• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از ثروتمندترین شهرهای جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۳/۲۵   تعداد بازدید : 3455   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از ثروتمندترین شهرهای جهان آشنا شوید

از سنگاپور تا شهر نیویورک، بیش از 26 درصد از 2095 میلیاردر جهان فقط در 10 شهر از سه قاره زندگی می کنند. 
از بین 2095 عضو فهرست میلیاردرهای جهان فوربز در سال 2020، 552 نفر فقط در ده شهر زندگی می کنند و برای ششمین سال پیاپی، میلیاردرهای بیشتری شهر نیویورک را بیش از هر شهر دیگری در جهان خانه خود می نامند. امسال 92 میلیاردر در اپل بیگ (Apple Big)، به عنوان محل اقامت اصلی خود زندگی می کنند، که 8 نفر آن ها از بیش از یک سال پیش به اینجا آمده اند. 
ثروتمندترین فرد در شهر نیویورک بنیانگذار شرکت بلومبرگ (Bloomberg) و شهردار سابق، مایکل بلومبرگ است که نزدیک به یک میلیارد دلار از ثروت 48 میلیارد دلاری خود را در یک انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده قبل از خروج در ماه مارس برای حمایت از جو بایدن صرف کرد. سایر ساکنان میلیاردر قابل توجه شهر نیویورک شامل ستاره های هیپ هاپ جی زی (Jay-Z) و جولیا کوچ (Julia Koch)، بیوه دیوید کوچ بزرگ، مالک صنایع کوچ سابق هستند. ارزش خالص جمعی میلیاردرهای این شهر 424 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 45.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.
چین جایگاه خود را به عنوان کشوری که دارای بیشترین شهرها در میان 10 کشور برتر است، حفظ کرده و شنژن با یک پله صعود به رده 7 رسیده و شانگهای و پکن هم به ترتیب در رده های 6 و 4 بدون تغییر باقی مانده اند. هنگ کنگ بار دیگر دومین شهری است که بیشترین میلیاردرهای جهان را در خود جای داده است. این چهار شهر دارای 228 میلیاردر هستند.
سنگاپور به جمع 10 شهر برتر رسید و جای سئول را گرفت که سال گذشته در رده 9 بود. این شهر جنوب شرقی آسیا از سال 2019 میلادی 9 میلیاردر جدید به دست آورده، در حالی که پایتخت کره جنوبی ده عضو از باشگاه سه کاما (three-comma-club) را از دست داده است.  پیش از این که مشکلات کرونا ویروس در اواخر ماه فوریه به اقتصاد این کشور لطمه بزند، افزایش هزینه های توسعه و رقابت های خارجی، ثروت بخش داروسازی کره جنوبی را کاهش داده بود. در کل، سیزده میلیاردر مستقر در سئول از این فهرست کنار رفتند. در میان تازه واردین سنگاپور می توان به سرمایه داران بزرگ صنعت بازی، فارست لی (Forrest Li) و گنگ یه (Gang Ye)، مؤسس شرکت بازی های آنلاین و تجارت الکترونیکی سی (Sea) اشاره کرد. هر دو این صنایع از ماندن افراد در خانه و گذراندن وقت بیشتر به صورت آنلاین سود بردند. 

1. نیویورک: 92 میلیاردر 
8 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 424 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: مایکل بلومبرگ، 48 میلیارد دلار
شهر نیویورک برای ششمین سال پیاپی مقام اول را به خود اختصاص داده و تعداد شهروندان میلیاردر خود را در مقایسه با سال 2019 به هشت مورد افزایش داده است. پنج میلیاردر جدید، از صنعت مالی شامل جادوگران سهام خصوصی تونی تامر و استیون کلینسکی هستند. تازه واردان بخش های دیگر نیز به این صف پیوسته اند، از جمله پیشگام هوش مصنوعی، دنیل دینس (Daniel Dines) و شهروند بومی بروکلین، جی زی.

1. نیویورک: 92 میلیاردر


2. هنگ کنگ: 71 میلیاردر
8 نفر کمتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 321 میلیارد دلار 
ثروتمندترین شهروند: لی شائو کی (LEE SHAU KEE)،  28.1 میلیارد دلار
هنگ کنگ در رده دوم این فهرست باقی مانده است، اما این شهر 8 مقیم میلیاردر خود را از دست داده است. قیمت املاک در اواخر سال 2019 در هنگ کنگ سقوط کرد و به صنعت املاک و مستغلات که منبع اصلی ثروت برای بسیاری از ثروتمندان این شهر است آسیب رساند، از جمله تنها تازه وارد هنگ کنگ، توسعه دهنده املاک و مستغلات، لون رویکسیانگ (Lun Ruixiang).

2. هنگ کنگ: 71 میلیاردر


3. مسکو: 70 میلیاردر
1 نفر کمتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 301.7 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: ولادیمیر پوتانین (VLADIMIR POTANIN)،  19.7 میلیارد دلار
مسکو تنها شهر دیگر در میان 10 شهر برتر است که در کنار شنژن، همه میلیاردرهای آن خود ساخته هستند (یعنی ثروتی را به ارث نبرده اند). بسیاری از آن ها روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارند. بیش از 80 درصد میلیاردرهای روسیه، پایتخت این کشور را خانه خود می نامند، از جمله ولادیمیر پوتانین، که ثروتمندترین فرد کشور نیز هست.

3. مسکو: 70 میلیاردر


4. پکن: 67 میلیاردر
6 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 218.2 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: ژانگ ییمینگ (ZHANG YIMING)،  16.2میلیارد دلار
به تعداد کل ثروتمندان پایتخت چین از سال گذشته شش نفر اضافه شده و به عدد 67 میلیاردر رسیده است. امسال دو نفر از آن ها در پکن میلیاردرهای جدیدی هستند که لری شیانگدونگ چن از شرکت (GSX Techedu) و لیو یاچائو از گروه آموزش (TAL) می باشند و هر دوی آن ها مالک شرکت هایی هستند که آموزش آنلاین و خدمات آموزشی پس از مدرسه را به دانش آموزان ارائه می دهند. 

4. پکن: 67 میلیاردر


5. لندن: 56 میلیاردر
1 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 212.7 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: لن بلاواتنیک (LEN BLAVATNIK)،  17میلیارد دلار
لندن و بقیه بریتانیا سرانجام در تاریخ 31 ژانویه سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کردند. گرچه لندن امسال یک میلیاردر جدید را به دست آورد، اما این شهر محبوب نخبگان جهان در حقیقت دارای پنج شهروند میلیاردر جدید است که از خارج از بریتانیا می آیند، از جمله برادران روسی دیمیتری و ایگور بوخمن (Dmitry and Igor Bukhman)، بنیانگذاران شرکت بازی های آنلاین پلی ریکس (Playrix) و کاملیلا دی گودوی بوئنو گروسی (Camilla de Godoy Bueno Grossi)، که بخشی از ثروت پدر فقیدش، سرمایه دار بزرگ بخش مراقبت های بهداشتی برزیل را به ارث برده است. 

5. لندن: 56 میلیاردر


 بررسی 13 مورد از ثروتمندترین کشورهای جهان



6. شانگهای: 46 میلیاردر
1 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 130.7 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: کولین هانگ (COLIN HUANG)،  16.5میلیارد دلار
تجارت الکترونیک از زمانی که میلیون ها شهروند در تلاش برای کاهش گسترش شیوع ویروس کرونا در ماه ژانویه قرنطینه شدند رشد بسیاری داشته است، که باعث افزایش ثروت خرده فروش های اینترنتی مانند کالین هوانگ شد. سایر کارآفرینان شانگهای تازه واردین این فهرست هستند، از جمله وانگ جیلی (Wang Jilei)، که ثروت خود را از طریق شرکت تحویل سریع زتو اکسپرس (ZTO Express) بدست آورد، و چن روی (Chen Rui) که سایت انیمه و سرگرمی او بیلی بیلی (Bilibili)، پس از آنکه به ساکنان مناطق قرنطینه شده اجازه دسترسی رایگان به محتوای پولی را داد، رشد تقاضای بسیار زیادی را تجربه کرد. 

6. شانگهای: 46 میلیاردر


7. شنژن: 44 میلیاردر 
5 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 220.2 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: ما هواتنگ (MA HUATENG)  38.1میلیارد دلار
مرکز تولید و صادرات هنگ کنگ در سال گذشته پنج عضو به باشگاه سه کاما اضافه کرد، که همه آن ها خود ساخته بودند. ثروتمندترین شهروند آن ما هواتنگ، رئیس و مدیرعامل غول رسانه های اینترنتی تنسنت هولدینگ (Tencent Holdings)، پس از بنیانگذار علی بابا، جک ما (Jack Ma) دومین فرد ثروتمند در چین است. در حالی که تولیدکنندگان اصلی صادرات شنژن با تأثیرات جنگ تجاری با ایالات متحده دست و پنجه نرم می کنند، میلیاردرهای این شهر از سال 2019 تاکنون 29.7 میلیارد دلار به ثروت خالص جمعی خود اضافه کرده اند.

7. شنژن: 44 میلیاردر


8. بمبئی: 38 میلیاردر
1 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 149.3 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: موکش آمبانی (MUKESH AMBANI)،  36.8میلیارد دلار
بمبئی از سال 2019 یک شهروند میلیاردر بدست آورده و پنج میلیاردر را از دست داده است، اما شش تازه وارد را نیز به شهروندان خود افزوده است. از جمله این افراد می توان به ابهای وکیل (Abhay Vakil)، رئیس بزرگترین شرکت رنگ آمیزی هند (Asian Paints) و برادران پارخ (Parekh) اشاره کرد که تولید چسب و درزگیرها را با شرکت صنایع پیدالایت (Pidilite Industries) کنترل می کنند. یک شخص خارج شده از فهرست راجان رهیجا (Rajan Raheja) است، که یکی از اعضای گروه املاک و مستغلات رهیا بود و سال گذشته 2.3 میلیارد دلار ثروت داشت. 

8. بمبئی: 38 میلیاردر


9. سانفرانسیسکو: 37 میلیاردر
5 نفر کمتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 90.7 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: داستین موسکویتز (DUSTIN MOSKOVITZ)،  9.3میلیارد دلار
این شهر ساحلی در مقایسه با سال گذشته پنج میلیاردر کمتر دارد، به این دلیل که ثروت مدیرعامل سابق اوبر (Uber)، رایان گریوز (Ryan Graves) و بنیانگذار پینترست (Pinterest) بن سیلبرمن (Ben Silbermann)، به زیر یک میلیارد دلار سقوط کرده است. افراد تازه وارد به فهرست میلیاردرهایی که در سانفرانسیسکو زندگی می کنند شامل معامله گر سهام خصوصی اورلاندو براوو (Orlando Bravo) و کارآفرین ارتباطات ابری ولاد شمونیس (Vlad Shmunis) است. 

9. سانفرانسیسکو: 37 میلیاردر


10. سنگاپور: 31 میلیاردر
9 نفر بیشتر از سال 2019
ارزش خالص کل: 95.3 میلیارد دلار
ثروتمندترین شهروند: ژانگ یانگ (ZHANG YONG)،  11میلیارد دلار
این شهر ثروتمند دارای 31 شهروند میلیاردر است که نسبت به 22 میلیاردر سال گذشته افزایش یافته و جایگاه سئول را در رده 10 فهرست از آن خود کرده است. ثروتمندترین شهروند سنگاپور، ژانگ یانگ است که ثروتمندترین رستوران دار چین نیز می باشد. وی همچنین صاحب رستوران هات پات زنجیره ای هایدیلائو (Haidilao) در سیچوان است و به لطف افزایش 53 درصدی سهام شرکت طی سال گذشته، 4.2 میلیارد دلار ثروتمندتر از سال 2019 است.

10. سنگاپور: 31 میلیاردر


منبع: forbes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید