• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شهر خارق العاده فتحیه، بندری طبیعی در جوار سواحل فیروزه ای ترکیه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۳/۱۱   تعداد بازدید : 4482   گروه مطلب : ایده های سفر


با شهر فتحیه ترکیه بیشتر آشنا شوید

فتحیه، یک بندر طبیعی در ریویرا (Riviera) و یکی از زیباترین شهرهایی است که باید برای دیدن آن در سواحل فیروزه ای ترکیه توقف کنید. این شهر به اندازه کافی بزرگ است تا چیزی برای ارائه به همه مسافران داشته باشد و به اندازه کافی کوچک است تا یک تعطیلات آرامش بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.
در فتحیه می توان هر چیزی، از ویرانه های تاریخی گرفته تا بازارها، آبشارها و سواحل بکر را انتظار داشت. در این شهر غذاهای دریایی عالی، مسیرهای پیاده روی زیبا و بندری وجود دارد که مناسب برای یک پیاده روی بعد از ظهر و نوشیدن یک فنجان چای ترکی در یکی از کافه های شهر می باشد.

چگونه به فتحیه برویم؟
نزدیکترین فرودگاه به فتحیه، فرودگاه دالامان است که در 45 کیلومتری این شهر قرار دارد. اما هیچ پرواز مستقیمی از ایران به فتحیه انجام نمی شود با این حال خطوط هوایی مقرون به صرفه ای نیز وجود دارد که فرودگاه دالامان را به شهرهای بزرگی مانند استانبول متصل می کند، بنابراین فتحیه به راحتی در دسترس است.
سفر به فتحیه می تواند بخشی از سفر جاده ای شما در امتداد سواحل فیروزه ای ترکیه باشد، یا این که خود آن به تنهایی مقصد سفر باشد. برای گشت و گذار در شهر و لذت بردن از برخی از معروف ترین سواحل آن، اگر در تورهای دریایی هستید به راحتی می توانید حدود 4 روز یا بیشتر را در این شهر سپری کنید. 

چگونه به فتحیه برویم؟


12 کاری که می توانید در فتحیه انجام دهید 
1. در امتداد تفرجگاه پیاده روی کنید
فتحیه یک مسیر پیاده روی شگفت انگیز در امتداد بندر خود دارد که از میان قایق های گردشگری و کافه ها رد می شود. هنگام غروب آفتاب به آنجا بروید و شاهد مناظر خیره کننده طبیعت باشید. در طول مسیر، نیمکت هایی برای استراحت، یک زمین بازی برای بچه ها و فضای سبز زیادی نیز برای پیک نیک وجود دارد.

1. در امتداد تفرجگاه پیاده روی کنید


2. ساحل کالیس (Calis Beach)
ساحل کالیس برای آفتاب گرفتن، زندگی شبانه و دیدن غروب آفتاب زیبای آن بسیار محبوب است. این ساحل شنی به طول 4 کیلومتر است که برای بادبادک هوا کردن و وزش باد سواری بسیار مناسب می باشد. کافه، رستوران، بار، کلوب شبانه و مکان های اقامتی فراوانی نیز در اینجا وجود دارد. اگر به شلوغی و زندگی شبانه علاقه دارید، کالیس در مقایسه با فتحیه محل بهتری است.
ساحل کالیس در فاصله 7 کیلومتری فتحیه و 25 کیلومتری الودنیز (Ölüdeniz) است. دلموش ها (مینی بوس) به طور منظم در مسیر فتحیه تا این ساحل تردد می کنند و همچنین خدمات تاکسی های آبی نیز وجود دارد که در فصل تعطیلات هر 30 دقیقه یک بار از فتحیه و به سمت آن حرکت می کنند. سفر با تاکسی های آبی حدود 40 دقیقه طول می کشد.

2. ساحل کالیس (Calis Beach)


3. شهر ارواح کایاکوی (Kayaköy)
کایاکوی زمانی در قرن نوزدهم دهکده ای پررونق و محل زندگی ترک ها و یونانی هایی بود که در کنار هم زندگی می کردند. بعدها به دلیل شرایط سیاسی و وقوع زلزله این شهر متروکه شد. پس از پایان امپراتوری عثمانی و تلاش یونانیان برای اشغال آناتولی، کایاکوی شاهد یک سقوط بود. تبادل جمعیت میان ترکیه و یونان، یونانیان را وادار به ترک کایاکوی کرد و سایر شهروندان ترک نیز پس از زلزله این دهکده را ترک کردند. 
امروزه شهر ارواح کایاکوی یک جاذبه گردشگری محبوب در میان بازدید کنندگان است. برای بازدید از این دهکده می توانید از فتحیه با اتوبوس بروید و یا به یکی از تورهای متعددی که در این شهر ارائه می شود بپیوندید.

3. شهر ارواح کایاکوی (Kayaköy)


4. ساحل الودنیز و تالاب آبی (Ölüdeniz Beach and Blue Lagoon)
یک روز در ساحل الودنیز و تالاب آبی احتمالا اوج سفر بسیاری از افراد به فتحیه است. الودنیز یکی از مورد توجه ترین و زیباترین سواحل ترکیه است. آب آنقدر شفاف و آبی است که حتی در فصل سرما نیز نمی توانید وارد آن نشوید. 
تالاب آبی فقط در حد یک پیاده روی کوتاه از ساحل الودنیز فاصله دارد و هزینه ورودی آن 7 لیر ترکیه برای هر نفر است. هر دو ساحل زیبا هستند و بهتر است زمان خود را برای بازدید از آن ها تقسیم کنید. 
کرایه مینی بوس ها (دلموش) از فتحیه تا الودنیز اغلب 6.25 لیر ترکیه است و در حدود 45 دقیقه این مسیر را طی می کنند.

4. ساحل الودنیز و تالاب آبی (Ölüdeniz Beach and Blue Lagoon)


5. دره پروانه (Butterfly Valley)
الودنیز ورزش های آبی بسیار متنوع، پاراگلایدر و کشتی های دریایی دارد. در صورت سرد بودن هوا می توانید با یک قایق به دره پروانه سفر کنید و پاراگلایدر را تجربه کنید. 
یک تور قایق 3 ساعته با بازدید از غارهای آبی و دره پروانه به طور عادی 100 لیر ترکیه برای هر نفر هزینه دارد که در فصل غیر تعطیلات تا 65 لیر ترکیه نیز می تواند کاهش یابد. قایق ها به طور معمول برای شنا در دریاچه آبی توقف می کنند، اما در صورتی که هوا سرد باشد معمولا توقف ندارند و قبل از اینکه قایق ها به سمت الودنیز حرکت کنند، یک فرصت یک ساعته وجود دارد که می توان از آن برای گشت و گذار در دره پروانه استفاده کرد.
دره پروانه فقط با قایق قابل دسترسی است اما اگر نمی خواهید پول زیادی به شرکت های تور بپردازید، قایق های شاتل نیز در الودنیز وجود دارند که در روز 3 بار به مقصد دره پروانه حرکت می کنند. این قایق ها در فصل غیر تعطیلات کار نمی کنند، چون مسافر به اندازه کافی وجود ندارد، اما قرار است قایق هایی نیز در این فصول در ساعات 11 صبح، 2 بعد از ظهر و 6 عصر به سمت دره حرکت کنند. می توانید بلیت سفر رفت و برگشت خود را به قیمت 30 لیر ترکیه بخرید و آخرین قایق شاتل نیز ساعت 5 عصر از دره خارج می شود. 

5. دره پروانه (Butterfly Valley)


6. کوه باباداق (Babadağ mountain)
کوه باباداق 1975 متر ارتفاع دارد و از روی آن پاراگلایدرها بر فراز تالاب پرش می کنند. تجربه پاراگلایدر در اینجا استثنایی است و انجام آن به شدت توصیه می شود. کل تجربه پاراگلایدینگ حدود 1.5 ساعت طول می کشد و شما در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا پرواز خواهید کرد! یک حماسه زیبا! این کار 500 لیر ترکیه هزینه دارد اما در فصل غیر تعطیلات با قیمت تخفیفی 350 لیر ترکیه نیز می شود آن را تجربه کرد.
اگر پرواز فعالیت محبوب شما نیست، کوه باباداق تجربه یک کوهنوردی عالی را به شما ارائه می دهد و این کوه زیباترین منظره غروب خورشید را در سراسر فتحیه دارد. 

6. کوه باباداق (Babadağ mountain)






7. تور 12 جزیره 
چندین تور سفر دریایی برای انتخاب در فتحیه وجود دارد. تور الودنیز که در جزیره سنت نیکلاس هم توقف می کند، تور خلیج های آبی که در مناطق فوق العاده غواصی توقف دارد و تور 12 جزیره که محبوب ترین تور در میان گردشگران است. شرکت های بسیار زیادی هستند که این تورها را ارائه می دهند. این تورها یک روز تمام طول می کشند و همراه با ناهار در قایق ارائه می شوند و در جزیره معروف گوچک (Göcek) نیز توقف دارند. اگر به سفرهای دریایی با پارتی های پر سر و صدا علاقه ندارید، قبل از رزرو جای خود مطمئن شوید که هیچ موسیقی پر سر و صدایی وجود ندارد. هزینه تورها معمولا حدود 20 تا 30 یورو می باشد.

7. تور 12 جزیره


8. مقبره آمینتاس (Amyntas)
این مقبره سنگی که در سال 350 قبل از میلاد توسط لیکیان در کوه ساخته شده است، در حال حاضر یکی از جاذبه های تاریخی فتحیه می باشد. اگر به جاده کوهنوردی هم اهمیتی ندهید، مقبره نماهای بسیار خوبی از فتحیه ارائه می دهد و توصیه می شود در غروب خورشید از آن بازدید کنید. 

8. مقبره آمینتاس (Amyntas)


9. بازار ادویه (Spice Bazaar)
بازار ادویه بسیار کوچک است اما مکانی عالی برای خرید برخی از ادویه ها هنگام بازگشت به خانه می باشد و از خوردن باقلواهای ترکی لذت ببرید. این بازار به بندر فتحیه بسیار نزدیک است.

9. بازار ادویه (Spice Bazaar)


10. بازار ماهی
از بازار ماهی در فتحیه حتما باید بازدید کنید. تنوع غذاهای دریایی در اینجا بسیار زیاد است و می توانید ماهی دلخواه خود را انتخاب کنید و یکی از رستوران های اینجا که تعدادشان هم زیاد است، آن را فورا برای شما طبخ می کند. فقط کافی است رستوران و سپس میز خود را انتخاب کنید و بعد برای انتخاب ماهی خود به بازار بروید.
سپس به فروشنده ماهی بگویید که در کدام رستوران هستید و آن ها ماهی را برای آن رستوران می فرستند. در حالی که ماهی شما آماده می شود، می توانید انواع پیش غذاهای مختلف، سالاد و نوشیدنی را در رستوران سفارش داده تا همراه ماهی خود نوش جان کنید.

10. بازار ماهی


11. دره ساکلیکنت (Saklikent Gorge)
دره ساکلیکنت یکی از عمیق ترین دره های جهان است و دقیقا 300 متر ارتفاع و 18 کیلومتر طول دارد. اما معمولا، تنها 4 کیلومتر از آن و تنها پس از ماه آوریل قابل پیاده روی است است. مطمئن شوید که کفش های مناسب پوشیده اید زیرا تعداد زیادی سنگ در آب وجود دارد. دره ساکلیکنت در فاصله 50 کیلومتری فتحیه قرار دارد و در صورت داشتن ماشین شخصی پارکینگ رایگان در دسترس است، اما می توانید برای بازدید از تورهای موجود نیز استفاده کنید. 

11. دره ساکلیکنت (Saklikent Gorge)


12. خلیج گمیلر (Gemiler Bay)
خلیج گمیلر در جزیره سنت نیکلاس واقع شده و یک ساحل زیبا و مناسب برای گذراندن یک تعطیلات آرام است. اتوبوس های فتحیه که به کایا می روند هر چند ساعت در طول فصل تعطیلات مسیر خود را به سمت خلیج گمیلر ادامه می دهند. 

12. خلیج گمیلر (Gemiler Bay)


در فتحیه کجا اقامت کنیم؟
هتل اینفینیتی (Infinity Exclusive City) برای اقامت در فتحیه بسیار توصیه می شود. این هتل به خلیج نزدیک است و در نزدیکی آن رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد. بسیار مقرون به صرفه است و بهترین صبحانه ها را در بین هتل های میان رده ارائه می دهد. 
مینو (Minu) هتل، کیلیم (Kilim) هتل و آپارتمان ها نیز از دیگر گزینه های موجود برای مسافران میان رده و با بودجه کمتر برای اقامت است.

در فتحیه کجا اقامت کنیم؟


در فتحیه کجا غذا و نوشیدنی بخوریم؟
کافه محبوب: کوس قهوه (Kose Kahve)
محل نوشیدن چای محبوب: باغ چای شهرداری فتحیه ( Fethiye Belediye Çay Bahçesi)
رستوران های پیشنهادی
رستوران ماهی و چیپس آرتی (Arty) که ماهی و چیپس های شگفت انگیز و مقرون به صرفه ارائه می دهد.
رستوران آرنا (Arena restaurant)
رستوران باربلا (Barbella Restaurant) در ساحل کالیس
نازیلی پیده (Nazili pide)، محل ارائه پیده با قیمت مناسب 

در فتحیه کجا غذا و نوشیدنی بخوریم؟


منبع: travestyle





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید