی از فستونس گاسه (Festungsgasse) به قلعه برسید. مسیر رسیدن به قلعه از طریق تعدادی دروازه های دفاعی قوس دار زیبا در زیر جان پناه های قرن هفدهمی تا رایزسوگ (Reisszug) عبور می کند، که یک بالابر بی نظیر مربوط به سال 1504 است که زمانی برای بالا بردن لوازم مورد استفاده قرار می گرفت. این مسیر از طریق دروازه اسب به بخش بیرونی (Haupthof) با درختان نمدار و یک آب انبار از سال 1539 ادامه می یابد. سایر دیدنی ها شامل حیاط و کلیسای کوچک سنت جورج مربوط به سال 1502، گاو نر مشهور سالزبورگ (Salzburger Stier) و یک ارگان (نوعی آلت موسیقی) از سال 1502 است که هنوز هم روزانه نواخته می شود و به نظر می رسد که ناقوس های نویگِبادِ (Neugebäude) را به صدا در می آورد. دیدنی های قلعه شامل آپارتمان های مجلل شاهزاده، با دکوراسیون اواخر گوتیک و دیوارهای تخته کوب، اتاق طلایی با درب های مرمرین آن و تالار طلایی، با تزئینات طلایی بر روی سقف آبی و ستون های مرمر قرمز است. موزه قلعه نیز دارای اسلحه و وسایل شکنجه است و موزه راینر رگیمنت (Rainer Regiment Museum) که شامل آثار باستانی از ساکنان قدیمی سالزبورگ می باشد.
آدرس: Mönchsberg 34, 5020 Salzburg
وب سایت: www.salzburg-burgen.at/en/hohensalzburg/index.htm

2. قلعه هونسالزبورگ (Hohensalzburg)


3. ابی سنت پیتر ( St. Peter's Abbey)
در ضلع غربی کاپیتل پلاتز (Kapitelplatz) سالزبورگ، ابی بندیکتین (Benedictine Abbey) از سنت پیتر (Erzabtei St. Peter) توسط سنت روپرت در سال 690 میلادی تاسیس شد و تا سال 1110 از آن به عنوان محل اقامتگاه اسقف های اعظم استفاده می شد. در حالی که قدمت ساختمان های کنونی به قرون 17 و 18 میلادی می رسد، آن ها اثباتی بی نظیر برای مهارت های معماری هستند، به طوری که می توان این مهارت را در برج بلند پیاز شکل ساختمان، که یکی از اولین ها در نوع خود در اروپا است، مشاهده کرد. نقاط دیدنی شامل گورستان کلیسای سنت پیتر (Friedhof St. Peter)، یک قبرستان تاثیرگذار قرن هفدهمی که از سه طرف توسط طاق ها و مقبره های خانوادگی احاطه شده است. در جنوب نیز رو به صخره شیبدار مونشزبرگ است، جایی که سرداب های مسیحی اولیه و کلیسای کوچک سنت ماکسیموس را پیدا خواهید کرد که از سنگ صخره ساخته شده است. یک گذرگاه از گورستان کلیسا به آب نمای زیبای سنت پیتر (Petrusbrunnen)، که در سال 1673 ساخته شده و در حیاط بیرونی است منتهی می شود و همچنین به یادبود هایدن که زندگی و آثار یوهان مایکل هایدن، برادر آهنگساز مشهور جوزف هایدن را به تصویر می کشد. یکی دیگر از نقاط دیدنی مهم سالزبورگ، نونبرگ ابی (Nonnberg Abbey) است که در سال 714 میلادی تاسیس شده است. 
آدرس: Sankt-Peter-Bezirk 1, 5020 Salzburg

3. ابی سنت پیتر ( St. Peter's Abbey)


4. کلیسای جامع سالزبورگ
به لطف برج های دوقلوی 79 متری، کلیسای جامع سالزبورگ (Salzburger Dom) بنایی مهم است که ساخت آن در سال 1657 به پایان رسید و به دلیل سبک ایتالیایی و نقش آن به عنوان مکان غسل تعمید موتسارت مشهور است. جبهه غربی ساختمان که روبروی دومپلاتز (Domplatz) قرار دارد، دارای چهار مجسمه سنگ مرمر بسیار بزرگ است که مجسمه بیرونی آن ها نمایانگر سنت روپرت و ویرجیل (Virgil)، مقدسین حامی استان است، در حالی که مجسمه های داخلی پیتر و پائول را نمایش می دهند. ویژگی های قابل توجه شامل سه درب برنزی عظیم آن با نمادهای ایمان، عشق و امید است. همچنین محراب بلند با نقاشی روز رستاخیز آن که در سال 1628 کشیده شده و نقاشی های عالی بر روی سقف های منحنی می باشد. گورها و آثار باستانی موجود در دخمه نیز مانند موزه کلیسای جامع با مجموعه ای از اشیاء عبادی و آثار هنری از کلیسای جامع سالزبورگ، از جمله صلیب کارولینایان قرن هشتم سنت روپرت، نقاشی ها و تندیس های گوتیک و مواردی از خزانه کلیسای جامع، ارزش دیدن دارند.
آدرس: Domplatz 1a, 5020 Salzburg

4. کلیسای جامع سالزبورگ


5. کلیسای سنت پیتر (St. Peter's Church)
یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین کلیساهای سالزبورگ، کلیسای سنت پیتر (Stiftkirche St. Peter) است که ساخت آن در سال 1143 به پایان رسید، در سال 1625 تغییر یافت و بین سال های 1757 تا 1783 با اضافه شدن برج متمایز آن، به سبک روکوکو (Rococo) تزئین شد. در داخل ایوان زیر برج، درب ورودی غربی رومانیایی قرار دارد، که مربوط به سال 1240 است، در حالی که در قسمت داخلی، هنوز هم می توان طرح کلیسای رومانیایی، به همراه بناهایی از جمله مقبره سنگی سنت روپرت با یک نوشته متعلق به سال 1444 روی قبر را مشاهده کرد. از دیگر بناهای تاریخی قابل ذکر، بناهایی هستند که به خواهر دینی موتسارت (نانرل)، که در سال 1829 درگذشت و به جی.ام هایدن، برادر جوزف اختصاص داده شده است. از نقاط دیدنی دیگر، نقاشی های روی 16 محراب سنگ مرمر و لیدی چاپل (Marienkapelle) از سال 1319 است که شامل یک شکل سنگی از باکره است، به همراه نقاشی های دیواری اولیه گوتیک و نقاشی های بعدی از سال 1755 است.
آدرس: Postfach 113, A-5010 Salzburg

5. کلیسای سنت پیتر (St. Peter's Church)


6. رزیدنتس پلاتز (Residenzplatz)
در قلب شهر قدیمی سالزبورگ و در ساحل سمت چپ رودخانه سالزاخ، رزیدنتس پلاتز قرار دارد که یکی از بزرگترین میادین این شهر و بهترین مکان برای شروع کاوش در بسیاری از جاذبه های توریستی این شهر زیبا است. در نقطه کانونی رزیدنتس پلاتز، رزیدنتس برونن (Residenzbrunnen) خیره کننده قرار دارد، که شاهکاری از سنگ مرمر است و در سال 1661 توسط یک مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده و بزرگترین و بهترین آب نمای به سبک باروک در این طرف از کوه های آلپ است. این آب نما دارای ارتفاع 15 متری و اشکالی از اسب های جسور، به همراه اسطوره خدا (god Atlas) است، که یک ظرف را حمل می کند. این اثر با دلفین های خود و همچنین یک تریتون (یک اسطوره یونانی) با پوسته صدف، که اصلی ترین بخش آن می باشد، بسیار تاثیرگذار است. در اینجا می توان به راحتی در کافه های تراس دار استراحت کرد و به فروشگاه های بوتیکی رفت که در خیابان های مجاور قرار دارند، یا حتی از جاذبه های مهمی مانند کلیسای جامع سالزبورگ و رزیدنتس (Residenz)، که کاخ سابق شاهزاده اسقف های این شهر است بازدید کرد. از این میدان همچنین اغلب برای کنسرت ها و جشن هایی مانند میهمانی های عمومی سال نو و یک بازار کریسمس عالی استفاده می شود. 
آدرس: Residenzplatz, 5020 Salzburg

6. رزیدنتس پلاتز (Residenzplatz)


7. رزیدنتس گلری (Residenzgalerie) و رزیدنتس سالزبورگ
ضلع غربی رزیدنتس پلاتز سالزبورگ تحت تسلط رزیدنتس، کاخ سابق شاهزاده اسقف ها که زمانی قدرتمند بودند، می باشد. این کاخ عظیم که بین سال های 1596 و 1619 ساخته شده، در اطراف سه حیاط بنا شده است که یک دروازه مرمر بزرگ در سال 1710 به آن اضافه شد. آپارتمان های دولتی شیک و زیبای آن به سبک های اواخر باروک و اوایل نئوکلاسیک و با نقاشی های نفیس دیواری و سقفی، تزئینات فوق العاده گچبری و شومینه های زیبا تزئین شده است. از نکات خاص می توان به تالار شوالیه ها (Rittersaal)، سالن کنفرانس (Konferenzsaal) و سالن حضار (Audienzsaal) باشکوه که شامل پرده های منقوش فلاندی از دهه 1600 و مبلمان پاریسی است اشاره کرد. از نقاط دیدنی دیگر، تالار سفید (Weisse Saal) است که تزئینات گچبری عالی آن به سبک لوئی شانزدهم و متعلق به سال 1776 است. سالن تشریفات (Gesellschaftszimmer)، دارای یک فرش ابریشم قرن هجدهم و تالار امپریال (Kaisersaal) دارای پرتره هایی از امپراتوران مقدس روم و پادشاهان سلسله هابسبورگ (Habsburg) است. رزیدنتس گلری، یک گالری هنری است که در سال 1923 تاسیس شد و آثار نقاشان اروپایی را از قرن شانزدهم تا نوزدهم، از جمله نقاشی های رامبراند (Rembrandt)، روبنس (Rubens) و بروگل (Brueghel) به نمایش می گذارد. 
آدرس: Residenzplatz 1, 5020 Salzburg
وب سایت: www.salzburg-burgen.at/en/residenz/index.htm

7. رزیدنتس گلری (Residenzgalerie) و رزیدنتس سالزبورگ


 جذاب ترین شهرهای کوچک اتریش را بشناسید



8. کاخ هلبرون (Schloss Hellbrunn)
مارکوس سیتیکوس، شاهزاده اسقف اعظم سالزبورگ، در سال 1613 دستور ساخت این کاخ را به عنوان محلی برای استراحت و سرگرمی صادر کرد. این کاخ هرگز به عنوان یک محل اقامت در نظر گرفته نشده است، با این حال کاملا باشکوه است و یک تور شما را به درون کاخ می برد تا به دنیای این حاکمان بسیار ثروتمند و قدرتمند کلیسا و حکومتی نگاهی بیاندازید. مارکوس سیتیکوس از سرگرمی های غیرمعمول برای میهمانان خود استفاده کرد، مانند باغی با ویژگی های آبی و فواره های فریبنده، جایی که یک مجسمه به ظاهر معصوم بر روی سنگفرش به طور ناگهانی می تواند تبدیل به دوش آب شود، یا آنچه که به نظر می رسد نیمکت های اطراف یک میز هستند، ناگهان شروع به ریختن آب بر سر میهمانان می کند. این تور بسیار جذاب و با نشاط است، به خصوص برای کودکان و کسانی که به خیس شدن اهمیت نمی دهند (بهتر است که دوربین و تلفن همراه خود را پوشانید). جدا از آب نماهای فریبنده و باغ های گل زیبا، این پارک به عنوان یک عمارت تابستانی و راهروهای بزرگی از درختان مورد استفاده در فیلمبرداری فیلم صدای موسیقی بسیار محبوب است. در ماه دسامبر، باغ ها میزبان یک بازار کریسمس دوست داشتنی هستند. هزینه ورودی یک موزه مردمی در این نزدیکی نیز در بلیط پذیرش گنجانده شده است.
آدرس: Fürstenweg 37, Hellbrunn, Salzburg
وب سایت: https://www.hellbrunn.at/en/

8. کاخ هلبرون (Schloss Hellbrunn)


9. کاخ میرابل (Schloss Mirabell) و باغ ها
یکی دیگر از باغ های مورد استفاده در فیلمبرداری فیلم صدای موسیقی (اشکها و لبخندها) در کاخ دوست داشتنی میرابل سالزبورگ است، که نمونه ای عالی از طراحی چشم انداز به سبک باروک می باشد و در سال 1690 با مجسمه های مرمر، فواره ها و تراس های متعدد ساخته شده است. این کاخ بین سال های 1721 تا 1727 قبل از بازسازی به سبک ساده تر نئوکلاسیک و پس از آتش سوزی سال 1818، به سبک باروک بازسازی شد. نقاط دیدنی آن شامل پله های بزرگ دیدنی ساخته شده در قرن هجدهم، با تعدادی مجسمه ساخته شده توسط جورج رافائل دونر و شاگردان او است. از دیگر ویژگی های جالب آن تالار مرمر (که هنوز هم برای کنسرت ها و مراسم ها استفاده می شود) و موزه باروک کاخ میرابل در ساختمان باغبان (the Gärtnergebäude) قرار دارد، که بخشی از نارنجستان های این ملک و نمایشگاهی از هنرهای اروپایی قرون 17 و 18 است. محل نگهداری پرندگان سابق قرن هجدهمی اکنون برای نمایشگاه ها استفاده می شود و در گوشه جنوب غربی باغ ها یک تئاتر کوچک روباز نیز قرار دارد. 
آدرس: Mirabellplatz 4, Salzburg

9. کاخ میرابل (Schloss Mirabell) و باغ ها


10. کلیسای فرانسیسکن (Franciscan)
در شمال کلیسای سنت پیتر کلیسای فرانسیسکن (Franziskanerkirche) قرار دارد، که تا سال 1635 کلیسای منطقه کشیش های این شهر بود. از ویژگی های قابل توجه نمای بیرونی، سقف بلند محل گروه کر (choir) و برج قسمت جنوبی، متعلق به سال 1498 است. در حالی که در داخل، شبستان تاریک رومانیایی قرن سیزدهم با محل بلند و روشن گروه کر به سبک گوتیک قرن پانزدهم در تضاد است. در جلوی حلقه ای از کلیساهای کوچک به سبک باروک مربوط به سال 1606، یک محراب بلند قرار دارد که در سال 1709 اضافه شده و برای تصویر مریم مقدس حک شده در اواخر قرن پانزدهم آن قابل توجه است. در کلیسای کوچک مرکزی در پشت محراب یک محراب مرمر بالدار مربوط به سال 1561 از کلیسای جامع قدیمی قرار گرفته است. روبروی کلیسا، صومعه فرانسیسکن قرار دارد که هنوز هم فعال است.
آدرس: Franziskanergasse 5, 5020 Salzburg

10. کلیسای فرانسیسکن (Franciscan)


11. محل تولد موتسارت
خانه ای که ولفگانگ آمادوس موتسارت در 27 ژانویه سال 1756 در آن متولد شد، شامل اتاق هایی است که زمانی خانواده موتسارت در آن زندگی می کردند و موزه ای که یادگارهای جالب بسیاری از جمله ویولن موتسارت جوان، پرتره ها و نسخه های اصلی آثار او را به نمایش می گذارد. نمایشگاه های جالب توجه اعضای خانواده و زندگی آن ها را معرفی و کارهای اپرایی وی را با لباس ها، طرح های مجموعه و مدل ها و گزیده ای از اپراهای او بررسی می کنند. یک اتاق نیز همانطور که در زمان او وجود داشت، دارای مبلمان و اثاثیه است.
آدرس: Getreidegasse 9, Salzburg
وب سایت: https://mozarteum.at/en//museums/mozarts-birthplace

11. محل تولد موتسارت


12. تئاترهای جشنواره سالزبورگ
سالزبورگ مدت هاست که به دلیل جشنواره های موسیقی که در بسیاری از تئاترهای تاریخی و سالن های کنسرت این شهر برگزار می شود، بسیار مشهور است. این ساختمان ها که در مجموع به عنوان تئاترهای جشنواره (Festspielhäuser) شناخته می شوند، از ساختمان فست اشپیلهاوز (Festspielhaus) بزرگ و ساختمان کوچکتر هاوزفور موتسارت (Haus Für Mozart) تشکیل شده است که بین آن ها یک مرکز اجتماع با نقاشی های دیواری زیبا و تالار کارل بوم (Karl-Böhm) قرار دارد، که برای نمایشگاه ها و پذیرایی ها استفاده می شود. در این ساختمان است، که با نقاشی های دیواری فوق العاده قرن هفدهمی اش جشنواره معروف سالزبورگ از سال 1925 برگزار می شود، یک رویداد طولانی پنج هفته ای در تابستان، که نمایشی از بهترین موسیقی و نمایش های اروپایی است. از دیگر جشنواره های مهم سالزبورگ می توان به هفته موتسارت، یک برنامه یک هفته ای در زمستان با محوریت آثار آهنگساز بزرگ اتریشی و روزهای فرهنگی سالزبورگ، جشنواره ای دو هفته ای در ماه اکتبر اشاره کرد که شامل کنسرت های سمفونیک و سالنی و اجرای اپرا می باشد. برای یک تجربه تئاتری کاملا متفاوت، از تئاتر ماریونت سالزبورگ، که در سال 1913 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین تئاترهای عروسکی در جهان است، دیدن کنید.
آدرس: Hofstallgasse 1, A-5010 Salzburg
وب سایت: www.salzburgerfestspiele.at/summer

12. تئاترهای جشنواره سالزبورگ


13. نویگِبادِ (Neugebäude)
روبروی سالزبورگ رزیدنس بنای جدید نویگِبادِ قرار دارد، که در سال 1602 به عنوان میهمانخانه اسقف اعظم ساخته شد و در سال 1670 گسترش یافت. این ساختمان اکنون محل دفاتر دولتی استان و موزه سالزبورگ است و به دلیل مجموعه زنگ های ناقوس (Glockenspiel) خود مشهور است. اینجا که در سال 1702 ساخته شده، حاوی 35 زنگ است که سه بار در روز (7 صبح، 11 صبح و 6 بعدازظهر) آهنگ های مختلف از مجموعه آهنگ های موتسارت را پخش می کند. نکته برجسته این تجربه، شنیدن صدای گاو نر معروف سالزبورگ، یک ارگان در کاخ مجاور کوئن سالزبورگ است که به مجموعه زنگ های ناقوس با یک گروه کر پاسخ می دهد. همچنین، مطمئن شوید که حتما از کلیسای دوست داشتنی قرن هجدهمی سنت میشل (Michaelskirche) در ضلع شمالی رزیدنتس پلاتز در گوشه موتسارت پلاتز با بنای یادبود موتسارت، متعلق به سال 1842 بازدید کنید.

13. نویگِبادِ (Neugebäude)


14. گورستان و کلیسای سنت سباستین (St. Sebastian's Church)
یک مکان دیدنی در منطقه مدرن تر سالبزبورگ و در ساحل سمت راست رودخانه سالزاخ، کلیسای سنت سباستین (Sebastianskirche) است. این کلیسا که در سال 1512 ساخته شد و در سال 1753 کاملا به سبک روکوکو بازسازی شد، دارای مجموعه ای از پله های منتهی به گورستان سنت سباستین (Friedhof) است که در سال 1595 تاسیس شده است. در وسط این گورستان، کلیسای کوچک سنت گابریل (Gabrielskapelle) قرار دارد که دارای تزئینات سرامیکی زیبایی است و در سال 1603 به عنوان مقبره ای برای اسقف اعظم ولف دیتریش (Wolf Dietrich) تکمیل شد. در مسیر کلیسای کوچک قبرهای پدر موتسارت، لئوپولد و بیوه او، کنسنانتزه قرار دارند، در حالی که، در غرب کلیسا گذرگاه منتهی به صومعه لورتو (Loretokloster) و پاریس لوردون اشتراسه (Paris-Lodron-Strasse) است.
آدرس: Linzer Gasse 41, 5020 Salzburg

14. گورستان و کلیسای سنت سباستین (St. Sebastian's Church)


15. موزه سلتیک و هالاین (Hallein)
روستای قدیمی سلتیک (Celtic) در شهر هالاین در کنار رودخانه سالزاخ، ده دقیقه رانندگی از مرکز شهر سالزبورگ فاصله دارد و برای خیابان های باریک زیبا، دروازه ها، مجسمه ها و همچنین خانه های تاریخی ساخته شده به سبک معمول سالزاخ، یکی از چندین مکان جالب برای بازدید در نزدیکی سالزبورگ است. هالاین زادگاه نوازنده معروف ارگان فرانز ژاور گروبر (Franz Xaver Gruber) آهنگساز قطعه شب سکوت (Silent Night) است. همچنین در آنجا موزه سلتیک (Keltenmuseum Hallein)، یکی از بزرگترین و کامل ترین موزه های هنر و تاریخ سلتیک در سراسر اروپا را خواهید یافت. در یک یتیم خانه سابق قرن هفدهم، این مزرعه بازسازی شده سلتی شامل ساختمان ها و وسایل مورد استفاده شهرک نشین های سلتی و همچنین یک اتاق دفن باستانی است. سایر موارد دیدنی شامل نمایش کشفیات مربوط به دوره های هال اشتات (Hallstatt) و عصر آهن (La Tène) از سال 800 تا 15 قبل از میلاد مسیح و همچنین نمایشگاه هایی است که آداب و رسوم محلی و تاریخ انجمن های شهر را به نمایش می گذارد.
آدرس: Pflegerplatz 5, Hallein

15. موزه سلتیک و هالاین (Hallein)


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید